Laiva/lossi alalle töihin miten?

alalle töihi...

Kovasti kiinnostaa laivalla/lossi työnteko....
Tokiha työpaikkoja vähä tarjolla, mutta minkalaisia koulutus mahdollisuuksia on että pääsis lossikuljettajaksi tai laivalle töihin, mieluiten suomeen koska kielitaitoni on heikko:(
oon googlella etsiny tietoa mutta aika vähän on koulutuksesta puhetta, oisko jotai vinkkejä mistä ettis lisätietoa koulutukseen?
iso kiitos.

8

8230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo.

      Provo. Piste.

    • aloittaja tässä....

      Kysyin asiaa koska olen epätietoinen, tapoihin ei kuulu provot eikä muutkaan epämääräiset asiat jotka ei ole asiallisia. jos ala kiehtoo minua miksi ei voisi kysyä rehdisti alalle pääsemiseen olevista asioista....

    • Kyllä se siitä.

      Soita johonkin oppilaitokseen. Ne kaikki jotka tietävät kaiken ovat opettajia.
      Vanha sanonta onkin ,että kun ei osaa ryhtyy opettamaan.

    • lossari2

      Vaatimuksena vaijerissa kulkevalle lossille on rannikkolaivurin radiotutkinto ja esim. lossinkuljettajan todistus. Nämä vaatii n. kahden viikon omatoimisen opiskelun. Lisäksi lääkärintodistus että ei ole esim. värisokea. Isommille meren puolen lautoille tarvitsee vähän paremia papereita. Lisätietoa vaatimuksista ja työpaikoista saa soittamalla oman seudun liikennepäällikölle. Yhteystiedot löytyy finferries.fi osoitteesta. Lomatuuraajan hommia on kyllä reilusti tarjolla, Vakiovuoroja harvemmin pääsee suoraan ajamaan.

    • Korahteleva Isoisä

      Harmillista. Suomenkielentaitosikin on todella heikko!

      Tihrua trafin sivuilta pätevyysvaatimukset.

      Siellä ei oteta jostain syystä kantaa oikeinkirjoituskriteereihin.

      Sitten vaan opintoihin. Esim. Kotkaan.

    • Kauanko oot etsiny?

      "oon googlella etsiny tietoa mutta aika vähän on koulutuksesta puhetta"
      Ihan vaan vinkkinä että hakusanalla "merialankoulutus" googlesta löytyy 17 000 osumaa 0,26 sekunnissa!

    • lkl

      Jos kielitaito on heikko niin on vain kaksi koulua suomessa jossa saat täysin suomenkielisen opetuksen. Eli Kotkan ja rauman koulut. Jos asut lähempänä kotkaa niin sinne mutta jos asut lähempänä raumaa niin sinne. Yhtä hyviä/huonoja molemmat. Itse olen kaksikielinen niin olen käynyt perämies koulutuksen ahvenanmaalla, hut:tutkinnon ruotsissa ja yliperämiehen tutkinnon ruotsissa.

    • Tornaattori

      Terveisiä Kotkasta. Siellä kunnon kundia ei päähän potkasta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe