Vain henki voi vastustaa Raamattua

yurki1000

Jos oletettu evoluutio tuotti Raamatun, millään evoluutio-olennolla ei ole perustetta vastustaa Raamattua.

37

397

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten ei myöskään Koraania, Bhatavagitaa tai Kalevalaakaan.

• kääpäkääpäkääpä

:DD

• 6+5

''Jos oletettu evoluutio tuotti Raamatun, millään evoluutio-olennolla ei ole perustetta vastustaa Raamattua.''
      Miten olisi sama Suomeksi?

• >>Vain henki voi vastustaa Raamattua>>

Miksi vain henki voisi vastustaa Raamattua? Olen nähnyt monien ihmistenkin tekevän samaa. Ja voin vaikka vannoa, että sinäkin vastustat muiden uskontojen pyhiä kirjoituksia, aivan omassa lihassasi eläen.

• ehkäpä...

Ehkä yurki1000 on henki? :D

• Apo-Calypso
        ehkäpä... kirjoitti:

Ehkä yurki1000 on henki? :D

Vaikuttaa lähinnä pierulta.

• trsht

Kuinka kauan sinulta jyrki meni tuon ajatuksen aikaansaamiseen?

• No juu ei

Raamatun vastustamiseen ei tarvitse edes lukutaitoa, ainoa mitä Raamatun vastustamiseksi tarvitaan on kuunnella kristityiksi itseään kutsuvien julistavan Raamatun opetuksia.

• Jos koira repii tai syö Raamatun tai uskonnonkirjan, vastustaako se sitä?

• Karju Vaasasta

Kyll' ateisti on sitten tyhmä torvelo

• Karju Vaasasta kirjoitti:

Aloittaja puhuu "evoluutio-olennosta". Eikö koira muka nykyisen tieteellisen käsityksen mukaan ole evoluution tuottama?

• etelän hemmo
        Karju Vaasasta kirjoitti:

Oletko jostain muualta muuttanut aatteinesi?
        Näkee taas kuinka k.rpä ja järki toimivat samasta vivusta.

• trtrjrjst

Monille ihmisen kyvyille tuntea, ajatella ja luoda voidaan johtaa evolutiivisia tarkoitusperiä ja loput ovat sivutuotteita isojen aivojen prosessointikyvystä.

• Atte Ateisti

Olisiko siinä ollut ihmisiä mukana?

• uusiajatteleva

"Jos oletettu evoluutio tuotti Raamatun, millään evoluutio-olennolla ei ole perustetta vastustaa Raamattua. "
      Jos oletettu evoluutio tuotti Mein Kampfin, millään evoluutio-olennolla ei ole perustetta vastustaa fasismia!!!!!!

Käsittääkseni molemmissa logiikka on sama. Muodollinen logiikka.
      Ihmisen tiedostus voi tuottaa yhtä ja toista. Siinä heijastuu todellisuuden ristiriitainen tiedostus.
      Molemmat kirjat omaavat paljon ihmisyyden vastaisuutta ja niitä pitää jo silläkin perusteella vastustaa.

• Tule pian

Jyrki. Tuu takaisin.

• Raamattu ei ole hengen tuote vaan materiasta kehityksen kautta
      syntyneen ajatuksen tietämättään synnyttämänsä ajattelijan, egon sielun tuote
      Joten uskonto palvoo tuota sielua, koska se on kirkolliskokouksessaan julistanut sielun korkeimmaksi, ja hengen vain tuon sielun ominaisuudeksi.

Henki on kuitenkin kaikkein korkein, sillä se on itse elämä jonka osa me myös olemme

HENKI ON KOSKAAN SYNTYMÄTÖN, ja kuolematon, ja se tullee meihin syntymässä ja poisttuu fyysisessä kuolemassa.

TÄMÄN TOSIASIAN me voimme todeta omalla elämällämme

Ajatuksen synnyttämän egon takia ihminen joutui myös henkisesti syyn ja seurauksen lain piiriin, joten raamattu on evoluution tulosta
      Ajatus syntyi kommunikaatiovälineeksi ihmisen arkisissa asioissa, mutta kun ihminen, alkoi sitä käyttämään myös henisellä ajattomalla aueella niin se tietämättään synnytti, sinne ajallisen keskuksen joka sitoi ihmisen henkisesti aikaan ja täten syyn ja seuraksen lain alaiseksi.
      Sen seurausta on sitten tämä kärsimysten ja sotien täyttämä yhteiskunta

• uusiajatteleva

niko-tiinalle

"HENKI ON KOSKAAN SYNTYMÄTÖN, ja kuolematon, ja se tullee meihin syntymässä ja poisttuu fyysisessä kuolemassa."

Käännä ajatustesi akselia 180 astetta.

Materia on koskaan syntymätön ja kuolematon ja henkinen tulee ihmiseen, ei syntymässä, vaan kosketuksessa toisten ihmisten parissa. Syntymässä saamme vain biologiset edellytykset. Elämässä opimme ympäristön kehittämän kulttuurin mm. puhekielen.

Henkinen ei ole ihmisestä irrallinen olio. Se on oppiminen ja tiedostus ts. ihmisen ja ympäristön vuorokaikutusta.
      Henkinen on materian ominaisuus. Tietty materiaolio omaa henkisiä ominaisuuksia ja ne lakkaavat kuolemassa.
      Henkisyyden jatkuminen tiedon ja tapojen jatkumista.

• Aika ja materia on sidksissa toisiinsa, siten, että jos jompi kumpi päättyy niin päättyy toinenkin,joten aika ja materia eivät ole ikuisia,
        mutta henki elämä joka ei ole materiaa, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Ajatus on materian korkein tuote, mutta se on edelleenkin materiaa, joka sisältää ajan, mutta henki elämä on ajatonta, jonka osa myös me olemme.

Olemme egona sieluna myös osa materiaa, ja sen takia olemme ehdollistuneet aikaan.

Tuo ehdollistuminen on sama asia jonka takia ihminen joutui paratiisitilasta ulos

Uskonto on kirkolliskokouksessaan 800 luvulla alkuperisen hengen ensisijaisuuden toissijaseksi, niin että sielu on korkein ja henki tämän sielun ominaisuus, joten uskonto palvoo materiaa

• Olly

Evoluutio ei luonut Raamattua.

Evoluution takia kehittyi ihminen, ihmiset kirjoittivat Raamatun.

Tosin, ennen Raamattua, ihmiset olivat jo keksineet tuhansia muita jumalia.

• fbfgbrg

yurki1000 tajuatko, että paradoksisi mukaan kenelläkään ei ole perusteita vastustaa Koraania eikä mitään muutaan uskonnollista teosta? Tajuatko miten totaalisen typerä ajatuksesi on ja kuinka täydellisesti puhut itsesi pussiin?

• Näkyy olevan monellaisia käsityksiä hengestä, mutta mikäse todellisuudessa on .
      Jumala ei ole henki, koska sillä ei ole olemassaoloa kuin ihmisen uskossa siihen.
      Sensijaan henki on ääretön ajaton elämä,jonka osa myös me olemme.
      Maailmankaikkeus ei ole tuon hengen ulkopuolella vaan sisäpuolella, joten se on hengen sisäinen tapahtuma, jonka tarkoituksena on synnyttää olosuteet jossa syyn ja seuraksen lain mukaan syntyisi planeetoilla olosuhteet, jossa henki voisi ilmentää itseään ajassa ja aineessa

• veli-kalle

"Jos oletettu evoluutio tuotti Raamatun, millään evoluutio-olennolla ei ole perustetta vastustaa Raamattua."

Niin totta! Hyvä! Ateisteista tai evoluutiosta ei ollut tietoakaan silloin, kun Raamattu sai alkunsa. Ateismi on syntiinlankeemuksen aikaansaamaa "ajattelun" vapautta.

• veli-kalle

Ja taas joku ateistipaska oli käynyt miinustamassa. Lopettakaa se, en voi plussata omia juttujani kuin kerran ja haluan että nillä olisi edes yksi plussa :(

• yurki1000

"Miten niin hissunkissun?"

Sitä juuri tapahtuu tässäkin ketjussa.

• poistattaja

Eihän se mitään hissunkissun ole, poistattajiksi on jo ilmoittautunut monta nikkiä.

• yurki1000

Milloin alatte ottaa kantaa? Kaiken olevaisen alkuperän vaihtoehdoista näemme selvästi yhden vaihtoehdon käyvän järkeen.

1. Olemattomuus
      2. Tyhjyys
      3. Luoja loi

• yurki1000

Filosofia ei auta. Ex-filosofi Derek Prince: Filosofin tehtävä on tehdä monimutkaista yksinkertaisesta.

http://www.reinosav.net/whoderek.htm

Teemu valaisee

http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0

Tutustu ravintoosi. Suomi on ollut Koodeksissa jo 50 vuotta. Asia paljastui minulle hiljattain.

http://www.magneettimedia.com/nakokulma-kaikkivaltias-codex-alimentarius/

http://www.youtube.com/watch?v=oDiC7EiXr6M

Ylläpitämämme päätttäjät toimivat selkämme takana. Ties missä asioissa. He eivät kerro edes mihin uusi maailmanjärjestys pyrkii.

https://www.google.fi/search?q=nwo kills&ie=utf-8&oe=utf-8&rls

He eivät kerro meille miten kansallinen velka hoidetaan.

http://velkakello.fi/

http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=2362&selGroup=27

Heillä ei ole maapallon puhdistus ohjelmaa.

https://www.google.fi/search?q=pollution&ie=utf-8&oe=utf-8&rls

https://www.youtube.com/results?search_query=trash vortex&page=1

Jne... Kiinnostunut löytää.

• yurki1000

Paradoksi ei poistu. Oletettu evoluutio loi olennon, joka loi evoluutiota vastustavan Luojan.

• ertert

"Paradoksi ei poistu. Oletettu evoluutio loi olennon, joka loi evoluutiota vastustavan Luojan. "

Ei siinä ole mitään paradoksia. Eri yksilöt voivat ajatella eri tavoilla. Ihmispopulaatio ei ole mikään yksittäinen tietoinen olento vaan ihmisillä on omat ajatukset, ei mitään kollektiivista tietoisuutta.

• yurki1000
        ertert kirjoitti:

"Paradoksi ei poistu. Oletettu evoluutio loi olennon, joka loi evoluutiota vastustavan Luojan. "

Ei siinä ole mitään paradoksia. Eri yksilöt voivat ajatella eri tavoilla. Ihmispopulaatio ei ole mikään yksittäinen tietoinen olento vaan ihmisillä on omat ajatukset, ei mitään kollektiivista tietoisuutta.

Milloin otat haasteen vastaan? Mikä vaihtoehto käy järkeen? Olevaisen alkuperä:

1. Olemattomuus
        2. Tyhjyys
        3. Luoja loi

• yurki1000 kirjoitti:

Milloin otat haasteen vastaan? Mikä vaihtoehto käy järkeen? Olevaisen alkuperä:

1. Olemattomuus
        2. Tyhjyys
        3. Luoja loi

"Milloin otat haasteen vastaan? Mikä vaihtoehto käy järkeen?"

Miksi minä ottaisin vastaan haasteen, jossa ei ole mitään järkeä? Sinulle on jo kerrottu, että nuo eivät suinkaan ole ainoita vaihtoehtoja, joten turhaan sinä esität haasteita, jotka eivät toimi.

Eikä se, että sinä luulet (käy järkeesi) jotain, ole perustelu millekään.

• yurki1000

Pyydän. Älkäämme ryhtykö tuomareiksi. Esittäkäämme argumenttimme ja jättäkäämme ne arvioitaviksi.

Keskustelu jatkukoon. Karttakaamme diktatuuria. Jos tuskanhiki punkee otsaan, hakekaamme helpotusta Häneltä, joka sitä auliisti antaa.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&kirjat=kr&hakuehto=virvoi

Psalmit:
      23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
      23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
      23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
      23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
      23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
      23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Jumalan rauhaa
      Jyrki

• yurki1000

Koska täällä ei saa varoittaa Islamista, tulin miettineeksi, että onko Suomi kenties velkaa Lähi-Idän öljyntuottajille. Jos EU kokonaisuutena on velkaa Islamin pankeille, on luonnollista, että se vaikuttaa myös EU-Suomeen.
      http://velkakello.fi/

paz
      jyrki

Ps. Aller ja Pauli hoi. Tulkaa vaalimaan vapauttamme ja pysäyttämään valheen hengen valloitustoimet. Kommunismi hapattaa verbaalisti ja Islam hapattaa paisumalla biologisesti. Kristikansan ON AIKA TOIMIA.

- Taistolaiset eivät pyrkineet demokratiaan, vaan päinvastoin halveksivat Skdl:n ja sosialidemokraattien parlamentaariseen demokratiaan nojaavia voimia. Zyskowicz syytti taistolaisuuden romantisoijia harhauttamisesta ja kysyi: ”Vai onko kukaan tänäkään päivänä nähnyt sosialistisen maan, jossa on esimerkiksi aito sananvapaus ja monipuoluedemokratia?" (Ylioppilaslehti 08/2004, Ben Zyskowicz: Taistolaisten tavoitteena oli diktatuuri)

http://www.reporadio.fi/kohokohtia.php?#10

Nuoret nykypoliitikot on kasvatettu kommunistisessa Amerikassa sosialidarvinisteiksi. NKP:n ja taistolaisten ohjelma on edennyt ja johtanut lopulta Suomen vapauden riistoon. Vapauden riistäjiä ovat mm:
      - EU-jäsenyys. EU ei ole demokratia.
      - Kuuluminen Schengenin alueeseen. Schengen edistää rikollisuutta.
      - YLIVELKAISUUS

voisuomiparka

• yurki1000

Tämä KUULUU tänne. Monet muslimit kääntyvät Jeesuksen puoleen. Herramme paluu on lähellä. Tämä on Hyvä sanoma.

http://www.youtube.com/watch?v=Wf-4ePGGREw

https://www.youtube.com/results?search_query=muslims see jesus in dreams&page=1

Apt:
      2:16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
      2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
      2:18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
      2:19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
      2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
      2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

Efe:
      6:10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
      6:11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
      6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      6:13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      6:14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      6:15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      6:16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

Jeesus on ainoa valopilkku. Hän on Voittaja. Hän on jo murskannut käärmeen pään. Hän tulee lopettamaan pahan aikamme. Lohikäärme tullaan sitomaan tuhanneksi vuodeksi. Tämä on Hyvä Sanoma.

Viattoman Karitsan vihaamisessa ei ole mitään mieltä. Jumalan pyhien morkkaaminen johtuu henkimaailmasta.

Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.

Herran pelko poistaa ihmispelon.

Luuk:
      12:4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
      12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
      12:6 Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
      12:7 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
      12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
      12:9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

• yurki1000

"Henki vastustaa henkeä"

Ateisti joutuu uskomaan ufoihin, koska henki panee hänet vastustamaan Herraan luottavia, jotka eivät usko ufoihin.

Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2682
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      338
      2397
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2094
    4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1766
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1675
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1559
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1429
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1409
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1355
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1146
    Aihe