Onko tuttua? :/
Mulla alkaa olla vasen käsi täynnä palovammoja. Kertokaa oma tarinanne.
Ihon polttaminen tulitikulla/tupakalla
16
6092
Vastaukset
- ei kokemusta
Olen ollut masentunut, mutta en ede voisi kuvitella alkaa polttelemaan itseäni tai viiltelemään.
- sadirque
tuttua on :/ tämä tuli tilalle kun viiltely alkoi jäädä... mitähän seuraavaksi..?
- suicideseason
Mulla on se et viillän niin syvään et se haava levähtää sillee ja poltan sen haavan... :(
- ugh2
suicideseason kirjoitti:
Mulla on se et viillän niin syvään et se haava levähtää sillee ja poltan sen haavan... :(
kauheeta.
itse viiltelin nuorena. onneksi se touhu jäi. eroon pääsin silleen, että en vain viillellyt. mitä kauemmin oli kulunut edellisestä viiltelystä sitä helpompi oli olla viiltelemättä.
- Masentunut m
En ole koskaan ymmärtänyt mitä hyötyä viiltelystä ja itsensä satuttamisesta muka on. No ehkä se joillekkin tuo helpotusta mutta luulis jälkeenpäin vituttavan kun iho palanut tai arpia täynnä. Ei se hetken helpotus ole sen arvoista ainakaan minun mielestäni.
- ÄlykkyysEIVaativaa
Se on teininä muilta opittu typeryys, johon jää koukkuun. Ei kukaan te sitä tarkoituksella, se on yleensä aivojen reaktio kun yksin kertaisesti pitää päästä pakoon. Tämä kuulostaa hyökkäykseltä, mutta mielestäni sinä olet nyt tässä se ainoa ongelma, pyri olemaan sanomatta "en koskaan ymmärtänyt" ja ala pohtimaan niitä asioita. Kaikille asioille voi pohtia jonkin selkeän vastauksen. Se on hyvin tyypillistä suomalaisilta vain sanoa, että "en ymmärrä" pohtimatta asiaa sen pitemmälle.
AP: Eroon siitä pääset kun otat elämän tehtäväksesi hankkia välittäviä ystäviä ympärillesi. Et yksinkertaisesti saa olla yksin. Ongelma tietenkin on se, että vaikka tämän sanoo tilanteessasi oleville, hyvin harva niistä tekee mitään. Kunhan et sano "ei", vaan pidät asian mielessä. Elä ole yksin.
- Samu...
Se teidän polttelu ja viiltely johtuu siitä, että kipu tuottaa endorfiinia ja olette koukussa siihen. Saman endorfiinin saatte kun alatte harrastaa liikuntaa jossa tulee hiki ja kestää minimissään 30min, siinä samalla hoituu usealla myös se masennus kun aivot uudelleenorganisoituu liikunnan vaikutuksesta. Liikunta ei vaikuta tietenkään heti, mutta kuukaudessa tapahtuu varmasti jo muutosta, se kuukausi on sitten pakotettava itsensä liikkeelle.
- Aerobinen
Hyvin kirjoitettu, lisätään vielä että aerobinen liikunta on se jota tuossa tarkoitetaan.
- Anonyymi
Sulla ei selkeästi ole mitään kokemusta vaikeasta masennuksesta sairautena sairautena saati viiltelystä.
- EräsIdiootti
On tuttua. Neljännellä luokalla poltin itseäni. (vain vähän) Lähinnä hakkasin itseäni. Terkka sanoi vain "Hyvä, kun et viiltele".
- scarfacebook
Se kai menee niin, että satutan itseäni muin tavoin kuin suoraan fyysisesti kipua tuottamalla. Muu itsetuhoinen, addiktiivinen ja kaikenlaisia hyviä asioita pakeneva ja tuhoava käyttäytyminen on enemmänkin se oma juttuni. Viiltelyt yms. satuttamiset ei ole kyllä ikinä napanneet - paitsi henkiset "itseviiltelyt", joita tuleekin harrastettua vähän jatkuvasti.
Enkä usko, että tämä johtuu mistään "endorfiinikoukusta". Jotain vähän vähemmän helvetin pinnallista saattaa olla taustalla syinä... - Nuorimasis
Ei mulle, mut mun rakkaalle tuttua puuhaa. Polttelee kättään, eikä kerro syytä. Ei kai luota muhun tai jotain. Vaikeaa auttaa jotakuta, joka ei päästä mua ongelman ytimeen.
- asdfsdfvsdf
Ei sitä velä nuorena viiti tahallaan kipeyttää kehoaan ku sille on käyttöä ja vanhana saa kuitenkin niitä kipuja ihan ilmaiseksi. Turha vaiva siis. Laaskottaa, ee jassa vaavautua. Eikä ou ennää enerkiaakaan kuten puoli elämää sitten, 17-vuotiaana
- Anonyymi
Minä olen 13 vuotias tyttö ja olen viilellyt 10 vuotiaasta lähtien, ja ihan vasta aloin poltteleen ja yrittänään tappaa itseni, masennus minulla on todettu ja se on todella suuri, polttelu ja viiltely tuntuu siinä hetkesaä hyvältä mutta ei jälkeenpäin
- Anonyymi
Jos sinulla on masennus todettu, niin oletko saanut siihen mitään apua ?
Oletko päässyt mihinkään keskustelemaan kenenkään kanssa ?
Oletko koskaan miettinyt, miksi sinua on alkanut masentaa ? Onko kotona kaikki hyvin, koulussa, onko ollut kiusaamista, onko sinulla kavereita tai ystäviä ?
Ja mitä mieltä olet itsestäsi, tykkäätkö itsestäsi vai onko sinussa jotain, mistä et tykkää ?
Kamala litania kysymyksiä, vastaa jos haluat. Masennukseen on aina olemassa jokin syy, joka sen aiheuttaa. Näin ollen masennukseen on mahdollista saada apuakin, ja jos syy saadaan selville, sitä voidaan hoitaa.
Miltä sinusta se masennus tuntuu ? Ja miltä tuntuu sitten. kun olet viiltänyt tai polttanut itseäsi ?
Muista myös se, että useimmiten masennus suurimmalla osalla ihmisistä helpottaa, ennemmin tai myöhemmin.
Ymmärrän, että sinulla on paha olla, koska satutat itseäsi ja ajattelet ikäviä juttuja.
Koita jaksaa, ja yritä viettää mahdollisimman mukava joulu, jos se onnistuu. - Anonyymi
no sulle jää arvet viiltelystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279