Toimiiko diesel moottori rypsiöljyllä? En ole lähiaikoina tarkistanut hintaa, mutta jossain vaihessa Lidlisstä sai rypsiöljyä eurolla litran.
Rypsiöljy
5
336
Vastaukset
- rypsika
Joku "maamoottori" saattaa toimiakin. Se rypsiöljyn halpa hinta johtuu siitä, että sitä tuotetaan liikaa, vaikka sitä oikeasti ei tarvita muuhun, kun tukiaisten nostoon. Ruuaksi se on kelvotonta eikä siitä saada millään kannattavalla keinolla kelvollista polttonestettä.
- 135
Rypsiöljystä menee vain 14 % arvonlisävero. Se olisi kalliimpaa, jos verotus olisi sama kuin dieselillä.
- mb85e
Ajoivat Mythbustersissa mersun diiselilä vanhoilla suodatetuilla grilliöljyillä ja hyvin kulki.
rypsiöljykin on kokeiltu ja toimii diisselin ajoaineena,mutta vain kesäkeleillä.- Ketjumies
eikös täällä verottajan luvatussa maassa rypsiöljystäkin joudu lain mukaan maksamaan valmisteveroa, jos sillä ajelee, saatan toki olla väärässäkin. Luulisin kärähtämisriskin olevan melkoinen, kun pakarista alkaapi leijailla munkinpaistajaisten aromi perinteisen dieselin tuoksun sijaan.
- rigosrmortissimo
Kasvisöljyt toimivat (monissa) diesel-moottorissa sellaisenaankin, mutta nykykoneisiin tarkoitetut öljyt kannattaa esteröidä. Tähän löytyy helppoja apuja netistäkin. Omatekoisen polttoaineen käyttö Suomessa johtaa kuitenkin veroseuraamuksiin ja lisäverohin. Ei kannata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241595
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016