Tunteeko kukaan teistä irl niitä huumehemmoja?
Millasia ovat oikeessa elämässä!
Miten heillä menee nykyään?
Janihan on ainakin kuollut ja kuvaajalle tuli vähän aikaa sitten vankeustuomio. Mites ne muut?
Tää nyt on jo 3 vuoden takanen juttu, mut reindeerspottingista
113
11295
Vastaukset
- Mitä se
sulle kuuluu?
- kapina_apina
Ei se mulle kuulukkaan. :)
Tuli vaan mieleen kun kyseisen elokuvan oon nähny ja siinä oli aika hurjaakin se meno, että voiko kyseiset muut tyypit paremmin tänä päivänä. Se ois mun toivomus.
Ihan hirmu pahalta tuntu sillonkin kuulla se että Jani on kuollu, pääs ihan itku. Jännä miten se elokuva meni syvälle oman mielen syövereihin ja kosketti. Vaikka kyseisellä jampalla olikin huumeongelma niin se vaikutti muuten kyllä ihan mukavalta ja rennolta tyypiltä! Eikä ulkonäössäkään ollu valittamista. Ois tehny mieli halaa vaan sitä Jania ja auttaa se irti huumeista.
Ja sit mikä oli tää Kimmo Rissanen, näin siitä 2010 tulleen jonkun haastattelun. Komea oli sekin ja ihan lepposan olonen jätkä, että ei ainakaan ikäisekseen kun se varmaan noin siinä kolmissa kymmenissä pyörii, vähän yli tai ali niin oo huumeet ulkonäköä pilanneet! Vieläkin näyttää ihan hyvältä nuorelta sälliltä, kuin elokuvassa. :) mut siihenhän vaikuttaa myös pukeutumistyyli ja sit et on mieleltään nuori, mikä ei oo koskaan pahitteeks. :)
Tais sillä muuten olla lapsiakin, joten ihan niiden takia tosi paljon toivon että kyseinen mies oli saanu ihtensä kuiville ja takas elämänkirjoihin. Et varmasti se on paljon parempi olla terveenä, kun mistään riippuvaisena ja syytäkin alkaa huolehtii jo omasta terveydestään jos ei oo enää mikään parikymppinen!
Et Kimmo tai kuka tahansa niistä jos luet tämän, niin pelkkää tsemppiä vaan! Emmä ois muuten kysellykkään.
terv. Nuorten naisten mieleen, jotka tykkää niistä vähän tuhmemmista miehistä. - Tonsq
Joo nää renttujen ihannoijat pokaa näitä tuhmempia miehiä, mites sitten jos mies muuttuukin kiltiksi? Sitten huomaakin sen saman viehätyksen kadonneen ja kenties jätetään ukko kuin nalli kalliolle ja etsitään uusi tuhma mies. Ja sama kierre jatkuu huolimatta siitä että turpaan tulee. En oikein ole koskaan ymmärtänyt tuota tuhmemmista miehistä pitämistä, sivusta seuranneena nähnyt mihin se on usein johtanut ikävä kyllä.
T: semi kiltti renttu.
- kapina_apina
Mitähän miinustamisen arvosta nyt tuossakin oli kun pelkkää positiivistä? :DD
Nooo, jotkut ihmiset on vähän typeriä ja haters gonna hate. - Järjen Ääni
Mitähän hurjaa menoa on känni/huumesekoilu piikittämisineen ja huumepäissään autolla ajelu? Lähinnä säälittäviä reppanoitahan nuo urpot ovat kaikki, päivät nukutaan ja illalla kuljetaan reppu selässä nakkipaketteja kaupasta varastelemassa.
Oikeaan työelämään noista urpoista yksikään on tuskin päässyt kiinni. Sosiaalitoimisto elättää pystyyn ja yhteiskunta maksaa kalliit hoidot, joita nämä narkkipellet saavat.
Jos sankareita etsit, niin niitä ovat ihan tavalliset rehdit veronmaksajat, jotka painavat töitä pitkää päivää. - kapina_apina
Järjen ääni, äläpä viitti.
Selvisihän se syy, sen takia miinusta jos sanoo huumeongelmaisestakin jotain positiivistä. :) Aina kun pitäisi haukkua kaikkia huumeongelmaisia, alkoholisteja jne...
Kyllä minusta se on kuule aika hurjaa menoa toi känni/huumesekoilu piikittämisineen ja huumepäissä autolla ajelu.
Miten hurjaa se pitäis sit VIELÄ olla, jotta sulle riittäis?
Kaikilta lähtee henki ja ajetaan vielä niissä huumekänni höyryissä jonkun pienen lapsen päältä vaikka, niin well done. Joko ois sulle tarpeeks hurjaa??
Niin sitähän minäkin. Ei varmaan tarttis enää tämmöstä tapahtua, ihan itsessään on ollu jo vähän liiankin hurjaa tuo niiden meno siinä elokuvassa.
Säälittäviä ehkä ovat, sääliäkin kun voi olla kahdenlaista. Hyvää että huonoa. Mä koen heitä kohtaan molempia. Hyvällä tarkotan sitä, että säälittää että ihminen tuhoo elämäänsä tuolla tavalla ja aiheuttaa itselleen huonoa oloa, siksi tekisi mieli mennä auttamaan ja halaamaan. Ja huonolla taas sitä, että eikö kotona oo menny huumevalistus jo penskana perille? vai onko sitä edes tarpeeksi ollut? ja sitä kun ihminen on vielä aikuisenakin ollut tuossa jamassa, että eikö ole ollut tarpeeksi sisua repiä itteensä irti niistä huumeista lopullisesti. Tosin mehän ei voida tietää, jotka emme ole käyttäneet, että miten vaikeaa se on, joten paha mennä sanomaan. Kuitenkin AITO ja KOVA yritys on tärkein! Sillä voi saavuttaa sen mitä haluaa, huumeettoman tavallisen elämän, jos se on todella sitä mitä haluaa.
Niin ja sanot tuskin. Eli et tiedä, onko päässyt vai ei. No pidä sitten kans turpas kiinni :)
Ja yhtään fiksumpaa kuvaa ei anna sinusta itsestäsikään tuo heidän haukkuminen urpoiksi ja pelleiksi. Asiansa voi esittää asiallisestikin, mutta silti jämptisti ja jämerästi niin että se menee perille, ilman että täytyy ruveta haukkumaan kuitenkaan toisia.
Tämän tietää kunnollinen AIKUINEN ihminen.
Ja sitten kyllä, kyllä mä arvostan niitä ihan tavallisia rehtejä veronmaksajia ja jotka painaa töissä pitkää päivää. Arjen sankareita siis ja itsekin kuulun heihin, ei mulla ole mitään päihdeongelmaisen historiaa tai rikosrekisteriä tai muutakaan vastaavaa paskaa.
Mut sellasen sanan haluun vielä tähän loppuun sanoa et narkomaanin ei tarvii aina olla narkomaani vai miks pitäis? Kuten hyvin varmaan myös tiedät että alkoholistin ei tarvitse aina olla alkoholisti, suomessa meillä on paljon näitä jotka on päässeet alkon pirulaisesta irti ja ovat nyt ihan raittiita, kunnollisia perheenisiä. :)
Mites se suu nyt pannaan vai pannaanko mitenkään? - Ohhoh!
Lähinnä hymyilyttää tuo sinun lapsellinen jankkauksesi, muistuttaa yläasteikäisen ainekirjoitusta.. Huomaa kaikesta, että elämänkokemusta ei vielä ole, ja maailmaa katsotaan pikkulapsen silmin. Näitä maailmanparantajihan aina löytyy, jotka uskoo että narkkipelle tai akanhakkaaja alkoholisti paranee kun hiukan halataan. Osa joutuu sen luonteen seurauksena henkirikoksen uhrina mullan alle ja osa ottaa turpaan jatkuvasti. Näin se vaan käytännön oikeassa elämässä menee.
Sitäkö toivot, että joku tuollainen narkkipelle ajaa lapsen kuoliaaksi huumetokkurassaan? Sekö on sitten ihannoimaasi hurjaa elämää? Sittenhän voit halata sellaista murhaajaa, kyllä se sillä paranee.
PS. Pieni ohje. Kirjoituksen pituus ei tee siitä hyvää. Tiivistä hiukan, kiitos. - kapina_apina
Jaaha, no jos pitää sun kanssa ottaa tälläsestä typerästä aiheesta yhteen niin otetaan sitten. :)
Hymyilyttää mun lapsellinen jankkaus? Okei. Hymyile rauhassa, niin minäkin, mut saanko kysyä et mikä siinä on lapsellista jankkausta jos ajattelee että alkoholisti tai narkomaanikin voi olla mukava ja hyvä ihminen muuten, ongelmastaan huolimatta?
Ja mulle se on aivan sama, mitä mun kirjotus muistuttaa, jos se muistuttaa sitten ylä-aste ikäsen ainekirjotusta niin muistuttakoon, hyvin näyttää suhun kuitenkin uppoovan kun selvää näytät siitä saavan kun pystyt vastailemaankin noita urpoja vastauksiasi. ;)
Mulla on elämänkokemusta ollu tähän ikään kyllä ihan liikaa valitettavasti, joo kärsiä on saanu mukavasti ja se kärsimys on kyllä kasvattanu. Mutta empä ole niin typerä että menisin tähän ansaan ja rupeaisin oikein luettelemalla luettelemaan yleisellä keskustelupalstalla että mitä minä oon joutunu kokemaan, koska kypsän aikuisen ei tarvii todistella mitään kellekkään kun se pystyy olee varma omista valinnoistaan. Sen minä oon ainakin oppinu. Mieti sitä ja häpee. Mutta vuosia on toivon mukaan paljon vielä eessä päin ja toivottavasti myös hyviä sellasia ja siitä sitä elämänkokemusta tullee mulle vielä lisää, en siis väitä lähellekkään olevani vielä valmis ihminen. Se olisi silkkaa typeryyttä. :) Lapsuus onkin ihanaa aikaa!
Enkä mä usko siihen, et narkkari tai alkoholisti parantuu sillä PELKÄSTÄÄN että sitä halaa. Kyllä se paraneminen täytyy lähtee itestään ja muut sit tukee ja en näe siinäkään pahaa, jos osaksi motivaation lähteenä paranemiseen toimii esimerkiksi rakastuminen tai omat lapset. Mut positiivinen ele on aina positiivinen ele ja kyllä se halaaminen varmaan mieltä parantaa, auttaa jaksamaan ja lisää halua selvitä, kun just näkee et on ihania ja rakastavia ihmisiä ympärillä. Harvan mä uskon selviävän pelkästään sillä että yksinään sen ongelman kanssa painii, tukiverkko on tärkeä.
Joutuuko henkirikoksen uhrina mullan alle sitten päihdetyöntekijätkin tai hakataanko niitä jatkuvasti jotka yrittää kuntouttaa näitä henkilöitä? Tiiätkö, aivan vitun sama. Jos sua hakataan, voi mennä hakemaan aina poliisilta apua ja henkirikoksen uhriksi, no jaa, voihan se olla mahdollista mutta varmaan alkoholin alla olevat ihmiset tappaa useammin toisia ihmisiä kuin narkomaanit koska alkoholin käyttö onkin paljon yleisempää kun huumeiden käyttö ja joka tapauksessa, myö kaikki kuollaan joskus. Ennemmin tai myöhemmin. Nuorena tai vanhana. Henkirikoksen uhrina tai onnettomuudessa. Sairauteen tai vanhuuteen.
Eikö susta kuitenkin ole yhtään tärkeää, että on näitäkin ihmisiä joilla on sydäntä jotka haluaa AUTTAA narkomaaneja ja alkoholisteja esimerkiksi?
Asettamalla vielä itsensä tieten tahtoen ehkä jollain tavalla vaaraan, jokainen päättäköön ite onko se typeryyttä vai ei. Vai näkeekö asiassa kaksi puolta, hyvää että huonoa.
Ja just mä sanoin, et mä en missään nimessä toivo tollasta mistä sinulle tai tuolle yhelle sanoin. Kysyinkin toivotko sinä tai hän tollasta kun pitäis mennä vieläkin huonommin?
PS. Pieni ohje sinulle, kun minä en kauheesti niitä sinun (paskanlänkyttäjien) ohjeita kaipaa. Laiska paska, vaivaudu käyttämään niitä aivojasi ja silmiäsi siihen lukemiseen, tai älä sitten lue ollenkaan mutta älä myöskään kommentoi hevonvittuakaan sillon koska et asioista mitään voi tietää. - Loiset hirteen
Olipa taas niinkuin kymmenvuotiaan rikollisa ihailevan pikkupennun ainekirjoitus. Mene nuolemaan niitä ihailemiasi narkkareita, niin ja tutki omaa tekstiäsi, sieltä löydät todellista paskanlänkytystä. Voit toki ilman elämänkokemusta omaavana pentuna leikkiä jotain suurta ymmärtäjää, mutta huomaat itsekin vielä joskus kuinka väärässä olet.
Vai kuollaanko me kaikki joskus, kiitos tiedosta. Toivottavasti kaikki narkit joutuu mullan alle ja nopeasti, tulee nimittäin yhteiskunnalle paljon halvemmaksi. Eikä tarvitse niiden naapureiden kärsiä yöllisistä metelöinneistä eikä epämääräisistä loisista jotka vierailevat narkkikämpässä itseään tykittämässä tai välillä rappukäytävässä kuseksimassa/nuokkumassa. Eikä tarvitse ostaa uutta polkupyörää joka kuukausi, kun nämä idiootit varastelevat niitä joka käänteessä.
Narkeille nappi otsaan, se on pelin henki. Jatkahan halailuasi, kyllä se siitä.- kapina_apina
Miten joku voi olla noin sydämmetön ja julma ihminen !
Hei saanko nyt pyytää, lue oikeesti toi tekstis uudestaan ja mieti viis kertaa ainakin ihan rauhassa, olinkohan turhan ankara.
Se miks ihmisestä tulee narkomaani tai alkoholisti, siihen voi olla montakin syytä. Ei jokainen välttämättä HUVIKSEEN ala narkiks tai alkoholistiks. Voi olla henkisiä ongelmia. Paineita, masennusta, ahdistusta, muita mielenterveysongelmia ja jokainen aikuinen varmaan tietää, et sillon ainakin pitäisi pystyä puhumaan niistä mieltä painavista asioista jollekkin luotettavalle ja hyvälle ystävälle tai sitten omalle perheelle, jos vanhemmat vielä elossa on tai jos on sisaruksiin hyvät välit ja jos ei oo mitään tätä kaikkee mistä just mainitsin tai se ei auta, niin sillon hakeutua ammattiauttajalle. Hyvälle psykiatrille tai psykologille tai jollekkin mielenterveyshoitajalle. Se ei oo häppee, että apua hakkee vaan se on häpee ettei sitä hae.
Mut ihminen on siitä syystä jännä olento, et vaikka se tietää miten tulis oikeaoppisesti joissain tilanteissa toimia, niin sit kun se tilanne tulee omalle kohdalle, ei osaakkaan välttämättä enää toimia niin ja toimii itseään vastaan. Ajattelee, että kyllä minä nyt ominkin avuin selviän ja napsimpas tästä hetkellisesti huumetta vähän pahaan oloon tai siemailen viiniä ja lääkitsee sitä pahaa oloaan sillä, kunnes huomaakin jossain vaiheessa että on kehittänyt itselleen päihteistä riippuvuuden.
Tai sit kyseessä voi olla myös nuori. Nuori joka EI OIKEIN OSAA oikea oppisesti toimia kriisitilanteissa ja rupeaa siksi vetämään kamaa tai hukuttamaan pahaa oloansa alkoholiin. Nuoruus on itsessäänkin niin vaikeaa aikaa, kun ollaan vielä jollakin tapaa kehittymättömiä ja mieli ihan myllerryksessä kun aletaan kasvaa lapsesta aikuiseks jne. Niin siinä saattaa joltakin ne oikeat toimintatavat sit unohtua tai ei oo tarpeeks tietoo/taitoo itsellään siihen avun hakemiseen.
Monta kertaa sulle täytyy sanoa? Minä EN IHANNOI huumeiden käyttöä tai rikollisuutta, missään täälläkään ole kirjoittanut niin. piste. Älä siis vääristele minun sanomisia, se on rikollista. ;)
Eikä mulla ole nyt mitään tarvetta ketään narkkia nuolla. Kun minä en ihmisiä valitse ympärilleni minkään erityispiirteen takia, oli sitten narkomaani, rikollinen tai mitä tahansa. Ne ihmiset ketkä tulee mua elämässä vastaan, tutustun heihin persoonana ja etenen sillä tavalla ystävyyssuhteissani. Kyllä, mun ystäväpiiriin on kuulunut myös huumeidenkäyttäjiä ja rikollisia, mutta musta ei oo koskaan sellasta tullu koska on omakin pää, omat halut ja ei kiinostusta sellaseen toimintaan. Tietty mä nämä piirteet heissäkin huomioin, mutta se ei muodosta koko kuvaa päässäni näistä ihmisistä. Hyviä tyyppejä on silti ollu monet ja ystäviä mulle, puolustaneet mua monessa tilanteessa jne. Se on se mikä vaikuttaa enemmän ja minkä parhaiten muistan!
Kuten sanoin mulla on elämänkokemusta ja kärsimystä myös ollu itelläni tähän ikään ihan tarpeeks, mut ei näyttäny mennä perille sekään. Mikä se sellanen elämä on, jossa eletään mutta elämänkokemusta ei kerry vuosi vuodelta enemmän tai sitten hurumykällä lyhyessä ajassa jos joutuu kokemaan esimerkiksi kipeitä asioita? Mittee se sellanen on, ILMAN elämänkokemusta eläminen?
Luonne kans määrittää paljon sitä onko auttajaks vai ei. Jos luonne on aina ollu empatiakykyinen ja avulias, niin sellasista ihmisistä on auttajaks. Tuollasesta itsekeskeisestä paskiaisesta kun sinä, tiiätkö ei sellasta leivota koskaan. Et voi olla ylpee itsestäs sit millään.
Niin ja kyllä me kaikki kuollaan joskus, näin se asia ainakin musta on. Mutta sulla tuntuu nyt sekin olevan jotenkin hämärän peitossa, kun rupesit tuossa sanelemaan että jos se henki lähtee vaikka vaan henkirikoksen uhrina, niin minä sanoin että ei oo sunkaan elämä turvattu sillä etteikö se henki vois lähtee vaikka huomenna, jos joudut onnettomuuteen. Tai sitten tulee joku sairaus esimerkiksi 2-3vuoden päästä, jonka ennuste on niin huono että satutkin kuolemaan. Kato ei voi tietääääääääääää , itsekeskeinen paskiainen !!
Mietitään vielä nyt tota Jania. Se ite sanoo siinä leffassa että aloitti 14-vuotiaana narkkaamisen.
Niin onko sinusta 14-vuotias AIKUINEN vai LAPSI? :)
Lapsi se minusta ainakin on. Hän oli silloin erehtyväinen lapsi, joka teki virheen ja uteliaisuuttaan halusi kokeilla huumeita. Tää on monella teinillä. Ja jos ei kokeile huumeita, niin mietippä miten montaa ala-ikästä kiehtoo kuitenkin kokeilla sit samalla tavalla tupakkaa ja alkoholia.
Huumeet kun vaan on sellanen juttu, et jos sie itselles niistä riippuvuuden saat niin se ei kato valitettavasti ikää, aivan sama ootko 14 vai 35. - kapina_apina
kapina_apina kirjoitti:
Miten joku voi olla noin sydämmetön ja julma ihminen !
Hei saanko nyt pyytää, lue oikeesti toi tekstis uudestaan ja mieti viis kertaa ainakin ihan rauhassa, olinkohan turhan ankara.
Se miks ihmisestä tulee narkomaani tai alkoholisti, siihen voi olla montakin syytä. Ei jokainen välttämättä HUVIKSEEN ala narkiks tai alkoholistiks. Voi olla henkisiä ongelmia. Paineita, masennusta, ahdistusta, muita mielenterveysongelmia ja jokainen aikuinen varmaan tietää, et sillon ainakin pitäisi pystyä puhumaan niistä mieltä painavista asioista jollekkin luotettavalle ja hyvälle ystävälle tai sitten omalle perheelle, jos vanhemmat vielä elossa on tai jos on sisaruksiin hyvät välit ja jos ei oo mitään tätä kaikkee mistä just mainitsin tai se ei auta, niin sillon hakeutua ammattiauttajalle. Hyvälle psykiatrille tai psykologille tai jollekkin mielenterveyshoitajalle. Se ei oo häppee, että apua hakkee vaan se on häpee ettei sitä hae.
Mut ihminen on siitä syystä jännä olento, et vaikka se tietää miten tulis oikeaoppisesti joissain tilanteissa toimia, niin sit kun se tilanne tulee omalle kohdalle, ei osaakkaan välttämättä enää toimia niin ja toimii itseään vastaan. Ajattelee, että kyllä minä nyt ominkin avuin selviän ja napsimpas tästä hetkellisesti huumetta vähän pahaan oloon tai siemailen viiniä ja lääkitsee sitä pahaa oloaan sillä, kunnes huomaakin jossain vaiheessa että on kehittänyt itselleen päihteistä riippuvuuden.
Tai sit kyseessä voi olla myös nuori. Nuori joka EI OIKEIN OSAA oikea oppisesti toimia kriisitilanteissa ja rupeaa siksi vetämään kamaa tai hukuttamaan pahaa oloansa alkoholiin. Nuoruus on itsessäänkin niin vaikeaa aikaa, kun ollaan vielä jollakin tapaa kehittymättömiä ja mieli ihan myllerryksessä kun aletaan kasvaa lapsesta aikuiseks jne. Niin siinä saattaa joltakin ne oikeat toimintatavat sit unohtua tai ei oo tarpeeks tietoo/taitoo itsellään siihen avun hakemiseen.
Monta kertaa sulle täytyy sanoa? Minä EN IHANNOI huumeiden käyttöä tai rikollisuutta, missään täälläkään ole kirjoittanut niin. piste. Älä siis vääristele minun sanomisia, se on rikollista. ;)
Eikä mulla ole nyt mitään tarvetta ketään narkkia nuolla. Kun minä en ihmisiä valitse ympärilleni minkään erityispiirteen takia, oli sitten narkomaani, rikollinen tai mitä tahansa. Ne ihmiset ketkä tulee mua elämässä vastaan, tutustun heihin persoonana ja etenen sillä tavalla ystävyyssuhteissani. Kyllä, mun ystäväpiiriin on kuulunut myös huumeidenkäyttäjiä ja rikollisia, mutta musta ei oo koskaan sellasta tullu koska on omakin pää, omat halut ja ei kiinostusta sellaseen toimintaan. Tietty mä nämä piirteet heissäkin huomioin, mutta se ei muodosta koko kuvaa päässäni näistä ihmisistä. Hyviä tyyppejä on silti ollu monet ja ystäviä mulle, puolustaneet mua monessa tilanteessa jne. Se on se mikä vaikuttaa enemmän ja minkä parhaiten muistan!
Kuten sanoin mulla on elämänkokemusta ja kärsimystä myös ollu itelläni tähän ikään ihan tarpeeks, mut ei näyttäny mennä perille sekään. Mikä se sellanen elämä on, jossa eletään mutta elämänkokemusta ei kerry vuosi vuodelta enemmän tai sitten hurumykällä lyhyessä ajassa jos joutuu kokemaan esimerkiksi kipeitä asioita? Mittee se sellanen on, ILMAN elämänkokemusta eläminen?
Luonne kans määrittää paljon sitä onko auttajaks vai ei. Jos luonne on aina ollu empatiakykyinen ja avulias, niin sellasista ihmisistä on auttajaks. Tuollasesta itsekeskeisestä paskiaisesta kun sinä, tiiätkö ei sellasta leivota koskaan. Et voi olla ylpee itsestäs sit millään.
Niin ja kyllä me kaikki kuollaan joskus, näin se asia ainakin musta on. Mutta sulla tuntuu nyt sekin olevan jotenkin hämärän peitossa, kun rupesit tuossa sanelemaan että jos se henki lähtee vaikka vaan henkirikoksen uhrina, niin minä sanoin että ei oo sunkaan elämä turvattu sillä etteikö se henki vois lähtee vaikka huomenna, jos joudut onnettomuuteen. Tai sitten tulee joku sairaus esimerkiksi 2-3vuoden päästä, jonka ennuste on niin huono että satutkin kuolemaan. Kato ei voi tietääääääääääää , itsekeskeinen paskiainen !!
Mietitään vielä nyt tota Jania. Se ite sanoo siinä leffassa että aloitti 14-vuotiaana narkkaamisen.
Niin onko sinusta 14-vuotias AIKUINEN vai LAPSI? :)
Lapsi se minusta ainakin on. Hän oli silloin erehtyväinen lapsi, joka teki virheen ja uteliaisuuttaan halusi kokeilla huumeita. Tää on monella teinillä. Ja jos ei kokeile huumeita, niin mietippä miten montaa ala-ikästä kiehtoo kuitenkin kokeilla sit samalla tavalla tupakkaa ja alkoholia.
Huumeet kun vaan on sellanen juttu, et jos sie itselles niistä riippuvuuden saat niin se ei kato valitettavasti ikää, aivan sama ootko 14 vai 35.Mun mielestä huumevalistukseen taas tulisi santsata aina vaan enemmän ja enemmän ja näyttää mitä se arki oikeesti niillä narkkareilla on. Se ei oo mitenkään nautinnollista tai ihailtavaa. Hetken ajaks tulee siitä kamasta korkeintaan hyvä fiilis, sit sen jälkeen kymmenen kertaa paskempi olo.
Jos sun ratkasu asioihin on tää et pistetään kaikki nuorenakin huumeisiin sortuneet mullan alle ja nappi otsaan.
Niin mites nuo mielenterveysongelmaiset sitten?
Niiden kohdalla ois varmaan hyvä käyttää samaa logiikkaa. Koska yhtä hyvin joku mielenterveysongelmainen voi yöllä metelöidä, kuseksia rappukäytävään ja nuokkua siellä tai varastella toisten omaisuutta...
Niin nappi vaan niillekkin kaikille mielenterveysongelmaisille nuorille vaikka ja mullan alle? Sillähän se ongelma ratkee?
Hyvä kun nää ei oo voinu varmaan ees siihen oman mielenterveydellisen sairauden puhkeemiseen vaikuttaa, niin sitten rangaistaa laittamalla nappi otsaan vaikka heistäkin oikealla hoidolla vois saada monesta varmasti ihan yhteiskuntakelpoisia ihmisiä. :DDD
Kysyppä vaikka mitä mieltä ois tuosta sinun ehdottamastasi ratkaisusta jonkun mielenterveysongelmaisen lapsen tai nuoren äiti tai isä, että lähteekö ne tuohon kannattamiseen mukaan. :D
Ja taitaapa ne ihmisten yleisimmät sairaudet olla just jotain luokkaa mielenterveysongelmat ja päihdeongelmat, et ne on tosi yleisiä, siinä sais aika monen ihmisen periaatteessa pistää sit turhaan mullan alle jos heitäkin ois mahdollisuus auttaa erillaiset hoidot.
Ja eiköhän jokainen joka vaivautuu näitäkin tekstejä lukemaan, niin tiiä kumpi on pässi. Minä vai sinä. ;) :) :D - Sivusta seuraaja
kapina_apina kirjoitti:
Mun mielestä huumevalistukseen taas tulisi santsata aina vaan enemmän ja enemmän ja näyttää mitä se arki oikeesti niillä narkkareilla on. Se ei oo mitenkään nautinnollista tai ihailtavaa. Hetken ajaks tulee siitä kamasta korkeintaan hyvä fiilis, sit sen jälkeen kymmenen kertaa paskempi olo.
Jos sun ratkasu asioihin on tää et pistetään kaikki nuorenakin huumeisiin sortuneet mullan alle ja nappi otsaan.
Niin mites nuo mielenterveysongelmaiset sitten?
Niiden kohdalla ois varmaan hyvä käyttää samaa logiikkaa. Koska yhtä hyvin joku mielenterveysongelmainen voi yöllä metelöidä, kuseksia rappukäytävään ja nuokkua siellä tai varastella toisten omaisuutta...
Niin nappi vaan niillekkin kaikille mielenterveysongelmaisille nuorille vaikka ja mullan alle? Sillähän se ongelma ratkee?
Hyvä kun nää ei oo voinu varmaan ees siihen oman mielenterveydellisen sairauden puhkeemiseen vaikuttaa, niin sitten rangaistaa laittamalla nappi otsaan vaikka heistäkin oikealla hoidolla vois saada monesta varmasti ihan yhteiskuntakelpoisia ihmisiä. :DDD
Kysyppä vaikka mitä mieltä ois tuosta sinun ehdottamastasi ratkaisusta jonkun mielenterveysongelmaisen lapsen tai nuoren äiti tai isä, että lähteekö ne tuohon kannattamiseen mukaan. :D
Ja taitaapa ne ihmisten yleisimmät sairaudet olla just jotain luokkaa mielenterveysongelmat ja päihdeongelmat, et ne on tosi yleisiä, siinä sais aika monen ihmisen periaatteessa pistää sit turhaan mullan alle jos heitäkin ois mahdollisuus auttaa erillaiset hoidot.
Ja eiköhän jokainen joka vaivautuu näitäkin tekstejä lukemaan, niin tiiä kumpi on pässi. Minä vai sinä. ;) :) :DSekö tekee ihmisestä pässin, jos ei ole kanssasi samaa mieltä kaikista asioista? Sinulla on vielä paljon oppimista elämässä, jos noin ajattelet.
- kapina_apina
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Sekö tekee ihmisestä pässin, jos ei ole kanssasi samaa mieltä kaikista asioista? Sinulla on vielä paljon oppimista elämässä, jos noin ajattelet.
En ajattele niin.
Vaan se tekee musta ihmisestä pässin, jos ajatusmaailma on niin yksinkertainen et kaikki narkomaanit vaan mullan alle ja nappi otsaan.
Se kertoo minusta, sen ihmisen ajatusmaailmasta jotain. Ei niin voi ajatella, ihmisiä ne on nekin.
- Hiukan faktaa...
Kirjoitit seuraavasti: "Et voi olla ylpee itsestäs sit millään."??? Millähän mittarilla sen mittasit? Ja onko sinun mielipiteesi se ainoa oikea? Itse ainakin olen ylpeä siitä, että olen kuuden lapsen isä, joka on pitänyt huolen perheestään aina, ja tehnyt töitä koko ikänsä 16-vuotiaasta alkaen. Siinä faktatietoa sinulle, mieti ennenkuin nimittelet itsekeskeiseksi paskiaiseksi, tietämättä pätkääkään taustoistani.
Lopuksi totean että olemme nyt nimenomaan mielipidepalstalla, ja jokainen on yhtä oikeassa. Sinä jatkat tyylilläsi ja minä omallani, se riittäköön. Olen vain eri mieltä siitä, että kyllä ihmisellä itselläänkin on vastuu omasta toiminnastaan ja elämästään. Ei aina voi syyttää vanhempia, koululaitosta, yhteiskuntaa jne. muita tahoja. Osa näistä päihteiden käyttäjistä on nimittäin huomannut, kuinka yhteiskunta hyysää ja ruokkii pystyyn vuosikymmenet kunhan leikkii vain onnetonta reppanaa. Sitä en voi ikinä hyväksyä.
PS. Ja tosiaankin tiedän muutaman tyypin, jotka käyttävät yhteisiä verovarojamme jatkuvasti makaamalla täyshoitolaitoksissa, ja me maksamme. Pari viikkoa kun käy makaamassa, niin jaksaa taas ryypätä ja narkata. Ja työnteko ei maistu ikinä...- kapina_apina
Täähän vaan paranee, 6 lapsen isä ja tollanen?
Sillon sun pitäis tietää, että ihan hyvin sunkin lapsi voi sortuu käyttää huumeita. Ei ne oo turvattu siltä, niin kun sä voit luulla. Tässä taas sulle puolestaan faktaa:
Kasvatuksella on paljon merkitystä ja sillä et millaset kotiolot ja koti on, millaset vanhemmat ja millanen perhe noin yleensäkin.
Jos on sellanen hyvä kasvatus, sopivasti neuvontaa asioissa, sopivasti rajoja ja sit myös sopivasti ikää kohden vapautta. Sit siisti ja nätti koti, kotona tasapainoista ja rauhallista, vanhemmilla jos jotain erimielisyyksiä niin ne selvitetään sitten kahden kesken eikä lasten kuullen ja pyritään siihen ettei sitä omaa pahaa oloo näytetä lapsille, vaikka joskus saattaa ollakin niin huono päivä et se luisuu siihen mut pyritään ainakin välttää sitä ja ettei kodissa ois myöskään kireä ilmapiiri. Sit vanhemmat jotka rakastaa toisiaan ja näyttää kans sen, rakastaa myös lapsiaan ja näyttää kans sen. Eikä sisarukset kiusaa perheessä toisiaan, vaan kasvatetaan ne kiusaamista vastaan ja sitä että ollaan hyvää pataa koko poppoo, koska sulla ei ole kun yksi ja ainoa perhe. Niin tästä mun mielestä syntyy hyvät perhe-elämän aakkoset ja on tuplasti todennäkösempää, et tällänen lapsi ei koskaan sorru käyttämään huumeita.
Kun taas epätasapainosessa perheessä kasvava lapsi voi nuoruus ja aikuisiällä sortua vaikka mihin ja joutua minkalaisiin ongelmiin. Tää nyt on tällästä yleistystä, mutta näin sen vois kuvitella menevän.
Niin silti on näitä hyvästä perheestä tulleita lapsia, jotka nuoruus iällä sortuu huumeiden käyttäjiks. No ai miks sunkaan lapsi ei oo turvassa siltä?
No siks, kun sille iskee murrosikä päälle ja tulee teini-ikään sen aivot rupee oikkuilemaan ja se rupee käyttäytyy kummasti. Rupee muistuttaa kuin 2-vuotiasta uhma-ikäistä lasta ja sit etenkin nuorten keskuudessa on nyt muotijuttu tää kannabis esimerkiksi. Puhutaan et se on niin luonnontuote ja lääke ja turvallista verrattuna muihin huumeisiin ja se on vähän cool pössytellä. Aatteleppa kuinka monia koulujakin on nyt huumeratsattu, siellä ne äitin ja isin hyvistä perheistä olevat pikku kullannuputkin huumeita käyttää. Eikä huumeiden käyttö muuten lähde ees mistään kannabiksesta, turha sitä syyttää. Eiköhän se lähde ihan niistä päihteistä kun alkoholi ja tupakka ensimmäiseks. Moni on kokeillu ja käyttäny just alkoholia/tupakkaa pidempään ennen kun sortuu mihinkään kannabiksen pössyttelyyn.
Alkoholia, tupakkaa, huumeita on aina ihannoitu nuorten keskuudessa.
Se mikä siihen niiden käyttöön voi sortaa ne hyvistä perheistäkin olevat lapset niin murrosikä, kehittymättömyys, ihannointi, ryhmäpaine (halutaan kuulua joukkoon), koviksen esittäminen.
Se on kans hienoo et sä oot pitäny perheestäs huolen aina ja tehny kovasti töitä 16-vuotiaasta lähtien, tälle mä nostan kovasti hattuu ja kumarran. Se ei silti poista myöskään sitä faktaa, että sinä tässä asiassa olet itsekeskeinen paskiainen. Sanot et sun mielestä kaikki narkit sais tosta vaan telottaa, oli nuoria tai vanhoja, iälläkään ei mitään merkitystä.
Ja kyllähän ihmisellä on itsellään vastuu teoistaan, ainakin aikuisella. Mut älä syytä 14-vuotiasta lasta tuhottomasti jos se sortuu käyttämään huumeita ja on niiden kans vielä ongelmissa aikuisenakin.. - Jep jep!
kapina_apina kirjoitti:
Täähän vaan paranee, 6 lapsen isä ja tollanen?
Sillon sun pitäis tietää, että ihan hyvin sunkin lapsi voi sortuu käyttää huumeita. Ei ne oo turvattu siltä, niin kun sä voit luulla. Tässä taas sulle puolestaan faktaa:
Kasvatuksella on paljon merkitystä ja sillä et millaset kotiolot ja koti on, millaset vanhemmat ja millanen perhe noin yleensäkin.
Jos on sellanen hyvä kasvatus, sopivasti neuvontaa asioissa, sopivasti rajoja ja sit myös sopivasti ikää kohden vapautta. Sit siisti ja nätti koti, kotona tasapainoista ja rauhallista, vanhemmilla jos jotain erimielisyyksiä niin ne selvitetään sitten kahden kesken eikä lasten kuullen ja pyritään siihen ettei sitä omaa pahaa oloo näytetä lapsille, vaikka joskus saattaa ollakin niin huono päivä et se luisuu siihen mut pyritään ainakin välttää sitä ja ettei kodissa ois myöskään kireä ilmapiiri. Sit vanhemmat jotka rakastaa toisiaan ja näyttää kans sen, rakastaa myös lapsiaan ja näyttää kans sen. Eikä sisarukset kiusaa perheessä toisiaan, vaan kasvatetaan ne kiusaamista vastaan ja sitä että ollaan hyvää pataa koko poppoo, koska sulla ei ole kun yksi ja ainoa perhe. Niin tästä mun mielestä syntyy hyvät perhe-elämän aakkoset ja on tuplasti todennäkösempää, et tällänen lapsi ei koskaan sorru käyttämään huumeita.
Kun taas epätasapainosessa perheessä kasvava lapsi voi nuoruus ja aikuisiällä sortua vaikka mihin ja joutua minkalaisiin ongelmiin. Tää nyt on tällästä yleistystä, mutta näin sen vois kuvitella menevän.
Niin silti on näitä hyvästä perheestä tulleita lapsia, jotka nuoruus iällä sortuu huumeiden käyttäjiks. No ai miks sunkaan lapsi ei oo turvassa siltä?
No siks, kun sille iskee murrosikä päälle ja tulee teini-ikään sen aivot rupee oikkuilemaan ja se rupee käyttäytyy kummasti. Rupee muistuttaa kuin 2-vuotiasta uhma-ikäistä lasta ja sit etenkin nuorten keskuudessa on nyt muotijuttu tää kannabis esimerkiksi. Puhutaan et se on niin luonnontuote ja lääke ja turvallista verrattuna muihin huumeisiin ja se on vähän cool pössytellä. Aatteleppa kuinka monia koulujakin on nyt huumeratsattu, siellä ne äitin ja isin hyvistä perheistä olevat pikku kullannuputkin huumeita käyttää. Eikä huumeiden käyttö muuten lähde ees mistään kannabiksesta, turha sitä syyttää. Eiköhän se lähde ihan niistä päihteistä kun alkoholi ja tupakka ensimmäiseks. Moni on kokeillu ja käyttäny just alkoholia/tupakkaa pidempään ennen kun sortuu mihinkään kannabiksen pössyttelyyn.
Alkoholia, tupakkaa, huumeita on aina ihannoitu nuorten keskuudessa.
Se mikä siihen niiden käyttöön voi sortaa ne hyvistä perheistäkin olevat lapset niin murrosikä, kehittymättömyys, ihannointi, ryhmäpaine (halutaan kuulua joukkoon), koviksen esittäminen.
Se on kans hienoo et sä oot pitäny perheestäs huolen aina ja tehny kovasti töitä 16-vuotiaasta lähtien, tälle mä nostan kovasti hattuu ja kumarran. Se ei silti poista myöskään sitä faktaa, että sinä tässä asiassa olet itsekeskeinen paskiainen. Sanot et sun mielestä kaikki narkit sais tosta vaan telottaa, oli nuoria tai vanhoja, iälläkään ei mitään merkitystä.
Ja kyllähän ihmisellä on itsellään vastuu teoistaan, ainakin aikuisella. Mut älä syytä 14-vuotiasta lasta tuhottomasti jos se sortuu käyttämään huumeita ja on niiden kans vielä ongelmissa aikuisenakin..Asiallinen vastaus, kiitos siitä. Voit nimittää minua itsekeskeiseksi paskiaiseksi, kiitos siitäkin. Tuo "kasvatusoppaasi" oli niin mallikkaasti kirjoitettu, että komppaan siinä täysin sinua. Itselläni lapset ovat jo aikaa sitten olleet aikuisia ja muuttaneet omiin koteihinsa ja perustaneet perheitä. Rajoja ja rakkautta oli kotona, ja onneksi kukaan ei sortunut myöhemminkään huumeisiin eikä viinaan. Kotona oli kotiintuloajat ja selvät säännöt, ja niitä noudatettiin aika hyvin. Nykyään jokaisella on työpaikka (toki pari on pätkätöissä) ja elämä järjestyksessä.
Mielestäni kotona opetetut hyvät tavat, kuten hyvä käytös ja työnteon tärkeys kantavat pitkälle elämässä. Vetelehtimällä ja pummina olemalla ei elämässä pitkälle pötki. - kapina_apina
Jep jep! kirjoitti:
Asiallinen vastaus, kiitos siitä. Voit nimittää minua itsekeskeiseksi paskiaiseksi, kiitos siitäkin. Tuo "kasvatusoppaasi" oli niin mallikkaasti kirjoitettu, että komppaan siinä täysin sinua. Itselläni lapset ovat jo aikaa sitten olleet aikuisia ja muuttaneet omiin koteihinsa ja perustaneet perheitä. Rajoja ja rakkautta oli kotona, ja onneksi kukaan ei sortunut myöhemminkään huumeisiin eikä viinaan. Kotona oli kotiintuloajat ja selvät säännöt, ja niitä noudatettiin aika hyvin. Nykyään jokaisella on työpaikka (toki pari on pätkätöissä) ja elämä järjestyksessä.
Mielestäni kotona opetetut hyvät tavat, kuten hyvä käytös ja työnteon tärkeys kantavat pitkälle elämässä. Vetelehtimällä ja pummina olemalla ei elämässä pitkälle pötki.Noniin, tästä mä oon ihan samaa mieltä.
Siis tuosta viimesestä lauseesta " Vetelehtimällä ja pummina olemalla ei elämässä pitkälle pötki " :)
Ja kiitä niitä, jotka esimerkiks huumeongelmaisen lapsen, oli sit ala-ikäinen tai aikuinen, niin sellasen kans painii ja kato mitä ne sanoo noihin sun tappoehdotuksiin, jos on kotonakin kasvatukset ja kaikki ollu kunnossa.
Se minua kiinostaa. :) - Pari asiaa
kapina_apina kirjoitti:
Noniin, tästä mä oon ihan samaa mieltä.
Siis tuosta viimesestä lauseesta " Vetelehtimällä ja pummina olemalla ei elämässä pitkälle pötki " :)
Ja kiitä niitä, jotka esimerkiks huumeongelmaisen lapsen, oli sit ala-ikäinen tai aikuinen, niin sellasen kans painii ja kato mitä ne sanoo noihin sun tappoehdotuksiin, jos on kotonakin kasvatukset ja kaikki ollu kunnossa.
Se minua kiinostaa. :)Tuolla aiemmin kyselit, pitäisikö mielenterveysongelmaiset laittaa myös kuopan reunalle? Ei tietenkään, kukaan ei ole sellaista missään väittänytkään. Vasta kysymyksenä esitän lähes yhtä tyhmän kysymyksen: Ansaitseeko Anders Breivik armon ja anteeksiannon, pitäisikö häntäkin ymmärtää? Vaikeat kotiolot, psyykkinen sairaus yms. olisi syynä? Pitäisikö Jammu Siltavuorelle antaa anteeksi kaikki pahat teot jne? Sairaushan pedofiliakin on, vai mitä?
Millä tavalla huume-tai alkoholiriippuvainen eroaa heistä? Teot ja käytöshän ovat sairaudesta johtuvia, eikö vain? Ajatteletko niin, koska pidät narkkareitakin syyttömänä heidän omaan käytökseensä? Näihin kysymyksiin pyytäisin komenttiasi, jos sopii? Mihin vedät ymmärtämisellesi rajan?
Vihani näitä narkkareita kohtaan johtuu siitä, että heille ei käy yhteiskunnan säätämät lait ja pelisäännöt. Miksi eletään varastelemalla ihmisten omaisuutta ja pidetään sitä oikeutettunaja, jopa sankarillisena tekona? Ei voi olla oikein, että vedotaan vain johonkin riippuvuuteen jatkuvasti, ja yhteiskunta maksaa kaikki viulut. Tiedät varmasti varsin hyvin, kuinka paljon näissä narkeissa on näitä systeemin hyväksikäyttäjiä. Mennään milloin mihinkin katkaisuhoitoon huvin vuoksi kuntoutumaan, ihan sen vuoksi että narkkaus-ja ryyppykunto paranisi. Jos ehdotetaan työntekoa, ollaankin yhtäkkiä ihan romuna ja töihin ei pystytä. Kuitenkin jaksetaan pyöräillä reppu selässä ympäri kaupunkia varastelemassa kunnollisten työssäkäyvien ihmisten omaisuutta. Se ei ole mielestäni oikein.
Tapasin aikoinaan erään jutunteon yhteydessä silloisen Muurolan
päihdehuoltoyksikön henkilökuntaa. Heistä jokainen myönsi, että systeemi ei toimi. Samat tyypit kulkivat vuodesta toiseen hoidossa parin-neljän viikon jaksoja täysihoidossa useamman kerran vuodessa. Tarkoituskaan ei ollut parantua, mutta saipahan syödä seisovasta pöydästä sapuskaa ja lääkehuolto pelasi. Sitten oltiinkin jo hyvässä ryyppykunnossa, potilaat itsekin naureskelivat kuinka helppo hoitohenkilökuntaa on huijata. Siinä viinakaupan ovi heilahti samantien, kun kotiutus hoidosta tapahtui.
Nykypäivänä sama toistuu narkkareiden kohdalla. Mikään ei ole muuttunut, hoitojaksot ovat lähinnä teatteria. Siksi en voi mitenkään hyväksyä tätä käytäntöä, Ja tämä oli sitten vain minun mielipiteeni, aivan kuin sinunkin mielipide on vain omasi, niitä ei voi yleistää. - kapina_apina
Pari asiaa kirjoitti:
Tuolla aiemmin kyselit, pitäisikö mielenterveysongelmaiset laittaa myös kuopan reunalle? Ei tietenkään, kukaan ei ole sellaista missään väittänytkään. Vasta kysymyksenä esitän lähes yhtä tyhmän kysymyksen: Ansaitseeko Anders Breivik armon ja anteeksiannon, pitäisikö häntäkin ymmärtää? Vaikeat kotiolot, psyykkinen sairaus yms. olisi syynä? Pitäisikö Jammu Siltavuorelle antaa anteeksi kaikki pahat teot jne? Sairaushan pedofiliakin on, vai mitä?
Millä tavalla huume-tai alkoholiriippuvainen eroaa heistä? Teot ja käytöshän ovat sairaudesta johtuvia, eikö vain? Ajatteletko niin, koska pidät narkkareitakin syyttömänä heidän omaan käytökseensä? Näihin kysymyksiin pyytäisin komenttiasi, jos sopii? Mihin vedät ymmärtämisellesi rajan?
Vihani näitä narkkareita kohtaan johtuu siitä, että heille ei käy yhteiskunnan säätämät lait ja pelisäännöt. Miksi eletään varastelemalla ihmisten omaisuutta ja pidetään sitä oikeutettunaja, jopa sankarillisena tekona? Ei voi olla oikein, että vedotaan vain johonkin riippuvuuteen jatkuvasti, ja yhteiskunta maksaa kaikki viulut. Tiedät varmasti varsin hyvin, kuinka paljon näissä narkeissa on näitä systeemin hyväksikäyttäjiä. Mennään milloin mihinkin katkaisuhoitoon huvin vuoksi kuntoutumaan, ihan sen vuoksi että narkkaus-ja ryyppykunto paranisi. Jos ehdotetaan työntekoa, ollaankin yhtäkkiä ihan romuna ja töihin ei pystytä. Kuitenkin jaksetaan pyöräillä reppu selässä ympäri kaupunkia varastelemassa kunnollisten työssäkäyvien ihmisten omaisuutta. Se ei ole mielestäni oikein.
Tapasin aikoinaan erään jutunteon yhteydessä silloisen Muurolan
päihdehuoltoyksikön henkilökuntaa. Heistä jokainen myönsi, että systeemi ei toimi. Samat tyypit kulkivat vuodesta toiseen hoidossa parin-neljän viikon jaksoja täysihoidossa useamman kerran vuodessa. Tarkoituskaan ei ollut parantua, mutta saipahan syödä seisovasta pöydästä sapuskaa ja lääkehuolto pelasi. Sitten oltiinkin jo hyvässä ryyppykunnossa, potilaat itsekin naureskelivat kuinka helppo hoitohenkilökuntaa on huijata. Siinä viinakaupan ovi heilahti samantien, kun kotiutus hoidosta tapahtui.
Nykypäivänä sama toistuu narkkareiden kohdalla. Mikään ei ole muuttunut, hoitojaksot ovat lähinnä teatteria. Siksi en voi mitenkään hyväksyä tätä käytäntöä, Ja tämä oli sitten vain minun mielipiteeni, aivan kuin sinunkin mielipide on vain omasi, niitä ei voi yleistää.Niin mä nyt yleistin et varmaan ne mielenterveysongelmaisetkin pitäis sit samalla tavalla laittaa kuopan reunalle, a) koska niistä voi myös olla yöllä häiriötä ja ne voi meluta b) kuseksia ja oksennella hyvin rappukäytäviin c) asua ja nuokkua vaikka toisten rappukäytävissä
Ja myös moni jolla on mielenterveysongelmia, niin monella sellaisella ihmisellä voi olla myös päihdeongelmia. Eli jonkun mt-ongelmat ovat voineet johtaa esimerkiksi narkkaamiseen tai alkoholismiin. Tulitko ajatelleeksi?
Joten kyllähän hänet pitäisi sillon tuon typerän ajatusmaailman mukaan myös teloittaa. Minusta se kysymys ei ollu tyhmä, eikä nuo sinunkaan esittämät kysymykset oo tyhmiä, mut se et ajatellaan noin kepeesti ihmisen telottaminen et keille vaan nappi otsaan ja keille ei, niin on minusta tyhmyyttä.
Mut seuraavaksi vastauksia niihin sinun kysymyksiin:
Ansaitseeko Anders Breivik armon ja anteeksiannon, pitäisikö häntäkin ymmärtää? Vaikeat kotiolot, psyykkinen sairaus yms. olisi syynä?
- ANTEEKSI ANTO ja YMMÄRTÄMINEN ovat ensinnäkin kaksi eri asiaa. Välillä ne olennaisesti voivat riippua toisistaan, välillä eivät, riippuu tapauksesta. Mut Anders Breivikhän surmasi muistaakseni yli 80 nuorta ja lasta ja siihen päälle vielä ne Oslon pommi iskut, niin voi vaan kuvitella sen uhrien omaisten tuskan, surun ja vihan määrän ja jos heistä on kyse niin ymmärrän että he eivät ikinä pysty ymmärtämään kyseisen herran tekoa tai anteeksi antamaan, eikä sitä voi heiltä vaatiakkaan, koska se koskettaa heitä niin henkilökohtaisesti ja he suhtautuvat niin tunteella siihen.
Mutta sitten me ulkopuoliset, me onnekkaat joilla ei menny läheisiä siinä pommi iskussa tai tullut ammutuksi siellä saarella, niin me pystytään tähän asiaan myös suhtautumaan rationaalisesti, ei niin tunnepitosesti.
Niin anteeks mäkään en niitä Breivikin tekoja TODELLAKAAN anna! Mutta, MÄ YMMÄRRÄN häntä siinä jos hänellä on ollu huonot kotiolot ja vielä siihen päälle psyykkinen sairaus... Sillon pystyy jotenkin käsittämään sen, että miksi kyseinen ihminen pystyi näihin tekoihin.
Mä nyt kysyn sulta puolestaan sit kanssa vasta kysymyksiä:
- Onko Anders Breivikin vika se, että hän sattui syntymään vaikeisiin kotioloihin tai että sairastui psyykkiseen sairauteen? Voidaanko häntä syyttää siitä?
Mitä Breivik olisi voinut tehdä, että hän ei synny vaikeisiin kotioloihin tai sairastu psyykkisesti?
Ja Jammuun pätee samat jutut, jammun teot voi silleen ymmärtää et joo hän oli sairas ihminen ja näin pois päin, mut ei niitä tarvii sille anteeks antaa.
Huume ja alkoholiriippuvaiset eroo esimerkiks sillä tavalla, että ei koskaan kyseisen leffan Jani Raappana ikinä ollu mikään tappaja tai myöskään pedofiili..... Et ihan mukava perusjamppa, jolla joskus kokemattomuuttaan alko 14-vuotiaana toi huumeiden käyttö ja eihän se siinä elokuvassakaan kovin vanha ollu vasta kun 19, niin monia nuoria saattaa sit kiinostaa tollanen elämäntyyli kun aatellaan että se on niin kovaa ja jännää ja sit sille tielle jäädään helposti, missä ollaan vielä aikuisiälläkin... Et irti pääseminen siitä tiestä ei ookkaan niin helppoa, kun sisään pääseminen. Eli et voi niinku mitenkään verrata Janin ja noiden tekoja johonkin Anders Breivikin ja Jammun tekoihin, huh huh.. ne ei oo läheskään pahuudeltaan samalla asteella ...
Ymmärtämisen raja mulla puolestaan menee siinä, et sillon kun minua loukataan pahasti tai mun läheistä. Niin multa ei välttämättä enää ymmärrystä heru, koska se juttu menee niin tunnepitoseks ja henkilökohtaseks.
Ja onhan se myös väärin varastaa toisilta ihmisiltä ja en pidä sitä mitenkään sankarillisena. Näin minä ajattelen.
Ja sit kans, se on vaan tosi asia et se riippuvuus määrittää aika paljon näiden henkilöiden elämää..
Ja kyllä mä tiiän myös et tässä systeemissä on varmasti kans näitä hyväksikäyttäjiä, enkä oo yhtään ylpee heistäkään... eli ihan samaa mieltä siitä. Pitäs arvostaa sitä et ampua on nyt saatavilla, eikä vetää kaikkee ranttaliks. Kun moni varmasti niistäkin on aidosti halunnu välillä päästä kamasta irti, mut joillakin se on sitten jollakin tavalla jääny se homma kuitenkin puolitiehen vaikka on eka pitäny hoitaa ittensä kuntoon ja parantua ja apuakin ollu nenän eessä.
Ja tuota sekin miks ne narkit vaan siellä osastolla naureskeli ja oli tollasia, niin kyse on kans siitä että heillä ei ehkä ollut vielä sitä pohjaa sillon löytynyt. Mitä taas tarkotan pohjan löytymisellä, niin sitä et se olo menee nii surkeeks et tulee se herätys et hei, nyt minä en voi ihan oikeesti enää näin jatkaa!! ja vasta kun se pohja on löytynyt, niin vasta sillon yleensä ihminen voi alkaa parantumaan. Pahimmillaan se pohjan löytyminen voi taas tarkottaa kuolemaa, et kuollaan ennen kun halutaan tai tahdotaankaan parantua. - kapina_apina
kapina_apina kirjoitti:
Niin mä nyt yleistin et varmaan ne mielenterveysongelmaisetkin pitäis sit samalla tavalla laittaa kuopan reunalle, a) koska niistä voi myös olla yöllä häiriötä ja ne voi meluta b) kuseksia ja oksennella hyvin rappukäytäviin c) asua ja nuokkua vaikka toisten rappukäytävissä
Ja myös moni jolla on mielenterveysongelmia, niin monella sellaisella ihmisellä voi olla myös päihdeongelmia. Eli jonkun mt-ongelmat ovat voineet johtaa esimerkiksi narkkaamiseen tai alkoholismiin. Tulitko ajatelleeksi?
Joten kyllähän hänet pitäisi sillon tuon typerän ajatusmaailman mukaan myös teloittaa. Minusta se kysymys ei ollu tyhmä, eikä nuo sinunkaan esittämät kysymykset oo tyhmiä, mut se et ajatellaan noin kepeesti ihmisen telottaminen et keille vaan nappi otsaan ja keille ei, niin on minusta tyhmyyttä.
Ansaitseeko Anders Breivik armon ja anteeksiannon, pitäisikö häntäkin ymmärtää? Vaikeat kotiolot, psyykkinen sairaus yms. olisi syynä?
- ANTEEKSI ANTO ja YMMÄRTÄMINEN ovat ensinnäkin kaksi eri asiaa. Välillä ne olennaisesti voivat riippua toisistaan, välillä eivät, riippuu tapauksesta. Mut Anders Breivikhän surmasi muistaakseni yli 80 nuorta ja lasta ja siihen päälle vielä ne Oslon pommi iskut, niin voi vaan kuvitella sen uhrien omaisten tuskan, surun ja vihan määrän ja jos heistä on kyse niin ymmärrän että he eivät ikinä pysty ymmärtämään kyseisen herran tekoa tai anteeksi antamaan, eikä sitä voi heiltä vaatiakkaan, koska se koskettaa heitä niin henkilökohtaisesti ja he suhtautuvat niin tunteella siihen.
Mutta sitten me ulkopuoliset, me onnekkaat joilla ei menny läheisiä siinä pommi iskussa tai tullut ammutuksi siellä saarella, niin me pystytään tähän asiaan myös suhtautumaan rationaalisesti, ei niin tunnepitosesti.
Niin anteeks mäkään en niitä Breivikin tekoja TODELLAKAAN anna! Mutta, MÄ YMMÄRRÄN häntä siinä jos hänellä on ollu huonot kotiolot ja vielä siihen päälle psyykkinen sairaus... Sillon pystyy jotenkin käsittämään sen, että miksi kyseinen ihminen pystyi näihin tekoihin.
- Onko Anders Breivikin vika se, että hän sattui syntymään vaikeisiin kotioloihin tai että sairastui psyykkiseen sairauteen? Voidaanko häntä syyttää siitä?
Mitä Breivik olisi voinut tehdä, että hän ei synny vaikeisiin kotioloihin tai sairastu psyykkisesti?
Ja Jammuun pätee samat jutut, jammun teot voi silleen ymmärtää et joo hän oli sairas ihminen ja näin pois päin, mut ei niitä tarvii sille anteeks antaa.
Huume ja alkoholiriippuvaiset eroo esimerkiks sillä tavalla, että ei koskaan kyseisen leffan Jani Raappana ikinä ollu mikään tappaja tai myöskään pedofiili..... Et ihan mukava perusjamppa, jolla joskus kokemattomuuttaan alko 14-vuotiaana toi huumeiden käyttö ja eihän se siinä elokuvassakaan kovin vanha ollu vasta kun 19, niin monia nuoria saattaa sit kiinostaa tollanen elämäntyyli kun aatellaan että se on niin kovaa ja jännää ja sit sille tielle jäädään helposti, missä ollaan vielä aikuisiälläkin... Et irti pääseminen siitä tiestä ei ookkaan niin helppoa, kun sisään pääseminen. Eli et voi niinku mitenkään verrata Janin ja noiden tekoja johonkin Anders Breivikin ja Jammun tekoihin, huh huh.. ne ei oo läheskään pahuudeltaan samalla asteella ...
Ymmärtämisen raja mulla puolestaan menee siinä, et sillon kun minua loukataan pahasti tai mun läheistä. Niin multa ei välttämättä enää ymmärrystä heru, koska se juttu menee niin tunnepitoseks ja henkilökohtaseks.
Ja onhan se myös väärin varastaa toisilta ihmisiltä ja en pidä sitä mitenkään sankarillisena. Näin minä ajattelen.
Ja sit kans, se on vaan tosi asia et se riippuvuus määrittää aika paljon näiden henkilöiden elämää..
Ja kyllä mä tiiän myös et tässä systeemissä on varmasti kans näitä hyväksikäyttäjiä, enkä oo yhtään ylpee heistäkään... eli ihan samaa mieltä siitä. Pitäs arvostaa sitä et ampua on nyt saatavilla, eikä vetää kaikkee ranttaliks. Kun moni varmasti niistäkin on aidosti halunnu välillä päästä kamasta irti, mut joillakin se on sitten jollakin tavalla jääny se homma kuitenkin puolitiehen vaikka on eka pitäny hoitaa ittensä kuntoon ja parantua ja apuakin ollu nenän eessä.
Ja tuota sekin miks ne narkit vaan siellä osastolla naureskeli ja oli tollasia, niin kyse on kans siitä että heillä ei ehkä ollut vielä sitä pohjaa sillon löytynyt. Mitä taas tarkotan pohjan löytymisellä, niin sitä et se olo menee nii surkeeks et tulee se herätys et hei, nyt minä en voi ihan oikeesti enää näin jatkaa!! ja vasta kun se pohja on löytynyt, niin vasta sillon yleensä ihminen voi alkaa parantumaan. Pahimmillaan se pohjan löytyminen voi taas tarkottaa kuolemaa, et kuollaan ennen kun halutaan tai tahdotaankaan parantua.Ja joillain ressukoilla se on voinu mennä siihenkin pisteeseen ettei yksinkertasesti enää edes välitetä, omasta tulevaisuudestaan tai hyvinvoinnistaan tai muustakaan.
Et se peli on sillon yleensä heidän kohdallaan pelattu.
Mutta kiittäkäämme luojaa, tai mitä tahansa, et on olemassa HYVIN PALJON kans niitä ihmisiä jotka oikeesti parantuu alkoholismista, huumeriippuvuuksista ja mielenterveysongelmista jne... Mikäpä voiskaan olla sen onnellisempaa! ja meillä on niin hyvä sairauden hoito täällä suomessa, et tää on vielä se mikä mahdollistaa sen... kun verrataan johonkin afrikan kehitysmaihin esimerkiks...
Mut oon mä kuullu sellastakin huhua että, suomen terveydenhoito ois vähän ylikehuttua nykysin, et oikeesti saattaa monikin resurssi olla jollakin tavalla pielessä mut sit annetaan ihmisten ymmärtää esimerkiks aina median kautta et meillä on tosi hyvin asiat ja plää plää plää... Vaikkei sit oikeesti oiskaan ja tiiän esimerkiks huume nuorten vanhempia, jotka on ihan toivottomassa tilanteessa ja kertoo et apua on lapselle hirmu vaikee saada. Niin tää kertoo musta kanssa jostain. Mut onneks, monet kuitenkin sitä apua saa..
Mut sulle vielä " pari asiaa " , just toikin et kaikki tuet vaan poistettas näiltä "loisilta" ja hupsista keikkaa kaikki ongelmat ratkee! Niin ei se ihan noin vaan mee, et mä en usko et se parantaa mitään, vaan se kasvattaa vaan ongelmia.
Koska AINA, siis ihan aina.. tulee olemaan valitettavasti näitä elämässä väliinputoajia, et ei niitä saada kaikkia millään tavalla karsittua pois. Se on ihan mahdoton ja hölmöö ajatellakaan, että jokaisen elämä tulis menee niin hyvin ja että myö nähtäis vielä jonakin päivänä tällänen päivä jolloin ei oo yhtään narkomaania tai muutakaan joka elää sosiaalihuollon varassa, niin höpö höpö. Sit ne ongelmat ja rikollisuus rupeaakin esimerkiks vasta kasvamaan, jos ei saada sitä rahaa ees sieltä sosiaalitoimistosta näille väliinputoajille perus elämiseen. Ja en usko realistisesti, että kukaan siihenkään ratkasuun lähtee että lähtee tappamaan nämä tälläset ihmiset ja sen takia lusimaan ite sitten useemman vuoden vankeustuomiota .. Koska tappo tai murha on aina rikos, aivan sama ootko poliisi vai siviili.
Niin mikäs järki nyt tässäkään ois? - Yksilön vastuu?
kapina_apina kirjoitti:
Niin mä nyt yleistin et varmaan ne mielenterveysongelmaisetkin pitäis sit samalla tavalla laittaa kuopan reunalle, a) koska niistä voi myös olla yöllä häiriötä ja ne voi meluta b) kuseksia ja oksennella hyvin rappukäytäviin c) asua ja nuokkua vaikka toisten rappukäytävissä
Ja tuota sekin miks ne narkit vaan siellä osastolla naureskeli ja oli tollasia, niin kyse on kans siitä että heillä ei ehkä ollut vielä sitä pohjaa sillon löytynyt. Mitä taas tarkotan pohjan löytymisellä, niin sitä et se olo menee nii surkeeks et tulee se herätys et hei, nyt minä en voi ihan oikeesti enää näin jatkaa!! ja vasta kun se pohja on löytynyt, niin vasta sillon yleensä ihminen voi alkaa parantumaan. Pahimmillaan se pohjan löytyminen voi taas tarkottaa kuolemaa, et kuollaan ennen kun halutaan tai tahdotaankaan parantua.Hyvin vastasit, vaikka en kaikesta olekaan samaa mieltä, eikä se ole tarkoituskaan. Tuohon Breivikin ja Jammun tapaukseen totean, otin ne siksi esille, koska vertasit kehitysvammaisia narkkeihin. Kehitysvammainen on syntynyt sellaiseksi (poislukien onnettomuustapaukset), huumeidenkäyttäjä taas on itse valinnut tiensä. Ainahan voidaan saivarrella syistä ja etsiä syntipukki muualta omaan koheltamiseen, mutta missä on silloin yksilövastuu? Jos kuolemantuomio olisi olemassa, en olisi antanut armoa Breivkin tai Jammun tapauksessa, sitä mieltä olen vakaasti. Tällä mielipiteellä nimenomaan ajattelen omaisten tuskaa, ja loppuelämän helvettiä.
Tulet näkemään, kuinka joku sensaatiotoimittaja tekee vielä Breivikistä dokumentin, jossa miestä kehutaan älykkääksi ja fiksuksi. Samalla esitellään kuinka mies syö pihviä ja pelaa pingistä tiilitalossa, tai rehkii modernissa kuntosalissa. Jokainen voii kuvitella mitä uhrien omaiset ajattelevat katsoessaan sellaista telkkaristaan.
Hyvä ystäväni kuoli muutama vuosi sitten puukoniskuihin kun häntä yritti ryöstää ventovieras ihminen. Tekijä oli narkomaani, ja he tapasivat sattumalta kadulla. Ymmärtänet, että se saattaa painaa jonkin verran mielipiteissäni.
Summasummarum, kaikesta mitä täällä maapallolla tapahtuu voi aina syyttää muita tahoja ja vaikka sitä onnetonta lapsuutta. Miten olisi, jos joku joskus myöntäisi itselläkin olevan hiukan osuutta vallitsevaan tilanteeseen? Esimerkiksi joku narkkari, holisti tai pilleristi? - kapina_apina
Yksilön vastuu? kirjoitti:
Hyvin vastasit, vaikka en kaikesta olekaan samaa mieltä, eikä se ole tarkoituskaan. Tuohon Breivikin ja Jammun tapaukseen totean, otin ne siksi esille, koska vertasit kehitysvammaisia narkkeihin. Kehitysvammainen on syntynyt sellaiseksi (poislukien onnettomuustapaukset), huumeidenkäyttäjä taas on itse valinnut tiensä. Ainahan voidaan saivarrella syistä ja etsiä syntipukki muualta omaan koheltamiseen, mutta missä on silloin yksilövastuu? Jos kuolemantuomio olisi olemassa, en olisi antanut armoa Breivkin tai Jammun tapauksessa, sitä mieltä olen vakaasti. Tällä mielipiteellä nimenomaan ajattelen omaisten tuskaa, ja loppuelämän helvettiä.
Tulet näkemään, kuinka joku sensaatiotoimittaja tekee vielä Breivikistä dokumentin, jossa miestä kehutaan älykkääksi ja fiksuksi. Samalla esitellään kuinka mies syö pihviä ja pelaa pingistä tiilitalossa, tai rehkii modernissa kuntosalissa. Jokainen voii kuvitella mitä uhrien omaiset ajattelevat katsoessaan sellaista telkkaristaan.
Hyvä ystäväni kuoli muutama vuosi sitten puukoniskuihin kun häntä yritti ryöstää ventovieras ihminen. Tekijä oli narkomaani, ja he tapasivat sattumalta kadulla. Ymmärtänet, että se saattaa painaa jonkin verran mielipiteissäni.
Summasummarum, kaikesta mitä täällä maapallolla tapahtuu voi aina syyttää muita tahoja ja vaikka sitä onnetonta lapsuutta. Miten olisi, jos joku joskus myöntäisi itselläkin olevan hiukan osuutta vallitsevaan tilanteeseen? Esimerkiksi joku narkkari, holisti tai pilleristi?Kiitos. :)
Missä olen puhunut täällä kehitysvammaisista? En missään.
Olen puhunut narkomaaneista, alkoholisteista, ja mielenterveysongelmaisista.
Tietääkseni jos ihminen kärsii mielenterveysongelmista, se ei tarkoita että hän on kehitysvammainen. Ne ovat taas kaksi eri asiaa, tiedoksi ihan sinulle vain.
Minäkin olisin Breivikin kohdalla käyttänyt varmasti kuoleman tuomio kortin, koska jos hän on surmannut jo yli 80 ihmistä, niin kyllä hänen henkensä on tekoihin nähden sen "arvoinen" että siinä ei paljon yksi ruumis paina lisää, jos se on hänen itsensä.
Ja mitä jammuun tulee, surullisia ne Tanjan ja Johannan kohtalot, mutta mun mielestä jammu sai just sen rangaistuksen minkä ansaitsikin eli loppuelämänsä vankimielisairaalassa.
Siis ja toihan et Breivik on joidenkin mielestä leimattu älykkääks ja fiksuks, niin on jo tapahtunut ja se et elää luksus elämää vankilassa, niin sekin. Mut ainoastaan dokkari hänen sellaisesta elämästä puuttuu, siinä olet taas "oikeassa". Oikeassa siinä mielin, että minusta tuollasesta paskakasasta ei pitäisi mitään sellasta dokumenttiä tehdä missä olisi mitään hyvää.
Joo ja ymmärrän että sulla painaa myös tuo henkilökohtainen asia mitä ystävällesi on tapahtunut, saiks tää narkki sit millaset tuomiot teostaan? Mulla kanssa kuoli jokunen vuosi sitten ystävä, huumeiden käytön seurauksena kun laittoi liian ison annoksen. :/ ei hän ollut paha ihminen, ei vaiskaa, kuin veli joka puolusti aina tarpeen tullen ja lohdutti. Mutta elämä meni sitten noin, ei ois todellakaan uskonu sen kohdalla...
Joo ja sekään ei oo oikeen et aikuinen ihminen, etenkin, syyttäisi aina muita tahoja. Et kyllä sitä aina itessäänkin vikaa on, mut pitää huomioida myös et ei voida sulkee niitä huonoja kotiolojakaan ja psyykkisiä sairauksia pois, et kyllä nekin vaikuttaa osaksi ihmiseen ja hänen tekoihinsa. - Panorahat
kapina_apina kirjoitti:
Ja joillain ressukoilla se on voinu mennä siihenkin pisteeseen ettei yksinkertasesti enää edes välitetä, omasta tulevaisuudestaan tai hyvinvoinnistaan tai muustakaan.
Et se peli on sillon yleensä heidän kohdallaan pelattu.
Mutta kiittäkäämme luojaa, tai mitä tahansa, et on olemassa HYVIN PALJON kans niitä ihmisiä jotka oikeesti parantuu alkoholismista, huumeriippuvuuksista ja mielenterveysongelmista jne... Mikäpä voiskaan olla sen onnellisempaa! ja meillä on niin hyvä sairauden hoito täällä suomessa, et tää on vielä se mikä mahdollistaa sen... kun verrataan johonkin afrikan kehitysmaihin esimerkiks...
Mut oon mä kuullu sellastakin huhua että, suomen terveydenhoito ois vähän ylikehuttua nykysin, et oikeesti saattaa monikin resurssi olla jollakin tavalla pielessä mut sit annetaan ihmisten ymmärtää esimerkiks aina median kautta et meillä on tosi hyvin asiat ja plää plää plää... Vaikkei sit oikeesti oiskaan ja tiiän esimerkiks huume nuorten vanhempia, jotka on ihan toivottomassa tilanteessa ja kertoo et apua on lapselle hirmu vaikee saada. Niin tää kertoo musta kanssa jostain. Mut onneks, monet kuitenkin sitä apua saa..
Mut sulle vielä " pari asiaa " , just toikin et kaikki tuet vaan poistettas näiltä "loisilta" ja hupsista keikkaa kaikki ongelmat ratkee! Niin ei se ihan noin vaan mee, et mä en usko et se parantaa mitään, vaan se kasvattaa vaan ongelmia.
Koska AINA, siis ihan aina.. tulee olemaan valitettavasti näitä elämässä väliinputoajia, et ei niitä saada kaikkia millään tavalla karsittua pois. Se on ihan mahdoton ja hölmöö ajatellakaan, että jokaisen elämä tulis menee niin hyvin ja että myö nähtäis vielä jonakin päivänä tällänen päivä jolloin ei oo yhtään narkomaania tai muutakaan joka elää sosiaalihuollon varassa, niin höpö höpö. Sit ne ongelmat ja rikollisuus rupeaakin esimerkiks vasta kasvamaan, jos ei saada sitä rahaa ees sieltä sosiaalitoimistosta näille väliinputoajille perus elämiseen. Ja en usko realistisesti, että kukaan siihenkään ratkasuun lähtee että lähtee tappamaan nämä tälläset ihmiset ja sen takia lusimaan ite sitten useemman vuoden vankeustuomiota .. Koska tappo tai murha on aina rikos, aivan sama ootko poliisi vai siviili.
Niin mikäs järki nyt tässäkään ois?Kapina apina
Kun niitä on niin hirveesti jokka on tavallan avustettavien joukossa vaikka ei niillä mitään alkoholi tai huume ongelmaa olekkaan Jokainen asumistuen saaja saa tavallaan yhteiskunnan tukea toimeentulo turvan varassa on tuhansia perheitä. Tyottomyys päivärahan varassa on kymmeniä tuhansia. Joka ei ole sama kin ansioon suhteutettu työttömyys päivä raha. Sitten on paljon niitä siemen linkojen lapsia joista veronmaksajat saavat huolehti ym..jne... Varsinkin nämä siemen lingot minu ärssyttää että näitten jäpimiset on veron maksajien maksettava, kyllä ne on minun mielestä vastenmielisempiä kuin joku spurgu joita mutamia kaupungilla joskus näkee. Meissä ns kunniallisissa kasalaisissa on ihan yhtä tavallä sosiaali pummeja. Alkoholisti on vain sellaisen sairauden kanssa, että sen näkee paremmin kuin muut sossun pummit. Sitä ei niinkään helposti eroita katukuvasta, sitä ihmistä jonka pano rahoja me veronmaksajat maksamme. - Nasti9
Jep jep! kirjoitti:
Asiallinen vastaus, kiitos siitä. Voit nimittää minua itsekeskeiseksi paskiaiseksi, kiitos siitäkin. Tuo "kasvatusoppaasi" oli niin mallikkaasti kirjoitettu, että komppaan siinä täysin sinua. Itselläni lapset ovat jo aikaa sitten olleet aikuisia ja muuttaneet omiin koteihinsa ja perustaneet perheitä. Rajoja ja rakkautta oli kotona, ja onneksi kukaan ei sortunut myöhemminkään huumeisiin eikä viinaan. Kotona oli kotiintuloajat ja selvät säännöt, ja niitä noudatettiin aika hyvin. Nykyään jokaisella on työpaikka (toki pari on pätkätöissä) ja elämä järjestyksessä.
Mielestäni kotona opetetut hyvät tavat, kuten hyvä käytös ja työnteon tärkeys kantavat pitkälle elämässä. Vetelehtimällä ja pummina olemalla ei elämässä pitkälle pötki.HEI! Kotona opetettu ei välttämättä kannakkaan niin pitkälle;itse olen päihdetyöntekijän lapsi;kasvatettu ns. TEIKSI NORMAALEIKSI!Mikä ihmeen normaali?Musta tuli SILTIKIN NARKOMAANI,joka joutuu turvautuu TEIDÄN VEROMARKKOIHIN,kun olen korvaushoidoss(Katsokaa tutkimus vankilassapidosta kustannuksset_VRT.k.hoitoon.) JA MITÄ TIEDÄN Reindeerpsotting TYYPEISTÄ: Ahilla menee suht ok,kaikki heistä ovat kuitenkin samaa "jengiä" ja näin ollen on sairastunut kuoleman jälkeen,ku oli matkalla mukana.
Kipe voi hyvin hänen lapsiensa&vaimonsa kanssa. Ovat kylläkin molemmat KH -POTILAITA- (!) Ja silti lapset heillä kotonaan.
Hurtsi on vähän väliä vankilassa,aikalailla jatkumoa sekin.
Muutama muu tyyppi jotka ovat on täysin raittiita,ja elävät pohjoisessa/etelässä...
Janille iso kunnioitus jotta ikinä uskaltautui tähän,tiesi että kritiikkiä TULEE,NARKOMAANEISTA KUN EI SUOMESSA PUHUTA,JOTEN TÄMÄ JOONAS TEKI OIKEAN TEON💪HONOR TO Him!
- Loiset poispois
Jokainen käyttäköön huumeita ja vaikka mitä mömmöjä kunhan tekee sen itse tienaamillaan rahoilla.Myyköön sitte vaikka peräänsä...tuskin noista narkeista mihinkään normi päivätyöhön on.Eikä mitään hoitoja..toki ilmaset ruiskut ja neulat kouraan mutta mitään muuta hyssyttelyä ei.Kyllä ne siitä vähenee.
- kapina_apina
Niihän ne tekivätkin, ainakin osaksi. :) rahottivat mm. huumeiden käyttöänsä varastelemalla autoista mankkoja jne.
Kyllä parantuneesta narkomaanistakin voi olla normaaliin päivätyöhön, mut tää siis tarkottaa nimenomaan parantuneesta. Pitää ensiks päästä kamasta eroon, olla sit pidemmän aikaa kuivilla, käydä ehk psykoterapiassa jos se huumeiden käyttö on vaikuttanu aivoihin jne..
Ja just toi sun asenne. Ei mitään hoitoja. :D
Joo, no ei sit saman tien myöskään hoitoja alkoholisteille ( täähän suomi on ollu iät ja ajat alkoholin suurkulutuksen maa ja tuolla maailmalla on aina ihmetelty meidän juomakulttuuria :) ) et hyvä tulee, eikä sit myöskään mielenterveyspotilaille hoitoja, eikä sydänsairaille, tai millekkään...
Ja suomi KIITTÄÄ, pahoinvointi lisääntyy !
Voin sanoo, et onneks SINÄ et oo jumalauta hoitamassa näitä asioita koska muuten vois jutut olla aika huonosti. Sulla ei oo minkäänlaista moraalikäsitystä ( vaikka siis moraalit onkin yleensä ihmisten päässä ja sellanen jokasen oma juttu, et se ei oo mikään laki mikä niinku ikään kuin koskettas kaikkia samalla tavalla. ) niin kuitenkin, toi moraali on tohon juttuun se et osa ihmisistä hoidetaan ja osa sit jätetään hoitamatta, niinku vaikka nää päihdepotilaat. Ja eihän tällänen oo niinku mun mielestä mistään kotosin!
Ei noin voi tehdä...
Suomi tasa-arvon maa ja täällä on oikeus jokasen kuulua perusturvan piiriin ja on oikeutta saada hoitoa itselleen, oli sit ongelma mikä tahansa. Et ehkä meillä onkin sit liian hyvin asiat, kun tulee tälläsiä sinunlaisia paskapäitä jotka ei ymmärrä et siihen ihmisen päihdeongelmaan on voinu johtaa monikin syy jo pidemmältä aikaa kun asioilla on yleensä suhteet: syy -> seuraus -> syy -> seuraus. Niin ei se välttämättä oo alkoholisti tai narkkaaminen sellanen huvin vuoks valinta ollu tai et minäpä en välitä vaan, koska varmasti aika moni niistäkin (alkoholisti tai narkomaani) on välttänyt jossain vaiheessa siitä ongelmastaan niin että on yrittänyt pyrkiä siitä eroon. Osa sit vähän hyvemmällä tuloksella, toiset huonommalla ja nää huonommat on just niitä jotka tarvii apua, näitä reppanoita EI voi jättää leijailemaan tonne oman onnensa nojaan ilman minkäänlaista perusturvaa...
Ei se oo oikein heitä itteään kohtaan, ei heidän perheitään kohtaan, ei heidän sukulaisia kohtaan, eikä myöskään muita ihmisiä.
Näin se vaan on.
Sillon kun jollain menee huonommin, niin meidän velvollisuus on auttaa niitä huonompi osasia. Siks meillä on toimeentulo tuki, asumistuki ja muita tukia. Ja tietysti löytyy aina kans niitä, jotka yrittää kusettaa meidän yhteiskunnan järjestelmää ja pummia sitä rahaa, mut on sielläkin tiettyjä ehtoja et sitä rahaa noin vaan tulekkaan ja se pitää tämän järjestelmän toimivana.
Ja eiköhän noilla narkomaaneilla ja muutenkin alkoholisteilla oo jo tarpeeks paha olla muutenkin, niin ei meidän tarvii sitä oloa entisestään pahentaa. Mut ei myöskään ampua nallia kalloon heille, heilläkin on varmasti ihmisiä jotka rakastaa heitä ja välittää heistä, niin ei sellanen toiminta oo oikeen niitä omaisiakaan kohtaan.
Olen puhunut. - Lässynlässyä.
kapina_apina kirjoitti:
Niihän ne tekivätkin, ainakin osaksi. :) rahottivat mm. huumeiden käyttöänsä varastelemalla autoista mankkoja jne.
Kyllä parantuneesta narkomaanistakin voi olla normaaliin päivätyöhön, mut tää siis tarkottaa nimenomaan parantuneesta. Pitää ensiks päästä kamasta eroon, olla sit pidemmän aikaa kuivilla, käydä ehk psykoterapiassa jos se huumeiden käyttö on vaikuttanu aivoihin jne..
Joo, no ei sit saman tien myöskään hoitoja alkoholisteille ( täähän suomi on ollu iät ja ajat alkoholin suurkulutuksen maa ja tuolla maailmalla on aina ihmetelty meidän juomakulttuuria :) ) et hyvä tulee, eikä sit myöskään mielenterveyspotilaille hoitoja, eikä sydänsairaille, tai millekkään...
Voin sanoo, et onneks SINÄ et oo jumalauta hoitamassa näitä asioita koska muuten vois jutut olla aika huonosti. Sulla ei oo minkäänlaista moraalikäsitystä ( vaikka siis moraalit onkin yleensä ihmisten päässä ja sellanen jokasen oma juttu, et se ei oo mikään laki mikä niinku ikään kuin koskettas kaikkia samalla tavalla. ) niin kuitenkin, toi moraali on tohon juttuun se et osa ihmisistä hoidetaan ja osa sit jätetään hoitamatta, niinku vaikka nää päihdepotilaat. Ja eihän tällänen oo niinku mun mielestä mistään kotosin!
Ei noin voi tehdä...
Suomi tasa-arvon maa ja täällä on oikeus jokasen kuulua perusturvan piiriin ja on oikeutta saada hoitoa itselleen, oli sit ongelma mikä tahansa. Et ehkä meillä onkin sit liian hyvin asiat, kun tulee tälläsiä sinunlaisia paskapäitä jotka ei ymmärrä et siihen ihmisen päihdeongelmaan on voinu johtaa monikin syy jo pidemmältä aikaa kun asioilla on yleensä suhteet: syy -> seuraus -> syy -> seuraus. Niin ei se välttämättä oo alkoholisti tai narkkaaminen sellanen huvin vuoks valinta ollu tai et minäpä en välitä vaan, koska varmasti aika moni niistäkin (alkoholisti tai narkomaani) on välttänyt jossain vaiheessa siitä ongelmastaan niin että on yrittänyt pyrkiä siitä eroon. Osa sit vähän hyvemmällä tuloksella, toiset huonommalla ja nää huonommat on just niitä jotka tarvii apua, näitä reppanoita EI voi jättää leijailemaan tonne oman onnensa nojaan ilman minkäänlaista perusturvaa...
Ei se oo oikein heitä itteään kohtaan, ei heidän perheitään kohtaan, ei heidän sukulaisia kohtaan, eikä myöskään muita ihmisiä.
Näin se vaan on.
Sillon kun jollain menee huonommin, niin meidän velvollisuus on auttaa niitä huonompi osasia. Siks meillä on toimeentulo tuki, asumistuki ja muita tukia. Ja tietysti löytyy aina kans niitä, jotka yrittää kusettaa meidän yhteiskunnan järjestelmää ja pummia sitä rahaa, mut on sielläkin tiettyjä ehtoja et sitä rahaa noin vaan tulekkaan ja se pitää tämän järjestelmän toimivana.
Ja eiköhän noilla narkomaaneilla ja muutenkin alkoholisteilla oo jo tarpeeks paha olla muutenkin, niin ei meidän tarvii sitä oloa entisestään pahentaa. Mut ei myöskään ampua nallia kalloon heille, heilläkin on varmasti ihmisiä jotka rakastaa heitä ja välittää heistä, niin ei sellanen toiminta oo oikeen niitä omaisiakaan kohtaan.
Olen puhunut.Sinun juttuihin on ratkaisu olemassa.Ei tartte veronmaksajien pörssillä asua.Se on kuudesti laukeava....muutaman kerran kun käyttää niin niin heti sossun jono lyhenee.
- Kannustaa...........
kapina_apina kirjoitti:
Ei noin voi tehdä...
Näin se vaan on.
Olen puhunut.Kerro sinä meille kuinka monta vuotta olet ollut töissä ja maksanut veroja? Mille alalle olet koulutuksen saanut?
Minä veikkaan että et ole peruskoulun jälkeen tehnyt muuta kuin sossussa ja kelassa asioinut.Armeijaa et ole käynyt jonku F diagnoosin vuoksi.
Olet vetäny kaikki soosit naamaas ja täälä pöllyissä esität jotain ...
me muut nauramme sinulle ja säälimme vanhempiasi.
Lopeta tuo veidän veronmaksajien rahoilla ostaman tietsikan käyttö ja mene töihin. - kapina_apina
Lässynlässyä. kirjoitti:
Sinun juttuihin on ratkaisu olemassa.Ei tartte veronmaksajien pörssillä asua.Se on kuudesti laukeava....muutaman kerran kun käyttää niin niin heti sossun jono lyhenee.
Taas näitä viisaita vastauksia satelee. :D ei voi kun miettiä et millasia ihmisiä tännekin kirjoittaa jos niillä ei oo muuta neuvoa annettavana toisille kuin: tapa ittes.
Hei haloo!?!???
Ootteko jotain pikku penskoja koko sakki?? - kapina_apina
Kannustaa........... kirjoitti:
Kerro sinä meille kuinka monta vuotta olet ollut töissä ja maksanut veroja? Mille alalle olet koulutuksen saanut?
Minä veikkaan että et ole peruskoulun jälkeen tehnyt muuta kuin sossussa ja kelassa asioinut.Armeijaa et ole käynyt jonku F diagnoosin vuoksi.
Olet vetäny kaikki soosit naamaas ja täälä pöllyissä esität jotain ...
me muut nauramme sinulle ja säälimme vanhempiasi.
Lopeta tuo veidän veronmaksajien rahoilla ostaman tietsikan käyttö ja mene töihin.Nuo on mun yksityisasioita? Miksi levittelisin niitä netissä, jos en halua että kaikki tietää kuka oon? Ja se nyt täytyy jokasen hyväksyä ja ymmärtää ja vastaukseks pitäs riittää se, että minä oon tälläkin hetkellä työelämässä. Muuta vastausta sinä et siihen tarvitse ja toivottavasti tajuat nyt olla syyttelemättä, jos en halua kaiken kansan nähden henkilökohtaisia tietojani jakaa.
Mut tuolla aikasemmin just sanoin et mitä arvoja kannatan eli työntekoa esimerkiks, ei pelkästään siinä oo se ettei elä loisena vaan myös se et se auttaa pitämään normaalista vuorokausirytmistä kiinni et ihminen käy töissä ja sitä elämää muutenkin hallinnassa ja mieltä virkeenä.
Sit toisekseen, en oo mies... Sen pitäis kirjoituksistakin arvata, tuskin myöskään kehuisin toisia miehiä komeiks täällä? niin kuin tuolla alussa tein ja sanoin et ei oo huumeet onnistunu paljon ainakaan ulkonäköä pilaamaan, että sentään jotain hyvää on jäljellä vielä niistäkin ihmisistä. :)
Et luetunymmärtäminen on sinullakin pielessä, korkeintaan mitä mä tänne oon tullu esittämään niin omia mielipiteitä ja sit et vaikka ihminen ois narkomaani tai alkoholisti niin se ei tarkota et hän on automaattisesti paha ihminen, vaikka hänellä joku tällänen ongelma onkin.
Et please nyt sitä luetunymmärtämistä kehiin.
Jos mä oisin joku sossun rahoilla elävä narkkipaska, niin kai mää sillon puolustelisin ennemmin et kui kannabis on luonnontuote ja hyvä juttu ja et mitä muutakin hyvää huumeis on jne. täällä. Mut kun en ollenkaan oo ollu sellainen. :)
Ja en näe et mun ajatusmaailma on hirmu paha, jos mä näen jossain alkoholisteissa ja narkomaaneissakin hyvää, et sellaseks ihmiseks minut on kasvatettu et älä tuomihe ihmisraunioitakaan et niissäkin voi olla jotain hyvää ja se on monen seikan tie miks hyö ovat voineet tuohon säälittävään tilaan päätyä. Näin mulle on kotona opetettu. Ei siis mitenkään myöntäillä myönteisesti sitä niiden tilannetta, mut ei opeteta pilkkaamaankaan, vaan kerrotaan avoimesti niin kun ne asiat on ja että sellanen pilkkaaminen ja haukkuminen on väärin. Et fiksu pitää mölyt mahassaan vaikkei se elämäntyyli mielyttäisi tai sitten sanoo asiallisesti siitä, niin sekin on parempi.. - Työtä kaikille
kapina_apina kirjoitti:
Ei noin voi tehdä...
Näin se vaan on.
Olen puhunut.Miten sinä omalta osaltasi olet auttanut huonompi osaisia? Oletko käynyt töissä ja maksanut veroja? Vai jonottanut sossussa samassa jonossa ja jauhanut sontaa.Anna rahaa niille kouraan ja paina duunia.
- kapina_apina
Työtä kaikille kirjoitti:
Miten sinä omalta osaltasi olet auttanut huonompi osaisia? Oletko käynyt töissä ja maksanut veroja? Vai jonottanut sossussa samassa jonossa ja jauhanut sontaa.Anna rahaa niille kouraan ja paina duunia.
ETKÖ SÄ NÄE LUKEA MITÄ TUOSSA SUN YLÄPUOLELLA LUKEE?
Hemmetin tollukka.
O.l.e.n. k.ä.y.n.y.t
t.ö.i.s.s.ä
ja
k.ä.y.n
t.ä.l.l.ä.k.i.n
h.e.t.k.e.l.l.ä.
S.a.m.o.i.n
m.a.k.s.a.n
s.i.l.l.o.i.n
m.y.ö.s.k.i.n
n.i.i.t.ä
v.e.r.o.ja
ja
a.u.t.a.n
h.u.o.n.o.m.p.i
o.s.a.i.s.i.a
i.h.m.i.s.i.ä !!!!
Toivottavasti nyt meni perille, ettei tarvi toistella. Koska vikaa ei ole silloin kun sinulla luetunymmärtämisessä tai ymmärtämisessä pelkästään.
Mutta kun ne että missä olen töissä jne, ovat minun yksityisasioitani joita en yksityisyyttä varjellakseni halua levitellä internettiin keskustelupalstoille !!!!
Ethän levittelisi sinäkään?
Joten ymmärrät varmaan sillon kanssa yksityisyyden faktan.
En ymmärrä miten joitakin ihmisiä voi riepoa noin pahasti huonompi osaisten auttaminen, kun moni muukin siinä kortensa kekoon kantaa, etkä pelkästään sinä. Ja maksetaan niillä veroilla muutakin kun huonompi osaisten elämistä, kustannetaan lapsille esimerkiks ilmaset kirjat kouluun ja ilmanen kouluruokailu. Et emmä sanois et ne verot on nyt niin huonokaan juttu, et pitäs olla niin oma hyvä perseinen että ei voi niitä veroja ees lastensa tähden maksaa vaan itkee siellä minun rahat, minun rahat. Ei penniäkään muille, ei ees köyhille, vähävarasille ja syrjäytyneille. - kapina_apina
kapina_apina kirjoitti:
Hemmetin tollukka.
O.l.e.n. k.ä.y.n.y.t
t.ö.i.s.s.ä
ja
k.ä.y.n
t.ä.l.l.ä.k.i.n
h.e.t.k.e.l.l.ä.
S.a.m.o.i.n
m.a.k.s.a.n
s.i.l.l.o.i.n
m.y.ö.s.k.i.n
n.i.i.t.ä
v.e.r.o.ja
ja
a.u.t.a.n
h.u.o.n.o.m.p.i
o.s.a.i.s.i.a
i.h.m.i.s.i.ä !!!!
Toivottavasti nyt meni perille, ettei tarvi toistella. Koska vikaa ei ole silloin kun sinulla luetunymmärtämisessä tai ymmärtämisessä pelkästään.
Mutta kun ne että missä olen töissä jne, ovat minun yksityisasioitani joita en yksityisyyttä varjellakseni halua levitellä internettiin keskustelupalstoille !!!!
En ymmärrä miten joitakin ihmisiä voi riepoa noin pahasti huonompi osaisten auttaminen, kun moni muukin siinä kortensa kekoon kantaa, etkä pelkästään sinä. Ja maksetaan niillä veroilla muutakin kun huonompi osaisten elämistä, kustannetaan lapsille esimerkiks ilmaset kirjat kouluun ja ilmanen kouluruokailu. Et emmä sanois et ne verot on nyt niin huonokaan juttu, et pitäs olla niin oma hyvä perseinen että ei voi niitä veroja ees lastensa tähden maksaa vaan itkee siellä minun rahat, minun rahat. Ei penniäkään muille, ei ees köyhille, vähävarasille ja syrjäytyneille.Ja mullon onneks tällä hetkellä vielä sellanen duunipaikka, jossa oikein nautin mun työnteosta. Eli työ on nautinto, ei pakote !
Menkää tekin sellaseen duuniin mistä oikeesti tykkäätte tai opiskelkaa ees sellaselle alalle, jotta ois mahdollisuus saada sit niitä töitä mistä oikeesti tykkää nii ei tarvii täällä itkee tuollasista lapsellisista "pikkujutuista" ..
Helvetti.
Tai sit ette nauti ollenkaan työnteosta, teillä ei oo ees sellasta asennetta!
Ymmärrän myös et joskus täytyy tehdä sellasta duunia elääkseen josta ei kauheesti välttämättä tykkäis, mut ei silti tarviis itkee. Niin joutuu moni muukin aikuinen ihminen. Asioilla on tapana järjestyä. - Kandee tarkentaa...
kapina_apina kirjoitti:
Hemmetin tollukka.
O.l.e.n. k.ä.y.n.y.t
t.ö.i.s.s.ä
ja
k.ä.y.n
t.ä.l.l.ä.k.i.n
h.e.t.k.e.l.l.ä.
S.a.m.o.i.n
m.a.k.s.a.n
s.i.l.l.o.i.n
m.y.ö.s.k.i.n
n.i.i.t.ä
v.e.r.o.ja
ja
a.u.t.a.n
h.u.o.n.o.m.p.i
o.s.a.i.s.i.a
i.h.m.i.s.i.ä !!!!
En ymmärrä miten joitakin ihmisiä voi riepoa noin pahasti huonompi osaisten auttaminen, kun moni muukin siinä kortensa kekoon kantaa, etkä pelkästään sinä. Ja maksetaan niillä veroilla muutakin kun huonompi osaisten elämistä, kustannetaan lapsille esimerkiks ilmaset kirjat kouluun ja ilmanen kouluruokailu. Et emmä sanois et ne verot on nyt niin huonokaan juttu, et pitäs olla niin oma hyvä perseinen että ei voi niitä veroja ees lastensa tähden maksaa vaan itkee siellä minun rahat, minun rahat. Ei penniäkään muille, ei ees köyhille, vähävarasille ja syrjäytyneille.Heh....mikä on "silloin tällöin "verojen maksu? :-DDDDDD
- kapina_apina
Kandee tarkentaa... kirjoitti:
Heh....mikä on "silloin tällöin "verojen maksu? :-DDDDDD
Mikä suakin riivaa!?
Ihme sekopää juttuja viljelet ja nuo hymiötkin x 1000 kappaletta tuossa perässä kertoo taas jotain.
Niin kannatan tossa ihmisiä ihan hyvään, kouluttautumaan ja menemään töihin.
Mitä tein päin helvettiä? - Kalmo Kalle.
Loiset poispois
Kuulin että vanhan Neuvotoliiton aikoihin olis tuolla sinun systeemillä hoidettu myöskin alkoholisteja, viinaa oli annettu juuri niin paljon kuin kukin joi, ja hoito tulokset on olleet kuulemma hyvät. Arvaatko miksi? Ne oli kuollu viinaan, niipä ne oli sairaalan potilas luettelosta pois. En tosin tiedä annettiinko heille muuta kuin viinaa kyllin. Mutta tälläisestä kuolemasta alkoholistien luulisi tykkäävän, kun annettais vain viinaa ruuaksi sekä juomaksi. Lisäksi viinassa on paljon kalorioitakin, että pari kuukautta voisi elää pelkällä viinallakin.
- Paras narkki
on semmonen millä on kaks metriä soraa naaman päällä.
Go ahead, make my day.- Kansankadun asukas
Meidän taloyhtiöömme muutti puolisen vuotta sitten asumaan vuokralle tällainen moniongelmainen nuorehko mieshenkilö. Kaveri oli huumekoukussa ja sossun hyysärit olivat järjestäneet asunnon yksityiseltä vuokranantajalta, koska edellisen KAS:n asunnon poika oli riehunut huumepäissään päreiksi.
Outo yhteensattuma, että saman tien muuton jälkeen isännöitsijä sai monia puhelinsoittoja häiriöistä. Yöllinen metelöinti oli jatkuvaa, ja varsinkin pojan vieraat aiheuttivat käytöksellään pelkoa ja inhoa asukkaissa. Kun talon asukkaat lähtivät töihin aamulla, saattoi rappukäytävässä istua sekavia nuoria, jotka käyttätyivät uhkaavasti. Yleisiin tiloihin oli virtsattu, syljeskelty ja oksennettu. Varastotiloihin oli murtauduttu, ja tavaraa hävisi parin tonnin edestä. Muutama polkupyörä hävisi lukitusta varastosta, arvokkain pyörä saatiin onneksi poliisin avulla takaisin. Oli poliisisetä sattunut kiinnittämään huomionsa yöllä uudella maastopyörällä kurvailevaan piikittäjä-pilleristiin, ja otti pyörän talteen. Sattumaako vai ei, mutta kaveri vieraili ahkerasti talossamme asuvan pojan luona.
Aikansa kutakin, ja valituskierteen jälkeen kaveri joutui muuttamaan muualle. Nykyään sama kaveri häiriköi toisessa taloyhtiössä, onneksi ei enää täällä. Minulla ei riitä ymmärrystä tällaisille tyypeille, ei sitten millään. Miksi tavallisten työssäkäyvien ihmisten tarvitsee sietää täysin yhteiskunnan säännöistä piittaamatonta käytöstä? - kapina_apina
Kansankadun asukas kirjoitti:
Meidän taloyhtiöömme muutti puolisen vuotta sitten asumaan vuokralle tällainen moniongelmainen nuorehko mieshenkilö. Kaveri oli huumekoukussa ja sossun hyysärit olivat järjestäneet asunnon yksityiseltä vuokranantajalta, koska edellisen KAS:n asunnon poika oli riehunut huumepäissään päreiksi.
Outo yhteensattuma, että saman tien muuton jälkeen isännöitsijä sai monia puhelinsoittoja häiriöistä. Yöllinen metelöinti oli jatkuvaa, ja varsinkin pojan vieraat aiheuttivat käytöksellään pelkoa ja inhoa asukkaissa. Kun talon asukkaat lähtivät töihin aamulla, saattoi rappukäytävässä istua sekavia nuoria, jotka käyttätyivät uhkaavasti. Yleisiin tiloihin oli virtsattu, syljeskelty ja oksennettu. Varastotiloihin oli murtauduttu, ja tavaraa hävisi parin tonnin edestä. Muutama polkupyörä hävisi lukitusta varastosta, arvokkain pyörä saatiin onneksi poliisin avulla takaisin. Oli poliisisetä sattunut kiinnittämään huomionsa yöllä uudella maastopyörällä kurvailevaan piikittäjä-pilleristiin, ja otti pyörän talteen. Sattumaako vai ei, mutta kaveri vieraili ahkerasti talossamme asuvan pojan luona.
Aikansa kutakin, ja valituskierteen jälkeen kaveri joutui muuttamaan muualle. Nykyään sama kaveri häiriköi toisessa taloyhtiössä, onneksi ei enää täällä. Minulla ei riitä ymmärrystä tällaisille tyypeille, ei sitten millään. Miksi tavallisten työssäkäyvien ihmisten tarvitsee sietää täysin yhteiskunnan säännöistä piittaamatonta käytöstä?Ei tarvitsee sietää.
Mutta täytyy ymmärtää, etenkin vanhemman ihmisen, et siinä on nyt joku nuori pahasti hunningolla ja tuskin loppujen lopuks itekkään nauttii kovin paljoa tilanteestaan..
Kuten dokkarissakin näytettiin. Ensiks niistä huumeista tulee vitun mahtava fiilis ja elämä on yhtä lentoo, mut ootappa niitä oloja sen jälkeen...? se muuttuu HELVETIKSI. täristään, itketään, oksennetaan, paskotaan housuun, päähän särkee, maha kipee, jokasta lihasta särkee, ollaan ehk teholla ihan henkisesti paskana jne..
Et ei kukaan nauti tollasest pidemmän päälle ja sit voi kans miettii, et millanen olo tulee jos ei oo tarpeeks rahaa santsata kunnon safkaan.
Et ei se niiden elämä oo herkkua. Ainakaan pidemmän päälle. Sääliks käy niitä lapsi rukkia ja nuoria jotka tuohon kierteeseen joutuu.. - kapina_apina
kapina_apina kirjoitti:
Ei tarvitsee sietää.
Mutta täytyy ymmärtää, etenkin vanhemman ihmisen, et siinä on nyt joku nuori pahasti hunningolla ja tuskin loppujen lopuks itekkään nauttii kovin paljoa tilanteestaan..
Kuten dokkarissakin näytettiin. Ensiks niistä huumeista tulee vitun mahtava fiilis ja elämä on yhtä lentoo, mut ootappa niitä oloja sen jälkeen...? se muuttuu HELVETIKSI. täristään, itketään, oksennetaan, paskotaan housuun, päähän särkee, maha kipee, jokasta lihasta särkee, ollaan ehk teholla ihan henkisesti paskana jne..
Et ei kukaan nauti tollasest pidemmän päälle ja sit voi kans miettii, et millanen olo tulee jos ei oo tarpeeks rahaa santsata kunnon safkaan.
Et ei se niiden elämä oo herkkua. Ainakaan pidemmän päälle. Sääliks käy niitä lapsi rukkia ja nuoria jotka tuohon kierteeseen joutuu..Niin ja tähän sit puolestaan lisätäkseni viel semmonen juttu et mitä tarkotin tolla ei tarvii sietää, niin sitä et aina voi isännöitsijälle ilmottaa jos joku siellä mekkaloi niin kyllä se pidemmällä aika välillä häädön saa. Niinku sai tämäkin kaveri.
Joten ongelma ainakin ratkastu, yhtä kerrostaloa kohden.:)
- Tuet pois heti
Kapina apina.Turhaan puolustelet kamujasi.Menkää töihin kaikki sossun elätit.Kaikki tuet pois ja loiset töihin....vaikka roskia,ruiskuja ym keräilemään.Pitää tehdä jotain järkevää jotta saa leipää suuhun.
- kapina_apina
Ei oo mun kamuja!! Voi jeesus, kaikkiko siellä Rovaniemellä näitä reindeerspotting elokuvan tyyppejä pilkkaa?
Jo on, aika päiviin eletty.
Vielä hyvää hyvyyttään tekivät tuon elokuvan, halusivat näyttää millasta on narkomaanin karu arki ja laittovat ittensä likoon siinä, sen puolesta ettei kukaan muu alkais käyttää.
Että minua älä hauku loiseks!! ja toiseks mikskään sossu pummiks hemmetin vainoharhanen paska!! Jo alkaa, mennä törkeeks.
Eiks sulla oo mitään häpyä? Joo netissä saa anonyyminä kirjotella, mut silti vois vähän miettiä mitä suustaan päästää.
Mä oon mielestäni kertonu ihan järkeviä pointteja ja omia ajatuksiani kaikesta tälläsestä, niin myös et siinä on ollu sydäntäkin mukana, et ei kai se ole tuomittavaa jos ei halua et kaikille vaan nallia kalloon ja kylmän viileesti kylmäks. Anteeks vaan, mutta ei voi ymmärtää.
Ja sitten tuo, että kaikki tuet otettais ihmisiltä pois. Joo, ei hyvä juttu ja ei taas mitään järkee mun mielestä... Entäpä sitten ne, jotka ei vaikka oo narkkeja tai alkoholisteja, jos ne on vaan vaikka koulukiusattuja ja mielenterveysongelmaisia ja elää siitä syystä tukien varas, vaikkeivät oo käyny psykiatril vielä koska kokeevat ettei heidän ongelmat oo vielä niin pahoja et tarviis sinne mennä, mut kuitenkaan eivät oo työ tai koulu kykysiä, niin mitenkäs nää? Unohetaan kokonaan vaan ne ihmistyypit?
Tai pakotetaan ne traumoineen päivineen töihin tai kouluun jos tuntuu ettei mieleltään kykene?
Et ei kaikki oo läheskään loisia ja musta tää järjestelmä mikä meillä nyt on, niin on just hyvä. Emmä osaa kuvitellakaan sellasta järjestelmää, jossa kaikki pakotettas johonkin tai et otettas tuet pois tosta noin vaan mitkä on ollu hirmu tarpeellisii monen vuosikymmenen ajan ja toiminu hyvin, niin miks pitäs tahallaan pilata sellanen järjestelmä?
Ei se summa mitä sieltä sossusta tulee tai ylipäätään ne tuet mitä suomalaiset saa, nii oo sellasia et niillä paljoo ylimäärästä juhlittais. Et ne on sellasia et sinä saat just jotain voita leivän päälle ja se siitä.
Se on hirmu kylmä kylpy se mitä te vanhemmat ihmiset ette oo joutunu kokemaan, koska teidän aikana on ollu mahdollisuus saada näitä kaikkia tukia mitä meillä nyt tällä hetkellä on ja se ei oo kovin reilua, et tuleville sukupolville tehtäis niin kova elämä et ei mitään tukia ja pärjää omillas ja suit sait näin se on. Ei oo reiluakaan sellanen.
Ja sit voitas ihan yhdessä miettii et mistä se tällänen syrjäytyminen, kun tästä nyt on ollu paljon puhetta, niin johtuu. Nyky nuorten masentuneisuudesta, pahasta olosta? Et ehkä pitäs santsata niihin ja selvittää mistä johtuu! Ei siihen, et vaikeutetaan elämää vielä eteenpäin ja et niinku revitään kaikki tuetkin pois.
Ja sit on kans hyvin paljon sitä, et on nuorisotyöttömyyttä. Nuoret haluais mennä töihin, mut kun ei oo töitä saatavilla...
Niin ihan törkeetä, tympeetä ja tyhmää on väittää et kaikki nykynuoret haluais vaan loisia ja pummia! - kapina_apina
kapina_apina kirjoitti:
Ei oo mun kamuja!! Voi jeesus, kaikkiko siellä Rovaniemellä näitä reindeerspotting elokuvan tyyppejä pilkkaa?
Vielä hyvää hyvyyttään tekivät tuon elokuvan, halusivat näyttää millasta on narkomaanin karu arki ja laittovat ittensä likoon siinä, sen puolesta ettei kukaan muu alkais käyttää.
Että minua älä hauku loiseks!! ja toiseks mikskään sossu pummiks hemmetin vainoharhanen paska!! Jo alkaa, mennä törkeeks.
Eiks sulla oo mitään häpyä? Joo netissä saa anonyyminä kirjotella, mut silti vois vähän miettiä mitä suustaan päästää.
Mä oon mielestäni kertonu ihan järkeviä pointteja ja omia ajatuksiani kaikesta tälläsestä, niin myös et siinä on ollu sydäntäkin mukana, et ei kai se ole tuomittavaa jos ei halua et kaikille vaan nallia kalloon ja kylmän viileesti kylmäks. Anteeks vaan, mutta ei voi ymmärtää.
Ja sitten tuo, että kaikki tuet otettais ihmisiltä pois. Joo, ei hyvä juttu ja ei taas mitään järkee mun mielestä... Entäpä sitten ne, jotka ei vaikka oo narkkeja tai alkoholisteja, jos ne on vaan vaikka koulukiusattuja ja mielenterveysongelmaisia ja elää siitä syystä tukien varas, vaikkeivät oo käyny psykiatril vielä koska kokeevat ettei heidän ongelmat oo vielä niin pahoja et tarviis sinne mennä, mut kuitenkaan eivät oo työ tai koulu kykysiä, niin mitenkäs nää? Unohetaan kokonaan vaan ne ihmistyypit?
Tai pakotetaan ne traumoineen päivineen töihin tai kouluun jos tuntuu ettei mieleltään kykene?
Et ei kaikki oo läheskään loisia ja musta tää järjestelmä mikä meillä nyt on, niin on just hyvä. Emmä osaa kuvitellakaan sellasta järjestelmää, jossa kaikki pakotettas johonkin tai et otettas tuet pois tosta noin vaan mitkä on ollu hirmu tarpeellisii monen vuosikymmenen ajan ja toiminu hyvin, niin miks pitäs tahallaan pilata sellanen järjestelmä?
Ei se summa mitä sieltä sossusta tulee tai ylipäätään ne tuet mitä suomalaiset saa, nii oo sellasia et niillä paljoo ylimäärästä juhlittais. Et ne on sellasia et sinä saat just jotain voita leivän päälle ja se siitä.
Se on hirmu kylmä kylpy se mitä te vanhemmat ihmiset ette oo joutunu kokemaan, koska teidän aikana on ollu mahdollisuus saada näitä kaikkia tukia mitä meillä nyt tällä hetkellä on ja se ei oo kovin reilua, et tuleville sukupolville tehtäis niin kova elämä et ei mitään tukia ja pärjää omillas ja suit sait näin se on. Ei oo reiluakaan sellanen.
Ja sit voitas ihan yhdessä miettii et mistä se tällänen syrjäytyminen, kun tästä nyt on ollu paljon puhetta, niin johtuu. Nyky nuorten masentuneisuudesta, pahasta olosta? Et ehkä pitäs santsata niihin ja selvittää mistä johtuu! Ei siihen, et vaikeutetaan elämää vielä eteenpäin ja et niinku revitään kaikki tuetkin pois.
Ja sit on kans hyvin paljon sitä, et on nuorisotyöttömyyttä. Nuoret haluais mennä töihin, mut kun ei oo töitä saatavilla...
Niin ihan törkeetä, tympeetä ja tyhmää on väittää et kaikki nykynuoret haluais vaan loisia ja pummia!Ja jos suomella on rahallisia ongelmia, niin syyttäkööt siitä jotain muuta. Ja hoitakoot sen asian jotenkin muuten. Mutta ei oo oikeutta mun mielestä tukia poistaa, jotka on tarpeelliset ollu monille monien vuosien ajan jo, eikä pelkästään nyky nuorisolle ja nuorille aikuisille.
- Mee jo kotias
kapina_apina kirjoitti:
Ja jos suomella on rahallisia ongelmia, niin syyttäkööt siitä jotain muuta. Ja hoitakoot sen asian jotenkin muuten. Mutta ei oo oikeutta mun mielestä tukia poistaa, jotka on tarpeelliset ollu monille monien vuosien ajan jo, eikä pelkästään nyky nuorisolle ja nuorille aikuisille.
kasvamaan, äläkä täällä ruikuta...
- Tajuatko apina
kapina_apina kirjoitti:
Niin ihan törkeetä, tympeetä ja tyhmää on väittää et kaikki nykynuoret haluais vaan loisia ja pummia!No se vielä puuttus että juhlisit sossun rahoilla! Ne spedet elää toisten lompakolla.
Pointti on se että JOS HAKEE rahaa sossusta niin sen eteen PITÄÄ TEHDÄ JOTAIN!
Vaikka roskia kerätä tai mummoja kävelyttää.Ei se raha kelleen työssä käyvällekkään tule "taivaasta". - kapina_apina
Mee jo kotias kirjoitti:
kasvamaan, äläkä täällä ruikuta...
Mene ite, minähän en ruikuta vaan keskustelen. Paitsi että alkaa tämä keskustelu saamaan jo koomisia piirteitä, jonkun sun tapasten osalta. :)
- kapina_apina
Tajuatko apina kirjoitti:
No se vielä puuttus että juhlisit sossun rahoilla! Ne spedet elää toisten lompakolla.
Vaikka roskia kerätä tai mummoja kävelyttää.Ei se raha kelleen työssä käyvällekkään tule "taivaasta".Kelle puhut?
Tuskin ainakaan mulle... - Pullamössöt
Tajuatko apina kirjoitti:
No se vielä puuttus että juhlisit sossun rahoilla! Ne spedet elää toisten lompakolla.
Vaikka roskia kerätä tai mummoja kävelyttää.Ei se raha kelleen työssä käyvällekkään tule "taivaasta".Tajuatko apina.
Mikähän siinä on kun sotien jälkeisinä 30 vuoteen ei kukaan valittanu pahaa oloa ja jos olis valittanu niin asialle olisi korkeintaa hymähdetty, että vai niin, mee hakee äitille puita mettastä. Töitä tosin oli aika hyvin ja jokainen sai tulla toimeen miten taisi. Minäkin tein jo neljätoista vanhana 3 halkomottia päivässä. Sillä saadulla rahalla just leivän syrjässä pysyi. Niin pitäisi olla tänäkin päivänä, että jos nuori työtön laitettas vaikka paskakaivon tyhjennykseen sankolla, niin se pitäis nuoren tehdä tai hän jäisi ilman korvauksia, ei maailma laiskoja ruoki.
- Sössötys pois
Kapina apina kerro meille koulutuksesi,työurasi pituus.
Turha täällä pöllyissä länkyttää.
Tuet pois ja töihin.
Ai niin...oletko käynyt armeijan?- kapina_apina
Ovat yksityisiä asioitani, joita en ole jakelemassa tänne keskustelupalstalle ja mitä väliä muuten on työuran pituudella edes?
Että sinä pääsisit tietysti vanhempana ihmisenä pätemään, kuinka monta vuotta sä oot tehny sitä ja tätä jo ja mä oon niin luuseri, kun olen vasta niin nuori ja en ole kerennyt tehdä vielä puoliakaan siitä, enkä tiedä mistään mitään? :)
Eikös näin. Tsädäääääämn, paskavirsi joka on jo käytetty ! Älä tajua enää turvautua noin typerään keinoon.
Se on yhtä tyhmä juttu kun vanhuksia AINA pitäis kunnioittaa. Koska he ovat eläneet pidemmän elämän kun me ja on sit tietoo ja taitoo ja näin pois päin. Vaikka tämä vanhus päästelisi pahuuksia suustaan, jotta sietäisi suu pestä saippualla niin kun näille varmasti lapsena opetettiin. Niin kyllä musta vanhemmankin ihmisen täytyy se arvostus, hyvällä käyttäytymisellä ansaita.
Ei mitään tuollaista typerää soopaa että minäpä olen elänyt pidempään kuin sinä jne.
Enkä käytä huumeita, jos käyttäsin tai olisin kännissä mun ajatukset ja kirjotus ei ois näin selvää.
että olen jo unelma duunissani.
Enkä ole käynyt armeijaa, koska olen nainen. Enkä näe kiinostusta myöskään käydä sitä, minusta ne on miesten juttuja. - Typerä saitti
kapina_apina kirjoitti:
Ovat yksityisiä asioitani, joita en ole jakelemassa tänne keskustelupalstalle ja mitä väliä muuten on työuran pituudella edes?
Että sinä pääsisit tietysti vanhempana ihmisenä pätemään, kuinka monta vuotta sä oot tehny sitä ja tätä jo ja mä oon niin luuseri, kun olen vasta niin nuori ja en ole kerennyt tehdä vielä puoliakaan siitä, enkä tiedä mistään mitään? :)
Eikös näin. Tsädäääääämn, paskavirsi joka on jo käytetty ! Älä tajua enää turvautua noin typerään keinoon.
Se on yhtä tyhmä juttu kun vanhuksia AINA pitäis kunnioittaa. Koska he ovat eläneet pidemmän elämän kun me ja on sit tietoo ja taitoo ja näin pois päin. Vaikka tämä vanhus päästelisi pahuuksia suustaan, jotta sietäisi suu pestä saippualla niin kun näille varmasti lapsena opetettiin. Niin kyllä musta vanhemmankin ihmisen täytyy se arvostus, hyvällä käyttäytymisellä ansaita.
Ei mitään tuollaista typerää soopaa että minäpä olen elänyt pidempään kuin sinä jne.
Enkä käytä huumeita, jos käyttäsin tai olisin kännissä mun ajatukset ja kirjotus ei ois näin selvää.
että olen jo unelma duunissani.
Enkä ole käynyt armeijaa, koska olen nainen. Enkä näe kiinostusta myöskään käydä sitä, minusta ne on miesten juttuja.Ei se ole mikään yksityisasia jos nimettömänä kerrot KUINKA MONTA vuotta olet tehnyt töitä ja maksanut veroja...ja millä alalla olet töissä.
Sinä olet 24 h täällä pazkaa jauhava sossun elätti.
Toivottavasti vanhempasi saavat olla ylpeitä sinusta ennen poisnukkumistaan. :-p - Vapaamaalari
Typerä saitti kirjoitti:
Ei se ole mikään yksityisasia jos nimettömänä kerrot KUINKA MONTA vuotta olet tehnyt töitä ja maksanut veroja...ja millä alalla olet töissä.
Sinä olet 24 h täällä pazkaa jauhava sossun elätti.
Toivottavasti vanhempasi saavat olla ylpeitä sinusta ennen poisnukkumistaan. :-pOn tääl kyllä jumalauta ihme porukkaa kun pitää siitä kilpailla kuka on maksanu eniten veroja, hoh hoh :D
Tiiäkkö ei se verojen maksaminen mikää taitolaji ole, niitähän saa jokanen maksaa ittensä kippeeksi halus tai ei.
Verojen kiertäminen taas vaatii jo vähän älyäki, semmosta kaveria joka on elättänyt itsensä maksamatta koskaan veroja vois jo vähän kunnitoittaakki ;)
En nyt meinaa mitää pakolaisia tai muita sossupummeja vaa semmosta työmiestä joka on onnistunu tekeen ikänsä pimeetä duunia kateellisista naapureista huolimatta. Jokainen penni jonka saa tältä riistäjävaltiolta huijattua omaan taskuun on pelkästään plussaa!
On se vaa aika säälittävvää jos ei ihmislapsella ole muuta ylpeilyn aihetta kuin että on maksanu veroja...voi tsiisus sentään...sinne ne on menneet Kreikan pankkiireille sinunki vähät veroeuros... - kapina_apina
Vapaamaalari kirjoitti:
On tääl kyllä jumalauta ihme porukkaa kun pitää siitä kilpailla kuka on maksanu eniten veroja, hoh hoh :D
Tiiäkkö ei se verojen maksaminen mikää taitolaji ole, niitähän saa jokanen maksaa ittensä kippeeksi halus tai ei.
Verojen kiertäminen taas vaatii jo vähän älyäki, semmosta kaveria joka on elättänyt itsensä maksamatta koskaan veroja vois jo vähän kunnitoittaakki ;)
En nyt meinaa mitää pakolaisia tai muita sossupummeja vaa semmosta työmiestä joka on onnistunu tekeen ikänsä pimeetä duunia kateellisista naapureista huolimatta. Jokainen penni jonka saa tältä riistäjävaltiolta huijattua omaan taskuun on pelkästään plussaa!
On se vaa aika säälittävvää jos ei ihmislapsella ole muuta ylpeilyn aihetta kuin että on maksanu veroja...voi tsiisus sentään...sinne ne on menneet Kreikan pankkiireille sinunki vähät veroeuros...;)
- kapina_apina
kapina_apina kirjoitti:
;)
Tääl ei muita kivoja ihmisiä tähän asti oo oikeestaan ollukkaan kuin tää vapaamaalari. :)
Plus sitten nuo jotka kehu et kiitos hyvästä vastauksesta tai et hyvin vastattu.
Mä en muuten oikeesti tajua...
Miehän oon samaa mieltä näiden ihmisten kanssa et rikollisuutta en kannata, enkä kannata myöskään narkkaamista ja työtäkin kannatan monesta muustakin syystä kuin rahan teosta, et se pitää mielen virkeenä ja auttaa pitämään jollakin tavalla normaalia elämän rytmiä yllä.
Niin silti mie saan tapella jatkuvasti monien eri ihmisten kanssa täällä vastaan. Vaikka mä kuitenkin kannatan ihan samoja arvoja kuin ne. - Linja kiinni
Vapaamaalari kirjoitti:
On tääl kyllä jumalauta ihme porukkaa kun pitää siitä kilpailla kuka on maksanu eniten veroja, hoh hoh :D
On se vaa aika säälittävvää jos ei ihmislapsella ole muuta ylpeilyn aihetta kuin että on maksanu veroja...voi tsiisus sentään...sinne ne on menneet Kreikan pankkiireille sinunki vähät veroeuros...Sinun läpinä on sitä tasoa että tuskin olet työelämässä.Kela ja sossu maksaa sinunkin viulut...toisin sanoen me työssäkayvät veronmaksajat.
- Vapaamaalari
Linja kiinni kirjoitti:
Sinun läpinä on sitä tasoa että tuskin olet työelämässä.Kela ja sossu maksaa sinunkin viulut...toisin sanoen me työssäkayvät veronmaksajat.
Ikinä en ole kelasta, työkkärist tai sossusta senttiäkään saanu tahi hakenu.
Koko ikäni olen työssä käynyt ja veroja maksanut, mutten todellakaan ole millää tavalla ylpeä siitä että olen tehnyt koko elämäni rahaa kasvottomille pörssiyhtiöille/-pelureille surkealla palkalla josta olen vielä joutunut maksamaan kolmannneksen veroja tälle ns "hyvinvointivaltiolle" euroopan, sijoituksensa sössineille, pankkiireille lähetettäväksi :(
Päinvastoin häpeän suuresti sitä etten ole keksinyt mitää järkevää tapaa elättää itseni, vaan joudun päivästä toiseen raatamaan kiittämättömien riistäjien, pörssipelurit & valtio, hyväksi hyötymättä siitä itse juuri mitää.
Ymmärrän kyllä ettei kaikilla ihmisillä ole mielenkiintoa lähteä töihin koska palkat on nykyään niin huonot ettei työssäkäyvällä jää välttämättä rahaa käteen yhtään enempää kuin mitä saisi sossun luukulta, ja tiedänpä jopa semmosiakin tapauksia jotka käyvät vakituisesti töissä mutta joutuvat silti hakemaan vielä rahaa sossusta että pystyvät edes ostamaan lapsilleen ruokaa.
Itse ainakaan en näkisi mitää järkeä käydä töissä jos joutuisin siltikkin hakemaan vielä sossunluukulta rahaa selvitäkseni edes arkipäivän pakollisista menoista. Samahan se silloin olisi hakea kaikki rahat sossusta ja viettää "ylimääräinen" vapaa-aika vaikka lasten kanssa mieluummin kuin raatamalla jonku riistäjäpörssiyhtiön tai valtion hommissa hyötymättä siitä itse käytönnässä mitään. - kapina_apina
Linja kiinni kirjoitti:
Sinun läpinä on sitä tasoa että tuskin olet työelämässä.Kela ja sossu maksaa sinunkin viulut...toisin sanoen me työssäkayvät veronmaksajat.
Mmmm ... mmmm .... mmmm tiiätkö mitä linja kiinni ja samanlaiset muutkin kumppanit :)
Mä teen nyt sellasen ratkasun etten vastaa yhteenkään enää tälläseen paska viestiin.
Mä oon sanottavani sanonu näihin juttuihin ja vastaukset noihin sunkin syytöksiin ja muiden jotka kiertää oikeestaan samaa tasoo löytyy mun aiemmista kirjottamista viesteistä.
Että saatte jäädä kun yksinään nalli kalliolle huutelemaan, kaikki muut laittaa ovet ja ikkunat kiinni, eikä ketään kiinnosta tollasten luetunymmärtämis vammaisten aivoton mölinä.
Siinä voi kahtoo, tämän jälkeen kuka on aikuinen ja fiksu. Minä vai te, kun jäätte jauhamaan tuota sontaa ja mä jätän sen omaan arvoonsa. Ei vaikuta millään lailla minun elämään joku nettisaitti ja sen ölymölyäjät.
- Urpoja on edelleen
Hevonpaskaa.
Vanhempia pitää kunnioittaa aina.
Kerro työurasi pituus ja oletko töissä vai sossun luukulla?
En vertaa sinua ja minua koska jos sen tekisin niin sinä olet häviäjä.
Sinä elät minun rahoilla. - Pazka dvd
Tuo leffa on perzeestä. Kukaan tosi kaveri ei alkais kuvaamaan toisen ahdinkoa ja kuolemaan johtanutta taivalta.
- kapina_apina
Tästä oon puoliks samaa mieltä.
Mut on siihen voinu olla sillon Janin (täysi-ikäisen) ihmisen oma suostumuskin pakosti. Ei tollasta muuten ois voinu alkaa kuvaa.
Ps.
Vielä tolle yhelle siitä vanhempien kunnioituksest, et hevonpaskat. Jos vanhus käyttäytyy päin vittua, ei se mitään KUNNIOITUSTA ANSAITSE !!!!
Käytös tavat kunniaan jumalauta pelle ikää katsomatta, lasten kohdalla voi antaa paljon anteeksi mutta ei 98v:n !!!! - Vapaamaalari
kapina_apina kirjoitti:
Tästä oon puoliks samaa mieltä.
Mut on siihen voinu olla sillon Janin (täysi-ikäisen) ihmisen oma suostumuskin pakosti. Ei tollasta muuten ois voinu alkaa kuvaa.
Ps.
Vielä tolle yhelle siitä vanhempien kunnioituksest, et hevonpaskat. Jos vanhus käyttäytyy päin vittua, ei se mitään KUNNIOITUSTA ANSAITSE !!!!
Käytös tavat kunniaan jumalauta pelle ikää katsomatta, lasten kohdalla voi antaa paljon anteeksi mutta ei 98v:n !!!!Ootkos kapina_apina koskaan kattonut Ihmebantun mummot ja turistit sketsiä?
Jollet niin käyppä kattoon se vaikka juutuupista varmaan tykkäät siit :D
"Vanhuksis on viisautta. No viisais vanhuksis on viisautta, tyhmis vanhuksis on tyhmyyttä. Eikait nyt se joka on ollu pälli koko ikänsä yhtäkkiä muutu viisaksi ja arvokkaaksi vaa sen takia et ruumis rupee prakaan alta" - kapina_apina
Vapaamaalari kirjoitti:
Ootkos kapina_apina koskaan kattonut Ihmebantun mummot ja turistit sketsiä?
"Vanhuksis on viisautta. No viisais vanhuksis on viisautta, tyhmis vanhuksis on tyhmyyttä. Eikait nyt se joka on ollu pälli koko ikänsä yhtäkkiä muutu viisaksi ja arvokkaaksi vaa sen takia et ruumis rupee prakaan alta"En oo, mut vois käydä kattoo. :D
- vuosimalli 80
Vapaamaalari kirjoitti:
Ootkos kapina_apina koskaan kattonut Ihmebantun mummot ja turistit sketsiä?
"Vanhuksis on viisautta. No viisais vanhuksis on viisautta, tyhmis vanhuksis on tyhmyyttä. Eikait nyt se joka on ollu pälli koko ikänsä yhtäkkiä muutu viisaksi ja arvokkaaksi vaa sen takia et ruumis rupee prakaan alta"Vapaamaalari
Ei me välttämättä olla mitää nyyhkyttäjii iha vaa nuorempie harmiks, mehä ollaa viel kaheksa kymppiset täysin skarppeja nykysi me käyvää matkoil ja retkil ja met sxstataa tuol pitki kujii ja aitovierii, met paneskellaa vaik keskuspuistos jos sattuu panettaa. Meijjä mielest on nuoret turhii marisioita. Nei osaa elää ne vaa äheltää sen jokapäiväse toimeetulo ettee, ja siin sivus niitte elämä jää elämättä.
- kapina_apina
Okei, täähän menee nyt mielenkiintoseks. Täältä katoo jo mun vastaukset. :D
No minäpä en taida vastata sitten enää mitään.
Niin mut täs yhteenvetona lyhennetysti viel et mitä ajattelen:
- Huumeiden käyttäjät ei ansaise nappia otsaan, vaan apua. Oli alottamisen syy ollu sit mikä tahansa. Päihdeongelmaiset voi olla myös hyviä ihmisiä, ongelmastaan huolimatta.
- Minä en käytä huumeita, enkä ole koskaan käyttänyt. Alkoa satunnaisesti. Muita päihteitä en.
- Kannatan työntekoa ja kouluttautumista. Mutta täytyy ymmärtää että meillä näitä väliinputoajiakin tulee aina olemaan syystä tai toisesta ja meillä on oikeus ja perusvelvollisuus auttaa huonompi osasia, muuten kuin pakottamalla töihin jos ei pysty, että saa voita leivän päälle. Vaikka kuin vituttaisi.
- Itse olen työelämässä.
- Olen sukupuoleltani myöskin nainen ja siksi en koe armeijaa tarpeellisena juttuna tai sen käymistä. Jos olisin mies, en myöskään kehuisi toisten miesten ulkonäköä.- kapina_apina
Eikun nyt näkyy nuo vastaukset, tämä temppuili jotain.
Ette oikeasti tee mitään sillä tiedolla missä olen töissä tai kuinka monta vuotta olen ollut ! Koska kyllä siitä joku voisi tunnistaa, minun kirjotustyylistä esimerkiks ja yhdistelee vähän sit asioita.
Tajuatko tomppeli?
Mutta minua saa rauhassa haukkua sossun elätiksi. Minua ei haittaa yhtään! :) haters gonna hate ja sekös joitakin vituttaakin. Mitään tietoja et idiootti saa ainakaan sillä, että haukut minua. Hähää! - Nukkuisit ennemmin
kapina_apina kirjoitti:
Ette oikeasti tee mitään sillä tiedolla missä olen töissä tai kuinka monta vuotta olen ollut ! Koska kyllä siitä joku voisi tunnistaa, minun kirjotustyylistä esimerkiks ja yhdistelee vähän sit asioita.
Tajuatko tomppeli?
Mutta minua saa rauhassa haukkua sossun elätiksi. Minua ei haittaa yhtään! :) haters gonna hate ja sekös joitakin vituttaakin. Mitään tietoja et idiootti saa ainakaan sillä, että haukut minua. Hähää!yösi, kuin sekoilisit täällä. Noita sinun lapsellisen typeriä novellejasi ei jaksa kukaan.
- kapina_apina
Nukkuisit ennemmin kirjoitti:
yösi, kuin sekoilisit täällä. Noita sinun lapsellisen typeriä novellejasi ei jaksa kukaan.
Ei oo tiiätkö pakko lukee!!! :D
Ja kuten olen jo aikaisemmin todennut: minua ei haittaa myöskään yhtään olla lapsellinen. mielummin lapsellinen, kuin liian vakava aikuinen! ikinä.
Ja typeräks en itteeni lukis, vaan nää monet muut jotka tappo vinkkejään jakelee. - Nauraa :-DDDDDDDDD
kapina_apina kirjoitti:
Tajuatko tomppeli?
Mutta minua saa rauhassa haukkua sossun elätiksi. Minua ei haittaa yhtään! :) haters gonna hate ja sekös joitakin vituttaakin. Mitään tietoja et idiootti saa ainakaan sillä, että haukut minua. Hähää!Sinä olet tomppeli.
Kenelläkään meistä ei oikeasti kiinnosta sinun jutut koska me näemme mikä pelle olet. - kapina_apina
Nauraa :-DDDDDDDDD kirjoitti:
Sinä olet tomppeli.
Kenelläkään meistä ei oikeasti kiinnosta sinun jutut koska me näemme mikä pelle olet.No miks sua kiinostaa sit kommentoida mulle, jos ei kiinosta mun jutut?????????
Hei saako kysyy :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
... takasin päin, niinku idiot.
Tolta sä just ite vaikutat, mä oon vaan kertonu mun omia mielipiteitä kun tuli keskustelua tästä aiheesta. Et en oo ketään pakottanu lukee, jos ei kiinnosta. Tiiätkö. Enkä pystyiskään. Niin näetkö jonkun viisaamman syyn sitten tuossa ininässäs? Kerro mulle, minkä? - Vapaamaalari
Nauraa :-DDDDDDDDD kirjoitti:
Sinä olet tomppeli.
Kenelläkään meistä ei oikeasti kiinnosta sinun jutut koska me näemme mikä pelle olet.Nuo sun vähä-älyiset kommenttis ei taas kiinnosta ketää senkään vertaa.
Ootkos koskaan kuullut sanontaa että joskus on parempi olla hiljaa ja vaikuttaa tyhmältä kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset.. - kapina_apina
Vapaamaalari kirjoitti:
Nuo sun vähä-älyiset kommenttis ei taas kiinnosta ketää senkään vertaa.
Ootkos koskaan kuullut sanontaa että joskus on parempi olla hiljaa ja vaikuttaa tyhmältä kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset..Kummalle vastasit? Tolle yhdelle vai mulle?
- Kalle 2v
kapina_apina kirjoitti:
Ei oo tiiätkö pakko lukee!!! :D
Ja kuten olen jo aikaisemmin todennut: minua ei haittaa myöskään yhtään olla lapsellinen. mielummin lapsellinen, kuin liian vakava aikuinen! ikinä.
Ja typeräks en itteeni lukis, vaan nää monet muut jotka tappo vinkkejään jakelee.Mene töihin.
- Nappiniska
Nukkuisit ennemmin kirjoitti:
yösi, kuin sekoilisit täällä. Noita sinun lapsellisen typeriä novellejasi ei jaksa kukaan.
Just noin...kun kattoo noita apinan viestiaikoja niin voi todeta että pelle ei ole töissä. Kotona makaa ja dataa yötä päivää. Työstähän sekin käy ja me maksamme sen.
- Vapaamaalari
kapina_apina kirjoitti:
Kummalle vastasit? Tolle yhdelle vai mulle?
"Sinä olet tomppeli.
Kenelläkään meistä ei oikeasti kiinnosta sinun jutut koska me näemme mikä pelle olet. "
Tolle tietenki :) - kapina_apina
Nappiniska kirjoitti:
Just noin...kun kattoo noita apinan viestiaikoja niin voi todeta että pelle ei ole töissä. Kotona makaa ja dataa yötä päivää. Työstähän sekin käy ja me maksamme sen.
Kalle ja nappiniska muut kumppanit, vainoharhoihin on olemassa lääkkeet.
Ja noista kellon ajoista nyt vähiten kannattaa lähtee tekee minkäänlaista päätelmää. Ihme sherlockkeja. :D
Kun ei tiedä minkälaista työtä minä teen ja toisekseen puhelimellakin pystyy nykyään käymään netissä aika kätsästi, vaikka työpäivän aikana. :) - kapina_apina
Vapaamaalari kirjoitti:
"Sinä olet tomppeli.
Kenelläkään meistä ei oikeasti kiinnosta sinun jutut koska me näemme mikä pelle olet. "
Tolle tietenki :)Kiva juttu. :)
- Vajaaaaaaahhhh
kapina_apina kirjoitti:
Tajuatko tomppeli?
Mutta minua saa rauhassa haukkua sossun elätiksi. Minua ei haittaa yhtään! :) haters gonna hate ja sekös joitakin vituttaakin. Mitään tietoja et idiootti saa ainakaan sillä, että haukut minua. Hähää!Kenelläkään ei kiinnosta sinun tiedot. Kaikki me näemme että olet loinen.
- :-DDDDDDDDDDDDDD
Vapaamaalari kirjoitti:
Nuo sun vähä-älyiset kommenttis ei taas kiinnosta ketää senkään vertaa.
Ootkos koskaan kuullut sanontaa että joskus on parempi olla hiljaa ja vaikuttaa tyhmältä kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset..Sinä ja apina molemmat saunan taakse.
- ristus lapsi sentään
voi ristus... kapina_apina. joskus vielä ihmettelet näitä omia hyysäämis mielipiteitäsi kun vartut vielä ja saat elämankatsomukseesi pesrpektiivä tai kun omaan nilkaan kolahtaa ja lujaa. Minun elämäni on tuhonnut alkoholisti sekakäyttäjä jonka sivulliseksi uhriksi jouduin, tämän sekakäyttäjä istuu nyt vankilassa ja minä olen se lasken päiviä milloin se vapautuu. Oli syy ongelmaan huonot kasvatuslähtökohdat tai oma kiinnostus päihteisiin niin lopputulos on jumalattoman kallis ihminen yhteyskunnalle joiden aiheuttamia kuluja maksetaan niistä sinunkin silloin tällöin maksamista veroista.. kuten sairaseläkkeeni johon jouduin, työvuosia olisi ollut vielä 18 vuotta jäljellä ja eläke on 60% palkastani. Ihmettelen miten joku komppaa hörhöjä.
- kapina_apina
Lässyn lää ja läpäti lää paskaa...
Ensinnäkin, en usko jeesus kristukseen. Työnnä se vaikka perseeseesi. Uskon siihen, että on sitä mitä sä teet siitä ja voit paljon omilla teoilla vaikuttaa tuleeko elämästäsi hyvää vai huonoa jatkossa. Eli älä viljele mulle jotain typeriä ristus juttuja.
Ja tiiätkö, aika voin olla että en tuu ihmettelemään.
Koska mähän en tässä keskustelussa ketään oo hyysänny. Mun mielipide on se että oon huumeiden käyttöö vastaan ja oon nähny mihin se tie omalla kaverilla vei, hautakuoppaan. jne.
Mutta tuota varmasti tuun vielä 40-vuotiaanakin olemaan samaa mieltä, että ei mun mielestä näitä narkkeja pidä suorannaisesti tappaa, vaan yrittää sitkeesti auttaa ja saada ees normaaleihin elämänkirjoihin jotkut niistä ihmisistä.
Mie voisin vaikka tehdä päihdeauttamistyötä! Kai mie oon sitten 40-vuotiaanakin jos siinä ammatissa oon niin pirun lapsellinen ja tyhmä ja paska. Kun oon itteni sellaseen ammattiin hommannu, eiks joo?
Niin tämä on se minun ajatusmaailma. Mua ei paljon sun avautumiset henkisistä kärsimyksistä kiinosta, jos oot minua kohtaan tuollanen. Miks mun tarvitsisi sillon olla sua kohtaan mukava ja hyvä ja ottaa sun mielipiteet huomioon, kun sinä et näköjään halua arvostaa sitä että minä haluaisin auttaa näitäkin ihmisiä ja tehdä esim päihdekuntoutustyötä, vaan sinä haluat et ne kaikki ihmiset ammuttas oli vaik huonot kasvatuslähtökohdat?
Sorry, but i dont hear you?
- elämän kokemus
ja tästä kaikesta keskustaluista!!! mitä luin ? niin pätee se tosi asia! et (ihminen) on TYHMÄ! olakseen viisas????????????????? :) ps: kapina apinalla oikeet mielipteet!! ja elämän karu totuus!!! pinta liitäjiä riittää!!!!!!!
- kalm1
elämän kokemus
Mites sitä enne sanottii ku jotai ihmist vihattii ja siit haluttii päästä. Kaik hörhöt ja narkkarit vaa saunan taa ja.. jne--
- 1510
Merkillistä?
Jotkut puhuu huumeista eivätkä niistä mitään tiedä kuin southparkin: drugs are bad.
Ei kuulu sulle ap pikkusen privaa perkele vai pitäiskö heidän olla seiskan kannessa.- kapina_apina
Ei tarvii olla, eikä tarvii kertoa, mut tottakai kiinostaa et mitä heille on tapahtunu sen elokuvan jälkeen ja miten nykysin menee.
Se on mielestäni normaalia. - Lootus2876
kapina_apina kirjoitti:
Ei tarvii olla, eikä tarvii kertoa, mut tottakai kiinostaa et mitä heille on tapahtunu sen elokuvan jälkeen ja miten nykysin menee.
Se on mielestäni normaalia.Kiinnostaa minuakin, ja luettuani kirjoituksesi olen samaa mieltä kanssasi. Yhteiskunnan velvollisuus on auttaa heikompia. Piste.
Sille joka luulee että "soskusta", Kelasta tai mistään muualta saa rahaaolla tekemättä mitään on täysin ulkona asioiden todellisesta laidasta ja suosittelen vaikka ihan Kelan sivujen tutkimista. Sosiaalipolitiikka lienee liian vaikeaa luettavaa teille. Yksinkertaisesti sanottuna etuuksiin liittyy velvollisuuksia jotka on hoidettava. Rahaa ei tipu taivaasta kellekään.
Mitä tulee tähän verbaaliseen hyökkäykseen nuorta naista kohtaan muistutan Netiketistä. Anonyyminä toisen haukkuminen voi tuntua hienolta ja voimaannuttaa surkeaa itsetuntoa, mutta samalla se kertoo kaikille mikä sivistymätön moukka on karannut sirkuksesta ja päässyt kerrankin koneelle. Mutta kun pelleksi syntyy niin pellenä kuolee. - OletVuodenSurkimus
Anonyyminä kirjoittavana sinä haukut toisia henkilöitä ja toteat omassa töherryksessäsi näin:
"Anonyyminä toisen haukkuminen voi tuntua hienolta ja voimaannuttaa surkeaa itsetuntoa, mutta samalla se kertoo kaikille mikä sivistymätön moukka on karannut sirkuksesta ja päässyt kerrankin koneelle. Mutta kun pelleksi syntyy niin pellenä kuolee."
Voisin jopa onnistella sinua siitä, että harva osaa noin hyvin itsensä kampata ja vielä nolata itsensä viimeisen päälle. Äläkä viitsi sekoittaa sosiaalipolitiikkaa johonkin Kelan valmiiksi täytettyyn lomakkeeseen joita töhertelet.
- olevansa fiksu
kapina_apina kuvittelee silti
- tyhmät kyykkyyn!!!!!
edelleenkin!!( IHMINEN))???? ON TYHMÄ ! OLLAKSEEN MUKA? Viisas!! LUONTO ÄITI NÄYTTÄÄ!! ja on näyttäny jo ihmisen (arvon)???????????
- kapina_apina
Ja jos narkit pitäisi tappaa, niin eiköhän ne osaa tehdä sen tarpeeks hyvin itsekin.
- Kalle 2v
kapina_apina kirjoitti:
Ja jos narkit pitäisi tappaa, niin eiköhän ne osaa tehdä sen tarpeeks hyvin itsekin.
Minäkin uskon ja toivon niin.
- kapina_apina
Kalle 2v kirjoitti:
Minäkin uskon ja toivon niin.
Älä sitten vingu mulle paskaa.
- Paha jointti
kapina_apina kirjoitti:
Älä sitten vingu mulle paskaa.
päällä, vai?
- piripiripiri
kapina__aappa ny doka.. rokataan http://www.huumebiisit.fi/rock/ismo-alanko-taiteilijaelamaa/ !!
- myskihärkä
Yksikään dokkarissa olleista,käyttäjät( ja ovat joko raitistuneet tai jatkavat samaa sontaa,)yksikään heistä ei ole mitään muuta ku idiootti joka on tuhlannu aikaansa järjettömyyteen.Sankaria he eivät ole eikä sankareiksi tule.Mitä nyt ovat?Luusereita,eli samat kuviot?Selviytyjiä?Toivon että jälkimmäisiä.
- 2154215142
Kyllä ne on niitä luusereita.
- ystävä-65
tunsin tämän perheen henk.kohtaisesti.ja kyllä asia näin on,ennen kun tunnette ihmisiä,niin älkää tuomitko.oottako koskaan ajatelleen ,että tätäkin perhettä on voinut kohdata suuri ja järkyttävä asia,jotka johtavat asiasta toiseen ja välttämättä ei ole itse voinut vaikuttaa asiaa.yksi asia on kumminkin 100% varma ,että jani oli silloin lapsi ja janin äiti rakasti jania täydestä sydemmestä.kaunis kiitos siittä ,että olen saanut tuntea heidät ja rauha janin ja hänen äitinsä sielulle.....toivottavasti saavat nyt olla yhdessä <3
- Paskasakkia-kaikki
Mitä sitä paskaa. Huumeita ei ole pakko käyttää vaikka elämä menisi miten päin tahansa.
Näkyy noista filmissä vilahtaneista tyypeistä muutama jonottavan pillereitään joka aamu Sairaalakadun terveyskeskuksessa. Ja kovia on osa vieläkin rosvoamaan kaupoista jotka vielä sätkivät elossa. - myskihärkä
Juuri noin on asiat.Paskasakkia.
- Saunan-takana-on-tilaa
Tuollahan nuo ämmät hirisee Sairaalakadulla suu auki tyhmä ilme naamalla joka aamu ja silmät seisoo päässä. Ja nuo huppupää-repunkantajat luulevat olevansa vielä jotain kun sössöttävät siinä tupakkapaikalla "viddu,viddu,viddu, metadoni,viddu."
Pankaahan sossuntantat ja työnvälityksen porukka pakkotöihin nuo apinat. Miten samat naamat voivat vuosikymmeniä olla työttäminä ja kiertää varastelemassa kaupoista päivän ajan heti kun on korvaushoito haettu terveyskeskuksesta? - myskihärkä
ystävä -65 -ÄLKÄÄ TUOMITKO JOS ETTE TUNNE...Hei,tuomitsen,todellakin vaikken tunne yhtäkään nistiä.Yksikään nisti ei ole hyväksi kellekään ja aniharvoin nisti on ihminen joka ei varasta toisilta.Mitä ..ttua tollasia ymmärtämään? Tai hyväksymään?!Tunnen useita aikusia jotka on todella surkeissa oloissa kasvanu kunnon ihmisiksi.Vaikka jonkun lähtökohdat olis kuinka surkeat,se ei oikeuta tulemaan luuseriksi niinku esim. oma äiti ja isä.
- myskihärkä
Tämä elokuva on upea kuvaus ja esimerkki siitä millaiseksi ei kannata tulla.Jani oli nisti luuseri.En anna mitään arvoa,en kunnioita muistoa,ketään joka eli tai elää noin.
- Kommunikoija
Mitäs pahaa nisteilyssä on? Sillä vahingoittaa vain itseään. Taidat pitää itseäsi muita parempana ihmisenä.
Eri asia jos tekee jotain muita rikoksia rahoittaakseen huumeiden käyttöä, se on jo paheksuttavaa.
- LepääRauhassaJani
Vittu, että täällä on kyllä typeriä ihmisiä.. Voisin vetästä teitä jokaista turpaan, jos vähän oppisitte käyttäytymään! Ihmiset tekee virheitä ja niistä opitaan. Vaikka narkkaiskin, niin ei se silti tarkota sitä, että on oikeus alkaa haukkumaan ja toivomaan toiselle kuolemaa. Se kuka oikeasti toivoo toisen kuolemaa on kyllä sairas, niinkuin nähtävästi aika helvetin moni teistä.
Joo, Raappana on valitettavasti kuollut, levätköön hän rauhassa!
Neuvonen joutui vankilaan.
Kimmo Rissanen (eli se pitkätukkainen poika, ''Howdy How'') on päässyt irti kamasta jo vuosia sitten! Joten mitä vittua jotkut tossa ylempänä vielä sanoo, että ''nistejä kaikki'' vaikka ei helvetissä ole ollut pitkään aikaan! Nykyään hän elää lastensa kanssa.
Mira Alajääskö on kanssa päässyt huumeista irti samaan aikaan, kuin Rissanen ja hänkin saanut lapsensa huoltajuuden takaisin. Molemmat katuvat PALJON tekojaan. Rissanen pyörittelee päätään katsoessaan sekoilujaan nuorempana, ovat olleet ihan turhia hänestä..!
Heistä neljästä olen ainoastaan TÄYSIN varma. Kyllä heistä muistakin oon kuullut, mutta ei voi tietää mikä on totta ja mikä ei, joten siksi en täällä huutele, niin kuin te jotkut helvetin perkeleet! Oikeesti, opetelkaa käyttäytymään, kunnioittakaa vainajaa/vainajia. - vastaa-sormet-ristissä
Eihän noista kukaan enää kulje varastelemassa kaupoista? Heh heh heh.
- tiedäntotuuden
Hyvä kysymys ja heti tuli hiljaista?
- Cambodia
Janin kuolema oli käsittääkseni lavastus. On nykyisin menestyvä liikemies jossain Kamputsean rajalla.
- Perke-Tapoja-saata-a
"Perk-le opetelkaa käyttäytymään saat-na " lista kuolleista , vangituista ja yhdestä järkiintyneestä, joka ei takuulla olisi halunnut nimeään
tälle sivustolle.
"Lepää rauhassa Jani" - jeahh
Tulleekohan se reindeerspotting 2 ikinä vai menikö tukirahat subutexiin?
kyllähän rollosta lissää elämänkalluja löytys jotka sais hyvät narkkaussrahat ku kuvattas. Jännittäviä hetkiä jopo varkaissa jne..- Anonyymi
Sieltä se tuli, kun vähän malttoi odottaa. Lost Boys nimellä toki, mutta 2. osa Janin elämään. On kyllä uskomaton tarina tämä Janin tarina.
Muusta en ole kateellinen mainittujen dokumenttien sankareille kuin siitä, että pojat saivat naisseuraa. Toisaalta Janin kaltaiset filmitähdet nyt väkisinkin vetävät naisia puoelensa, joten tällaisen taviksen on helppo olla vähän kateellinen. Piikitellen voisi sanoa, että Jani ei enää kuolemansa jälkeen ole ollut uhka parisuhdemarkkinoilla. Nyt hän enää "varasta" naisia meiltä tylsiltä taviksilta.
- TuuheroTero
Ite oon henk.koht VITUN tyytyväinen,että sille eräälle kävi,kuten kävi.
Eipähän tarvite yhteiskunnan mokomaa elättää.
Ihan turhaan elokuvassa itkee jostain subujen saatavuudesta,kun olisi saatanan nulikalla ollut sen verran järkeä päässä,ettei olisi aineisiin ryhtynyt.Varmasti tiesi,mihin johtaa.
Narkkipellet... - Anonyymi
Näin kerran Kimmo Rissasen ja Miran ounasrinteen siwassa. Ostivat ruokaa.
- Anonyymi
Saitko nimmarin?
- Anonyymi
Olisi ihan mahtavaa, jos Joonas Neuvonen julkaisisi arkistoistaan ennen näkemätöntä kuvamateriaalia. Tarina kaipaa jatkoa, vaikka tähti onkin kuollut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348