Työvoimakoulutuksella lähihoitajaksi

donna8

Olen tuotannollisista ja taloudellisista syistä irtisanottu 2013. Hommat jatkui määräaikaisena ja kestää alkukevääseen 2014 jatkoa tuskin luvassa...
Olen laittanut hakemukset kahdelle paikkakunnalle työvoimakoulutuksen kautta lähihoitajaksi.
Tänään soittelin kyseisen aikuiskoulutuksen järjestäjälle kyselläkseni mieltä askarruttavia asioita...
Lähinnä halusin kysellä mahdollisuuksiani edes päästä kouluun kun sopimusta sielä viisi kk jäljellä. Virkailija painotti minulle, että tarvisi olla "työtuntumaa" jo valmiiksi alalta, muuten tuskin tulee pääsemään. Onko teillä muilla ollut työkokemusta alalta, jotka työvoimakoulutuksena olette lähihoitajaksi opiskelleet?
Mieheni opiskellut muutama vuosi sitten sähköpuolen työvoimakoulutuksena ja silloin ei todellakaan vaadittu "työtuntumaa" alalta.
Nyt vaihtoehto se, että lähden hakemaan "tuntumaa" olemalla nykyisestä työstäni pois, jotta voisin olla edes harkittu valinta loppuvuodesta alkavaan koulutukseen.

2

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfjglg

Hain keväällä lh-koulutukseen aikuispuolelle. Olen ns. Ammatinvaihtaja. Palkkatyössä ollut 7vuotta,joten tuntumaa en ole sote-alalta tietenkään päässyt hakemaan. Sain testeistä soveltuvuudeksi hyvän,mutta ei auennut ovet. Epäilen, että johtui juuri tuosta kokemuksen puutteesta.. :( Ei viitsisi irtisanoutuakaan (eikä voikaan,tulee karenssi) että pääsisi työtuntumaa hakemaan.. Varsinkaan, kun ei voi olla varma aukeaako opiskelupaikka jatkossakaan..

• lhjo

Olen opiskellut kyseisellä koulutukssella (huom. maksajana on te-keskus, mutta kouluttaja on ihan "oikea" kouluttaja) lh:ksi, ja ryhmässämme oli sellaisia opiskelijoita, joillla ei ollut kokemusta alasta.
      Varmaan paljon vaikuttaa se, kuinka paljon on hakijoita ja sen myötä sitten se kokemus...
      Suosittelen koulutusta, vaikkakin se on tiivistahtinen, ei ole juurikaan lomia ja itse on panostettava paljon opiskeluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1828
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1670
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      50
      1329
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1265
    5. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1172
    6. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      116
      1140
    7. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      935
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      932
    9. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      922
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      23
      903
    Aihe