Shettiksen ruokinta

Shetun ruokinta?

Moi!
Mikä on teidän mielestä hyvä määrä Racing Ponya 104cm shettikselle? Ensi kesänä olisin ostamassa tätä ponia.
Ponilla olisi koko ajan tuoretta heinää.
Ponia liikutettaisiin 5/6krt viikossa. Joista ehkä 1/2 hikeen. Semmoisia n. 5km ajolenkkejä ja hieman ratsastelua.
Tietenkin nuolukivi koko ajan.
Entäs teidän mielestä, kuinka usein? Aamulla vai illalla?
Kiitos jo etukäteen! :)

9

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiracingponya

      Siis koko ajan heinää saatavilla? MINUN mielipide asiasta on Se että pitäisi olla ruokinta-ajat. Ja jos ponia ei liikuteta sen enempää/kilpailla, Racing ponya ei tarvitsisi antaa. Mukavaa, kun saat Ponin! Toivottavasti kaikki onnistuu. :)

      • Shetun ruokinta?

        Kiitos neuvoista! Ponilla olisi kyllä aika raskas treeni. Itse ajattelin että 5dl aamulla. Onko se liikaa tai liian vähän?


    • Ylempänä ja ekana

      Meidän tallilla ( siellä mis minä käyn ) ponit menevät n. 10-14 h viikossa. Niille ei anneta mitään muuta kuin niitä pellavajuttuja ( en muista nimeä ), kivennäisiä ja tietysti heinää ;D ei niille mtn Racing ponya anneta. Jos poni ei kilpaile, ei kannata antaa Racing ponya, koska ruuan nimi on "kilpaileva poni" . Ja Se kaura antaa energiaa rankkaan treeniin. Kysy esim lähitallilta miten sellaisia poneja jotka menevät yhtä paljon kuin sinun ponisi, niin kysy miten niitä ruokitaan. Toivottavasti tästä oli apua ja sori kun en vastannut heti

      • Unohdin kauran

        Aa joo ja sit kauraa jos unohtui...


      • Shetun ruokinta?

        Kiitos neuvoista! No ponilla kilpailtaisiin ja sillä olisi aika raskaskin treeni, on raviponi kyseessä jolla kilpaillaan satunnaisesti myös koulu- ja esteratsastuksessa. Niin siis mietin että olisikohan 5dl aamuisin/iltaisin hyvä? Koska ei poni pelkällä laidunheinällä jaksa juosta ;)


    • Sori vaan

      Ahaa, ponilla kisataan! En itse tiedä Racing ponysta, joten nyt taidan jättää tämän pois, en halua että ponisi syö mitä sattuu! Toivottavasti löydät vastauksen!

      • Shettiksen ruokinta

        Ihmettelin että miksi kaikki sanoo, että ei Ponya! Siis ponilla kisataan!! Ja en tiedä VIELÄKÄÄN että onko 5dl hyvä?


      • Shetun ruokinta?
        Shettiksen ruokinta kirjoitti:

        Ihmettelin että miksi kaikki sanoo, että ei Ponya! Siis ponilla kisataan!! Ja en tiedä VIELÄKÄÄN että onko 5dl hyvä?

        Hups, kirjotin väärällä nimimerkillä! :)


    • MINUN PONI

      MINUN mielestä 5dl on aivan liikaa itselläni on poni joka sai n.2dl illalla ja 2dl aamulla. Kilpailevan n.100cm ponin ruokinta ilta: 2dl racing ponyä, 1dl kauraa (LITISTETTYÄ), 0,5dlpellavaista ja kivennäiset TURVOTA KUUMALLA VEDELLÄ! Ja heinät 2kg. Aamu 2dl racing ponyä 1dl kauraa ja porkkanaa/leipää. Ja n. 1,50kg heinää.

      TÄMÄ ON MINUN MIELIPIDE ASIASTA JA MINUN PONI RUOKINTA OHJE!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe