vuokra-asunnot myyntiin

koditon(ko)

Mitä tapahtuu tilanteessa kun asun vuokralla rivitalossa (ei yksityinen), nyt nämä kaikki rivitalot on laitettu myyntiin(kunnan toimesta). Rivitaloja on kuusi kappaletta. Jos uusi ostaja ei haluakkaan pitää näitä vuokrattavina vaan häätää kaikki asukkaat pois niin joutuuko kunta etsimään kaikille uudet asunnot? Onko pakko vaihtaa asuinkuntaa jos kunta ei tästä kyseisestä paikasta löydä kaikille asuntoja? Kyllä olisi melkoinen homma etsiä kaikille uudet asunnot sillä täällä asuu paljon lapsiperheitä, ja vuokra-asuntoja täällä ei ole kaikille millään ja samankokoisia (esim lapsiperheille kolmio).

3

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfghj

      Vuokrasopimukset siirtyvät uudelle omistajalle, ja vanhan omistajan vastuut loppuu omistuksen siirtymiseen, ellei kaupanteon yhteydessä muuta sovita.

      Onko kunnalla joku vastuu järjestää asukkailleen asunnot?

    • ei hätää

      Vanhat vuokrasopimukset sitoo uutta omistajaa. Eivät voi häätää (paitsi syystä), mutta irtisanoa kyllä. Tuskin tässä markkinassa löytyy helposti ostajaa ja jos löytyy niin haluaa varmaankin pitää vuokralaiset.

    • Jako neljään ryhmään

      Ostaja on todennäköisesti kiinteistösijoittaja, ja vain vuokrattu asunto tuottaa. Jos itse ostaisin useita rivitaloja, jakaisin mielessäni asukkaat neljään luokkaan:

      1. Pitkään asuneet vuokransa säntillisesti maksaneet, asunnon kunnossa pitäneet hyvin muiden asukkaiden kanssa toimeen tulevat: haluaisin ilman muuta pitää heidät, koska he luovat kiinteistöyhtiöön hyvää henkeä. Heille palkinnoksi vaikka uusi jääkaappi tai ei vuokrankorotuksia vähään aikaan.

      2. Vuokrat maksettu säntillisesti, asunto pidetty kohtuukunnossa, kohtuulliset välit naapureihin: saavat jäädä.

      3. Epäsäännöllistä vuokranmaksua, asunnon tavanomaista suurempaa kulumista, epäsopua naapurien kanssa: heidän kanssaan keskustelisin ja seuraisin tilannetta.

      4. Vuokrarästejä, asuntoa pidetty huonosti, naapuririitoja: heistä pyrkisin eroon, samoin päihdeongelmaisista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe