Vyöarvo Hukassa

Vyöarvo Hukassa

Onko kenellekkään käynyt niin, että Suomessa on vuosien Judoura takana ja vyöarvot asianmukaisesti aikoinaan merkitty JudoPassiin.
Sitten pitkä opiskelu ja työjakso USA ssa, jossa harjoituksissa saatu Katan ja kilpailumenestyksenkin takia korkeampi vyöarvo kuin tullessa.

Myöskin asianomainen merkintä Judopassiin.

Passi kadonnut muuttojen yhteydessä, eikä seurastakaan ole mitään hajua.

Mitä eri vaihtoehtoja olisi toimia !

10

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hypoteettinen

Voihan sen vyökokeen pitää uudelleen suomessa,eihän se kerran opittu mihinkään katoa,tuollaista tarinaa ei kuitenkaan montaa ole,miksi sinulla muuten oli judopassi siellä ulkomailla mukana mutta nyt sitten hukassa??? Tarinasi ontuu hieman.Kyllä Suomessa suoritetuista vöistä pitäisi jossain "jälki olla" tai ainakin sinun ukella olla muistikuva tai sitten graduoitsijalla,vaikka olisit kuinka suuresta seurasta tahansa.

Tämähän on vähän niinkuin vaihto-oppilaana jenkeissä ajettu ajokortti,kyllä se sitten pitää suomessa oikeaksi muuttaa.

• graduoitsija

Käsittääkseni missään muussa maassa suoritettua vyötä että automaattisesti hyväksyt Suomessa. Jenkkilässä lisäksi on paljon ns. McDojoja, joiden myöntämistä vöistä ei paljoa kannata höpistä. Mutta kai sinä nyt tiedät missä sen vyön suoritit. Ota yhteyttä sinne ja pyydä uutta diplomia. Ja kaiva vaikka ne kisatuloksesi jostain netin syövereistä. Katsellaan sitten lisää..

• Vyöarvo Hukassa

Joops

JudoPassi mukana kun asuin siellä ja Passi pitää olla mukana kun menet vierasseuraan harjoittelemaan.
      Grraduointitiedot löytyy seurastani.
      Kilpailutiedot ainakin Suomesta löytyvät liitosta.

Seurasta ei ole hajuakaan koska en liittynyt koskaan mihinkään seuraan vaan kävin salilla joka oli joko kunnan tai useamman seuran kimppadojo.

Osoitekkin kadoksissa koska tiesin tietysti minne mennä. Mutta löytyy kai sekin kun käyn kaupungissa.
      Koko historiasarja on siis suomenpäässä aukoton mutta tämä USA n MaC juttu on pahasti hakusessa.

Kysyinkin siksi kun nyt niin paljon muuta enkä ehtinyt ajatella koko juttua.

Kysymys graduoinnista, mitä vaatikuksia siinä voisi olla ikivanhalle, jo huonokuntoiselle hemmolle, riittääkö kata t vai pitäisikö muutakin ähistää lisäksi.
      Ajatuksissa olisi jonkinnäköinen pappajudokin kerta pari viikossa.
      Kiitti tiedoista

Vyöarvo Hukassa

• hypohypoteesi

mitä tarkoittaa lause "passi pitää olla mukana,kun menet vierasseuraan harjoittelemaan" Missä näin on.
      Itse olen ollut judon parissa 10v ja jos menisin vaikka toisellepuolen suomea kyläilemään ja sitten siellä judotreeniin,tulisiko joku ja kysyis minun judopassiani,ja mikset kysy tätä suoraan liitosta grauduoinneista vastaavalta.täältä sinä et ikinä löydä totuutta ja luulen niinkin että jos olet joku judokonkari,niin et ole kyllä silloin ymmärtämätön,joten veikkaisin että tarinasi on valetta.

• Vyöarvo Hukassa

" mitä tarkoittaa lause "passi pitää olla mukana,kun menet vierasseuraan harjoittelemaan" Missä näin on. "

Täältä Liiton vastauksia.
      http://www.judoliitto.fi/judopassi/kayttoohjeet/

En minäkään suomessa sitä muistaakseni käyttänyt. Nyt olin kuitenkin muualla.

Ikävä että pahoitin mielesi ! Sorry !

Vyöarvo Hukassa

• Judopassin tarkoitus

Judopassin ainoa tehtävä on toimia muistikirjana. Sinne raapustetaan muistiin mihin judotapahtumaan milloinkin on osallistunut. Sitten kun käy graduoinnissa niin sieltä ne muistiiinpanot on helposti siirrettävisä graduointikaavakkeelle.

Ja onha sitä passia myös vanhuksena mukava selailla ja vertailla toisten harmaa hapsien passeihin "kuinka me silloin aikoinaa..."

• 2 kyu judo.

Minulla oli juniorina suoritettu vihreä vyö ja 10 vuotta treenaamatta, menin työhön jenkkeihin ja aloitin siellä treenaamaan judoa ja Tae kwon doa, kaksi vuotta meni, treenit 4 kertaa viikko ja molemmista lajeista sain 1. dan arvon, mutta niitä ei suomessa hyväksytty , suoritin sitten Suomessa vuoden treenin jälkeen sinisen ja harrastus jatkuu.

• Vyöarvo Hukassa

Koska olin epätietoinen monestakin asiasta päätin kysyä mielestäni nopeimmalta ja vaivattomimmalta kanavalta itse asiaa, eli täältä-
      Sain hyviä tietoja, neuvoja ja kannustustakin asiaani, kiitos niistä.

Nyt näyttää yksinkertaisesti siltä, että en minä mitään sillä suomalaisella judopassilla olisikaan tehnyt jos asia on todella näin, että sitä ei kuitenkaan eikä sen merkintöjä olisi hyväksytty Suomessa.

Nyt minulla on ilmeisesti ainakin seuraavat vaihtoehdot käytetttävissä:
      1. Käyttää ulkomailla ulkomailla saatuakin korkeampaa vyöarvoa
      2. Käyttää Suomessa ulkomailla saatua vyöarvoa TAI
      3. Käyttää Suomessa saatua alempaa vyöarvoa
      4. Tai graduoida suomikäyttöön ylempi vyöarvo.

Mainittakoon että esimerkiksi ystävälläni Max Jensenillä oli aikoinaan sama tilanne, myöskin hänen epäiltiin fuskaavan, joten Maxin oli kuin olikin suoritettava uudestaan korkeampi vyöarvonsa, jonka myöskin sekä Judoliitto että Kodokan olisivat voineet hyväksyä.

Hyviä vointeja ja treenejäkin kaikille sekä kiitoksia myöskin kaikille vastaajille.

keskustelu on minun osaltani päättynyt tähän

Vyöarvo Hukassa

http://judoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/74dbac0bc7cbd99a13eeb88b7dab1a74/1378758845/application/pdf/3219464/Judokan Joustava Urapolku Marita Kokkonen.pdf

7. Judopassien uudistaminen
      Judopassi on käytössä jokaisella judoseuraan rekisteröidyllä judokalla. Judopassi on harrastajalle
      asiakirja, johon merkitään tietoja harrastajan tekemisistä ja saavutuksista. Passista löytyvät omistajansa henkilötiedot, vyökokeiden suoritukset, koulutukset, leirille osallistumiset, tuomariluokitus sekä graduoijaluokitus (vyökokeen vastaanottaja). Näiden lisäksi on toiminnallisia tietoja kuten
      valmennus- ja koulutustoiminta, yhdistystoiminta, tuomaritoiminta sekä kilpailutiedot. Kilpiluihin
      osallistuminen merkitään sekä kaikkien voitettujen vastustajien nimet. Vyökokeeseen mentäessä
      passista on helppo laskea kilpailupisteet. (Judopassi 1984, 40.)
      Nykyään kaikki lunastavat samanlaisen judopassin, joka on otettu käyttöön 1.12.1974. Käyttöönoton jälkeen passia on uudistettu kolme kertaa. Passissa kaikilla kysyttävillä tiedoilla ei nykyisin
      merkitystä. Passin toiminnallisiin tietoihin tarvitaan lisäsarakkeita. Passissa on edelleen vanhoja
      tietosarakkeita; mm. CBA -koulutusjärjestelmän mukaiset tietosarakkeet. Passi on aikoinaan
      suunniteltu aikuisen harrastajan näkökulmasta. Lasten käyttöön nykyinen passi on tylsä. Passiuudistuksen yhteydessä on luontevaa tehdä kaksi passia erikseen: aikuisten passi sekä junioripassi.
      7.1 Aikuisten judopassi
      Aikuisten passi lunastetaan, kun kilpailutoiminnassa alkaa Suomen mestaruuskilpailut 15 -
      vuotiaana eli B -juniori-ikäisenä. Tällöin poistuu vyöstä myös juniorimerkinnät, jotka ilmoittavat,
      ettei lapsille saa tehdä kuristuksia eikä käsilukkoja kasvuvaiheen ollessa vielä kesken.
      Aikuisten passi säilyy rakenteeltaan lähes entisellään. Ainoana merkittävänä uudistuksena passiin
      tulee harjoitusseuranta, jotta vyöarvojen väliajan lisäksi huomioidaan harjoitteluaktiivisuus. Päivityksenä passiin tulee koulutusten nykyinen tasomalli ja valmiit sarakkeet kaikille yhteisistä koulutuksista. Tuomari, kouluttaja ja graduoijatoiminnalle tehdään lisäsivuja. Kilpailutoiminnan sivulle
      lisätään sarake, johon voi merkitä aiemman passin tai junioripassin aikaiset kilpailupisteet sekä
      merkittävimmät sijoitukset. Vyökoesuorituksista jätetään pois junioriasteiden merkinnät.

• kukapäättää6

Ai täälläkö nää vyökorotukset nykyään myönnetään?

Kehoittaisin laittamaan dan hakemuksen graduointivaliokunnalle liitteineen ja odottamaan oikeaa vastausta sieltä!

• Dankollegio

Kannattaa samalla hake 5 Dan arvo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2759
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2549
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      37
      1547
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1545
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      27
      1178
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      24