Eksyinpä nyt vanhoillislestadiolaisia käsittelevälle foorumille, ja täytyy kyllä sanoa ettei monikaan meistä uskovaisista taida monesti täällä käydä, koska kukapa haluaa tulla tämmöstä sontaa lukemaan tänne. Uskovaisista nimenomaan.
Ja ei mene huonosti eikä ahdista, vaikka sellasta kuvaa annatte täällä. Ei ainakaan minulla eikä ystävilläni.
Olen 26-v nainen ja minulla 5 lasta. Olen onnellinen elämästäni, rakastan miestäni ja minulla ihana perhe. Usko on voima arjessa.
En ymmärrä tällaista puhetta että meillä menisi huonosti ja naisella ei olisi muka oikeuksia itseensä. Huhhuh. Sellaisilla "vanhoillislestadiolaisnaisilla" tuskin on hyvä omatunto, ja mieskään ihan oikeilla raiteilla..
Ei kannata ottaa kaikkia stereotypioita niin tosissaan, kun harvat niistä on totta. Juttujen kommenteistakin päätellen täällä ei kyllä ole kuin 'maailmanihmiset' keskenään nahistelemassa ja väittelemässä. Osa esiintyy uskovaisena.
Ja mistä tiedän, voihan täällä jotain muitakin uskovaisia olla eksynyt niinkuin minäkin äsken, kun luin jonkun Facebook-kaverin linkin täältä.
Kannattaa itse ottaa asioista selvää ja käydä esim. seuroissa, jos on niin kiinnostunut.
No, mutta hyvät jatkot teille :D :)
Ei ahdista
102
692
Vastaukset
- 10+10
BRAVOO LESTADIOLAISET!
- myös lestadiolainen
Mutta on myös meitä lestadiolaisia joita ahdistaa todella paljon. Ihan rehellisesti täällä puhutaan enkä puhuisi "sonnasta". Jotkut ihmiset on herkempiä kuin toiset. Minä olen lestadiolainen enkä mikään maailmallinen.. Seuroissahan näkee hyvän puolen, ei huonoa, koska sitä ei uskalleta näyttää. Heippa.
"Seuroissahan näkee hyvän puolen, ei huonoa, koska sitä ei uskalleta näyttää."
Eihän vl-ihminen saa näyttää, jos ahdistaa tai väsyttää.- uskonaina
minä taas olen kokenut että seuroissa saan vahvistusta uskolle ja pystyn puhumaan ihmisten kanssa, jos jokin asia ahdistaa. ei vaikuta tekstisi siltä, että sul ois hyvä omatunto. liikaa syntiä joka ahdistaa. juttele uskovaisten ystävien ym kanssa. en tiiä ootko sit vaan joku, joka esiintyy "uskovaisena" tääl?
ja joo, oon uskovainen ja luen näitä juttuja sillointällöin, täällä kans saa vahvistusta, kun huomaan miten epätoivosta porukkaa siellä syyttäjien laumassa loppujen lopuksi istuukaan:D - Ankara palaute
uskonaina kirjoitti:
minä taas olen kokenut että seuroissa saan vahvistusta uskolle ja pystyn puhumaan ihmisten kanssa, jos jokin asia ahdistaa. ei vaikuta tekstisi siltä, että sul ois hyvä omatunto. liikaa syntiä joka ahdistaa. juttele uskovaisten ystävien ym kanssa. en tiiä ootko sit vaan joku, joka esiintyy "uskovaisena" tääl?
ja joo, oon uskovainen ja luen näitä juttuja sillointällöin, täällä kans saa vahvistusta, kun huomaan miten epätoivosta porukkaa siellä syyttäjien laumassa loppujen lopuksi istuukaan:D:D :D :D näyttää kovasti naurattavan tuota uskonaina-nimimerkkiä nämä asiat.
Onneksi hän tietää, että uupumus on vain seurausta huonosta omastatunnosta ja huonosta uskomisesta. Jos olisi hyvä omatunto niinkuin hänellä itsellään on, ei ahistaisi lainkaan, vaan voisi täällä kevyellä mielllä naureskella muiden huonommuudelle...
Onhan se kivaa kun täällä näkee näitä epätoivoisia jumalattomia ihmisiä, niin huomaa kuinka hyvä usko itsellä on... Saa niinkuin vahvistusta "uskolleen" (uskomuksilleen..)
- miilili
Ihanaa, että avasit suusi :) Ole aina yhtä avoin!
Uskotko avaaja vl-herätysliikkeen Raamatun vastaisiin VALHEOPPEIHIN?
- elzai
minä en ainakaan koe uskovani valheoppeihin vaan totuuteen ja oikeaan hyvään.
elzai kirjoitti:
minä en ainakaan koe uskovani valheoppeihin vaan totuuteen ja oikeaan hyvään.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että
1) vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia?
2) Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi?
3) pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta?
Noin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat.
Missä?- uskovmies
Melperi1 kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että
1) vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia?
2) Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi?
3) pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta?
Noin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat.
Missä?melperi, älä jaksa viisastella. ei missäänsuoraan niin lue eikä kukaan niin ole sanonut. tai määrännyt.
1)kuvitteletko, että on olemassa monta Jumalaa? Sinun Jumalasi joka hyväksyy sinun syntisi ja tekosi, buddhajumala, lestadiolaisten näkemä Jumala jne? EI. On yksi Jumala, yksi joukko. Kukapa olisi ´lesta jos ei siihen uskoisi??
2) Jumala nimenomaan antaa synnit anteeksi, kun uskonveljeltä/sisaren kautta pyydät. Ei se ihminen jolta pyydät anteeksi.
3) lue ja kelaa kohta 1 niin kauan että ymmärrät, ja jos et niin yritä edes
Ei SRK ja saarnamiehet ole mitään kuninkaita. Jokaisen oma asia usko. uskovmies kirjoitti:
melperi, älä jaksa viisastella. ei missäänsuoraan niin lue eikä kukaan niin ole sanonut. tai määrännyt.
1)kuvitteletko, että on olemassa monta Jumalaa? Sinun Jumalasi joka hyväksyy sinun syntisi ja tekosi, buddhajumala, lestadiolaisten näkemä Jumala jne? EI. On yksi Jumala, yksi joukko. Kukapa olisi ´lesta jos ei siihen uskoisi??
2) Jumala nimenomaan antaa synnit anteeksi, kun uskonveljeltä/sisaren kautta pyydät. Ei se ihminen jolta pyydät anteeksi.
3) lue ja kelaa kohta 1 niin kauan että ymmärrät, ja jos et niin yritä edes
Ei SRK ja saarnamiehet ole mitään kuninkaita. Jokaisen oma asia usko."uskovmies" Opettavatko SRK ja vl-saarnamiehet, että
1) vanhoillislestadolaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia
2) synnit voi saada anteeksi VAIN ihmisen kautta
3) pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.
???
Opettavatko?- Kiinnostunut
Melperi1 kirjoitti:
"uskovmies" Opettavatko SRK ja vl-saarnamiehet, että
1) vanhoillislestadolaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia
2) synnit voi saada anteeksi VAIN ihmisen kautta
3) pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.
???
Opettavatko?Vastatkaa vanskut näihin kysymyksiin. Kiitos.
- mainiota kerrassaan
Kiitos YuMmil:lle hyvästä ja aidosta avauksesta. :)
- Upeeta!
Tuota tahtia onnistut varmaankin synnyttämään 25 lasta.
Mahtavaa!- Sehän taas
Ei sinulle kuulu montako lasta ihmiset synnyttää.
- Upeeta!
Sehän taas kirjoitti:
Ei sinulle kuulu montako lasta ihmiset synnyttää.
Mitä riehut siellä, jos minä onnittelen avaajaa.
Höh!
- etvoitietäävielä
Palataanko asiaan 10 vuoden kuluttua kun sinulla on 15 lasta. Taikka 20 vuoden päästä... vieläkö on kaikki niin ihanaa. Vanhemmiten ihminen väsyy eikä enää palaudu raskauksista. Eikä kestä yövalvomista enää ollenkaan kuten sinun iässäsi.
- -Mummi-
Luoja on säätänyt ihmisille parhaimmat vuodet, jolloin vielä jaksaa vaikka yövalvomiset ainakin kohtuullisesti. Väsymys toki saattaa tulla jo yhdestäkin lapsesta, jos tämän univaikeudet jatkuvat pitkään tai jos perheen elämässä on muuta häikkää.
Kaikki lapset eivät ole yhtaikaa pieniä. En toki kiistä sitä, etteikö joskus väsyttäisi. Nykyisin isät osaavat ja pitävät luonnollisena hoitaa lapsiaan toisin kuin vuosikymmeniä sitten.
Omien lasten ollessa pieniä sain tarvittaessa kodinhoitoapua, joskus jopa yllättäen kysyttiin, saako teille tulla, jos alkuperäinen tilaus oli peruttu tms.
Nyt on menty huonompaan suuntaan, kun kodinhoitajien toimet ainakin omalla kotipaikkakunnallani on suunnattu pääosin vanhustenhuoltoon, mikä toki on myös tärkeää.
Toivon voimaa ja valoa vanhemmille tärkeässä tehtävässänne!
- Ope pohjosesta
Aloittaja valehtelee kuten vl uskovaisten tapaan kuuluu, kun usko perustuu valheeseen ja kaksinaamaisuuteen niin valhe on hyväksi nähty "elävän" uskon eteenpäin viemiseksi. Mitä isot edellä sitä pienet perässä, lapset kasvatetaan valehtelemaan, tuomitsemaan ja selän takana kähmintään, sen huomaa kouluelämässä.
Ope kirjoitti reipasta tekstiä, mutta tuskin kovin kaukana totuudesta.
Vanhoillislestadiolaisten VALEHTELU alkaa hengellisistä vl-opeista ja siirtyy siitä monille elävän elämän eri sektoreille.
Ns. vl-uskon lähtökohtana on VALHE.- Ope pohjosesta
Melperi1 kirjoitti:
Ope kirjoitti reipasta tekstiä, mutta tuskin kovin kaukana totuudesta.
Vanhoillislestadiolaisten VALEHTELU alkaa hengellisistä vl-opeista ja siirtyy siitä monille elävän elämän eri sektoreille.
Ns. vl-uskon lähtökohtana on VALHE.Olen kokenut että näille valheen mestareille pitää aina esittää todisteet nenän eteen ja sitten vasta tunnustetaan, harvoin heiltä kuulee totuuden asioista. Tämä näkyy mm. kiusaamistapauksissa koulussa, oman hengenheimolaisia puolustetaan valehtelemalla ja heidän mielestään "epäuskoisten" kanssa ei alennuta edes keskustelemaan, saatika sopimaan. On sen verran ylevää porukkaa että oikeassa olemisen tarve on heillä ihan sairauteen verrattavaa, jopa lapsilla.
- Pysytäänpä asiassa
Ope pohjosesta kirjoitti:
Olen kokenut että näille valheen mestareille pitää aina esittää todisteet nenän eteen ja sitten vasta tunnustetaan, harvoin heiltä kuulee totuuden asioista. Tämä näkyy mm. kiusaamistapauksissa koulussa, oman hengenheimolaisia puolustetaan valehtelemalla ja heidän mielestään "epäuskoisten" kanssa ei alennuta edes keskustelemaan, saatika sopimaan. On sen verran ylevää porukkaa että oikeassa olemisen tarve on heillä ihan sairauteen verrattavaa, jopa lapsilla.
Oudosti yrität viesä keskustelun aihetta toisaalle. Tässä ei puhuttu mitään kiusaamisesta vaan uskovaisten äitien ajatuksista ja elämästä.
Ope pohjosesta kirjoitti:
Olen kokenut että näille valheen mestareille pitää aina esittää todisteet nenän eteen ja sitten vasta tunnustetaan, harvoin heiltä kuulee totuuden asioista. Tämä näkyy mm. kiusaamistapauksissa koulussa, oman hengenheimolaisia puolustetaan valehtelemalla ja heidän mielestään "epäuskoisten" kanssa ei alennuta edes keskustelemaan, saatika sopimaan. On sen verran ylevää porukkaa että oikeassa olemisen tarve on heillä ihan sairauteen verrattavaa, jopa lapsilla.
"On sen verran ylevää porukkaa että oikeassa olemisen tarve on heillä ihan sairauteen verrattavaa, jopa lapsilla."
Voiko vl-ihmisistä tulla mitään muuta kuin yleviä ja muita ihmisiä nenänvartta pitkin katsovia, kun tutti-ikäisestä alkaen opetetaan, että VAIN ME koko Telluksen ihmismassasta kelpaamme Jumalalle?
Vastaan itse: Ei voi.
Tuo VALHE sydämessä ja sisäisessä maailmassa aletaan sitten taivaltaa tätä ihmisen ohdakkeista elämänpolkua eteenpäin.
Huono on lähtökohta!- Aloittaja sairastaa
lähisokeutta eikä enää näe sitä hulluutta, jolla SRK orjuuttaa alamaisiaan.
Piru on saanut lujan otteen lahkosta!
- Inhottava realisti
Kysymys OIKEASTI on siitä, mihin ihmiset saadaan loputtomalla jo lapsesta aloitetulla manipuloinnilla uskomaan. On luonnollista, että ihminen tottuu mihin tahansa typeryyteen kun sitä hänelle tarpeeksi kauan ainoana vaihtoehtona jauhetaan.
Uskon ulkopuolinen maailma on jotakin hirmuista ja elämään kuuluu irrationaalinen toiminta - eli siis esim. lisääntyminen maksimaalisesti. Ryhmän toimintakulttuuri on hierarkinen ja DDR:n tavoin ihmiset vahtivat toisiaan. Täydellinen typeryyskin muuttuu hyveeksi ja siinä ei nähdä mitään omituista, että lapsenkasvoiset tyttöraukat jo kulkevat kaduilla "siunatussa tilassa". Järjen käyttö itsessään on jo merkki epäuskosta.
Seurat ovat kuin jonkin puolueen propagandatilaisuuksia joissa Kaikesta Kaiken Tietävät saarnaajasedät - puhujaveljet, mikä korni sana! - kertovat sen, miten mikin asia on tulkittava. Jokaisen on jaksettava - varsinkin tietenkin naisten! - koska jos ei jaksa, on jotenkin Paha Ihminen ja sitähän tietenkään kukaan ei halua olla. On oltava raitis, reipas ja hyvä lestadiolainen, joka kestää kaiken ja ei syntiä tee. Jos tekee, tekee sen salassa ja ihan KAIKEN saa sitten anteeksi, kun pyytää vain!
Jokainen meistä vähänkin lestadiolaisten kanssa tekemisissä olevista ihmisistä tietää liikkeen nurjat puolet ja todellisuuden kasvot, mutta liikkeessä ise olevat eivät halua myöntää liikkeessään mitään väärää. Kommentti ulkoa päin on aina vain kateellisen ja vääräuskoisen ihmisen höpinää tai ennakkoluuloja.
Jonnekin piiloon lakaistaan suuret liikkeestä eroavien määrät, väsyneet ja kyllästyneet äidit, väärinkäytökset, typerä oppirakennelma, ilmiselvä aivopesu, hoitokokoukset, täysin idioottimainen suhtautuminen ehkäisyyn ja kaikki muu irrationaalinen - järjenvastainen - toimintakultuuri. Vain lestadiolainen tajuaa ilmeisesti todellisuutta?
Kun Melperi täällä sitten julistaa takuuvarmaan typerään tyyliinsä omaa fundamentalistista totuuttaan, jopa jotkut lestadiolasten typeryyksistäkin tuntuvat asiallisilta. Todellinen vaihtoehto lestadiolaisuudelle ei ole se, että liittyy sitten toisen fundamentalistijoukkoon taatakseen sen "pelasatumisen".
Vaihtoehto on ajatella asioita AIVOILLAAN!- Inhottava realisti
Melperi1 kirjoitti:
Mitä sulle ÄÄLIÖLLE muuta kuuluu?
Oletkin oiva esimerkki avarakatseisesta ja älykkäästä keskustelijasta, Melperi.
Oma toimintasi puhuu puolestasi. Ei minun sanojani siihen enää tarvitakaan.
- niin miksi
Miksi sinulla on niin monta lasta ?
Äläkä yritä selittää rakastavasi lapsia tai jotainvastaavaa ,koska se ei ole totta, eihän ?
Sinull aon laspisia sikis koska uskot sen mitä sieltä pöntöstä sinulle on saarnattu asiasta.
Miksi uskot, kun Raamattu ei puhu mitään asiasta, kas siinä se ydinkysymys, miksi uskot enempi ihmistä kuin Jumalaa ! - Melperi Pois
Sitä mieltä olen, ettäMelperi1 voiaisiin bannata täältä, miksi hän ylipäätään jaksaa täällä jauhaa kaippa hänellä luulis olevan omansorttinsakin uskon sakkia jos viittii etsiä jostain muuasta osiosta. Hänen kommenttinsa täällä eivät liity yhtään lestadiolaisuuteen kunhan ajelee omilla valoillaan pimeydessä.
- Minäkin olen siellä
Aloittajan kanssa olen samaa mieltä ja kokemuksemme ovat samat. Mutta alottaja hyvä, jos haluat vastedes lukea meidän samanmielisten keskusteluja ja samassa uskossa vaeltavia, siirry VL-FOORUMILLE, sillä se on ainut tällä hetkellä netissä oleva vanhoillislestadiolaisten ja uskostamme kiinnostuneitten foorumi. jos et vielä ole sitä tiennyt aiemmin, halusin sen tämän kautta sinulle kertoa.
- Inhottava realisti
Minäkin olen siellä kirjoitti:
Aloittajan kanssa olen samaa mieltä ja kokemuksemme ovat samat. Mutta alottaja hyvä, jos haluat vastedes lukea meidän samanmielisten keskusteluja ja samassa uskossa vaeltavia, siirry VL-FOORUMILLE, sillä se on ainut tällä hetkellä netissä oleva vanhoillislestadiolaisten ja uskostamme kiinnostuneitten foorumi. jos et vielä ole sitä tiennyt aiemmin, halusin sen tämän kautta sinulle kertoa.
Se "foorumi" on kuin suoraan jostakin irvailusta, joka parodioi propagandaa tyranniassa. Siellä toden totta KESKUSTELLAAN OIKEASSA HENGESSÄ!
Minäkin olen siellä kirjoitti:
Vl-foorumi = ROSKALAATIKKO, joka saa voimansa Raamatun vastaisista VALHEOPEISTA.
- Inhottava realisti
Melperi1 kirjoitti:
Joko sinä vl-nimimerkki "Melperi Pois" olet ehtinyt hässiä 20 lasta?
Voi miten tuo repillikisi nostaakaan tämän keskustelun tasoa, Melperi!
Varmasti jokainen lestadiolainen nyt ymmärtää, että Sinun laillasi uskominen johtaa parempiin tuloksiin kuin lestadiolaisuus ja avartaa näkemystä maailmasta... - Melperi pois
Melperi1 kirjoitti:
Joko sinä vl-nimimerkki "Melperi Pois" olet ehtinyt hässiä 20 lasta?
Melperi1 oletko sitten vastavoimana täällä eunukki?
- Melperi Pois
Melperi1 kirjoitti:
Vl-foorumi = ROSKALAATIKKO, joka saa voimansa Raamatun vastaisista VALHEOPEISTA.
Melperi1 sinua varmaan harmittaa, että siellä VL-FOORUMILLA sinun ei sallitaisi melskata niinkuin täällä ROSKALAATIKOLLA melskaat!
- VALVOKAA
Inhottava realisti kirjoitti:
Se "foorumi" on kuin suoraan jostakin irvailusta, joka parodioi propagandaa tyranniassa. Siellä toden totta KESKUSTELLAAN OIKEASSA HENGESSÄ!
Inhottava realisti Siellä keskustellaan juuri siinä hengessä, jossa tämä kristillisyys on aina alunperinkin keskustellut. Vasta nämä poispoikenneet ja uusia näkemyksiään oppiin ja syntiin vaativat ovat luoneet tuon väittämän, että me olisimme väärässä ja pitäessämme visusti kiinni siitä, että emme halua poispoiketa entisten lammasten askelista, teitä muita synninluvallisuudessa eläviä suututtaa meidän ehdottomuutemme. Mutta oikean uskovaisen ei ole vara lähteä laajentamaan omaatuntoaan ja ikäänkuin kokeilemaan, minne asti se venyisi menettämättä uskoa ja hyvää omaatuntoaan
- fuignj
VALVOKAA kirjoitti:
Inhottava realisti Siellä keskustellaan juuri siinä hengessä, jossa tämä kristillisyys on aina alunperinkin keskustellut. Vasta nämä poispoikenneet ja uusia näkemyksiään oppiin ja syntiin vaativat ovat luoneet tuon väittämän, että me olisimme väärässä ja pitäessämme visusti kiinni siitä, että emme halua poispoiketa entisten lammasten askelista, teitä muita synninluvallisuudessa eläviä suututtaa meidän ehdottomuutemme. Mutta oikean uskovaisen ei ole vara lähteä laajentamaan omaatuntoaan ja ikäänkuin kokeilemaan, minne asti se venyisi menettämättä uskoa ja hyvää omaatuntoaan
Hahaaa.. jos tuonne foorumille tulis ajantakaa itse Laestadius vastaileen niin hän kehoittaisi suruttomat Srk:laiset käymään parannuksen askelille ja heti. On se pimeää sakkia ja paholaisen hengessä, hyi olkoon miten omavanhurskasta hengellisyyttä.
- Inhottava realisti
VALVOKAA kirjoitti:
Se oikea henki on sitä, että mistään vaikeasta asiasta ei oikeasti keskustella. Tarkoitus ei ole lainkaan nostaa kipupisteitä esiin vaan antaa varsinkin ulospäin kiiltokuvamainen kuva lestadiolaisesta idyllistä, jossa kaikki on aina hyvin. Puhdasta propagandaa.
- tätä mieltä
Melperi on vaarallinen itselleen, hänet pitää viedä hoitoon!
- Inhottava realisti
Melperi1 kirjoitti:
Oletko sinä SEKOPÄÄ vl-puhuja?
Valtaosa vl-puhujista on SEKOPÄISIÄ VALEHTELIJOITA.Kykenetkö Sinä Melperi enää lainkaan normaaliin asiaptoiseen keskusteluun?
- vkjtyihu
En ihmettele Melperiä, jokainen vl uskova on syyllitynyt murhan syntiin ei- vl lähimmäistä kohtaan pelkästään sillä että ajattelee että vain me olemme oikeita uskovaisia. Jeesuskin sanoi joskus kovaa, ja näin pitää totuus aina sanoa.
vkjtyihu kirjoitti:
En ihmettele Melperiä, jokainen vl uskova on syyllitynyt murhan syntiin ei- vl lähimmäistä kohtaan pelkästään sillä että ajattelee että vain me olemme oikeita uskovaisia. Jeesuskin sanoi joskus kovaa, ja näin pitää totuus aina sanoa.
On todella SUURI SYNTI ivata "epäuskoisiksi" vilpittömiä uskovaisia, jotka eivät satu olemaan vl-herätysliikkeen jäseniä.
"Vain me" -oppia opettavat ovat puhtaita belsebuubin renkejä, jotka ohjaavat ihmisiä kohden pimeyden majoja.
Siunausta sinulle!- Ei kykene
Inhottava realisti kirjoitti:
Kykenetkö Sinä Melperi enää lainkaan normaaliin asiaptoiseen keskusteluun?
ei.
- Melperi ulos täältä
Melperi1 kirjoitti:
On todella SUURI SYNTI ivata "epäuskoisiksi" vilpittömiä uskovaisia, jotka eivät satu olemaan vl-herätysliikkeen jäseniä.
"Vain me" -oppia opettavat ovat puhtaita belsebuubin renkejä, jotka ohjaavat ihmisiä kohden pimeyden majoja.
Siunausta sinulle!Melperi1 Jospa jo vihdoinkin tekisit ylläpitäjälle uuden avauksen, jonka nimenä voisi olla vaikka keskustelua herrasta nimeltään Melperi1. Kommenttejä siitä, minkälaisena ihmisenä hänet lukijat kokevat, ja pitäneekö hänen itsensä antama todistus itsestään vilpittömänä uskovaisena?
- Melperi ulos
vkjtyihu kirjoitti:
No eipä Melperi1:n kirjoitukset kyllä anna kovinkaan vilpitöntä kuvaa vilpittömästä uskovaisesta. Voisipa jopa muistuttaa mieliin myös sen kohdan Raamatusta, että "Jo on kirves pantuna puun juureen, jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää kaadetaan ja tulessa poltetaan."
Melperi ulos kirjoitti:
No eipä Melperi1:n kirjoitukset kyllä anna kovinkaan vilpitöntä kuvaa vilpittömästä uskovaisesta. Voisipa jopa muistuttaa mieliin myös sen kohdan Raamatusta, että "Jo on kirves pantuna puun juureen, jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää kaadetaan ja tulessa poltetaan."
Valheen isä saa*tana on istuttanut vl-puun.
- Pysähdy
Melperi1 kirjoitti:
Valheen isä saa*tana on istuttanut vl-puun.
Melperi1 kuule meneppä itseesi nyt ja istu oikein rauhassa miettimään, onko tuo ajatus ja kirjoitus, jonka tänne postatat, vilpittömästi oikean uskovaisen merkki? Vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö? Voisiko mitenkään olla mahdollista, että puhut nyt saatanan suulla täällä?
- uskoa ja Uskoa
Miksi on tärkeää uskoa niinkuin "mekin uskomme", eikö se ole ainoaa joka olisi tärkeää, uskoa niin kuin Raamattu siihen kehoittaa !?
Minä en ymmärrä mitä muuta kuin hulluutta on kaikenlainen muunlainen "uskominen".
Kuka luulee suurella sakilla menevänsä kuin rynnäköllä taivon ovesta!
Jos joku haluaa uskoa että "syntymättömät lapset leijailevat kuolinvuoteella", niin saa sen uskoa, mutta ei siinä mitään järkeä eikä Raamatun mukaista ole.
jos sekään ei haittaa mitään, niin jatkakaa sitten vaan sitä uskomista. - Ajattelua toisinpäin
Palsta on Perkeleen katiska, jolla hän yrittää kalastella mahdollisimman monta sielua kaveriksi ikuiseen tulijärveen?
- Mee hoitokokoukseen
Kun sinä näytät olevan niin "vihreä" tässä vl lahkossa,
niin sinut pitäisi pakottaa hoitokokoukseen, seurakunnan eteen, aamuun asti kysymyksiä jopa omista seksiasioistaan.
Ja lopuksi heittää helve.tiin.
Syynä voisi olla- niin kuin ennenkin. Sivassa käynti.
Näin mummuille tehtiin. Niin alkaa mieli piristyä hoitonilkkien
pungerruksessa. Mätiä kaloja puhdistuksessa..
Tuhannet ihmiset saivat kokea tämän ihanan pakokauhun,- Miten on
Sinäkinkö? Vai puhutko nyt toisen suulla?
- olisit veli
Melperi1 Kuule kun sinua täällä nin ahdistaa, toivon todella että löytäisit elävän uskon niin ei enää ahdista!
- miten lienee
Melperin ajallinen älykkyys ,oppineisuus ja sivistys osoittautuvat
seitin ohueksi tällä palstalla.Onko hänen hengellinen elämänsä
kriissä? - Plaablaabl
Noi jutut on kuultu niin moneen kertaan. Joten varmaan oletkin uusi palstalla aloittaja.
Mutta kun kerrot juuri ne asiat, joita seurapuheet kasvattavat. Mutta kun menee vielä jokin vuosi ja nuoruudenvoima haihtuu ja koittaa arki, puheet muuttuvat. Lapset eivät pysy "uskomassa", uskonsisaret- ja veljet eivät ymmärrä, "maailman houkutukset" mielessä, jne.
Kyllä tällä palstalla on ihan teikäläisiä avautumassa ongelmistaan. Ihan turhaa väittää muuta. Tedän, että ei se aivan ongelmatonta ole kulkea siinä joukossa.
Se on niin ikävää lukea, miten ylimielisesti suhtaudutte omankin porukan ongelmiin. Kuittaatte katkeriksi. Ongelmat ovat todellisia ja kohtaavat kuitenkin kaikki. - Raatajalapsi
Älkää hyvät ihmiset hankkiko tuollaista hevoskuormaa kakaroita, sitä ei seuraa muuta kuin murhetta, puutetta, köyhyyttä ja paljon kaikkea muuta.
Kotiini syntyi kahdeksan lasta 13-vuoden aikana, viimeiset synnytykset olivat jo todella vaarallisia. Sitten "kone" petti ja samalla meni muukin terveys, ruvettiin käyttämään lapsityövoimaa jne. Lapsuus ja nuoruus karkasi pois, elämä oli jatkuvaa taistelua elannon hankkimisessa.
Meille ei tätä kurjuutta aiheuttanut vl-liike vaan isäukon luonnevika. Minulla on vakava aavistus, että vl-liikkeen piirissä kasvatetaan pieniä narsisteja joka pojasta ja siitä pohjaton sikiäminen.
Eukon pystyy pitämään kaikkein surkeinkin mies, jos nainen on koko ajan raskaana, niin eihän se mihinkään silloin pääse, kun vielä pikkukakaroita roikkuu tusina helmoissa. Se on asetelma, joka pitää mustasukkaisimmankin miehen melko rauhallisena. Ja ns. uskovaiset miehet saarnaavat vielä autuutta.- Tätä on usko
Pieni korjaus sinulle nimimerkki Raatajalapsi. Ei kukaan tule sillä autuaaksi, että synnyttää ja ottaa kaikki lapset vastaan Jumalan lahjoina vaan uskomalla omat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, siis omakohtaisella uskolla. Uskovainen haluaa kilvoitella niin, että saa säilyä usko ja hyvä omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
- Inhottava realisti
Tätä on usko kirjoitti:
Pieni korjaus sinulle nimimerkki Raatajalapsi. Ei kukaan tule sillä autuaaksi, että synnyttää ja ottaa kaikki lapset vastaan Jumalan lahjoina vaan uskomalla omat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, siis omakohtaisella uskolla. Uskovainen haluaa kilvoitella niin, että saa säilyä usko ja hyvä omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
Ja joku on määritellyt, että se "kilvoittelu" tapahtuu toimimalla tietyllä tavalla?
Siitä oikeasta uskosta on aina seurattava tietyt johtopäätökset? - Kunhan kysyin
Tätä on usko kirjoitti:
Miksi puhutte omakohtaisesta uskosta, kun teidän uskonne perustuu kokonaan ja selkeästi yhdistyksenne oppiin?
- Hhbbjjnnknbhb
Kunhan kysyin kirjoitti:
Miksi puhutte omakohtaisesta uskosta, kun teidän uskonne perustuu kokonaan ja selkeästi yhdistyksenne oppiin?
Ei omakohtainen usko tarkoita sitä, että jokainen keksii oman oppinsa, vaan sitä, että uskoo henkilökohtaisesti.
- Elämä hukassa
Mistä 26-vuotias saa voimia hoitaa 5 lasta, huushollin ja käydä vielä seuroissa?
Yötkin menevät varmasti ihan muuhun kuin nukkumiseen.
Näin ikäihmisenä tunnen myötätuntoa lapsia kohtaan, kun heillä on liian nuoret vanhemmat. Elämänkokemus ei riitä ymmärtämään lapsien tarpeita. Jokainen lapsi on yksilö, joka kaipaa juuri hänelle osoitettua huomiota. Miten monen lapsen nuori äiti sellaiseen pystyy?
Olen vakuuttunut, että olisi kannattanut siirtää avioliittoa muutamalla vuodella ja nähdä maailma aikuisen silmin ennen kuin ryhtyy kasvattajaksi.
Kun lapset syntyvät teini-ikäisille, kypsymättömille vanhemmille, he joutuvat kärsimään siitä koko ikänsä.
Myös liian nuorena raskaaseen vastuuseen joutuneet ihmiset menettävät elämästään ison alueen, jota he eivät koskaan saa elää.
Nuoruus ja oman itsensä etsiminen, opiskelu, tavoitteisiin pyrkiminen...kaikki se jää, jos uskonto vaatii, että nuoren naisen on ruvettavaa lisääntymään alle kaksikymppisenä, ja jatkettava sitä 20 vuotta.
Sen jälkeen on liian myöhäistä.Hyvin kirjoitit. Myöskin nimimerkkisi "Elämä hukassa" on osuva.
On SAIRASTA, että 26-vuotiaalla naisella on 5 lasta. Siinä on normaaliin vl-tyyliin alettu vääntää kakaroita, kun ollaan vielä itsekin lapsi ja ymmärtämätön monista asioista.
Lapsi/vuosi tahtia lisääntyvillä SRK:lle uskollisilla vl-aviopareilla:
* lapset eivät saa riittävästi huomiota, kun on aina sylissä uusi ja eniten huomiota saava lapsi
* lapsikatraan vanhimmat joutuvat usein sijaisvanhemmiksi vanhempien uupuessa ylisuuren taakan alla - näin menetetään osa omasta lapsuudesta, joka kuuluu jokaiselle lapselle
* lapset kasvattavat itse itseään ja toinen toisiaan
"Raamattu kieltää ehkäisyn"- Herää pahvi
Melperi1 kirjoitti:
Hyvin kirjoitit. Myöskin nimimerkkisi "Elämä hukassa" on osuva.
On SAIRASTA, että 26-vuotiaalla naisella on 5 lasta. Siinä on normaaliin vl-tyyliin alettu vääntää kakaroita, kun ollaan vielä itsekin lapsi ja ymmärtämätön monista asioista.
Lapsi/vuosi tahtia lisääntyvillä SRK:lle uskollisilla vl-aviopareilla:
* lapset eivät saa riittävästi huomiota, kun on aina sylissä uusi ja eniten huomiota saava lapsi
* lapsikatraan vanhimmat joutuvat usein sijaisvanhemmiksi vanhempien uupuessa ylisuuren taakan alla - näin menetetään osa omasta lapsuudesta, joka kuuluu jokaiselle lapselle
* lapset kasvattavat itse itseään ja toinen toisiaan
"Raamattu kieltää ehkäisyn"Alkaa jo tuntumaan siltä, että Melperi1 on jossain elämänsä vaiheessa jäänyt myös ilman huomiota ja siitä syystä mellastaa nyt tällä palstalla, jotta voisi paikata edes jollain tasolla puutoksensa. Ottaa aseekseen vl lapset.
- Tiedoksi avaajalle
Ikävä kyllä monia vl-äitejä ahdistaa.
- ei järkeä ei
Eikö jokaista tulisi ahdistaa joka on ottanut kantaakseen jonkun pussihousujen tekemät ikiomat tulkinnat Raamatusta ja sälyttää ne toisten päälle ?
Siis kukaan ei usko että pelkästään lapsirakkaudesta olisi 26 vuotiaalla 5 lasta !
Siinä ei ole mitään järkeä, kyse on harhaisesta uskonopista ja sen raahamisesta, ei mistään muusta."Siis kukaan ei usko että pelkästään lapsirakkaudesta olisi 26 vuotiaalla 5 lasta !"
Avaaja kertoo ylpeänä, kuinka hänellä 26-vuotiaalla naisella on 5 lasta.
Normaalissa ihmisessä tuo herättää säälintunteen - säälintunteen noita lapsia kohtaan.- pahentaja
Melperi1 kirjoitti:
"Siis kukaan ei usko että pelkästään lapsirakkaudesta olisi 26 vuotiaalla 5 lasta !"
Avaaja kertoo ylpeänä, kuinka hänellä 26-vuotiaalla naisella on 5 lasta.
Normaalissa ihmisessä tuo herättää säälintunteen - säälintunteen noita lapsia kohtaan.Minulla puolestaan herää säälin tunne tällä palstalla Melperi1 kohtaan. Uskoisi jo vähemmällä että turha hänen on täällä potkia tutkainta vastaan.
- missä se on
pahentaja kirjoitti:
Minulla puolestaan herää säälin tunne tällä palstalla Melperi1 kohtaan. Uskoisi jo vähemmällä että turha hänen on täällä potkia tutkainta vastaan.
Siis mikä se on se tutkain ?
Raamatun sanako, vaiko mikä, kerro!
Kerro missä missä meitä ihmisiä ohjataan suurperheitten luomiseen niin heti lakkaamme sitä ihmettelemästä, melperikin lakkaa. missä se on kirjoitti:
Siis mikä se on se tutkain ?
Raamatun sanako, vaiko mikä, kerro!
Kerro missä missä meitä ihmisiä ohjataan suurperheitten luomiseen niin heti lakkaamme sitä ihmettelemästä, melperikin lakkaa."melperikin lakkaa"
Puhuit minun suullani. Mutta oikein puhuit.
Ihminen ei ole kani. Mistähän vanhoillislestadiolaiset ovat saaneet sellaisen käsityksen, että olisi?
- rähmää silmissäkö
"Näin ikäihmisenä tunnen myötätuntoa lapsia kohtaan, kun heillä on liian nuoret vanhemmat. Elämänkokemus ei riitä ymmärtämään lapsien tarpeita. Jokainen lapsi on yksilö, joka kaipaa juuri hänelle osoitettua huomiota."
Tässä kirjoituksessa huomioni kiinnittyi sanoihin "tunnen myötätuntoa lapsia kohtaan", mikä on todella poikkeavaa vl-piireissä, että joku ihminen tuntee myötätuntoa tuiki tuntemattomien lapsista.
Vl-piireissä ei olla opittu tuntemaan myötätuntoa, koska suurimmalla osalla vl-väkeä, koko elämä on selviytymistä.
Olen kyllä ollut kuulevinaan äänessä sääliä, kun on kerrottu, kenellä on paikkakunnan suurin perhe, mutta myötätuntoa keskustelussa ei ole herunut näille lapsille.
Kiitos sinulle, joka kirjoitit myötätunnosta näiden isojen perheiden lapsia kohtaan, annat uskoa vielä tulevaisuuteen, vielä on heitä, jotka näkevät lapsen pyrkimässä syliin. - Kaipappa
Aika monta maailmanlasta esiintyy tässäkin ketjussa vanhoillislestadiolaisena. Ja hyvin esiintyvvätkin. Ihan uskottavasti.
Totuus on että, aloittajan ja monen muun vl:n vääristä vakuutteluista huolimatta täällä kirjoittaa aika paljon vl:ä. Ja se on mukavaa. Mutta vähemmän mukavaa on, että toiset vl:t noin vääristelevät totuutta.- mikä se on
niin mikä se totuus sitten olisi tätä ketjua ajatellen ?
- Eipä muuta
"""Olen 26-v nainen ja minulla 5 lasta."""
Voi lapsiparkoja!- 5+2 lasta
niin jokaista kuutta jopa seitsemää näköjään!
- yksi elämä
Kirjoitanpa oman mielipiteeni asiasta, vaikka tiedän että kenenkään päätä ei käännetä jos ihminen ei sitä itse tahdo. Ylipäätänsä väittely uskonasioista on niin turhaa kuin vain olla voi. Mutta sanonpa kuitenkin, jos jotakuta uskovaista ahdistaa jokin asia seurakunnan sisällä, niin miksi et ole armollinen itseäsi kohtaan ja tee niin kuin koet olevan hyväksi itsellesi. Oppien saarnaajia ja totuuden julistajia tulee aina olemaan. Kenen lieassa tahdot kulkea? Toki jos haluat, niin voit kulkea lauman mukana ja tehdä niin kuin muut sanovat, oma on asiasi.
- Melperin plussat
Vaikka Melperi1 ei ehkä olekaan aina sivistynyt keskustelija, vaan käyttää raflaavia ja kovia ilmaisuja, ja välillä menee vähän överiksi ja harkitsemattomaksikin, hänen panoksensa näissä keskusteluissa on tärkeä ja hän on toistuvasti tuonut ankarasti esiin ja näkyviin vl-epäkohtia.
Kuten Jeesuskin Raamatun tarinan mukaan myös kiivastui ja kaatoi omavanhurskaiden kojuja vai mitä ne nyt olikaan... Joten eiköhön me kestetä vähän kiivastunuttakin ääntä joskus... - uskova vl*
Rukoilkaa kaikki että Melperikin Jumalalta herätettäisiin omaltatunnolta.Se on Jumalalle mahdollista.Kun herra Melperikin on saanut maistaa taivaallista esimakua ja hänelle on hänen itsensä pyynnöstä , suuressa synninhädässä nöyrtyneelle, saarnattu kaikki synnita anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja Melperi on luvannut ja tahtonut uskoa ne anteeksi, niin kyllä ne suomut silmiltä putoaa niinkuin Saulus Tarsolaiseltakin putosi ja lakkaa tuo halu loukata uskovaisia.
"saarnattu kaikki synnita anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja Melperi on luvannut ja tahtonut uskoa ne anteeksi"
Voi sinua pientä vl-HÖMÖTIAISTA!
Minä en tarvitse ketään veeällää saarnailemaan minun syntejäni anteeksi. En turvaudu ihmisvoimaan - minulla on SUUREMMAT MOOTTORIT paatissa.- uskova vl*
Melperi1 kirjoitti:
"saarnattu kaikki synnita anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja Melperi on luvannut ja tahtonut uskoa ne anteeksi"
Minä en tarvitse ketään veeällää saarnailemaan minun syntejäni anteeksi. En turvaudu ihmisvoimaan - minulla on SUUREMMAT MOOTTORIT paatissa.hahahahahhh ...arvasin että vedät herneen nenuun !!!
uskova vl* kirjoitti:
hahahahahhh ...arvasin että vedät herneen nenuun !!!
Ei mitään hernettä. Kerroin vain totuuden.
"lakkaa tuo halu loukata uskovaisia."
Onko se loukkaamista, jos minä kirjoitan vl-VALHEIDEN ja VALHEOPPIEN sekaan Raamatun TOTUUKSIA?- uskova vl*
Melperi1 kirjoitti:
Ei mitään hernettä. Kerroin vain totuuden.
"lakkaa tuo halu loukata uskovaisia."
Onko se loukkaamista, jos minä kirjoitan vl-VALHEIDEN ja VALHEOPPIEN sekaan Raamatun TOTUUKSIA?Sinun tottuksissas on sinun astian maku , minun totuudessa minun astian maku. Voitko sinä tuomita kumpi on oikea ?
- Lakoninen.
Melperi1 kirjoitti:
Minä en tarvitse ketään veeällää saarnailemaan minun syntejäni anteeksi. En turvaudu ihmisvoimaan - minulla on SUUREMMAT MOOTTORIT paatissa."Voi sinua pientä vl-HÖMÖTIAISTA!
Minä en tarvitse ketään veeällää saarnailemaan minun syntejäni anteeksi. En turvaudu ihmisvoimaan - minulla on SUUREMMAT MOOTTORIT paatissa."
Ulkoinen moottori ja porvariston hillitty charmi - siinäkö meidän Kalevimme tuntomerkit?
"Melperi19.7.2010 08:29 ...PS. 2. Tummansininen väri uudehkossa Mersussani antaa arvokkuutta ja edustavuutta sekä autolle että kuljettajalle." Lakoninen. kirjoitti:
"Voi sinua pientä vl-HÖMÖTIAISTA!
Minä en tarvitse ketään veeällää saarnailemaan minun syntejäni anteeksi. En turvaudu ihmisvoimaan - minulla on SUUREMMAT MOOTTORIT paatissa."
Ulkoinen moottori ja porvariston hillitty charmi - siinäkö meidän Kalevimme tuntomerkit?
"Melperi19.7.2010 08:29 ...PS. 2. Tummansininen väri uudehkossa Mersussani antaa arvokkuutta ja edustavuutta sekä autolle että kuljettajalle."Se on automaatti-tiisseli.
- kkkjlkjlkjlk
Melperi1 kirjoitti:
Se on automaatti-tiisseli.
Et kai sinä rakasta MERSUA nimittele paatiksi ? Kuullostaa jotenkin halventavalta.
kkkjlkjlkjlk kirjoitti:
Et kai sinä rakasta MERSUA nimittele paatiksi ? Kuullostaa jotenkin halventavalta.
Minä ole se "paatti".
- voi pimeää pimeyttä
Joka lauseessa soi lestadiolainen fraasisävel, voi herraisä tätä sokeaa joukkoa joka ei ota askeltakaan päästäkseen eteenpäin todelliseen Kristusvaloon, vaan haluaa seistä ja vajota vaikka satametriseen vltunkioon, se ei ole ongelma kunhan vaan sa pitä kiinni leevin viitasta !
Miksi hyvänen aika ette kasva aikuiseen uskoon todelliseen Raamatun ilmoittamaan, jossa ei ole mitään näitä "saaranattu synnit anteeksi!...fraaseja ja sata muuta vastaavaa.
ETtekö te osaa lukea mitä Sanaan on painettu !?- uskovavl**
voi pimeää pimeyttä....tule sinäkin valoon ettei tarvitse olla pimeydessä :)
- olipa kerran vitsi
uskovavl** kirjoitti:
voi pimeää pimeyttä....tule sinäkin valoon ettei tarvitse olla pimeydessä :)
vitsikäskö ?
- uskova vl*
Ei me edes haluta kasvaa aukuiseen uskoon kun haluamme vain pysyä lapsen uskossa. Otappas lasit silimilles ja lue Raamattus uudelleen.
- luettu on
No minäpä otan klasit ja luen, hetkinen!
ok, löysin tällaisen Raamatusta;
11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
nyt kysynkin, kumpi teiltä puuttuu, nuo opettajat jotka opettavat Raamatun mukaisesti, vaiko halu oppia Raamatun mukaista oppia ?- uskova vl*
18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. Matteuksen evankeliumia --> eihän puhuttu aikuisten kaltaisesta uskosta vaan lapsenkaltaisesta , joka luottaa ja uskoo isään ja äitiin...isä Jumalana ja Jumalan seurakunta äitinä ,. Luottava , turvallinen usko hyvään Jumalaan , syntien anteeksisaamiseen ,iankaikkiseen elämään ,usko siihen lupaukseen että Vapahtajmme Jeesus Kristus on meidän edestämme kärsinyt ja kuollut , antanut oman henkensä syntiuhriksi ja sen saa uskolla omistaa, ei tarvitse itse muuta tehdä ...on meillä hyvä Isä , voiko enempää vaatia.
- Yks mamma
Ole avaaja onnellinen että SINUN asiasi ovat hyvin. Minullakin oli kun olin ikäisesi. Mutta kun kuormaa tulee koko ajan lisää niin kuin hölmöläisten tarinassa kun sinä tuon jaksat, jaksat sinä tuonkin... Kuorma on lopulta niin raskas että se ei liiku mihinkään. Siinä sitä sitten ihmetellään... Vaikka sinun asiasi ovat hyvin kaikki eivät voi yhtä hyvin kuin sinä. Lapset ovat erilaisia. Raskaudet äideillä erilaiset. Toinen voi hyvin toinen oksentaa aamusta iltaan. Äidit ovat erilaisia ihmisiä, Toinen on terve, toinen sairastaa vakavaa sairautta joka pysyy lääkkeillä hallinnassa. Jos lääkkeet lopetetaan, äiti joutuu suljetulle osastolle. Minullakin on fyysinen sairaus joka pysyy lääkkeillä hallinnassa joten kuten. Ilman lääkkeitä esim jos tulisin raskaaksi, saisin mahd keskenmenon tai jos raskaus menee loppuun lapsella olisi kehityshäiriöitä. Ehkä syntyisi terve lapsi... Kokeilemaan en viitsi ruveta että miten käy. Lastensaanti ei ole lasten leikkiä! Tässä voi mennä henki. Joiltain on mennytkin. Läheltä on liipannut... Tiedätkö miltä tuntuu maata sairaalassa vakavasta kohtutulehduksesta nipin napin selvinneenä ja lääkärit seisoo sängyn vieressä että ymmärrätkö että miten vakavasta tulehduksesta olet selvinnyt? Olin vain onnellinen että lapsilleni jäi äiti eloon.
Olet vielä niin nuori. Elämässä voi tapahtua jotain sellaista että joudut vielä monta kertaa miettimään ja pyörtämään kantasi. Tiedän monta sellaista kiivasta ehkäisyn vastustajaa joille on elämässä käynytkin niin että terveys on mennyt siihen pisteeseen että lääkärit eivät ole kyselleet edes että steriloidaanko. Vaihtoehtoja ei edes aina ole. Tai on mutta se on kuolema. Joskus on huonoista vaihtoehdoista valittava se vähiten huono.
Minä sydämmestäni toivon että väsyneet äidit ja isät saisivat rauhan.- mukavaa lukea
no niin tuli taas tervettä vettä tällekkin osastolle !
tuollainen 26 vuotias äiti ei tiedä elämästä vielä yhtään mitään. Niin se vaan on sanokoot siihen kukin mitä sanokin.
yhtä suurta lapslaumaa se on kok perhe. onnellisia voivat kovastikin luulla olevansa. mutta sekin perustuu vain siihen ettei muusta vielä ole tietoa.
- Aikuistukaa
Melperi antaisit ihmisten olla rauhassa.eiköhän ole niin että jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi.mutta tuo sun v.tt.ilu mentaliteetti kuuluu ehkä enemmän populistipolitiikkaan kuin uskonasioihin.
- Kommentti sivusta
"""eiköhän ole niin että jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi."""
Raamattu ei opeta noin.
- tuomiovalta
onko parempi päteä/tuomita ja viisastella.eiköhän jumala kuitenkin ole tuomiovallan säilyttänyt itsellään eikä ole antanut sitä vähäisille ihmispoloisille mitkä vain räkyttää kuin rakkikoirat älyttömässä pätemisen tarpeessä.
- Surullista
***Olen 26-v nainen ja minulla 5 lasta.***
Avaajan täytyy olla vähän "kilahtanut", kun elvistelee tuollaisella asialla. Surullistahan tuo on.- Miehen kynästä?
Harvinaisempi tapaus tämä 26-vuotias onnellinen 5 lapsen äiti. Mutta voi olla silkka vedätyskin! Malliksi, että näin muutkin kyllä voivat jaksaa/selvitä, jos vain haluavat .
onko tuo melperi joku narsisti kuka tykkää vain saivarrella.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097199
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434594- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301758
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431277