Omistan vm. 2007 Land Rover Freelander 2 TD4 SE:n. Olen ostanut auton n. vuosi sitten jolloin sillä oli ajettu n. 130000km Autolla on nyt ajettu n. 160000km ja se on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.
Muutama viikko sitten auton tekniikka petti aivan yllättäen aiheuttaen vakavan vaaratilanteen. Ajaessani tasaista 80-85km/h nopeutta auton etupyörät lukkiutuivat yllättäen! Sain onneksi pidettyä auton tiellä, eikä takana ollut ketään. Olin kuitenkin noin puoli kilometriä aiemmin meinannut lähteä rekan ohi, mutta onneksi näkyvyys ei aivan riittänyt. Muuten en varmaankaan olisi kirjoittamassa tätä.
Viaksi paljastui vaihdelaatikon (manuaali, 6v) täydellinen pettäminen hajonneen laakerin vuoksi. Tämä johti peruutusvaihteen itsestäänkytkeytymiseen ajon aikana ja sitä kautta voimansiirron jumiutumiseen. Korostaisin, että ko. vika ei antanut MINKÄÄNLAISIA oireita tai varoittanut mitenkään etukäteen, eikä kyseessä ollut vaihteenvaihtotilanne!
Land Roverin maahantuojan (Inchcape) mielestä heillä ei ole mitään vastuuta asiassa, jos 160000km ajetun auton vaihteisto pettää aiheuttaen potentiaalisen onnettomuuden. Jos itse ajaisin tai olisin suunnitelmissa hankkia ko. auton (tai vastaavalla vaihteistolla olevan Range Rover Evoquen), miettisin vakavasti uudelleen.
Land Rover Freelander 2 - turmanloukku?
4x4
2
947
Vastaukset
- ramb.john..j
Ei kannattas laittaa pakkia päälle kutosen sijaan:)Tossahan on volvon vaihteisto, ei noissa pitäs olla tuollaisia, olet varmaan vedättänyt laatikkoa kutosella, kannattaa opetella ajaan.
- Fiksukommentoija
Todella turha ja täysin typerä kommentti!
Nosti vaan tällä 3 v. vanhan alotuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2722410Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä2991289- 1081201
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831201Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581145Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811096- 44962
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67897Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33767