Enpä malta olla spekuloimatta mahdollista raskautta täällä (kun en livenäkään kenenkään kanssa viitsi). Kysymykseni kai olisi, että voivatko imetyksen lopettamisesta tulevat oireet olla ihan samanlaiset raskausoireiden kanssa?
Vertaan fiiliksiä nyt kokemiini kolmeen alkuraskauteen (joista kaksi lasta maailmassa).
Lopetin kuukausi sitten imetyksen, ja arviolta samoihin aikoihin ihoni alkoi kukkia. Kummastelin, että eipä oo tällaistakaan finniintymistä ollut sitten raskauksien jälkeen. (Leukafinnit on aina olleet mun eka raskausoire.) Menkat tulivat ajallaan (ovat tulleet säännöllisesti jo imetysaikana, 2 kk synnytyksen jälkeen alkaen), mutta poikkeuksellisen vähäisinä. Mieliala on heitellyt tosi rajusti, ja olen tunnistanut vinksahdukset hormonaalisiksi. Liikutun hönteistä asioista ja pinna on kireällä. Pissahätä on ollut ihmeellisin tunne: saatan hyvin käydä tavallisesti vessassa vain 2 kertaa päivässä, nyt heräilen hätään öisinkin. Häpyluu on ollut myös kummastusta herättäen kipeä, sellaistakaan en ole tuntenut koskaan muulloin, kuin raskaana ollessa. Samoin rintoja on särkenyt (sitä en ihmetellyt kovinkaan paljoa, vaikka kivut tulivatkin vasta pari viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen). Ja näiden kaikkien juttujen kohdalla ei oikeasti käynyt mielessä, että olisin tosiaan raskaana, ajattelin tuntemusten vain johtuvan imetyksen lopettamisesta ja hormoonibalanssin muuttumisesta.
Vielä yksi hassu yksityiskohta näissä "oireissa" on ranteiden vihlonta. Raskausaikoina mulla on tullut kummallisia vihlaisuja ranteisiin silloin, kun pyöräytän kättä väärässä asennossa tai nojaan siihen tietyssä kulmassa. En ole varsinaisesti pitänyt sitä raskausoireena, mutta vain raskausaikoina muistan näitä kipuja silti olleen. Ja tänään taas!
NYT sitten näytti, että olisi taas menkat tulossa (ainakin viikon liian aikaisin), pisara päivässä jo kolmen päivän ajan. Kummallista. Tästä menkkatilanteesta johtuen aloin sitten laskeskella muita oireita, ja kuten edellisestä kappaleesta huomaa, raskausoireita muistuttavia juttuja on häkellyttävän paljon. Niin paljon, että vähän jo alkoi kutkuttaa ajatus, että onko meidän mahdollinen Kolmonen päättänyt itse saapumisaikansa (suunniteltiin ehkä vuoden päästä haaveilla hänestä). Ja ihan vain lietsoakseni fiilistä (tai latistaakseni), haluaisin teidän viiltäviä arvailujanne kuulla. Tiedän, että testi olisi helpompi tapa selvittää, kuin suomi24, mutta se tuntuisi vielä toistaiseksi vähän liioitellulta.
Imetyksen lopettaminen ja raskausoireet
häkeltynyt
3
378
Vastaukset
- ööööööööööööööhhhhhh
Niin, no... joko olet raskaana tai sitten et, ja kuten tiedät vain testo kertoo sen sinulle....
Testaa huomenna ja kerro miten kävi =) - Testi.
Tee testi HETI NYT ja tule kertomaan tulos! Me ootellaan ;)
- häkeltynyt
No ei mulla oo, enkä ehkä kehtais ihan lähikaupasta ostaa, ku tuntuu ihan hömpötykseltä tämmöisen kuvitteleminenkaan! :D Ehkä tilaan netistä jotain tikkuja ja palaan asiaan jonkun päivän kuluttua? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726273- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46952Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢30870Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759