15.09. 2013 su klo 17.00 Rukousilta Kauhavan kirkko esiintyy Pirkko Jalovaara. Ettekö te oikeasti saa tuota rahankerääjää pois kirkoista?
Piruntorjuntaa Kauhavalla
121
195
Vastaukset
- tt11
Kyllä kirkko nyt Kauhavallakin taas täynnä. Rukoillaan, että myös kannatusta tulee paljon tuona iltana. Luulisi että luterilaisetkin tykkää, että kirkkon tulee paljon ihmisiä. Aina ei tarvi lähes tyhjille seinille puhua.
- verovapaata...
"Rukoillaan, että myös kannatusta tulee paljon tuona iltana."
Tarkoitat siis kolehtia. - jo selvisi...
No nyt selvisi yksi noiden iltojen rukousaiheista... ;)
- luulisi joo
Jos merkityksellistä olisi vain se, että kirkkoon tulee paljon ihmisiä, niin silloin ehkä olisi syytä iloita siitäkin, kun Balkanin sodan aikana kristityt houkuttelivat muslimeja suojaan kirkkoon, jossa nämä teurastettiin. Oli meinaan porukkaa pullollaan sekin kirkko.
Mutta ehkä merkityksellistä on enemmän se, mitä siellä kirkossa tehdään.
Niin....jos sellaisella asialla kun moraali ei vaivata päätänsä, niin tottakai se on hienoa. Moraali ei ole kuin ei-kristittyjen ongelma. Kristityille se on tuntematon asia.
- ettei unohdu
Otahan mave taas lääkkeesi.
- 6+6
mene sinne tilaisuuteen esittämään kritiikkisi mave
Poliisit vie putkaan, jos sinne menee rähjään...Enkä minä niin hullujen keskelle uskalla mennä, jotka menee intoa uhkuen Jalovaaraa kuuntelemaan....
Kyllähän se toisaalta olisi kiva leikkiä Jeesusta ja ajaa Jumalan pilkkaajat ruoskalla pois...Kaataa markkinapöydät jne..Mutta tuollaiset fundikset tekisi saman asian mulle kuin tehtiin Jeesukselle. Ne tappais :D
- vanha kaava
Onko taas myyntipöytä kirkon eteisessä, kirkon työtekijät verovaroilla töissä, tila ilmainen ja koko kolehti Pirkolle?
Eräänlainen "vanhan kaavan messu" siis?
Vaikkei kyseessä messu olekaan.Voit kuule luottaa siihen, että ensimmmäiseksi laitetaan myyntipöydät lyöntiin ja mainostetaan niitä vähän väliä...
- luottavaisin mielin
mave kirjoitti:
Voit kuule luottaa siihen, että ensimmmäiseksi laitetaan myyntipöydät lyöntiin ja mainostetaan niitä vähän väliä...
Juu, joihinkin asioihin voi luottaa... ;)
Varmaan voi luottaa siihenkin, ettei kirkko tätä ketjua kommentoi kuin korkeintaan ympäripyöreästi.
- kirkon siivellä
Kuinkahan moni kävijöistä edes kuuluu kirkkoon. Vapaista suunnista luultavasti suurin osa.
- 13+15
Niin ei nää leipäpapit palstalla tunnu ottavan kantaa mihinkää vaikeisiin asioihin.
- onko kokeiltu?
Jos kaataa Pirkon markkinapöydän, niin saako raamattu-uskovilta huutia vai kiitosta?
Minkäslaista kommenttia te minulta haluaisitte, mave ja muut?
Kun tämä nyt vaan menee niin, että jokainen seurakunta saa itsenäisesti tehdä nämä päätökset. Ja meidän kirkolliseen elämäämme mahtuu niin monenlaista. Sen tiedän, että monissa seurakunnissa on Jalovaaran kanssa kyllä käyty keskustelut siitä, ettei illoissa saa olla enää sellaisia ylilyöntejä mitkä tv-ohjelmassa tulivat esille.
En minä tähän oikein muuta voi todeta kuin että laittakaa sähköpostia Kauhavan kirkkoherralle ja kertokaa hänelle huolestanne. Tai ehkä sitä postia pitäisi laittaa kaikille Suomen kirkkoherroille. Tässä asiassa piispat luottavat kirkkoherrojen harkintaan siinä, miten lopullisesti jokaisessa seurakunnassa Jalovaan iltojen suhteen toimitaan.
Aija-pappi- tällaista...
"Minkäslaista kommenttia te minulta haluaisitte"
Vaikka sellaista, että kun Jalovaara pitää kirkossa tilaisuuksiaan Espoossa, niin
onko hänellä myös kirjanmyyntipöytä
saako seurakunta osan kolehdista (jos, niin kuinka monta %)
onko paikalla kirkon omia työntekijöitä, kuka maksaa palkan
paljonko Pirkko maksaa kirkon tiloista vuokraa? - 7 + 15
"Kun tämä nyt vaan menee niin, että jokainen seurakunta saa itsenäisesti tehdä nämä päätökset. Ja meidän kirkolliseen elämäämme mahtuu niin monenlaista."
Olisiko itse asiassa aihetta muuttaa tämän palstan nimi joksikin muuksi? Eihän täällä kirkko varsinaisesti ole millään lailla edustettuna. "Pappeja kuulolla" tai jotain?
- aikuinen nainen
Tähän sopii hyvin se mitä Jeesus sanoi fariseuksista että kasaavat raskaita taakkoja toisille muttei itse niitä jaksa sormellakaan liikuttaa.
Laita itse postia kaikille Suomen kirkkoherroille.
Minua kiinnostaisi tietää mitä pappi ajattelee siitä kun kansaa on eronnut kirkosta paljon Jalovaaran vuoksi?
Se ettei kirkko tee mitään aiheuttaa lisää eroja.
No, kuten edellisketjussa oli puhetta - varmaan vastausta ei papilta saa. Johan pappi yhden salakiukkuisen viestin postasi. No, odotellaan Aija..mitäs teet?
Etsitkö taas helpompia kysymyksiä?En koe tarpeelliseksi lähteä kirkkoherroja neuvomaan. Lähden siitä, että heidän harkintakykyynsä voi luottaa. Menisi raskaaksi, jos tässä ryhtyisi aikuisten ihmisten työntekoa koko ajan vahtimaan ja ohjaamaan.
Minusta on kurjaa, jos kirkosta erotaan kiukustuneena yksittäiseen ihmiseen. Erityisesti, jos se tehdään uutisoinnin perusteella eikä asiaan paneutuen. Minusta kirkosta pitää erota silloin kun kokee, että oma vakaumus on muuta kuin mitä kirkko opettaa. Erilaiset väärinkäytöksethän saavat rauhassa jäädä rehottamaan, jos asioista huolestuneet ihmiset vain katoavat kirkosta. Minusta Räsänen ja Jalovaara eivät ansaitse sitä valtaa, minkä ihmiset heille antavat tehdessään oman elämänsä ratkaisuja näiden naisten sanomisten perusteella.
Mutta välitän viestisi siitä, että kirkon tekemättömyys aiheuttaa lisää eroja, eteenpäin tuonne vähän ylemmälle tasolle. Itse olen sitä mieltä, että tämä menee niin, että tekipä kirkko mitä tahansa, aina joku löytää syyn eroonsa joko siitä, että kirkko tekee tai siitä, ettei kirkko tee.
Aija-pappi- 3+13
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
En koe tarpeelliseksi lähteä kirkkoherroja neuvomaan. Lähden siitä, että heidän harkintakykyynsä voi luottaa. Menisi raskaaksi, jos tässä ryhtyisi aikuisten ihmisten työntekoa koko ajan vahtimaan ja ohjaamaan.
Minusta on kurjaa, jos kirkosta erotaan kiukustuneena yksittäiseen ihmiseen. Erityisesti, jos se tehdään uutisoinnin perusteella eikä asiaan paneutuen. Minusta kirkosta pitää erota silloin kun kokee, että oma vakaumus on muuta kuin mitä kirkko opettaa. Erilaiset väärinkäytöksethän saavat rauhassa jäädä rehottamaan, jos asioista huolestuneet ihmiset vain katoavat kirkosta. Minusta Räsänen ja Jalovaara eivät ansaitse sitä valtaa, minkä ihmiset heille antavat tehdessään oman elämänsä ratkaisuja näiden naisten sanomisten perusteella.
Mutta välitän viestisi siitä, että kirkon tekemättömyys aiheuttaa lisää eroja, eteenpäin tuonne vähän ylemmälle tasolle. Itse olen sitä mieltä, että tämä menee niin, että tekipä kirkko mitä tahansa, aina joku löytää syyn eroonsa joko siitä, että kirkko tekee tai siitä, ettei kirkko tee.
Aija-pappiJoko olisitte valmiita puhumaan vapaamuurareista?
En koe tarpeelliseksi lähteä kirkkoherroja neuvomaan. Lähden siitä, että heidän harkintakykyynsä voi luottaa. Menisi raskaaksi, jos tässä ryhtyisi aikuisten ihmisten työntekoa koko ajan vahtimaan ja ohjaamaan.
Aija-pappiLähinnä tuossa huvittaa se, että keväällä täällä useampi pappi oli sitä mieltä, että Jalovaara oli vuosia opettanut kyseenalaisesti. Joidenkin mielestä asiat oli ollut pielessä pari vuotta, toisen viisi ja paras oli kymmenen. Te ette saa mitään kuria lestoille, ettekä tälläisille saarnaajille. Kirkolla ei ole minkäänlaista vastuuta mistään asioista.
Kirkon pitäisi vaihtaa nimensä. Evankelisluterilaisesta kirkosta pitäisi tulla Pontius Pilatuksen kirkko. Pontius Pilatuskaan ei pitänyt käsihygieniasta niin hyvää huolta kuin kirkko.- kirkon pitäisi mitä?
"Se ettei kirkko tee mitään aiheuttaa lisää eroja."
Kirkko ei voi erottaa ketään kirkosta, eli Jalovaaraa ei voida erottaa. Jalovaara ei ole kirkon työntekijä, joten potkujakaan ei voi antaa tai virkaa viedä.
Jokaisella seurakunnalla (kirkkoherra ja srk-neuvosto) on päätösvalta siitä, keitä seurakunta kutsuu puhujiksi. Piispainkokous, tuomiokapituli ja kirkolliskokous eivät voi kirkon lakien mukaan antaa kaikkia seurakuntia koskevaa kieltoa päästää joku tietty puhuja kirkkoon.
Monet seurakunnat ilmoittivat kevään kohun aikana, että Jalovaaran tilaisuudet perutaan ja niin on tapahtunutkin: hänellä on paljon vähemmän tilaisuuksia luterilaisissa kirkoissa kuin ennen. Eikö tämä ole mitään?
Joten: Mitä kirkon pitäisi tehdä? Tai mitä se edes voisi tehdä? Annapa konkreettinen ehdotus. - nrvboåërä'b v¨'e
mave kirjoitti:
Lähinnä tuossa huvittaa se, että keväällä täällä useampi pappi oli sitä mieltä, että Jalovaara oli vuosia opettanut kyseenalaisesti. Joidenkin mielestä asiat oli ollut pielessä pari vuotta, toisen viisi ja paras oli kymmenen. Te ette saa mitään kuria lestoille, ettekä tälläisille saarnaajille. Kirkolla ei ole minkäänlaista vastuuta mistään asioista.
Kirkon pitäisi vaihtaa nimensä. Evankelisluterilaisesta kirkosta pitäisi tulla Pontius Pilatuksen kirkko. Pontius Pilatuskaan ei pitänyt käsihygieniasta niin hyvää huolta kuin kirkko.Minä muistan kyllä nuo uutiset hiukan eri tavalla. Ne papit, jotka kommentoivat noita paria, viittä ja kymmentä vuotta, sanoivat mielestäni aivan päinvastoin kuin sinä tuossa. He sanoivat, että heillä ei ole huonoja kokemuksia Jalovaarasta, mutta he ovat kuulleet häntä viimeksi 2, 5 tai 10 vuotta sitten, ja miettivät onko opetus sen jälkeen muuttunut.
nrvboåërä'b v¨'e kirjoitti:
Minä muistan kyllä nuo uutiset hiukan eri tavalla. Ne papit, jotka kommentoivat noita paria, viittä ja kymmentä vuotta, sanoivat mielestäni aivan päinvastoin kuin sinä tuossa. He sanoivat, että heillä ei ole huonoja kokemuksia Jalovaarasta, mutta he ovat kuulleet häntä viimeksi 2, 5 tai 10 vuotta sitten, ja miettivät onko opetus sen jälkeen muuttunut.
Mä en ole siihen syyllinen, että sinä et muista asiaa. Se meni niin kuin minä sanoin, eikä niin kuin sinä muistelit.
nrvboåërä'b v¨'e kirjoitti:
Minä muistan kyllä nuo uutiset hiukan eri tavalla. Ne papit, jotka kommentoivat noita paria, viittä ja kymmentä vuotta, sanoivat mielestäni aivan päinvastoin kuin sinä tuossa. He sanoivat, että heillä ei ole huonoja kokemuksia Jalovaarasta, mutta he ovat kuulleet häntä viimeksi 2, 5 tai 10 vuotta sitten, ja miettivät onko opetus sen jälkeen muuttunut.
"kuunteleva_kirkko
26.2.2013 12:06
3
Sulje
Kirkkotilan käytöstä päättää paikallinen kirkkoherra yhdessä seurakunta/kirkkoneuvoston kanssa. Mikäli kirkkoherra ja neuvosto ovat asiassa erimielisiä, siirtyy vastuu tuomiokapitulille.
Eli ei piispalla ja hänen toimistollaan (kapituli) ole suoraa valtaa paikallisseurakunnan tilojen käyttöön.
Olen ollut töissä eri seurakunnissa ja muistan jo noin viiden vuoden takaa, että Jalovaaran julistus oli sen sorttista, että hänen tuloaan seurakuntiin kyseenalaistettiin. On jo kauan ollut tilanteita, että Pirkko Jalovaara ei ole ollut tervetullut kaikkiin kirkkoihin ja näissä tapauksissa nimenomaan kirkkoherra on asian linjannut.
Nyt asia on näin laajassa julkisuudessa, mutta siis jo aiemmin asiaan on puututtu paikallistasolla ihan oikean marssijärjestyksen mukaisesti.
Antti-pappi "
Saattaa löytyä muutkin tuosta samasta ketjusta. Saattoivat olla erikin ketjussa. Niitä oli kuitenkin useampi, jotka kertoivat samaa tarinaa. Vuodet vain vaihtuivat.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11298083#comment-60223395- ,r.re4i
mave kirjoitti:
Mä en ole siihen syyllinen, että sinä et muista asiaa. Se meni niin kuin minä sanoin, eikä niin kuin sinä muistelit.
Nio, näköjään sinä viittaat tämän foorumin kirjoituksiin. Minä muistelen lehtikirjoituksia, joissa moni kirkkoherra sanoi juuri noin ,kuin minä kerroin.
Mm. Seppo Juntunen, jalovaaran entinen työpari, sanoi että Jalovaaran opetus on muuttunut. http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/10683-juntunen-jalovaaran-maailmankuva-on-demonisoitunut
Jostain muualta muistan lukeneeni tuon saman vielä selvemmin.
Valitettavasti noiden kevään uutisten etsiminen on googlella kohtalaisen hankalaa, kun Jalovaarasta on niin tuhottoman paljon artikkeleita. - 9 + 3
Aija-pappi"Itse olen sitä mieltä, että tämä menee niin, että tekipä kirkko mitä tahansa, aina joku löytää syyn eroonsa joko siitä, että kirkko tekee tai siitä, ettei kirkko tee."
Olet asian ytimessä ja taidat tässä jopa edustaa kirkon "virallista mielipidettä". Juuri tuon takiahan kirkko on perinteisesti pitänyt parempana sitä ettei tehdä mitään. Taitaa vaan olla niin että nykyisin tekemättömyyskin tuottaa eroja tasaista tahtia ja ainut keino saada se pysähtymään on ruveta tekemään jotakin, hyväksyä ne erot, jotka siitä seuraavat ja toivoa että jotakin jää jäljelle.
- kunhan vastaan
"Minua kiinnostaisi tietää mitä pappi ajattelee siitä kun kansaa on eronnut kirkosta paljon Jalovaaran vuoksi?"
En ole pappi, mutta vastaan omalta kantiltani katsottuna.
Mitäpä tuosta voi ajatella mitään, jos joku/jotkut ei osaa erottaa yksilöä ja kirkkoa toisistaan ja eroaa siksi, että joku yksilö ei satu miellyyttämään juuri HEITÄ. Pitäisi ihmisillä sentään sen verran ymmärrystä ja tietämystä olla, että yksi ihminen ei kirkkoa muodosta eikä sen arkea päätä, vaan kirkossa kuten kaikissa yhteisöissä on monenlaista tallaajaa ja jotkut ihan änkyröitäkin, mutta ei ne pieni joukko yhteisön elämästä päätä. Sitäpä et kai tullut oikeesti ajatelleeksi!
Se, että kirkko ei tuomitse sen molemmilla äärilaidoilla kulkijoita ja julistajia, on osoitus siitä, miten moniääninen ja suvaitsevainen kirkkomme todellisuudessa on. Juuri sitä moniäänisyyttä ja erityisesti suvaitsevaisuutta ovat eroajat kirkolta vaatineet, mutta eivät ole sitä nähneet vajavaisen tietämyksen vuoksi. Yleisen kiihkon vallassa ja harhaanjohdettuina eroilevat kirkosta ja sitten vaativat, että tämä eroaminen pitäisi jotenkin huomioda. Jos ei viihdy kirkon jäsenistössä, ei todellakaan ole siellä pakko olla. Siitä huolimatta kirkko jatkaa moniäänisenä, jopa sisäisesti eri ryhmittymiin (esim. herätyslkiikkeet) jakautuneena, mutta yhteistä Kristusta tunnustaen. Sehän se kirkon pääasia ja -sanoma on, ei suinkaan jonkun yksittäisen ihmisen persoonallisuus.
Vaihtoehtosi lienee se, että kirkossa saa olla vain neutraaleja, mitäänsanomattomia ihmisiä, jotka eivät liirumlaarumillaan kenenkään syntisen unta häritse? - eli näin
Siis pitää olla tyytyväinen ja kiitollinen Pirkolle, kun hän tuo väkeä kirkkoon, mutta jos väkeä Pirkon toiminnan takia eroaa kirkosta, niin sitä ei pidä yhdistää Pirkkoon.
- kunhan vastaan
Logiikkaa voi olla monenlaista ja kykyä yhdistellä eri asioita on myös monenlaista.
Pirkko palvelee varmasti monia, koska häntä tullaan kuuntelemaan sankoin joukoin. Itse en ole toista kertaa käynyt kuuntelemassa, koska minulle siellä ei ollut mitään antia. Kukaan ei pakota ketään sinne menemään, jos Pirkon viesti ei miellytä. Joillekin taas normaali jumalanpalvelus voi olla se oikea paikka hiljentyä sanan ääressä ilman. Jouku voi laulaa kirkkokuorossa, joku voi toimia kirkon vapaaehtoisena monilla saroilla, joku voi ryhtyä sanan palvelijaksi kirkon sanoman kautta ja joku voi olla ilman sanomaakin, vaikka itsekseen lauluja ja virsiä hyräillen. Siinä on ihmiskirjoa, jota nämä ammattieroajat eivät näe. Pilkkua viilaten etsitään syyllisiä ja "loukkaannutaan" johonkin yksittäiseen ihmiseen ja ollaan sitten "niin vihaisia". Siitä on moninaisuus ja suvaitsevaisuus niin kaukana, mutta omaa suvaitsemattomuutta ei osata nähdä.
- myös...
Ei ole kyse vain eroista. Vaan myös siitä onko Pirkon touhu tervettä.
Ja myös siitä, onko hän köyhä evankelista. - Oikeus ja kohtuus
Ei taida olla kyse piruntorjunnasta vaan pinnallisesta muoti ilmiöstä joka aikanaan paljastuu täydeksi huijaukseksi .
- 15+10
Jalovaaran kiertueita ei lopeteta ennekuin kirkosta eroamiset kyseisen huuhaa-julistajan takia nousevat kymmeniin tuhansiin. Tällä hetkellä näitä Jalovaaran takia eronneita on korkeintaan pari tuhatta.
Sataa eronnutta kohden aina yksi kirkon työntekijä saa potkut. Jossain vaiheessa ne potkut on tulossa Aija-papille ja Kauhavan kirkkoherrallekin - jos eivät ehdi alta pois ja eläkkeelle. - Log_
En oikein jaksa uskoa, että nämä jalovaarat tai räsäset ym. äänekkäät huuhaajulistajat ovat se perimmäinen syy kirkosta eroamisiin. He toimivat lähinnä katalyytteinä. Se varsinainen syy on uskon puute ja ev. lut. kirkossahan tunnetusta syystä näitä uskon puutteisia jäseniä piisaa.
Ihmiset eroavat kirkosta kun mikä tahansa asia nostaa kirkon jäsenyyden heidän tietoisuuteen. Isoa osaa kirkon jäsenistöä kun kirkon asiat eivät kiinnosta tai kosketa edes senkään vertaa, että tulisi edes erottua tai ainakaan ajateltua miksi ylipäänsä on kirkon jäsenenä. Silloin mikä tahansa kimmoke riitää pohtimaan perusteluja sille miksi oikeastaan tulee maksettua useampia satasia jäsenmaksua jostain sellaisesta johon ei oikeasti edes usko. Näin kävi minullekin aikoinaan.
Ev lut. kirkon johto tämän kyllä ymmärtää. Siksi kannatta pitää mahdollisimman matalaa profiilia niin hyvässä kuin pahassa. Kaikki julkisuus kun vain lisää jäsenkatoa. Perusongelma kun on se, että kirkko seisoo tyhjän päällä. - tt11
"Sen tiedän, että monissa seurakunnissa on Jalovaaran kanssa kyllä käyty keskustelut siitä, ettei illoissa saa olla enää sellaisia ylilyöntejä mitkä tv-ohjelmassa tulivat esille."
Näin kirjoitti tällä kertaa Aija-pappi :))
Joo - on totta että monissa kirkoissa näitä keskusteluja on käyty Pirkko Jalovaaran taikka hänen edustajiensa kanssa.
Ja yhtä monta kertaa on todettu, että Jalovaara ei ole toiminut koskaan sillä tavalla mitä MOT-ohjelma yritti hänen päälleen asettaa. Ja kun kirkkoherrat tämän toteaa, niin jo pelkästään häpeänsä vuoksi nämä kirkkoherrat avaa ovensa. Kirkkoherrat häpeävät sitä kuinka auliisti valheen uskoivat. Tämä valheen läpimeno on myös pelottavaa, sillä Suomessakin on nyt lukemattomia piirejä, jotka kyllä noteeraavat kuinka helppoa on valheen muodostus myös sivistyneitten ihmisten mieliin. Ja tämä on pelottavaa jos mikään ... se avaa täydet portit valheen isälle paholaiselle.Äänitteet on olemassa siitä mitä Jalovaara puhui. Ei siinä ole mitään epäselvyyttä. Pehmoisia puhua ja jopa vaarallisesti. Siihen pitäisi puuttua, mutta kirkko on vastuutonta.
- tt11
mave kirjoitti:
Äänitteet on olemassa siitä mitä Jalovaara puhui. Ei siinä ole mitään epäselvyyttä. Pehmoisia puhua ja jopa vaarallisesti. Siihen pitäisi puuttua, mutta kirkko on vastuutonta.
Hyvä kun äänitteet ovat olemassa ja Pirkko Jalovaara itse julkaisi nämä äänitteet. Niistä selviää mitä oikeasti Jalovaara puhui eikä kukaan HÄNEN puheistaan ole löytänyt mitään epäilyttävää. Eikä tulkinnat hänen puheestaan ole sitä mitä Jalovaara on sanonut - ne ovat vain median keksintöä ja media vastaa niistä - ei Jalovaara. Pirkko Jalovaara vastaa niistä sanoista mitä hän ITSE on sanonut.
Ja kun esim. kirkkoherrat saa kuulla näistä nauhoista, mitä Pirkko Jalovaara on mieltä ja mitä opettaa, niin hetihän siinä ihminen huomaa, että kaikki kohu olikin vain median omia juttuja eikä niitä tule kytkeä näihin kokouksiin. mave kirjoitti:
Äänitteet on olemassa siitä mitä Jalovaara puhui. Ei siinä ole mitään epäselvyyttä. Pehmoisia puhua ja jopa vaarallisesti. Siihen pitäisi puuttua, mutta kirkko on vastuutonta.
Mutta entäs jos näiden kirkkoherrojen puhuttelun jälkeen Jalovaara on tsempannut eikä esim enää sano mitään sen suuntaista että sairaudet ovat synnin seurausta, niin eikö silloin voi ajatella, että hän voi jatkaa toimintaansa? Jos hän ottaa opikseen?
En ole mikään Jalovaara-fani, mutta kysyn tätä siksi, että kuinka moni meistä on kohun jälkeen ollut Jalovaaraa kuuntelemassa? Minä en. En siis osaa sanoa, onko Jalovaara jo saatu kuriin. Uskon, että kirkkoherrat huolehtivat että tilaisuuksissa on myös joku seurakunnan työntekijä varmistamassa että Jalovaara pysyy sovituissa asioissa.
Se tapa ilmaista uskoa jota Jalovaara edustaa on minulle aika vieras. En tuntisi oloani kotoisaksi hänen tilaisuuksissaan. Mutta ei se lähtökohtaisesti ole sen parempi tai huonompi kuin minun tapani. Meidän täytyy kyetä näkemään ja tunnustamaan se laaja kirjo, joka kirkkomme sisälle mahtuu. On huolehdittava ihmisen henkisestä ja hengellisestä turvallisuudesta, on annettava mahdollisuus muuttua ja uudistua, mutta ei pidä tehdä liian nopeita ratkaisuja.
Asiat eivät läheskään aina joko-tai vaan hyvin usein sekä-että. Tämän kaiken sanon silläkin uhalla, että tiedän jo aika hyvin, millaisilla panoksilla mave minua seuraavaksi ampuu :)
Aija-pappi- tt11
Mutta entäs jos näiden kirkkoherrojen puhuttelun jälkeen Jalovaara on tsempannut eikä esim enää sano mitään sen suuntaista että sairaudet ovat synnin seurausta, niin eikö silloin voi ajatella, että hän voi jatkaa toimintaansa? Jos hän ottaa opikseen?
En ole mikään Jalovaara-fani, mutta kysyn tätä siksi, että kuinka moni meistä on kohun jälkeen ollut Jalovaaraa kuuntelemassa? Minä en. En siis osaa sanoa, onko Jalovaara jo saatu kuriin. Uskon, että kirkkoherrat huolehtivat että tilaisuuksissa on myös joku seurakunnan työntekijä varmistamassa että Jalovaara pysyy sovituissa asioissa.
Se tapa ilmaista uskoa jota Jalovaara edustaa on minulle aika vieras. En tuntisi oloani kotoisaksi hänen tilaisuuksissaan. Mutta ei se lähtökohtaisesti ole sen parempi tai huonompi kuin minun tapani. Meidän täytyy kyetä näkemään ja tunnustamaan se laaja kirjo, joka kirkkomme sisälle mahtuu. On huolehdittava ihmisen henkisestä ja hengellisestä turvallisuudesta, on annettava mahdollisuus muuttua ja uudistua, mutta ei pidä tehdä liian nopeita ratkaisuja.
Asiat eivät läheskään aina joko-tai vaan hyvin usein sekä-että. Tämän kaiken sanon silläkin uhalla, että tiedän jo aika hyvin, millaisilla panoksilla mave minua seuraavaksi ampuu :)
Aija-pappi"Mutta entäs jos näiden kirkkoherrojen puhuttelun jälkeen Jalovaara on tsempannut eikä esim enää sano mitään sen suuntaista että sairaudet ovat synnin seurausta, niin eikö silloin voi ajatella, että hän voi jatkaa toimintaansa? Jos hän ottaa opikseen?"
Ei ole mitään syytä muuttaa mitään -- entiseen malliin vaan jatketaan ihmisten puolesta rukoillen ja heidän hätäänsä kuunnellen. Suosittelen tätä kirkon papeillekin. Teidän apuanne kyllä tosi paljon tässä nyt tarvittaisiin.
Toivon todella että kaikki kirkon työntekijät ja papit käy näissä kokouksissa ja jos Jeesuksen mieltä myös käytännössä riittää, niin tulla vaan avuksi rukoilemaan ja kuuntelemaan ihmisiä. Uskon että näitäkin ihmisiä vielä löytyy jotka TODELLISISSA hätätilanteissaan myös kirkon pappeihin luottavat. - evl.kirkon jäsen
tt11 kirjoitti:
"Mutta entäs jos näiden kirkkoherrojen puhuttelun jälkeen Jalovaara on tsempannut eikä esim enää sano mitään sen suuntaista että sairaudet ovat synnin seurausta, niin eikö silloin voi ajatella, että hän voi jatkaa toimintaansa? Jos hän ottaa opikseen?"
Ei ole mitään syytä muuttaa mitään -- entiseen malliin vaan jatketaan ihmisten puolesta rukoillen ja heidän hätäänsä kuunnellen. Suosittelen tätä kirkon papeillekin. Teidän apuanne kyllä tosi paljon tässä nyt tarvittaisiin.
Toivon todella että kaikki kirkon työntekijät ja papit käy näissä kokouksissa ja jos Jeesuksen mieltä myös käytännössä riittää, niin tulla vaan avuksi rukoilemaan ja kuuntelemaan ihmisiä. Uskon että näitäkin ihmisiä vielä löytyy jotka TODELLISISSA hätätilanteissaan myös kirkon pappeihin luottavat.Minusta kirkkoon ei kuulu mikään karismaattinen toiminta enempi kuin julkkiksien laulu- ja muut esitykset joissa kerätään rahaa yksityisille tileille.
- tt11
evl.kirkon jäsen kirjoitti:
Minusta kirkkoon ei kuulu mikään karismaattinen toiminta enempi kuin julkkiksien laulu- ja muut esitykset joissa kerätään rahaa yksityisille tileille.
Mutta kärsivien ihmisten puolesta rukoilu kuuluu myös kirkon piiriin :))
Olen muuten joskus kuullut että pappikin toisinaan suostuu rukoilemaan sairaiden puolesta.
Nyt vaan turha kiukuttelu pois ja mukaan kuuntelemaan kärsiviä ja sairaita ja myös rukoilemaan heidän puolestaan. NÄin toteutamme käytännössä sitä Jumalan tahtoa minkä vuoksi Jeesus tuli tänne kärsimysten ja sairauden laaksoon. Amen - kappas vain
tt11 kirjoitti:
Mutta kärsivien ihmisten puolesta rukoilu kuuluu myös kirkon piiriin :))
Olen muuten joskus kuullut että pappikin toisinaan suostuu rukoilemaan sairaiden puolesta.
Nyt vaan turha kiukuttelu pois ja mukaan kuuntelemaan kärsiviä ja sairaita ja myös rukoilemaan heidän puolestaan. NÄin toteutamme käytännössä sitä Jumalan tahtoa minkä vuoksi Jeesus tuli tänne kärsimysten ja sairauden laaksoon. Amen"Olen muuten joskus kuullut että pappikin toisinaan suostuu rukoilemaan sairaiden puolesta."
Ihanko totta?! No tämäpä on valtavan ihmeellistä.
Oletko joskus kuullut papista, joka ei suostu rukoilemaan sairaan puolesta? Onko tämä yleistäkin? - tt11
kappas vain kirjoitti:
"Olen muuten joskus kuullut että pappikin toisinaan suostuu rukoilemaan sairaiden puolesta."
Ihanko totta?! No tämäpä on valtavan ihmeellistä.
Oletko joskus kuullut papista, joka ei suostu rukoilemaan sairaan puolesta? Onko tämä yleistäkin?"Oletko joskus kuullut papista, joka ei suostu rukoilemaan sairaan puolesta? Onko tämä yleistäkin?"
Ainakin aivan liian yleistä tämä on - se on selvää !!
Jostain syystä ihmiset AIDOSSA hädässään eivät nyt vaan aina suostu menemään pappien pakeille, koska pelkäävät että kyseessä on taas joku liberaalipappi, joka sitten höpisee jotain ihan omiaan.
Jos liberaalipapit vihaa Jalovaaraa ja haluaisivat sabotoida hänen työtään, niin paras konsti on ottaa tosissaan näiden ihmisten hädän ja avuntarpeen. Kyllä siinä sitten se yletön tarve näille Jalovaaran kokouksilla vähenisi. - pappien rukoilusta
tt11 kirjoitti:
"Oletko joskus kuullut papista, joka ei suostu rukoilemaan sairaan puolesta? Onko tämä yleistäkin?"
Jostain syystä ihmiset AIDOSSA hädässään eivät nyt vaan aina suostu menemään pappien pakeille, koska pelkäävät että kyseessä on taas joku liberaalipappi, joka sitten höpisee jotain ihan omiaan.
Jos liberaalipapit vihaa Jalovaaraa ja haluaisivat sabotoida hänen työtään, niin paras konsti on ottaa tosissaan näiden ihmisten hädän ja avuntarpeen. Kyllä siinä sitten se yletön tarve näille Jalovaaran kokouksilla vähenisi.""Oletko joskus kuullut papista, joka ei suostu rukoilemaan sairaan puolesta? Onko tämä yleistäkin?"
Ainakin aivan liian yleistä tämä on - se on selvää !!"
Kertoisitko yhdenkin seurakunnan, jossa vain yksikin pappi kieltäytyy rukoilemasta rukousta pyytävän sairaan puolesta?
Jos tällaisen seurakunnan tiedät, niin kehotan sinua ottamaan yhteyttä palstan pappeihin ja ilmoittamaan heille nimen. He varmasti auttavat sinua viemään asian tuomiokapitulin käsittelyyn, sillä pappi toimii virkaansa vastaan.
Epäilen, että tarkoitat pappien rukoilemattomuudella sitä, että heistä useimmat eivät tule mukaan Jalovaaran tilaisuuksiin rukoilemaan. Tämä ei tarkoita sitä, etteivätkö he lukisi ja rukoilisi esirukouksia kirkossa näitä rukouksia pyytäneiden puolesta. Ja aivan varmasti he rukoilevat ihmisten puolesta yksityisissä sielunhoitotilanteissa. Moni esirukoilee muutenkin.
Jos sinun mielestäsi paras tapa rukoilla käyttää ihmisen henkilökohtaisen hädän kuunteluun vain puoli minuuttia ja kerjätä samalla käsi ojossa mojovaa kolehtia, niin se on sinun paras tapasi. Älä kuitenkaan tyrkytä malliasi kaikille. pappien rukoilusta kirjoitti:
""Oletko joskus kuullut papista, joka ei suostu rukoilemaan sairaan puolesta? Onko tämä yleistäkin?"
Ainakin aivan liian yleistä tämä on - se on selvää !!"
Kertoisitko yhdenkin seurakunnan, jossa vain yksikin pappi kieltäytyy rukoilemasta rukousta pyytävän sairaan puolesta?
Jos tällaisen seurakunnan tiedät, niin kehotan sinua ottamaan yhteyttä palstan pappeihin ja ilmoittamaan heille nimen. He varmasti auttavat sinua viemään asian tuomiokapitulin käsittelyyn, sillä pappi toimii virkaansa vastaan.
Epäilen, että tarkoitat pappien rukoilemattomuudella sitä, että heistä useimmat eivät tule mukaan Jalovaaran tilaisuuksiin rukoilemaan. Tämä ei tarkoita sitä, etteivätkö he lukisi ja rukoilisi esirukouksia kirkossa näitä rukouksia pyytäneiden puolesta. Ja aivan varmasti he rukoilevat ihmisten puolesta yksityisissä sielunhoitotilanteissa. Moni esirukoilee muutenkin.
Jos sinun mielestäsi paras tapa rukoilla käyttää ihmisen henkilökohtaisen hädän kuunteluun vain puoli minuuttia ja kerjätä samalla käsi ojossa mojovaa kolehtia, niin se on sinun paras tapasi. Älä kuitenkaan tyrkytä malliasi kaikille.No tässä on nyt asiallista analyysia.
Tyyppi tilanne, missä pappi ei suostu rukoilemaan hädänalaisen puolesta on kun pappi johdattaa esim. riivaajasta puhujan eteenpäin psykiatrin puheille. Näinhän täällä monet naispapit ovat kertoneet, että heti jos ihminen puhuu "outoja", niin lääkärille vaan.
Liberaalit papit eivät tiedosta henkimaailman todellisuutta eivätkä sitten suostu rukoilemaan juuri tämän ongelman puolesta, vaikka ihminen juuri tätä haluaisi.
Vaikeissa sairaustilanteissa liberaalit papit ovat ihan neuvottomia eivät ota tosissaan sitä että rukouksen kautta Jeesus voisi parantaa.
On myös muita liberaalille papille kiusallisia tilanteita, joissa hän ei ota ihmisen hätää tosissaan, koska joutuisi alueelle mistä ei tiedä mitään.
"Epäilen, että tarkoitat pappien rukoilemattomuudella sitä, että heistä useimmat eivät tule mukaan Jalovaaran tilaisuuksiin rukoilemaan. "
No tätä en nyt suoranaisesti tarkoittanut, mutta syy miksi eivät tule Jalovaaran tilaisuuteen on juuri tuo mitä tuossa edellä kirjoitin. Papit eivät usko Jumalan, Jeesuksen ja henkimaailman reaalisuuteen. He näkevät kristinuskon menoina ja muotoina ja teoretisoivat vain asialla ilman mitään konkreettista kosketuspintaa Jumalaan ja Hänen todellisuuteensa.
Liberaalit papit eivät koe näitä asioita eivätkä tätä kautta suostu rukoilemaan USKON rukousta Jeesuksen nimeen. He kyllä LAUSUVAT rukouksia, mutta eivät RUKOILE. Ja ero näiden kahden asian välillä on kuin yö ja päivä.
"Tämä ei tarkoita sitä, etteivätkö he lukisi ja rukoilisi esirukouksia kirkossa näitä rukouksia pyytäneiden puolesta."
He LAUSUVAT rukouksia, mutta on myös pappeja jotka aidosti RUKOILEVAT. Ja olet oikeassa, että on pappeja jotka rukoilevat yksityisesti, mutta se todellisuus missä he rukoilevat niin ei ole aina kristinuskon todellisuutta.
Tärkeää on, että ihmisten hätä otetaan sillai kuin he itse sen kertovat ja kokevat. On myös tärkeää että kuuntelija on aito uskova, joka elää Jeesuksessa ja Jeesuksen kanssa Pyhässä hengessä. Silloin se apu tulee Jumalalta ja Jumalan todellisuudesta käsin eikä liberaalipappien humaanisuudesta käsin. Kun ollaan tekemisissä henkimaailman kanssa, niin silloin ei humanistisuudet auta, vaan silloin vain Jeesus voi olla kanssamme. Jeesus on voittanut pahuuden - ei humanistit. Amenkuunteleva_kirkko kirjoitti:
Aija-pappiEntäpä jos lehmä lentäisi? Se ollaan nähty, että kirkkojen oma valvonta ei ole toiminut Jalovaaran suhteen. Ei kirkon sisältä noussut tuo kohu keväällä, vaan se kohu syntyi MOT-ohjelman seurauksena. Täällä papit jeesusteli, että vuosikausia on tiedetty tuo asia. MItään ei tehty, kun kirkossa ei kukaan valvo opetuksia.....
Kuinka siellä voi kukaan valvoa mitään, kun samassa ohjelmassa ollut kirkkoherrakin on piruntorjuntakoulutuksen saanut, Ei perkele, jos uskonlahko ei osaa valvoa opetuksiaan, niin silloin pitää rajoittaa uskonvapautta. Silloin pitää psykologien ja psykiatrien lähteä valvomaan ja heidän lausuntojensa perusteella kieltää eräiden saarnaukset.Halvempaa se on yhteiskunnallekkin, kun mennään suoraan sinne, mistä tulee eniten potilaita. Kirkko on jo osoittanut, että itse he osaa valvoa tuollaisia asioita. Silloin pitää yhteiskunnan ottaa asiassa roolin, kuten ottaa rikollistenkin käsittelyssä. Ellei yksilö osaa elää lakien mukaan, niin yhteiskunta näyttää rajat.tt11 kirjoitti:
Hyvä kun äänitteet ovat olemassa ja Pirkko Jalovaara itse julkaisi nämä äänitteet. Niistä selviää mitä oikeasti Jalovaara puhui eikä kukaan HÄNEN puheistaan ole löytänyt mitään epäilyttävää. Eikä tulkinnat hänen puheestaan ole sitä mitä Jalovaara on sanonut - ne ovat vain median keksintöä ja media vastaa niistä - ei Jalovaara. Pirkko Jalovaara vastaa niistä sanoista mitä hän ITSE on sanonut.
Ja kun esim. kirkkoherrat saa kuulla näistä nauhoista, mitä Pirkko Jalovaara on mieltä ja mitä opettaa, niin hetihän siinä ihminen huomaa, että kaikki kohu olikin vain median omia juttuja eikä niitä tule kytkeä näihin kokouksiin.tt11
Pirkko Jalovaara Kallion kirkossa 27.1.2013:
"Herra me käsketään niitä sairauden henkiä, mitä täällä moni kantaa mukanaan, syövän henkeä ja kipujen henkeä, demonisia voimia jotka on saanut tuon sairauden alun ja joka etenee etenee ilman, että ymmärrät mistä se on tullut."
Pirkko Jalovaara:
"Se mikä tapahtuu psykologian kautta ei ulotu lähellekään sitä, miten paholainen on vaikuttanut näihin ihmisiin. Paholainen on valmis keskustelemaan vaikka loputtomasti tämän terapeutin kanssa, koska demonit puhuu näiden ihmisten kautta. Ja pitää ymmärtää, että on todella jostain aivan muusta kysymys kuin että psykologia vois mitenkään auttaa heitä."
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/22/riivaajat-kirkossa-kasikirjoitus- jalovaara vaanii
mave kirjoitti:
tt11
Pirkko Jalovaara Kallion kirkossa 27.1.2013:
"Herra me käsketään niitä sairauden henkiä, mitä täällä moni kantaa mukanaan, syövän henkeä ja kipujen henkeä, demonisia voimia jotka on saanut tuon sairauden alun ja joka etenee etenee ilman, että ymmärrät mistä se on tullut."
Pirkko Jalovaara:
"Se mikä tapahtuu psykologian kautta ei ulotu lähellekään sitä, miten paholainen on vaikuttanut näihin ihmisiin. Paholainen on valmis keskustelemaan vaikka loputtomasti tämän terapeutin kanssa, koska demonit puhuu näiden ihmisten kautta. Ja pitää ymmärtää, että on todella jostain aivan muusta kysymys kuin että psykologia vois mitenkään auttaa heitä."
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/22/riivaajat-kirkossa-kasikirjoitusHmmm... milläköhän kompetenssilla Jalovaara osaa sanoa, mihin psykologia auttaa ja mihin ei.
jalovaara vaanii kirjoitti:
Hmmm... milläköhän kompetenssilla Jalovaara osaa sanoa, mihin psykologia auttaa ja mihin ei.
Ekonomina hän on osannut sen päätellä. Psykologit ei tuo hänelle rahaa, mutta pirut tuo. Silloin psykologien pitää olla hyödyttömiä.
tt11 kirjoitti:
No tässä on nyt asiallista analyysia.
Tyyppi tilanne, missä pappi ei suostu rukoilemaan hädänalaisen puolesta on kun pappi johdattaa esim. riivaajasta puhujan eteenpäin psykiatrin puheille. Näinhän täällä monet naispapit ovat kertoneet, että heti jos ihminen puhuu "outoja", niin lääkärille vaan.
Liberaalit papit eivät tiedosta henkimaailman todellisuutta eivätkä sitten suostu rukoilemaan juuri tämän ongelman puolesta, vaikka ihminen juuri tätä haluaisi.
Vaikeissa sairaustilanteissa liberaalit papit ovat ihan neuvottomia eivät ota tosissaan sitä että rukouksen kautta Jeesus voisi parantaa.
On myös muita liberaalille papille kiusallisia tilanteita, joissa hän ei ota ihmisen hätää tosissaan, koska joutuisi alueelle mistä ei tiedä mitään.
"Epäilen, että tarkoitat pappien rukoilemattomuudella sitä, että heistä useimmat eivät tule mukaan Jalovaaran tilaisuuksiin rukoilemaan. "
No tätä en nyt suoranaisesti tarkoittanut, mutta syy miksi eivät tule Jalovaaran tilaisuuteen on juuri tuo mitä tuossa edellä kirjoitin. Papit eivät usko Jumalan, Jeesuksen ja henkimaailman reaalisuuteen. He näkevät kristinuskon menoina ja muotoina ja teoretisoivat vain asialla ilman mitään konkreettista kosketuspintaa Jumalaan ja Hänen todellisuuteensa.
Liberaalit papit eivät koe näitä asioita eivätkä tätä kautta suostu rukoilemaan USKON rukousta Jeesuksen nimeen. He kyllä LAUSUVAT rukouksia, mutta eivät RUKOILE. Ja ero näiden kahden asian välillä on kuin yö ja päivä.
"Tämä ei tarkoita sitä, etteivätkö he lukisi ja rukoilisi esirukouksia kirkossa näitä rukouksia pyytäneiden puolesta."
He LAUSUVAT rukouksia, mutta on myös pappeja jotka aidosti RUKOILEVAT. Ja olet oikeassa, että on pappeja jotka rukoilevat yksityisesti, mutta se todellisuus missä he rukoilevat niin ei ole aina kristinuskon todellisuutta.
Tärkeää on, että ihmisten hätä otetaan sillai kuin he itse sen kertovat ja kokevat. On myös tärkeää että kuuntelija on aito uskova, joka elää Jeesuksessa ja Jeesuksen kanssa Pyhässä hengessä. Silloin se apu tulee Jumalalta ja Jumalan todellisuudesta käsin eikä liberaalipappien humaanisuudesta käsin. Kun ollaan tekemisissä henkimaailman kanssa, niin silloin ei humanistisuudet auta, vaan silloin vain Jeesus voi olla kanssamme. Jeesus on voittanut pahuuden - ei humanistit. AmenVoihan pappi rukoilla sairaan puolesta, mutta ei hänen täydy piruja alkaa torpedoimaan. Järkevä pappi, jos huomaa ammattitaitonsa loppuvan tuossa vaiheessa ja ymmärtää lähettää hänet ihmisille, joka voi auttaa potilasta. Ei rukoileminen ole auttanut ihmisten parantumisessa, mutta lääkkeillä on saatu ihmeitä aikaan.
mave kirjoitti:
Voihan pappi rukoilla sairaan puolesta, mutta ei hänen täydy piruja alkaa torpedoimaan. Järkevä pappi, jos huomaa ammattitaitonsa loppuvan tuossa vaiheessa ja ymmärtää lähettää hänet ihmisille, joka voi auttaa potilasta. Ei rukoileminen ole auttanut ihmisten parantumisessa, mutta lääkkeillä on saatu ihmeitä aikaan.
"ärkevä pappi, jos huomaa ammattitaitonsa loppuvan tuossa vaiheessa ja ymmärtää lähettää hänet ihmisille, joka voi auttaa potilasta."
Kuten sanoin niin papit eivät aina suostu rukoilemaan.jalovaara vaanii kirjoitti:
Hmmm... milläköhän kompetenssilla Jalovaara osaa sanoa, mihin psykologia auttaa ja mihin ei.
Lähinnä nyt Jalovaara tukeutuu ihmisten omiin kertomuksiin miten psykologia on heitä auttanut.
- älä valehtele
tt11 kirjoitti:
"ärkevä pappi, jos huomaa ammattitaitonsa loppuvan tuossa vaiheessa ja ymmärtää lähettää hänet ihmisille, joka voi auttaa potilasta."
Kuten sanoin niin papit eivät aina suostu rukoilemaan.Minä en ole tavannut koskaan pappia, joka ei suostuisi rukoilemaan ihmisen puolesta, joka rukousta pyytää.
Kokonaan toinen asia on sitten se, että pappi ei suostu rukoilemaan ihmisestä pois demonia, jota ihmisessä ei ole. (Ja sitä ei pitäisi Jalovaarankaan tehdä jos hänellä on se väitetty henkien erottmisen armolahjakin).
Mutta sairaan puolesta rukoillaan varmasti - rukoillaan Jumalan apua, voimia, siunausta ja Jumalan tahdon tapahtumista. älä valehtele kirjoitti:
Minä en ole tavannut koskaan pappia, joka ei suostuisi rukoilemaan ihmisen puolesta, joka rukousta pyytää.
Kokonaan toinen asia on sitten se, että pappi ei suostu rukoilemaan ihmisestä pois demonia, jota ihmisessä ei ole. (Ja sitä ei pitäisi Jalovaarankaan tehdä jos hänellä on se väitetty henkien erottmisen armolahjakin).
Mutta sairaan puolesta rukoillaan varmasti - rukoillaan Jumalan apua, voimia, siunausta ja Jumalan tahdon tapahtumista."Minä en ole tavannut koskaan pappia, joka ei suostuisi rukoilemaan ihmisen puolesta, joka rukousta pyytää. "
Ihana asia !
"Kokonaan toinen asia on sitten se, että pappi ei suostu rukoilemaan ihmisestä pois demonia, jota ihmisessä ei ole."
Juuri näin - on myös muitakin asioita joiden puolesta papit eivät suostu rukoilemaan. Siksi tarvitaan niin kipeästi Pirkko Jalovaaran työtä. Hänellä on henkien erottamisen lahja ja senmukaan sitten rukoilee - ainahan ei tarvi juuri sitä rukoilla mitä ihminen pyytää. Mutta hyvä on että AINA rukoillaan Jeesuksen nimessä. Jumala sitten tietää mikä henkilöä vaivaa.- erehtymätöntä?
tt11 kirjoitti:
"Minä en ole tavannut koskaan pappia, joka ei suostuisi rukoilemaan ihmisen puolesta, joka rukousta pyytää. "
Ihana asia !
"Kokonaan toinen asia on sitten se, että pappi ei suostu rukoilemaan ihmisestä pois demonia, jota ihmisessä ei ole."
Juuri näin - on myös muitakin asioita joiden puolesta papit eivät suostu rukoilemaan. Siksi tarvitaan niin kipeästi Pirkko Jalovaaran työtä. Hänellä on henkien erottamisen lahja ja senmukaan sitten rukoilee - ainahan ei tarvi juuri sitä rukoilla mitä ihminen pyytää. Mutta hyvä on että AINA rukoillaan Jeesuksen nimessä. Jumala sitten tietää mikä henkilöä vaivaa.Mitä muita sellaisia asioita on, joiden puolesta papit eivät suostu rukoilemaan, mutta Pirkko Jalovaara suostuu?
"Hänellä on henkien erottamisen lahja ja senmukaan sitten rukoilee - ainahan ei tarvi juuri sitä rukoilla mitä ihminen pyytää."
"– Minä rukoilen sen mukaan mitä ihmiset pyytävät, en keksi heille rukousaiheita."
Kuulostaa siltä, että jos joku pyytää rukoilemaan demonia pois itsestään, niin näin Pirkko rukoilee. Vai kuinka tuo hänen henkien erottamisen lahjansa toimii?
Onko Pirkon rukoilu täysin erehtymätöntä, hän siis tietää aina mitä ja miten rukoilla?
- osallistumisesta
Kirkolle kysymys:
Kun kirkon työntekijät osallistuvat Jalovaaran kokouksiin kirkoissa, niin ovatko he mukana vapaaehtoisina vai onko kyseessä työtehtävä?
Varmaan moni / jotkut ovat mukana ihan omasta halustaan, mutta onko joidenkin kohdalla kyse siitä, että osallistuminen on osa työtä?
Ketkä osallistuvat, papit, suntiot, kirkkoherrat, muut?- työssä
Jos seurakunta kutsuu Jalovaaran (tai kenet muun tahansa) seurakunnan omaan tilaisuuteen, eikä siis vain vuokraa kirkkoa jollekin toimijalle, niin kyllä siellä yleensä on seurakunnasta nimenomaan oman työnsä osana paikalla ainakin suntio/vahtimestari ja vähintään yksi seurakunnan oma pappi. Seurakunnasta ja pappien muista saman päivän töistä, vapaapäivistä, lomista jne riippuu sitten se, kuka pappi tilaisuuteen menee ja meneekö hän omasta toiveestaan vai työvuorojen "pakottamana". Uskoisin että useimmisa seurakunnissa toki pyritään siihen, että tilaisuudessa olisi pappi, joka on itse siihen halukas osallistumaan. Melkeinpä veikkaisin, että jos seurakunnassa ei ole yhtään pappia, joka vapaaehtoisesti menee Jalovaaran tilaisuuteen, niin ei siihen seurakuntaan Jalovaaraa edes kutsuta.
Lisäksi sitten voi olla eri tehtävissä seurakunnan aktiivisia maallikoita esim. kolehtia keräämässä ja myös esirukoilijoina ja/tai sielunhoitajina. - työssä
työssä kirjoitti:
Jos seurakunta kutsuu Jalovaaran (tai kenet muun tahansa) seurakunnan omaan tilaisuuteen, eikä siis vain vuokraa kirkkoa jollekin toimijalle, niin kyllä siellä yleensä on seurakunnasta nimenomaan oman työnsä osana paikalla ainakin suntio/vahtimestari ja vähintään yksi seurakunnan oma pappi. Seurakunnasta ja pappien muista saman päivän töistä, vapaapäivistä, lomista jne riippuu sitten se, kuka pappi tilaisuuteen menee ja meneekö hän omasta toiveestaan vai työvuorojen "pakottamana". Uskoisin että useimmisa seurakunnissa toki pyritään siihen, että tilaisuudessa olisi pappi, joka on itse siihen halukas osallistumaan. Melkeinpä veikkaisin, että jos seurakunnassa ei ole yhtään pappia, joka vapaaehtoisesti menee Jalovaaran tilaisuuteen, niin ei siihen seurakuntaan Jalovaaraa edes kutsuta.
Lisäksi sitten voi olla eri tehtävissä seurakunnan aktiivisia maallikoita esim. kolehtia keräämässä ja myös esirukoilijoina ja/tai sielunhoitajina.Niin, ja en vastaa sinänsä kirkon nimissä, vaikka kirkolta kysyit... mutta olen ollut seurakunnassa työssä aikaisemmin, vaikka en enää ole. Kuvaamani perustuu kokemuksiin tehtävien jaosta niissä seurakunnissa, joissa olen ollut.
- en usko sinua
tt11,
Onko sinulla jotain näyttöä tuosta, että papit eivät rukoile sairaiden puolesta? En usko väitettäsi. En ainakaan itse tunne yhtäkään pappia, joka ei rukoile sairaiden puolesta. - tämäkö vaihtoehto?
"Suosittelen tätä kirkon papeillekin. Teidän apuanne kyllä tosi paljon tässä nyt tarvittaisiin."
Suosittelet siis kirkon muuttavan sielunhoitosysteeminsä sellaiseksi, että papit kuuntelevat avun hakijaa minuutin, rukoilevat tämän puolesta toisen ja keräävät sitten kolehdin, jotta saisivat naamansa kansainvälisen telkkarikanavan lähetyksiin? - tt11
Nyt tulikin monta samansuuntaista kysymystä siitä rukoilevatko kirkon papit sairaiden ja kärsivien puolesta ? Joten panen myös tänne vastaukseni.
Jostain syystä ihmiset AIDOSSA hädässään eivät nyt vaan aina suostu menemään pappien pakeille, koska pelkäävät että kyseessä on taas joku liberaalipappi, joka sitten höpisee jotain ihan omiaan. Liberaalipappi voi LAUSUA jonkun rukouksen, mutta hän ei RUKOILE. Ja näin kärsivä jää tyhjän päälle -- näin ovat kertoneet toistuvasti. Itseasiassa melkein jokaikisen käynnin jälkeen.
Jos liberaalipapit vihaa Jalovaaraa ja haluaisivat sabotoida hänen työtään, niin paras konsti on ottaa tosissaan näiden ihmisten hädän ja avuntarpeen. Kyllä siinä sitten se yletön tarve näille Jalovaaran kokouksilla vähenisi.- sinäkö tiedät
Meinaatko, että niiden ihmisten hätä, jotka hakeutuvat sielunhoitoon, ei ole aito?
Kaikki papit rukoilevat sairaiden puolesta. Jos on pelko joutua liberaalin rukoilemaksi, niin aina voi ottaa yhteyttä konservatiiviin.
Olet täällä jatkuvasti väittänyt, etteivät papit osallistu ihmisten hädän kantamiseen. Väitteesi on perätön. Lakkaa jo vihdoin valehtelemasta. sinäkö tiedät kirjoitti:
Meinaatko, että niiden ihmisten hätä, jotka hakeutuvat sielunhoitoon, ei ole aito?
Kaikki papit rukoilevat sairaiden puolesta. Jos on pelko joutua liberaalin rukoilemaksi, niin aina voi ottaa yhteyttä konservatiiviin.
Olet täällä jatkuvasti väittänyt, etteivät papit osallistu ihmisten hädän kantamiseen. Väitteesi on perätön. Lakkaa jo vihdoin valehtelemasta.Ei vaan nämä ihmiset kertovat miten papit suhtautuu AITOON hätään !
Jos liberaalipapit vihaa Jalovaaraa ja haluaisivat sabotoida hänen työtään, niin paras konsti on ottaa tosissaan näiden ihmisten hädän ja avuntarpeen. Kyllä siinä sitten se yletön tarve näille Jalovaaran kokouksilla vähenisi.
Tuossa on papeille hyvä neuvo !!! Ottaa ihmiset vastaan, että he tietävät olevansa henkilön kanssa tekemisissä, joka uskoo aidosti Jeesukseen ja elää senmukaisesti.- väität siis
tt11 kirjoitti:
Ei vaan nämä ihmiset kertovat miten papit suhtautuu AITOON hätään !
Jos liberaalipapit vihaa Jalovaaraa ja haluaisivat sabotoida hänen työtään, niin paras konsti on ottaa tosissaan näiden ihmisten hädän ja avuntarpeen. Kyllä siinä sitten se yletön tarve näille Jalovaaran kokouksilla vähenisi.
Tuossa on papeille hyvä neuvo !!! Ottaa ihmiset vastaan, että he tietävät olevansa henkilön kanssa tekemisissä, joka uskoo aidosti Jeesukseen ja elää senmukaisesti.Väitätkö siis, ettei yksikään liberaali ota ihmisten hätää tosissaan? Aika kova väite.
- kerro...
tt11 kirjoitti:
Tuossa on papeille hyvä neuvo !!! Ottaa ihmiset vastaan, että he tietävät olevansa henkilön kanssa tekemisissä, joka uskoo aidosti Jeesukseen ja elää senmukaisesti.tt11,
Mitä on AITO hätä? väität siis kirjoitti:
Väitätkö siis, ettei yksikään liberaali ota ihmisten hätää tosissaan? Aika kova väite.
Liberaalit pyrkivät selittelemään ongelman pois, kun eivät esim. tiedosta, että ihmisissä on demoneita taikka riivaajia. Siksi nämä sairaat menevät Jalovaaran kokouksiin.
kerro... kirjoitti:
tt11,
Mitä on AITO hätä?Aito hätä on ihmisen aitoa hätää pelastuksesta, elämäntilanteestaan taikka sairaudestaan. Aivan liian usein liberaalit papit ovat ihan neuvottomia tällaisten ihmisen edessä ja höpisevät tiesmitä ... varmaan yrittävät humanistisin keinoin lohduttaa, mutta tällainen ei auta tippaakaan AIDOSSA tilanteessa.
- auttamisesta
tt11 kirjoitti:
Aito hätä on ihmisen aitoa hätää pelastuksesta, elämäntilanteestaan taikka sairaudestaan. Aivan liian usein liberaalit papit ovat ihan neuvottomia tällaisten ihmisen edessä ja höpisevät tiesmitä ... varmaan yrittävät humanistisin keinoin lohduttaa, mutta tällainen ei auta tippaakaan AIDOSSA tilanteessa.
Jokainen pappi ei osaa auttaa joka asiassa, mutta jokainen kuitenkin jossakin.
Jos tuntuu siltä, ettei kyseinen pappi ymmärrä asiaa - mikä se sitten onkin - voi hankkiutua toisen puheille. Tuskinpa missään seurakunnassa vain liberaaleja pappeja on, ja jos on, niin silloin voi kääntyä vapaiden seurakuntien puoleen.
Kaikki papit kuitenkin rukoilevat auttaakseen hädässä olevia ihmisiä, kun heiltä sitä pyytää.
Muuten, moni (mahdollisesti jopa suurin osa) Pirkon kokouksissa kävijöistä on vapaista suunnista. Eikö heitä auteta omissa seurakunnissaan? - ongelmista
tt11 kirjoitti:
Liberaalit pyrkivät selittelemään ongelman pois, kun eivät esim. tiedosta, että ihmisissä on demoneita taikka riivaajia. Siksi nämä sairaat menevät Jalovaaran kokouksiin.
Joskus ongelma on mielenterveydellinen, eikä ihminen tiedosta, että hänessä ei ole demoneja tai riivaajia. Totuus saattaa tehdä kipeää, joten kun pappi yrittää varovasti ohjata mielenterveyspalvelujen pariin, niin tämä koetaan loukkauksena.
Pirkon liukuhihnakokouksissa tällaista ongelmaa ei ilmene.
Kuinka yleistä muuten on, että ihmisissä on demoneja tai riivaajia? Pirkon mukaanhan se on harvinaista (tai oikeastaan vastaus riippuu siitä, minkä hänen haastatteluistaan kuuntelee).
Onko yleistä, että joku kuvittelee itsessään olevan demonin tai riivaajan, vaikkei näin olekaan?
Onko mielestäsi syytä rukoilla ihmisestä pois riivaajaa tai demonia, jota hänessä ei ole? Parantaako se mielenterveyttä? Ongelmaahan se ei poista, jos ongelma on toisaalla. Lievenevätkö edes oireet? - aina sama ongelma?
ongelmista kirjoitti:
Joskus ongelma on mielenterveydellinen, eikä ihminen tiedosta, että hänessä ei ole demoneja tai riivaajia. Totuus saattaa tehdä kipeää, joten kun pappi yrittää varovasti ohjata mielenterveyspalvelujen pariin, niin tämä koetaan loukkauksena.
Pirkon liukuhihnakokouksissa tällaista ongelmaa ei ilmene.
Kuinka yleistä muuten on, että ihmisissä on demoneja tai riivaajia? Pirkon mukaanhan se on harvinaista (tai oikeastaan vastaus riippuu siitä, minkä hänen haastatteluistaan kuuntelee).
Onko yleistä, että joku kuvittelee itsessään olevan demonin tai riivaajan, vaikkei näin olekaan?
Onko mielestäsi syytä rukoilla ihmisestä pois riivaajaa tai demonia, jota hänessä ei ole? Parantaako se mielenterveyttä? Ongelmaahan se ei poista, jos ongelma on toisaalla. Lievenevätkö edes oireet?"Lievenevätkö edes oireet?"
Ja kuinka pitkäksi aikaa. Joka kerta kun Pirkko on paikkakunnalla, niin taas jonoon saman ongelman kanssa?
Pari yksinkertaista kysymystä 'asiantuntijoille'
Kuinka paljon Suomessa on riivattuja?
Kuinka moni on parantunut? - neroåkvbm ë
tt11 kirjoitti:
Tuossa on papeille hyvä neuvo !!! Ottaa ihmiset vastaan, että he tietävät olevansa henkilön kanssa tekemisissä, joka uskoo aidosti Jeesukseen ja elää senmukaisesti.No niin - määrittelehän n yt aluksi AITO hätä ja miten se eroaa EPÄAIDOSTA hädästä? Sitten ehkä voidaan jatkaa pohdintaa siitä, otetaanko AITO hätä tosissaan vai ei.
tt11 kirjoitti:
Aito hätä on ihmisen aitoa hätää pelastuksesta, elämäntilanteestaan taikka sairaudestaan. Aivan liian usein liberaalit papit ovat ihan neuvottomia tällaisten ihmisen edessä ja höpisevät tiesmitä ... varmaan yrittävät humanistisin keinoin lohduttaa, mutta tällainen ei auta tippaakaan AIDOSSA tilanteessa.
Aito hätä luodaan sillä, että kristinusko opettaa olevan hlvetin ja jos ei usko, niin sitten sua kidutetaan Hlvetissä. Arvaa mikä tuohon aitoon hätään olisi ratkaisu?
Kristityt lopettaisivat paskanpuhumisen, eikä kukaan joutuisi pelkäämään Hlvettiä. Voitais keskittyä realimaailman ongelmiin.
- vanha tapa
Taitaa käydä niinkuin tavallisesti.Eräs nimeltä mainitsematon nimimerkki poistuu toisille areenoille.
- vanha tapa
Sori, ei poistunutkaan, mutta yhtä syyttelyä ja skeidaa tulee!
- todistustaakka
tt11,
Kerro täällä niiden seurakuntien nimet, joissa papit tai joku papeista kieltäytyy rukoilemasta sairaiden puolesta.
Otetaan asiasta selvää ja katsotaan onko asia noin vai puhutko perättömiä.
Nyt vastaa siis väitteestäsi tai lakkaa väittämästä olemattomia.Sinun tulee kertoa näiden pappien nimet, jotka kieltäytyvät rukoilemasta sairaiden puolesta. Itse en tällaista mene väittämän.
- todistustaakka
tt11 kirjoitti:
Sinun tulee kertoa näiden pappien nimet, jotka kieltäytyvät rukoilemasta sairaiden puolesta. Itse en tällaista mene väittämän.
"Sinun tulee kertoa näiden pappien nimet, jotka kieltäytyvät rukoilemasta sairaiden puolesta."
En tiedä yhtäkään.
"Itse en tällaista mene väittämän."
Olet jo väittänyt, että heitä on pilvin pimein.
Joten todista väitteesi. Mainitse pari kymmentä seurakuntaa, joissa papit eivät suostu esirukoilemaan. Tai kerro edes kymmenen. Tai viisi. No pari varmaan löytyy? Vai löytyykö ainuttakaan? todistustaakka kirjoitti:
"Sinun tulee kertoa näiden pappien nimet, jotka kieltäytyvät rukoilemasta sairaiden puolesta."
En tiedä yhtäkään.
"Itse en tällaista mene väittämän."
Olet jo väittänyt, että heitä on pilvin pimein.
Joten todista väitteesi. Mainitse pari kymmentä seurakuntaa, joissa papit eivät suostu esirukoilemaan. Tai kerro edes kymmenen. Tai viisi. No pari varmaan löytyy? Vai löytyykö ainuttakaan?No siinäpähän nyt taakoitat minua :))
- eikö löydy?
tt11 kirjoitti:
No siinäpähän nyt taakoitat minua :))
Ei siis löydy yhtäkään nimeä. Kiitos, tämä kävi vastauksesta.
Pannaas nyt tännekin vähän analyysiä tuosta ihmisten kertomasta asiasta, että kirkon liberaaliset papit varsinkin eivät suostu eivätkä osaa rukoilla aidosti kärsivien ja sairaiden ihmisten puolesta.
Liberaalit papit eivät tiedosta henkimaailman todellisuutta eivätkä sitten suostu rukoilemaan juuri tämän ongelman puolesta, vaikka ihminen juuri tätä haluaisi. Ja tästä nämä naispapit tälläkin foorumilla ja muuallakin pyrkivät johdattamaan nämä ihmiset eteenpäin.
Tärkeää on, että ihmisten hätä otetaan sillai kuin he itse sen kertovat ja kokevat. On myös tärkeää että kuuntelija on aito uskova, joka elää Jeesuksessa ja Jeesuksen kanssa Pyhässä hengessä. Silloin se apu tulee Jumalalta ja Jumalan todellisuudesta käsin eikä liberaalipappien humaanisuudesta käsin. Kun ollaan tekemisissä henkimaailman kanssa, niin silloin ei humanistisuudet auta, vaan silloin vain Jeesus voi olla kanssamme. Jeesus on voittanut pahuuden - ei humanistit. Amen- papeille vuoro...
Kiitos pitkästä vastauksesta. Voisin kommentoida sitä, mutta annetaanpa välillä papeille vuoro. Toivottavasti mahdollisimman moni liberaali vastaa.
Henkimaailma on todellisuutta, tämä on ihan kristinuskon perusjuttuja.
Demoneista, riivaajista ja pahan voimista voisi kirkossa olla syytäkin käydä keskustelua, ja myös kertoa, mitä asioista ollaan mieltä.
Ratkaisu ongelmaan ei tietenkään ole se, että ihmisestä rukoillaan pois jotakin, mitä hänessä ei ole. Tällaista Jalovaara tekee, sen hän on itse kertonut.
Ehkä saadaan kohta MOT:iin jatko-osa. ;) - pöydät nurin
"He LAUSUVAT rukouksia, mutta on myös pappeja jotka aidosti RUKOILEVAT."
Jos Pirkko rukoilee ihmisestä pois olemattomia, niin ei sekään mikään aito Pyhän Hengen innoittama rukous ole vaan pelkkää rukousmyllyn pyöritystä ja markkinamenoa. papeille vuoro... kirjoitti:
Kiitos pitkästä vastauksesta. Voisin kommentoida sitä, mutta annetaanpa välillä papeille vuoro. Toivottavasti mahdollisimman moni liberaali vastaa.
Henkimaailma on todellisuutta, tämä on ihan kristinuskon perusjuttuja.
Demoneista, riivaajista ja pahan voimista voisi kirkossa olla syytäkin käydä keskustelua, ja myös kertoa, mitä asioista ollaan mieltä.
Ratkaisu ongelmaan ei tietenkään ole se, että ihmisestä rukoillaan pois jotakin, mitä hänessä ei ole. Tällaista Jalovaara tekee, sen hän on itse kertonut.
Ehkä saadaan kohta MOT:iin jatko-osa. ;)"Ratkaisu ongelmaan ei tietenkään ole se, että ihmisestä rukoillaan pois jotakin, mitä hänessä ei ole. Tällaista Jalovaara tekee, sen hän on itse kertonut."
Jätetääs nyt tällä kertaa pois väärät syytökset ja puhutaan ihan vaan itse asiasta.pöydät nurin kirjoitti:
"He LAUSUVAT rukouksia, mutta on myös pappeja jotka aidosti RUKOILEVAT."
Jos Pirkko rukoilee ihmisestä pois olemattomia, niin ei sekään mikään aito Pyhän Hengen innoittama rukous ole vaan pelkkää rukousmyllyn pyöritystä ja markkinamenoa.Jos ei tarkkaan tiedetä mikä ihmisessä on ja mikä häntä vaivaa, niin silloin vain rukoillaan hänen puolestaan että Jumala tulee ja auttaa tätä ihmistä vakaasti uskoen, että Jumala kuulee nämä rukouksemme, kun Hänen Poikansa Jeesuksen nimessä rukoilemme. Näin meitä on käsketty. Amen
- sen mukaan rukoilee
tt11 kirjoitti:
Jos ei tarkkaan tiedetä mikä ihmisessä on ja mikä häntä vaivaa, niin silloin vain rukoillaan hänen puolestaan että Jumala tulee ja auttaa tätä ihmistä vakaasti uskoen, että Jumala kuulee nämä rukouksemme, kun Hänen Poikansa Jeesuksen nimessä rukoilemme. Näin meitä on käsketty. Amen
Jalovaara rukoilee sen mukaan mitä häneltä pyydetään.
"– Minä rukoilen sen mukaan mitä ihmiset pyytävät, en keksi heille rukousaiheita."
(Pirkko Jalovaara Kotimaa24:ssä)
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/10645-jalovaara-eivaet-kaikki-sairaudet-eivaet-johdu-demoneista - sen mukaan rukoilee
tt11 kirjoitti:
"Ratkaisu ongelmaan ei tietenkään ole se, että ihmisestä rukoillaan pois jotakin, mitä hänessä ei ole. Tällaista Jalovaara tekee, sen hän on itse kertonut."
Jätetääs nyt tällä kertaa pois väärät syytökset ja puhutaan ihan vaan itse asiasta. sen mukaan rukoilee kirjoitti:
Jalovaara rukoilee sen mukaan mitä häneltä pyydetään.
(Pirkko Jalovaara Kotimaa24:ssä)
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/10645-jalovaara-eivaet-kaikki-sairaudet-eivaet-johdu-demoneistaParantajan tukiyhdistyksen rahankeräyksen tuotto on viimeksi tilitetyn neljän vuoden ajalta yli miljoona euroa. Päälle tulevat vielä kolehdit ja kustannusosake-yhtiön tuotto.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/22/riivaajat-kirkossa-kasikirjoitus
- papeille vuoro...
En sittenkään malta pitää näppejäni kokonaan irti keskustelusta vaan jatkan:
Voisin kuvitella monen liberaalipapin antavan avunhakijoille ihan hyviä neuvoaja, joita ei ehkä haluta kuunnella. Kehottavan ulkoilemaan, hankkimaan harrastuksia jne.
Kuka tahansa sekoaa tai ainakin alkaa oireilla, jos miettiin demoneja päivät pitkät. Joku tolkku näihinkin juttuihin.
Pirkon tapauksessa ongelma on myös tämä:
Jos - kuten mitä luultavinta on - kokouksissa käy aina samoja ihmisiä saman 'demoniongelmansa' kanssa, niin todellisuudessa Pirkko ei heitä auta vaan pikeminkin ylläpitää ongelmaa.
Jos Pirkolla todella olisi halua auttaa, niin hän keskittyisi auttamaan näitä ihmisiä paneutumalla heidän ongelmaansa. Näin hän ei kuitenkaan tee.
En pidä tällaista toimintaa kristillisenä.
On ihan yleisesti tiedossa, että moni henkiparantaja (tarjontaa on muullakin kuin kristillisellä kentällä) ylläpitää ihmisten ongelmia, koska ongelman ylläpitäminen luo heidän toiminnalleen jatkuvuutta.
Myös Pirkon toimintaa pitäisi tarkastella tätä asetelmaa vasten.
Erittäin hyvä kysymys mielestäni onkin, miksei Pirkko kanna näistä ihmisistä vastuuta. Varsinkin, jos hänellä on henkien erottamisen lahja."On ihan yleisesti tiedossa, että moni henkiparantaja (tarjontaa on muullakin kuin kristillisellä kentällä) ylläpitää ihmisten ongelmia, koska ongelman ylläpitäminen luo heidän toiminnalleen jatkuvuutta."
Jätetääs nyt väärät syytökset tällä kertaa pois. Jossain toisessa ketjussa kyllä voit sitten taas tuoda aivan outoja syytöksiä. mutta ...
Henkiparantajat ja uskova kristitty ovat aivan kaksi eri asiaa. Jeesukseen uskova ja Jeesuksessa elävä kristitty ei ole sinänsä tekemisissä henkien kanssa muuta kuin Jeesuksen nimessä. Eikä Jalovaara paranna henkien kautta - Jalovaara itse ei paranna mitenkään. Hän vain rukoilee Jeesuksen nimessä vakaasti uskoen, että Jumala kuulee hänen rukouksensa.- papeille vuoro...
tt11 kirjoitti:
"On ihan yleisesti tiedossa, että moni henkiparantaja (tarjontaa on muullakin kuin kristillisellä kentällä) ylläpitää ihmisten ongelmia, koska ongelman ylläpitäminen luo heidän toiminnalleen jatkuvuutta."
Jätetääs nyt väärät syytökset tällä kertaa pois. Jossain toisessa ketjussa kyllä voit sitten taas tuoda aivan outoja syytöksiä. mutta ...
Henkiparantajat ja uskova kristitty ovat aivan kaksi eri asiaa. Jeesukseen uskova ja Jeesuksessa elävä kristitty ei ole sinänsä tekemisissä henkien kanssa muuta kuin Jeesuksen nimessä. Eikä Jalovaara paranna henkien kautta - Jalovaara itse ei paranna mitenkään. Hän vain rukoilee Jeesuksen nimessä vakaasti uskoen, että Jumala kuulee hänen rukouksensa.tt11, jos haluat jauhaa, niin jauha asiaa.
En väittänyt Pirkon olevan henkiparantaja. Kerroin, että kaikenlaista huijaritoimintaa esiintyy muuallakin kuin kristillisellä kentällä.
Jalovaaran todellinen vastuu demoniongelmaisista tuntuu olevan aika nollassa. Hän rukoilee, muttei vapauta, ei demoneista eikä harhoista. Ehkä joissakin tapauksissa, mutta suurelta osin toiminta todennäköisesti pikemminkin ylläpitää sairaudentuntoa.
Hän ei edes tosissaan paneudu ongelmaan auttaakseen. Se olisi hänen tehtävänsä varsinkin jos hänellä todella on henkien erottamisen lahja.
Hetken helpotuksen rukoiltavat voivat toki saada. Tällaista huuhaata esiintyy myös henkiparantajien toiminnassa.
Jos Jalovaaralla todella olisi vastuuntuntoa, hän käyttäisi energiaansa ja varojaan tämän ongelman ratkaisuun. Jo siksi, että kaikesta päätellen hän jopa näyttää itse olleen sitä luomassa. Mutta ei: täti kerää varoja päästäkseen Amerikan telkkariin.
En arvosta. Samaa kastia muiden huijareiden kanssa.
Vai voitko todistaa toisin? - perustarve
papeille vuoro... kirjoitti:
tt11, jos haluat jauhaa, niin jauha asiaa.
En väittänyt Pirkon olevan henkiparantaja. Kerroin, että kaikenlaista huijaritoimintaa esiintyy muuallakin kuin kristillisellä kentällä.
Jalovaaran todellinen vastuu demoniongelmaisista tuntuu olevan aika nollassa. Hän rukoilee, muttei vapauta, ei demoneista eikä harhoista. Ehkä joissakin tapauksissa, mutta suurelta osin toiminta todennäköisesti pikemminkin ylläpitää sairaudentuntoa.
Hän ei edes tosissaan paneudu ongelmaan auttaakseen. Se olisi hänen tehtävänsä varsinkin jos hänellä todella on henkien erottamisen lahja.
Hetken helpotuksen rukoiltavat voivat toki saada. Tällaista huuhaata esiintyy myös henkiparantajien toiminnassa.
Jos Jalovaaralla todella olisi vastuuntuntoa, hän käyttäisi energiaansa ja varojaan tämän ongelman ratkaisuun. Jo siksi, että kaikesta päätellen hän jopa näyttää itse olleen sitä luomassa. Mutta ei: täti kerää varoja päästäkseen Amerikan telkkariin.
Vai voitko todistaa toisin?Ihmiset haluavat olla rakastettuja ja hyväksyttyjä.
Äiti Ammakin halaa. papeille vuoro... kirjoitti:
tt11, jos haluat jauhaa, niin jauha asiaa.
Vai voitko todistaa toisin?"Hän rukoilee, muttei vapauta, ei demoneista eikä harhoista. Ehkä joissakin tapauksissa, mutta suurelta osin toiminta todennäköisesti pikemminkin ylläpitää sairaudentuntoa. "
Turha väite - et tosiaankaan tiedä yhtään mitään mitä kunkin henkilön kohdalla tapahtuu.
"Hetken helpotuksen rukoiltavat voivat toki saada. Tällaista huuhaata esiintyy myös henkiparantajien toiminnassa."
Tämä väite pohjautuu humanismiin, jossa tosiaankin vain on hetken huumaa.
Kristinuskossa tilanne on toinen - kun Jeesus koskettaa niin vaikutus kestää iankaiken. Kokemusta on mullakin tästä.
"os Jalovaaralla todella olisi vastuuntuntoa, hän käyttäisi energiaansa ja varojaan tämän ongelman ratkaisuun."
Tämä viittaa henkiparantamiseen. Kristinuskossa vastuu on AINA Jumalalla, jota me vain voimme rukoilla vakaassa ja varmassa uskossa että Jumala aina kuulee rukouksemme ja vaikuttaa ko. henkilössä iankaiken. Amen- papeille vuoro...
tt11 kirjoitti:
"Hän rukoilee, muttei vapauta, ei demoneista eikä harhoista. Ehkä joissakin tapauksissa, mutta suurelta osin toiminta todennäköisesti pikemminkin ylläpitää sairaudentuntoa. "
Turha väite - et tosiaankaan tiedä yhtään mitään mitä kunkin henkilön kohdalla tapahtuu.
"Hetken helpotuksen rukoiltavat voivat toki saada. Tällaista huuhaata esiintyy myös henkiparantajien toiminnassa."
Tämä väite pohjautuu humanismiin, jossa tosiaankin vain on hetken huumaa.
Kristinuskossa tilanne on toinen - kun Jeesus koskettaa niin vaikutus kestää iankaiken. Kokemusta on mullakin tästä.
"os Jalovaaralla todella olisi vastuuntuntoa, hän käyttäisi energiaansa ja varojaan tämän ongelman ratkaisuun."
Tämä viittaa henkiparantamiseen. Kristinuskossa vastuu on AINA Jumalalla, jota me vain voimme rukoilla vakaassa ja varmassa uskossa että Jumala aina kuulee rukouksemme ja vaikuttaa ko. henkilössä iankaiken. Amen"Turha väite - et tosiaankaan tiedä yhtään mitään mitä kunkin henkilön kohdalla tapahtuu."
Kuinka moni tulee kerta toisensa jälkeen takaisin saman vaivan kanssa, kuvitellen olevansa riivattu? Kuinka monen eteen Pirkko tekee enemmän kuin vain rukoilee mitä pyydetään? Käy sielunhoidollisia keskusteluja, kulkee vierellä, vastaa soittoihin ja viesteihin, todella paneutuu apua hakevan ongelmaan? Kerro.
Kuinka monille Pirkko kertoo, ettei heissä ole riivaajaa, he vain luulevat niin?
"Jos Jalovaaralla todella olisi vastuuntuntoa, hän käyttäisi energiaansa ja varojaan tämän ongelman ratkaisuun.
Tämä viittaa henkiparantamiseen."
Ei viittaa. Se viittaa siihen, että jos hänellä todella olisi vastuuntuntoa ja halua auttaa näitä ihmisiä, niin hän käyttäisi energiaansa ja varojaan näiden kokouksissaan käyvien ihmisten hyväksi eikä pyrkisi saamaan heiltä rahaa päästäkseen GodTV:en. papeille vuoro... kirjoitti:
"Turha väite - et tosiaankaan tiedä yhtään mitään mitä kunkin henkilön kohdalla tapahtuu."
Kuinka moni tulee kerta toisensa jälkeen takaisin saman vaivan kanssa, kuvitellen olevansa riivattu? Kuinka monen eteen Pirkko tekee enemmän kuin vain rukoilee mitä pyydetään? Käy sielunhoidollisia keskusteluja, kulkee vierellä, vastaa soittoihin ja viesteihin, todella paneutuu apua hakevan ongelmaan? Kerro.
Kuinka monille Pirkko kertoo, ettei heissä ole riivaajaa, he vain luulevat niin?
"Jos Jalovaaralla todella olisi vastuuntuntoa, hän käyttäisi energiaansa ja varojaan tämän ongelman ratkaisuun.
Tämä viittaa henkiparantamiseen."
Ei viittaa. Se viittaa siihen, että jos hänellä todella olisi vastuuntuntoa ja halua auttaa näitä ihmisiä, niin hän käyttäisi energiaansa ja varojaan näiden kokouksissaan käyvien ihmisten hyväksi eikä pyrkisi saamaan heiltä rahaa päästäkseen GodTV:en.Ennen kokousta ilmoitetaan kokouksen tarkoitus - kristillistä opetusta ja rukouspalvelua. Näillä siis mennään - ihmiset jo etukäteen tietää mikä on kokouksen tarjoitus.
- papeille vuoro...
tt11 kirjoitti:
Ennen kokousta ilmoitetaan kokouksen tarkoitus - kristillistä opetusta ja rukouspalvelua. Näillä siis mennään - ihmiset jo etukäteen tietää mikä on kokouksen tarjoitus.
tt11, tunnistat varmaan ongelman, ettei näillä ihmisillä välttämättä ole vierellä kulkijaa. Sinun mukaasi kirkon pappien pitäisi tehdä enemmän.
Mitä ehdotat? papeille vuoro... kirjoitti:
tt11, tunnistat varmaan ongelman, ettei näillä ihmisillä välttämättä ole vierellä kulkijaa. Sinun mukaasi kirkon pappien pitäisi tehdä enemmän.
Mitä ehdotat?"tt11, tunnistat varmaan ongelman, ettei näillä ihmisillä välttämättä ole vierellä kulkijaa. Sinun mukaasi kirkon pappien pitäisi tehdä enemmän.
Mitä ehdotat?"
Alkaa huolehtimaan näistä tuhansista ja taas tuhansista ihmisistä jotka käyvät Jalovaaran kokouksissa. Siinä pitäisi näitä kuunnella heidän ehdoillaan ja hyväksyä esim. riivaajat tosiasioina, jos henkilö tätä väittää. Ei tule alkaa kinastella ja moralisoida heidän asioissaan, vaan ottaa ihminen ihmisenä vastaan.
Ja kaikki Suomen papit tähän työhön, niin Jalovaara saisi vähän huokaista näiden suunnattomien ongelmien edessä mitä ihmisillä nykyään on.- papeille vuoro...
tt11 kirjoitti:
"tt11, tunnistat varmaan ongelman, ettei näillä ihmisillä välttämättä ole vierellä kulkijaa. Sinun mukaasi kirkon pappien pitäisi tehdä enemmän.
Mitä ehdotat?"
Alkaa huolehtimaan näistä tuhansista ja taas tuhansista ihmisistä jotka käyvät Jalovaaran kokouksissa. Siinä pitäisi näitä kuunnella heidän ehdoillaan ja hyväksyä esim. riivaajat tosiasioina, jos henkilö tätä väittää. Ei tule alkaa kinastella ja moralisoida heidän asioissaan, vaan ottaa ihminen ihmisenä vastaan.
Ja kaikki Suomen papit tähän työhön, niin Jalovaara saisi vähän huokaista näiden suunnattomien ongelmien edessä mitä ihmisillä nykyään on.Tarkenna hieman, miten pitäisi huolehtia ja kuunnella, yhtä ihmistä vain minuutti kerrallaan vai paneutua sielunhoitokeskusteluissa syvemmin niihin ongelmiin, mitä kukin siellä kertoo?
Molempia tapoja tarvitaan vai vaiko vain toista? - papeille vuoro...
tt11 kirjoitti:
"tt11, tunnistat varmaan ongelman, ettei näillä ihmisillä välttämättä ole vierellä kulkijaa. Sinun mukaasi kirkon pappien pitäisi tehdä enemmän.
Mitä ehdotat?"
Ja kaikki Suomen papit tähän työhön, niin Jalovaara saisi vähän huokaista näiden suunnattomien ongelmien edessä mitä ihmisillä nykyään on.Tarkennan itsekin vielä:
Onko mielestäsi siis yksi ongelmakohta siinä, että jotkut / monet papit eivät sielunhoitokeskusteluissa suhtaudu oikein niihin ihmisiin, jotka ovat tai uskovat olevansa riivattuja, ota heidän ongelmiaan tosissaan? Jos suhtautuisivat, niin he voisivat auttaa näitä ihmisiä heidän ongelmissaan. papeille vuoro... kirjoitti:
Tarkenna hieman, miten pitäisi huolehtia ja kuunnella, yhtä ihmistä vain minuutti kerrallaan vai paneutua sielunhoitokeskusteluissa syvemmin niihin ongelmiin, mitä kukin siellä kertoo?
Molempia tapoja tarvitaan vai vaiko vain toista?"Tarkenna hieman, miten pitäisi huolehtia ja kuunnella, yhtä ihmistä vain minuutti kerrallaan vai paneutua sielunhoitokeskusteluissa syvemmin niihin ongelmiin, mitä kukin siellä kertoo?"
Rukousillassa rukoillaan ja sielunhoidossa sitten kuunnellaan. Ja tähän tarvitaan mukaan kaikki Suomen papit, sillä ihmisten hätä on lähes pohjaton. Pirkko Jalovaara on saanut Jumalalta kutsun rukoilla, koska enempään ei ole aikaa eikä jaksamista. Nytkin nämä kokoukset tahtoo venyä yli puolen yön - joskus jopa aamuyöhön saakka.
Jos jokaisen paikkakunnan kaikki papit ja seurakuntien sielunhoitajat tulisivat mukaan, niin ihmisiä voitaisiin kuunnella enemmän näissä tilaisuuksissa, vaikka ne onkin ilmoitettu RUKOUSilloiksi.- nmjipbh
tt11 kirjoitti:
"Tarkenna hieman, miten pitäisi huolehtia ja kuunnella, yhtä ihmistä vain minuutti kerrallaan vai paneutua sielunhoitokeskusteluissa syvemmin niihin ongelmiin, mitä kukin siellä kertoo?"
Rukousillassa rukoillaan ja sielunhoidossa sitten kuunnellaan. Ja tähän tarvitaan mukaan kaikki Suomen papit, sillä ihmisten hätä on lähes pohjaton. Pirkko Jalovaara on saanut Jumalalta kutsun rukoilla, koska enempään ei ole aikaa eikä jaksamista. Nytkin nämä kokoukset tahtoo venyä yli puolen yön - joskus jopa aamuyöhön saakka.
Jos jokaisen paikkakunnan kaikki papit ja seurakuntien sielunhoitajat tulisivat mukaan, niin ihmisiä voitaisiin kuunnella enemmän näissä tilaisuuksissa, vaikka ne onkin ilmoitettu RUKOUSilloiksi.Miksi kaikkien pappien pitäisi tulla juuri YHTEEN tilaisuuteen sielunhoitotyötä tekemään?
Tiedätkö, että on ev.lut kirkkoja, joilla on pappi kirkossa tavattavissa joka ikinen arki-ilta rukousta ja sielunhoitoa varten - ja joissa myös käy ihmisiä apua hakemassa? Et varmaan tiennyt, kun et tunnu tietävän muutenkaan mitään siitä, mitä seurakunnat tekevät. Katso vähän ympärillesi ja näe muutakin kuin Jalovaaran toiminta. nmjipbh kirjoitti:
Miksi kaikkien pappien pitäisi tulla juuri YHTEEN tilaisuuteen sielunhoitotyötä tekemään?
Tiedätkö, että on ev.lut kirkkoja, joilla on pappi kirkossa tavattavissa joka ikinen arki-ilta rukousta ja sielunhoitoa varten - ja joissa myös käy ihmisiä apua hakemassa? Et varmaan tiennyt, kun et tunnu tietävän muutenkaan mitään siitä, mitä seurakunnat tekevät. Katso vähän ympärillesi ja näe muutakin kuin Jalovaaran toiminta."Miksi kaikkien pappien pitäisi tulla juuri YHTEEN tilaisuuteen sielunhoitotyötä tekemään? "
Paras hetki kohdata ihmisten hätää ja kärsimystä ! Näissä kokouksissa näitä ihmisiä voi kohdata - ei muualla. He eivät tule pappien pakeille.- naerjioooooooooooooo
tt11 kirjoitti:
"Miksi kaikkien pappien pitäisi tulla juuri YHTEEN tilaisuuteen sielunhoitotyötä tekemään? "
Paras hetki kohdata ihmisten hätää ja kärsimystä ! Näissä kokouksissa näitä ihmisiä voi kohdata - ei muualla. He eivät tule pappien pakeille.Jos nämä ihmiset sinun väitteesi mukaan eivät tule pappien puheille, vaan juuri Suuren Jalovaaraan, niin miksi sinne pitäisi sitten pappien tulla? jos ei pappi kelpaa muualla kuin Jalovaaran illassa, niin tuskin pappi kelpaa sielläkään.
- kokemusta on tuosta
tt11 kirjoitti:
"Miksi kaikkien pappien pitäisi tulla juuri YHTEEN tilaisuuteen sielunhoitotyötä tekemään? "
Paras hetki kohdata ihmisten hätää ja kärsimystä ! Näissä kokouksissa näitä ihmisiä voi kohdata - ei muualla. He eivät tule pappien pakeille.Luitko tuosta yläpuolelta? Pappien puheilla käy kirkossa ihmisiä. Eivät ne kaikki sinne Jalovaaran iltaankaan tule. Kaikki eivät kaipaa minuutin pikarukousta vaan oikeaa sielunhoitoa, jossa kuunnellaan ja keskustellaan ja selvitetään asiaa syvemmin.
Itse en mene parin kokemuksen jälkeen noihin pikarukouskokouksiin enää koskaan. Eihän niissä ehdi edes asiaansa sanoa, kun ollaan jo suoltamassa pikaista fraasirukousta ja työntämässä kumoon. naerjioooooooooooooo kirjoitti:
Jos nämä ihmiset sinun väitteesi mukaan eivät tule pappien puheille, vaan juuri Suuren Jalovaaraan, niin miksi sinne pitäisi sitten pappien tulla? jos ei pappi kelpaa muualla kuin Jalovaaran illassa, niin tuskin pappi kelpaa sielläkään.
Mielestäni papit voisivat olla hyvänä apuna - on kokemuksia että nämä ihmiset rukouksen jälkeen hyväksyvät kenentahansa sielunhoitajaksi, jolle voi paremmin kertoa asioistaan.
kokemusta on tuosta kirjoitti:
Luitko tuosta yläpuolelta? Pappien puheilla käy kirkossa ihmisiä. Eivät ne kaikki sinne Jalovaaran iltaankaan tule. Kaikki eivät kaipaa minuutin pikarukousta vaan oikeaa sielunhoitoa, jossa kuunnellaan ja keskustellaan ja selvitetään asiaa syvemmin.
Itse en mene parin kokemuksen jälkeen noihin pikarukouskokouksiin enää koskaan. Eihän niissä ehdi edes asiaansa sanoa, kun ollaan jo suoltamassa pikaista fraasirukousta ja työntämässä kumoon." Kaikki eivät kaipaa minuutin pikarukousta vaan oikeaa sielunhoitoa, jossa kuunnellaan ja keskustellaan ja selvitetään asiaa syvemmin. "
Totta - Jalovaaran luo tulee paljon tällaisia ihmisiä joiden kanssa sitten voidaan näiden kokousten ulkopuolella jutella.
"Itse en mene parin kokemuksen jälkeen noihin pikarukouskokouksiin enää koskaan."
Mutta tietänet ettet ole ainut ihminen tässä maailmassa. Meitä on niin monenlaisia ja Kristus hoiti kaikkia - ihan kaikkia jotka Hänen luokseen tulivat.- sielunhoitopalvelut1
tt11 kirjoitti:
Mielestäni papit voisivat olla hyvänä apuna - on kokemuksia että nämä ihmiset rukouksen jälkeen hyväksyvät kenentahansa sielunhoitajaksi, jolle voi paremmin kertoa asioistaan.
Pirkon kannattaisi itse perustaa sielunhoitopalvelu, jos kerran pappien apu ei kelpaa, mutta Pirkon toimintaan liittyen sielunhoitajaksi kelpaa kuka tahansa.
Pirkolla on varaa laittaa toiminta pystyyn vaikka heti ja palkata mukaan pappeja parempia työntekijöitä. Osa sielunhoitajista varmaan toimii mielellään vapaaehtoisiakin. Sellaisilla ihmisillä, jotka ovat itse todella tulleet autetuiksi, on tapana auttaa muita.
Joten miksi ei? Jos kyse kerran on erittäin tärkeästä asiasta niin ei tälle esteitä pitäisi olla. - sielunhoitopalvelut
tt11 kirjoitti:
Jäin miettimään vielä tällaista asiaa:
Ns. vapaat suunnat opettavat, että kaikki uskovat ovat pappeja. Kun papit eivät hoida tehtäviään, niin keitä kaikkia tällä tarkoitetaan? - sielunhoito...
papeille vuoro... kirjoitti:
Tarkennan itsekin vielä:
Onko mielestäsi siis yksi ongelmakohta siinä, että jotkut / monet papit eivät sielunhoitokeskusteluissa suhtaudu oikein niihin ihmisiin, jotka ovat tai uskovat olevansa riivattuja, ota heidän ongelmiaan tosissaan? Jos suhtautuisivat, niin he voisivat auttaa näitä ihmisiä heidän ongelmissaan.Tähän on ratkaisuna se, että Pirkko perustaa paremman ja laajamittaisemman palvelun.
Odotellaan tt11:n uutisia tästä iloisesta asiasta. ;) - jatko?
tt11 kirjoitti:
" Kaikki eivät kaipaa minuutin pikarukousta vaan oikeaa sielunhoitoa, jossa kuunnellaan ja keskustellaan ja selvitetään asiaa syvemmin. "
Totta - Jalovaaran luo tulee paljon tällaisia ihmisiä joiden kanssa sitten voidaan näiden kokousten ulkopuolella jutella.
"Itse en mene parin kokemuksen jälkeen noihin pikarukouskokouksiin enää koskaan."
Mutta tietänet ettet ole ainut ihminen tässä maailmassa. Meitä on niin monenlaisia ja Kristus hoiti kaikkia - ihan kaikkia jotka Hänen luokseen tulivat."Totta - Jalovaaran luo tulee paljon tällaisia ihmisiä joiden kanssa sitten voidaan näiden kokousten ulkopuolella jutella."
Kysyn - jälleen kerran: kuinka tämä jatkohoito on järjestetty? - kyynikko1
tt11 kirjoitti:
Paras hetki kohdata ihmisten hätää ja kärsimystä ! Näissä kokouksissa näitä ihmisiä voi kohdata - ei muualla. He eivät tule pappien pakeille.Yksinkertaisinta ja halvinta on ahneen kerätä kolehti kerralta suurilta massoilta-tietenkin!
- hmm... mietityttää..
"Tärkeää on, että ihmisten hätä otetaan sillai kuin he itse sen kertovat ja kokevat."
Hmm... Eikös tämä ole silkkaa humanismia?- humanismia...
Niin, miten tuo eroaa humanismista tai lipilaarien toiminnasta? Kun kummassakaan ei toimita Raamatun mukaan vaan korvasyyhyyn rukoillaan ja paijataan.
Ihan ihmisten haluista lähtevää touhua. ;)
- Yu.
tt11 sanoi:" He näkevät kristinuskon menoina ja muotoina ja teoretisoivat vain asialla ilman mitään konkreettista kosketuspintaa Jumalaan ja Hänen todellisuuteensa. "___Todella hyvin oivallettu.Vanha kansa sen jo tiesi puhuessaan leipäpapeista......
- selviytymistarina
Kaunis kirjoitus Pirkko Jalovaarasta Eeva-lehdessä.
http://www.eeva.fi/artikkeli/pirkko-jalovaara-rakkaus-parantaa-surun Tuokiokuva Kallion kirkosta Eeva-lehden mukaan ...
"Takaisin Kallion kirkkoon. On kulunut jo kaksi tuntia rukousillan alkamisesta. Seison Pirkko Jalovaaran ja avustajien vieressä. Tuona sateisena iltana kuulen monta harrasta pyyntöä. Alttarille tulijat kertovat Pirkolle, minkä asian puolesta he pyytävät rukousta. Joskus pyyntö on pelkkä kuiskaus.
Yksi toivoo, että syöpä paranisi, toisella on paniikkihäiriö, kolmas etsii apua selkäkipuunsa, neljäs juomisongelmaansa. Pirkko koskettaa jokaista kevyesti kädellään ja rukoilee. Ihmisiä kaatuu, ja voima näyttää koskettavan heitä kaikkia.
Isoja, raavaita miehiä puku päällä, keski-ikäisiä naisia huivit kaulassaan, nuoria miehiä ja naisia tennareissaan, lapsiakin. Kaikilla on hymy huulilla ja levollinen ilme.
Mikä yllättää eniten? Ei oikeastaan mikään. Tunnelmassa ei ole mitään mystistä. Kaikki vaikuttaa luonnolliselta. On vain pieni nainen, joka seisoo apua pyytävien ihmisten edessä, kuuntelee, rukoilee ja koskettaa.
”Olen oppinut rakastamaan näitä ihmisiä. Olen oppinut kohtaamaan sairautta”, Pirkko Jalovaara sanoo."- rakastan rakastan
Kaukorakkaus on aina ihanaa.
- ei tuomita
Ehkä nuo Jalovaara-kohtaamiset ovat vähän kuin lomaromanssi. Ihanaa hetken huumaa, pidempi ja syvempi suhde vaatisi niin paljon enemmän.
Kirjekaveruuskin näyttää jossain muodossa olevan suhteessa mukana ja aina välillä sitten tavataankin.
No, makunsa kullakin. - paljon samaa
ei tuomita kirjoitti:
Ehkä nuo Jalovaara-kohtaamiset ovat vähän kuin lomaromanssi. Ihanaa hetken huumaa, pidempi ja syvempi suhde vaatisi niin paljon enemmän.
Kirjekaveruuskin näyttää jossain muodossa olevan suhteessa mukana ja aina välillä sitten tavataankin.
No, makunsa kullakin.Sekin on yhteistä, että yhdessä vietettyyn aikaan nähden suhde saattaa tulla todella kalliiksi... ;)
- tässä yksi syy
Kaikki eivät halua parantua, mutta kaikki haluavat, että heistä välitetään.
Ei kai se nyt mitään omaisuuksia tienaa ja mainekin menee. Turha kadehtia. Menepä itse samaan hommaan.
Ja työllistääpä ainakin itsensä ja kirkon työntekijöitä.
Vähän sama kuin jotkut jauhaa pakkoruotsin poistamisesta, mutta eivät tajua, että tulisi lisää työttömiä. Ja paljon. Ruotsinkielen opettajat ja ruotsinkielen opettajakoulutus loppuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706