Hei. Miten pitkään teillä on seurattu sivuoireita ennenkuin lääkitys on päätetty vaihtaa?
Itse sain virallisen diagnoosin n. 3kk sitten. Lääkitys aloitettiin Oxiklorin 300mg*1, 5pvänä viikossa. Samalla pisteltiin tulehtuneisiin niveliin kortisonia jota on tehty jo ennen diagnoosia. Nivelet alkoivat tulehtumaan vauhdilla, myös isot nivelet. Oulun reumalääkäri lisäsi lääkitykseen trexan 10mg*1, ensi viikolla olisi annoksen nosto 15mg. Foolihapon otan 6-10h trexanen oton jälkeen. Sivuoireet ovat olleet melkoiset. Jatkuvaa pahoinvointia, päänsärkyä, väsymystä, huimausta ja kaulaani selkääni levisi ärhäkkä akne. Pahovointi ja huimaus kerkeää hieman hellitää ennen seuraavaa läälleen ottoa. Päänsärky ja väsymys ei. Töistä olen melkein jatkuvasti sairauslomilla. Nivelet kipeytyvät herkästi töissä (olen lähihoitaja ammatiltani).
Trexanen sivuoireet
Vasta sairastunut
2
340
Vastaukset
- vasta sairastunut
Trexanea olen syönyt siis vasta 4vkoa.
- Lindaaaaaaaa
Suosittelen että otat yhteyttä lääkäriin ja juttelet asiasta. Itselläni kun trexan aloitettiin en kerennyt syömään kun viikon kun alko huono olo olemaan ja verta ulosteessa. Lääke lopetettiin samantien. Kyllä niitä muita lääkkeitä on mitä voi kokeilla :) mulla itselläni on vissiin kaikki "normi" lääkkeet kokeiltu ja nyt sitten aloitetaan remicade :) jaksuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3424332Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422428Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1411571
- 261107
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421094- 221005
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931