Kovasti kiinnostaa laivalla/lossi työnteko....
Tokiha työpaikkoja vähä tarjolla, mutta minkalaisia koulutus mahdollisuuksia on että pääsis lossikuljettajaksi tai laivalle töihin, mieluiten suomeen koska kielitaitoni on heikko:(
oon googlella etsiny tietoa mutta aika vähän on koulutuksesta puhetta, oisko jotai vinkkejä mistä ettis lisätietoa koulutukseen?
iso kiitos.
Laiva/lossi alalle töihin miten?
8
8811
Vastaukset
- provo.
Provo. Piste.
- aloittaja tässä....
Kysyin asiaa koska olen epätietoinen, tapoihin ei kuulu provot eikä muutkaan epämääräiset asiat jotka ei ole asiallisia. jos ala kiehtoo minua miksi ei voisi kysyä rehdisti alalle pääsemiseen olevista asioista....
- Kyllä se siitä.
Soita johonkin oppilaitokseen. Ne kaikki jotka tietävät kaiken ovat opettajia.
Vanha sanonta onkin ,että kun ei osaa ryhtyy opettamaan. - lossari2
Vaatimuksena vaijerissa kulkevalle lossille on rannikkolaivurin radiotutkinto ja esim. lossinkuljettajan todistus. Nämä vaatii n. kahden viikon omatoimisen opiskelun. Lisäksi lääkärintodistus että ei ole esim. värisokea. Isommille meren puolen lautoille tarvitsee vähän paremia papereita. Lisätietoa vaatimuksista ja työpaikoista saa soittamalla oman seudun liikennepäällikölle. Yhteystiedot löytyy finferries.fi osoitteesta. Lomatuuraajan hommia on kyllä reilusti tarjolla, Vakiovuoroja harvemmin pääsee suoraan ajamaan.
- Korahteleva Isoisä
Harmillista. Suomenkielentaitosikin on todella heikko!
Tihrua trafin sivuilta pätevyysvaatimukset.
Siellä ei oteta jostain syystä kantaa oikeinkirjoituskriteereihin.
Sitten vaan opintoihin. Esim. Kotkaan. - Kauanko oot etsiny?
"oon googlella etsiny tietoa mutta aika vähän on koulutuksesta puhetta"
Ihan vaan vinkkinä että hakusanalla "merialankoulutus" googlesta löytyy 17 000 osumaa 0,26 sekunnissa! - lkl
Jos kielitaito on heikko niin on vain kaksi koulua suomessa jossa saat täysin suomenkielisen opetuksen. Eli Kotkan ja rauman koulut. Jos asut lähempänä kotkaa niin sinne mutta jos asut lähempänä raumaa niin sinne. Yhtä hyviä/huonoja molemmat. Itse olen kaksikielinen niin olen käynyt perämies koulutuksen ahvenanmaalla, hut:tutkinnon ruotsissa ja yliperämiehen tutkinnon ruotsissa.
- Tornaattori
Terveisiä Kotkasta. Siellä kunnon kundia ei päähän potkasta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232463Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531753Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111064Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2951022- 259982
- 146893
- 56854
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110759- 46745
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8728