Ihon polttaminen tulitikulla/tupakalla

voicesThatNoOneCanHear

Onko tuttua? :/
Mulla alkaa olla vasen käsi täynnä palovammoja. Kertokaa oma tarinanne.

16

5548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kokemusta

      Olen ollut masentunut, mutta en ede voisi kuvitella alkaa polttelemaan itseäni tai viiltelemään.

    • sadirque

      tuttua on :/ tämä tuli tilalle kun viiltely alkoi jäädä... mitähän seuraavaksi..?

      • suicideseason

        Mulla on se et viillän niin syvään et se haava levähtää sillee ja poltan sen haavan... :(


      • ugh2
        suicideseason kirjoitti:

        Mulla on se et viillän niin syvään et se haava levähtää sillee ja poltan sen haavan... :(

        kauheeta.

        itse viiltelin nuorena. onneksi se touhu jäi. eroon pääsin silleen, että en vain viillellyt. mitä kauemmin oli kulunut edellisestä viiltelystä sitä helpompi oli olla viiltelemättä.


    • Masentunut m

      En ole koskaan ymmärtänyt mitä hyötyä viiltelystä ja itsensä satuttamisesta muka on. No ehkä se joillekkin tuo helpotusta mutta luulis jälkeenpäin vituttavan kun iho palanut tai arpia täynnä. Ei se hetken helpotus ole sen arvoista ainakaan minun mielestäni.

      • ÄlykkyysEIVaativaa

        Se on teininä muilta opittu typeryys, johon jää koukkuun. Ei kukaan te sitä tarkoituksella, se on yleensä aivojen reaktio kun yksin kertaisesti pitää päästä pakoon. Tämä kuulostaa hyökkäykseltä, mutta mielestäni sinä olet nyt tässä se ainoa ongelma, pyri olemaan sanomatta "en koskaan ymmärtänyt" ja ala pohtimaan niitä asioita. Kaikille asioille voi pohtia jonkin selkeän vastauksen. Se on hyvin tyypillistä suomalaisilta vain sanoa, että "en ymmärrä" pohtimatta asiaa sen pitemmälle.

        AP: Eroon siitä pääset kun otat elämän tehtäväksesi hankkia välittäviä ystäviä ympärillesi. Et yksinkertaisesti saa olla yksin. Ongelma tietenkin on se, että vaikka tämän sanoo tilanteessasi oleville, hyvin harva niistä tekee mitään. Kunhan et sano "ei", vaan pidät asian mielessä. Elä ole yksin.


    • Samu...

      Se teidän polttelu ja viiltely johtuu siitä, että kipu tuottaa endorfiinia ja olette koukussa siihen. Saman endorfiinin saatte kun alatte harrastaa liikuntaa jossa tulee hiki ja kestää minimissään 30min, siinä samalla hoituu usealla myös se masennus kun aivot uudelleenorganisoituu liikunnan vaikutuksesta. Liikunta ei vaikuta tietenkään heti, mutta kuukaudessa tapahtuu varmasti jo muutosta, se kuukausi on sitten pakotettava itsensä liikkeelle.

      • Aerobinen

        Hyvin kirjoitettu, lisätään vielä että aerobinen liikunta on se jota tuossa tarkoitetaan.


      • Anonyymi

        Sulla ei selkeästi ole mitään kokemusta vaikeasta masennuksesta sairautena sairautena saati viiltelystä.


    • EräsIdiootti

      On tuttua. Neljännellä luokalla poltin itseäni. (vain vähän) Lähinnä hakkasin itseäni. Terkka sanoi vain "Hyvä, kun et viiltele".

    • scarfacebook

      Se kai menee niin, että satutan itseäni muin tavoin kuin suoraan fyysisesti kipua tuottamalla. Muu itsetuhoinen, addiktiivinen ja kaikenlaisia hyviä asioita pakeneva ja tuhoava käyttäytyminen on enemmänkin se oma juttuni. Viiltelyt yms. satuttamiset ei ole kyllä ikinä napanneet - paitsi henkiset "itseviiltelyt", joita tuleekin harrastettua vähän jatkuvasti.

      Enkä usko, että tämä johtuu mistään "endorfiinikoukusta". Jotain vähän vähemmän helvetin pinnallista saattaa olla taustalla syinä...

    • Nuorimasis

      Ei mulle, mut mun rakkaalle tuttua puuhaa. Polttelee kättään, eikä kerro syytä. Ei kai luota muhun tai jotain. Vaikeaa auttaa jotakuta, joka ei päästä mua ongelman ytimeen.

    • asdfsdfvsdf

      Ei sitä velä nuorena viiti tahallaan kipeyttää kehoaan ku sille on käyttöä ja vanhana saa kuitenkin niitä kipuja ihan ilmaiseksi. Turha vaiva siis. Laaskottaa, ee jassa vaavautua. Eikä ou ennää enerkiaakaan kuten puoli elämää sitten, 17-vuotiaana

    • Anonyymi

      Minä olen 13 vuotias tyttö ja olen viilellyt 10 vuotiaasta lähtien, ja ihan vasta aloin poltteleen ja yrittänään tappaa itseni, masennus minulla on todettu ja se on todella suuri, polttelu ja viiltely tuntuu siinä hetkesaä hyvältä mutta ei jälkeenpäin

      • Anonyymi

        Jos sinulla on masennus todettu, niin oletko saanut siihen mitään apua ?
        Oletko päässyt mihinkään keskustelemaan kenenkään kanssa ?
        Oletko koskaan miettinyt, miksi sinua on alkanut masentaa ? Onko kotona kaikki hyvin, koulussa, onko ollut kiusaamista, onko sinulla kavereita tai ystäviä ?
        Ja mitä mieltä olet itsestäsi, tykkäätkö itsestäsi vai onko sinussa jotain, mistä et tykkää ?

        Kamala litania kysymyksiä, vastaa jos haluat. Masennukseen on aina olemassa jokin syy, joka sen aiheuttaa. Näin ollen masennukseen on mahdollista saada apuakin, ja jos syy saadaan selville, sitä voidaan hoitaa.
        Miltä sinusta se masennus tuntuu ? Ja miltä tuntuu sitten. kun olet viiltänyt tai polttanut itseäsi ?
        Muista myös se, että useimmiten masennus suurimmalla osalla ihmisistä helpottaa, ennemmin tai myöhemmin.
        Ymmärrän, että sinulla on paha olla, koska satutat itseäsi ja ajattelet ikäviä juttuja.
        Koita jaksaa, ja yritä viettää mahdollisimman mukava joulu, jos se onnistuu.


      • Anonyymi

        no sulle jää arvet viiltelystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      75
      4752
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1547
    3. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      39
      1524
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1169
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      990
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      987
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe