Sivuston suunnittelu

alkaja3

Mikä on hyvä oppimispolku HTML5:n ja CSS3:n opettelussa? Haluaisin ainakin aluksi päästä sille tasolle, että jos annetaan sivuston kuva, vaikkapa screenshotti, niin hoksaisin suht koht kivuttomasti mitkä divit menevät toistensa sisään ja mitkä ei ja mitä CSS-ominaisuuksia tarvitaan.

5

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäiseksi.
      (Vaikka joku voikin sanoa eriävän mielipiteen)
      Unohda nuo css3 ja html5 villitykset aluksi. Et tarvitse niitä!
      css3 tuo joitain hienouksia sivujen tekoon, kuten html5:kin.
      Ensin opettelet ihan perus html ja css kielen perusteet
      Tuo on yleinen ja hyvä esimerkki sivu: http://www.w3schools.com/
      Parhaiten oppii tekemällä ja selailemalla netistä yksinkertaisia esimerkkejä.

      "Mitkä divit menee minkäkin sisään"
      Oikeastaan tämä on kiinni tekijästä.
      Toiset laittaa divin header (eli yläpalkin) sisään esim. navigaation ja logon ja sloganin. Toiset voi tehdä sen aivan toisella tavalla. Vaikka kaikki erillisinä diveinä.

      • w3schools.com on ainakin sivusto, josta ei pidä aloittaa.

        Ks. http://w3fools.com

        Selailemalla yksinkertaisia esimerkkejä oppii lähinnä tekemään asiat samalla tavalla väärin kuin moni muu. Mutta w3schools on harhaanjohtavuudessaan kyllä ihan omaa luokkaansa.


    • iogdfhjkghdk

      Itse olen alotellut html -koodauksen parissa, jota suosittelen lämpimästi. YouTube:sta oikeilla hakusanoilla löytyy erinomaisia videoita, joista saa paljon irti.
      Tollaset sivut oolen itse koodaillut:

      http://htmlman.webng.com/index.html

      webng on mielestäni paras free hosting server, se on helppo käyttöinen ja tilaa on peräti 300mb, johon mahtu aika iso läjä koodia ja kuvia :)

      • EsimerkkiErkki 

        Ja jos sitten sitten samantien korjaisit kaksi ensimmäistä esimerkkiä

        kummastakin puuttuu lopetustagi

        < /body >


    • tiedetään että w3schoolsissa on omat virheensä, mutta laajalti sieltä löytyy perusteita.
      Toisaalta varmin tapa josta saa perusteet oikeat on ostaa/lainata kirja.
      html/css voi tehdä kanssa niin monella eri tavalla.

      Toisaalta nuo free hosting serverit on aivan turhia!
      peräti 300mb ja naurua.
      Asenna esim. wammp ohjelma ja tilaa on kovalevyn verran ja tiedoston siirrot tapahtuu koneessasi ei turhia lautaus/siirtelyaikoja nettiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe