Maahantuojan eli Helkama-auton mukaan 1.8 TSI moottorin laskennallinen ikä on 300 000 km.
http://www.skoda-octavia.fi/index.html
Helkaman mukaan 1.8 TSI moottorin laskennallinen ikä 300000 km
43
2548
Vastaukset
- 1+1
Laskennallinen..
Todellinen ikä siis 100 000km - pettynyt Mika
Miten niin sata tonnia? Oggelistani posati kone 17 tkm kohdalla, meni takuuseen, mutta auto oli viisi viikkoa pajalla.
Nyt kone on kestänyt parikymmentä tuhatta, mutta seuraava auto on Skodaan verrattuna vanhankaikainen ja tehoton Toyota. Se kestää.- ei longlife ohjelmaa
Kannattaa tehdä eka öljynvaihto 1000 km:n jälkeen (jos ostat autosi uutena) - sen jälkeen kymppitonnin välein.
Tällä reseptillä Skodankin kone kestää n. 200 000 km. - nolo vaari
ei longlife ohjelmaa kirjoitti:
Kannattaa tehdä eka öljynvaihto 1000 km:n jälkeen (jos ostat autosi uutena) - sen jälkeen kymppitonnin välein.
Tällä reseptillä Skodankin kone kestää n. 200 000 km.vaari herää nykymaailmaan. noilla Wolkkarin koneilla on aina ajettu paljon ja pitkään.
- typö.
Type ärrä pinkasee alle kasin mutta kestää myös revittelyt!
- Esson papat rulaa
ei longlife ohjelmaa kirjoitti:
Kannattaa tehdä eka öljynvaihto 1000 km:n jälkeen (jos ostat autosi uutena) - sen jälkeen kymppitonnin välein.
Tällä reseptillä Skodankin kone kestää n. 200 000 km.hehee, länsiautojen moottrit on viimeistelty eikä tarvita mitään hiontaöljyjen vaihto kuten 20v. sitten ja tietysti Toyotan kohdalla.
30tkm huoltovälit riittää hyvin nykyautoissa ja sehän on ollut käytössä jo todelle monella merkillä ja paluuta turhaan öljyjen lutraamiseen ei ole.
Vaarin on niin pihalla, että oikein hävettää hänen puolestaan.
- Golf gti
Nykyisin kyllä oikeiden autojen moottoreilla ajetaan puolimiljoonaa kilsaa.60-70 luvulla kun kuplavolsulla pääsi 100tkm ilman koneremonttia sai maahantuojalta merkin/mitalin todisteeksi ja tämä on tosi.. Eipä ole niistä ajoista paljoa laatu parantunut..
- ,,,,,,,,,,
Mersu kestää sen 1000000 km
- 130cab
Tuo oli päivän parasta huumoria,kiitos
- ,,,,,,,,
130cab kirjoitti:
Tuo oli päivän parasta huumoria,kiitos
Se voi tuntua Skoda kuskista huumorilta.
- Rekkaveturi
Tarkoitat kai että kesti. MB 124 200D niin tekikin hyvin pienillä korjauskuluilla.
Nykymersu on aivan yhtä huono kuin kaikki muutkin autot.
Laskennallinen ikä jonka moottori on kestettävä ilman korjauksia on juuri tuo 200 000km. - mennyt on aika
juu, raskaan kaluston puolella, mutta ei nykyisillä henkilöautoilla enään vuosikymmeniin.
- huhhh
paitsi ruostuu ja ovet tippuu. JA TON HINTANEN AUTO!
- taas vaarin muistot
juu kesti joskus muinoin, vaan ei enään.
- vanhan laadukkaampia
Ainakin Fabian 1.9 D kestää hyvin ½ miljoonaa kilsaa ja harmi, että se on korvattu epäluotettavalla 1.6 TDIllä. Pitää vaihtaa Vaapukka Tojo Varikseen. Mutta ensin ajetaan Vaapukasta kilsat loppuun.
- osssss
Eikö tuo 1,6tdi kestä?
- laatupeli
osssss kirjoitti:
Eikö tuo 1,6tdi kestä?
no kestää siinä kuin tuo edeltäjäkin vähintään ja käyntiäänikin on sivistyneempi.
- menikö perille?
Autojen valmistuksella on tarkoitus tehdää firmojen omistajille RAHAA, eikä tehdää autojen ostajat onnellisemmaksi kuin ovat vanhan rötöskän kanssa.
- Voi juku
aloituksessa on "nolla virhe" . 30 000 km on oikea arvio. Kaikki sen yli luojan varassa. Tai tietty kone saattaisi kestää mutta DVG vaihteisto tökkää.
- Huima käyttöikä
Onko laskennallisen käyttöiän perusteet muuttuneet?
Joskus muinoin laskennalliset käyttöiät olivat autoilla 50 000km tai huomattavastikin alle ja niillä ajettiin noin 200 000 -300 000km. Aika huimaan kestoikään pitäisi päästä samoin perustein jos laskennallinen ikä on 300 000km.- jeps.
Tehtaan laskennallinen ikä on se 200-300 tuhatta minkä ne tohtii varmana luvata.. Ei se tarkoita että kun tulee 300t täyteen niin mylly pamahtaa.. Voi se kestää 600tuhattakin. Toi laskennallinen on se minimi. Mutta samassa suhteessa se tuskin on kuin ennen niinkuin kirjoitit
- hoida huolella
jeps. kirjoitti:
Tehtaan laskennallinen ikä on se 200-300 tuhatta minkä ne tohtii varmana luvata.. Ei se tarkoita että kun tulee 300t täyteen niin mylly pamahtaa.. Voi se kestää 600tuhattakin. Toi laskennallinen on se minimi. Mutta samassa suhteessa se tuskin on kuin ennen niinkuin kirjoitit
Mazdan tehtaan lausuman mukaan laakerit ym osat mitoitettiin kestämään noin 400.000 km. Noin oli ainakin vielä 626 aikaan.
Niillähän voi siististi ajaen päästä siis huimiin kilometrilukemiin . - vuonna 2013
hoida huolella kirjoitti:
Mazdan tehtaan lausuman mukaan laakerit ym osat mitoitettiin kestämään noin 400.000 km. Noin oli ainakin vielä 626 aikaan.
Niillähän voi siististi ajaen päästä siis huimiin kilometrilukemiin .no voit unohtaa nuo historia sarjan 626:et.
- 1000mb
vuonna 2013 kirjoitti:
no voit unohtaa nuo historia sarjan 626:et.
Siihen aikaan pääsi Skodalla 15tkm
- herätyssss dorkat
ja vielä kun tyhmät ymmärtäisivät mitä tuo laskennallinen kilometrimöäärä tarkoittaa.
- nvbnvnv
Niinpä VAG-konsernilla kun eivät ymmärrä, että laskennallinen ikä on 300 000 km ja sen verran pitäis OIKEASTI moottorilla päästä
- toycit
Päivää.
Olen toyotan omistaja, avensis -13. Muutaman toyotan omistaneena voin sanoa ettei toyotakaan ole sen parempi.
Moottorit paukkuu jopa alle tuon lukeman.
Aja vaan ylpeänä skodalla ja pää pystyssä. Hyvä auto se on.
Ota seuraavalla kerralla opiksi ylimääräiset äänet. Nämä on ns oppirahoja. - ja pommi tsi
Meitin Auti on samoilla kamppeilla liikkuva , epäilen sen tulevaisuutta mitenkään laadukkaana autona . Saattaa olla pommi tai ammus .
- autot on mitä on
Paljon on luvattu moottorille ikää kun 300tkm. Lupaavatko muutkin yhtä paljon? Epäilen??
- TSI 1.2
Jos Saksassa on peloteltu näiden downsizing-moottoreiden kestävän 100 - 150 tkm, niin samalla logiikalla tällaiselle isommalle TSI:lle vois kai sitten odottaa 150 - 200 tkm ikää. Vaan toivotaan parempaa...
- että sellaista
VAG:n 1.2 TSI on huonoin moottori, mitä tällä hetkellä on markkinoilla.
Mutta onhan se Skodan tekemä, aitoa "tsekkilaatua" koko konsernille.
Kumma kun Daciallakin on parempia moottoreita vaikkei kukaan Romanian rellua arvosta.- Niin tärkeä Skoda!!
Sinä provoilet ja minä edelleen kyselen:
MIkä juuri siinä 1.2 TSI-moottorissa mättää? Sekö, että esim. tuplaturbo ja 16-venttiiliä puuttuu? Lieneekö provosi takana juurikin "tieto" tsekkiläisestä suunnitelusta. Saksalainen on tietenkin suunnitellut muut TSI:t paremmin? Lieneekö Skodan tsekissä konsernille tekemä 1.4 parempi ja jos niin miksi?
Oletko Lada-miehiä ja kommunisti? Pettikö tsekit proletariaatin diktatuurin? Mikä mättää? - huono on moottori
Niin tärkeä Skoda!! kirjoitti:
Sinä provoilet ja minä edelleen kyselen:
MIkä juuri siinä 1.2 TSI-moottorissa mättää? Sekö, että esim. tuplaturbo ja 16-venttiiliä puuttuu? Lieneekö provosi takana juurikin "tieto" tsekkiläisestä suunnitelusta. Saksalainen on tietenkin suunnitellut muut TSI:t paremmin? Lieneekö Skodan tsekissä konsernille tekemä 1.4 parempi ja jos niin miksi?
Oletko Lada-miehiä ja kommunisti? Pettikö tsekit proletariaatin diktatuurin? Mikä mättää?Copu paste toisesta keskusteluketjusta:
"1.2 TSI- ja kaksoisahdetuissa 1.4 TSI -moottoreissa on havaittu jakopään ketjun venyneen tai hypänneen irti. Seurauksena voi olla iso koneremontti.
Vian syynä on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.
Mikäli auton myyjä suhtautuu jakopään ketjun korvausasiaan nihkeästi, kannattaa perehtyä Kuluttajaviraston verkkosivuihin, joilta löytyy selkeät ohjeet valituksen tekemiseen.
Saksalaisen Autobild-lehden mukaan esimerkiksi 1.2 TSI -moottoreiden jakopäiden kansiin on lisätty ohjain, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen.
Jakoketju ei ole kulutusosa kuten monissa autoissa käytössä oleva jakohihna, jolle on tarkkaan määritelty vaihtoväli." - on nää reppanoita
huono on moottori kirjoitti:
Copu paste toisesta keskusteluketjusta:
"1.2 TSI- ja kaksoisahdetuissa 1.4 TSI -moottoreissa on havaittu jakopään ketjun venyneen tai hypänneen irti. Seurauksena voi olla iso koneremontti.
Vian syynä on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.
Mikäli auton myyjä suhtautuu jakopään ketjun korvausasiaan nihkeästi, kannattaa perehtyä Kuluttajaviraston verkkosivuihin, joilta löytyy selkeät ohjeet valituksen tekemiseen.
Saksalaisen Autobild-lehden mukaan esimerkiksi 1.2 TSI -moottoreiden jakopäiden kansiin on lisätty ohjain, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen.
Jakoketju ei ole kulutusosa kuten monissa autoissa käytössä oleva jakohihna, jolle on tarkkaan määritelty vaihtoväli."ja kaikki mitä netistä löytyy on faktaa, ilmankios kakarat ei tiedä nykyään yhtään mistään mitään, sori luurin käyttö on kadehdittavan näppärää.
- huono mikä huono
on nää reppanoita kirjoitti:
ja kaikki mitä netistä löytyy on faktaa, ilmankios kakarat ei tiedä nykyään yhtään mistään mitään, sori luurin käyttö on kadehdittavan näppärää.
Jaha, Skodakauppias taas trollaa.
- moottorit on huonoja
huono mikä huono kirjoitti:
Jaha, Skodakauppias taas trollaa.
Trollit epäsuorasti siis kehuu normi 1.4 ja 1.8 TSI-moottoreita. Ovat sattuneet tuon yhden jutun lukemaan. Vikoja löytyy myös isommissa lohkoissa ketjun osalta, mutta tietenkin yhdistelmänä "alitehoinen 1.2" ja "kommarisuunnittelu tsekissä" on maukas yhdistelmä...
Skodakauppiaita (kuten muitakaan automyyjiä) tällainen pellepalsta tuskin kiinnostaa. Tää valittajaporukka harvoin uutta autoa edes ikinä ostaa... - Skeida on skeida
moottorit on huonoja kirjoitti:
Trollit epäsuorasti siis kehuu normi 1.4 ja 1.8 TSI-moottoreita. Ovat sattuneet tuon yhden jutun lukemaan. Vikoja löytyy myös isommissa lohkoissa ketjun osalta, mutta tietenkin yhdistelmänä "alitehoinen 1.2" ja "kommarisuunnittelu tsekissä" on maukas yhdistelmä...
Skodakauppiaita (kuten muitakaan automyyjiä) tällainen pellepalsta tuskin kiinnostaa. Tää valittajaporukka harvoin uutta autoa edes ikinä ostaa...Nehän täällä juuri trollaa, Taavinpaskallekkin on yritetty lanseerata Ocu -lempinimeä, mutta kyllä kansa tietää - tsekkiläisen itäauton nimet kansankielessä ovat Kotaloota, Skeida, Skodillac, Skorche, Sokota, Suuda, Svoboda, Tsekkibemari, Tsekkiferrari
Skeida on hyvä nimi, sillä paskaIlahan on aina tekijänsä
Oktaavialla on ainakin pari lempparinimeä: Lahna-Skeida, Taavia , Taavi
Fabialla ainakin Vaapukka. - seita on seita se se
Skeida on skeida kirjoitti:
Nehän täällä juuri trollaa, Taavinpaskallekkin on yritetty lanseerata Ocu -lempinimeä, mutta kyllä kansa tietää - tsekkiläisen itäauton nimet kansankielessä ovat Kotaloota, Skeida, Skodillac, Skorche, Sokota, Suuda, Svoboda, Tsekkibemari, Tsekkiferrari
Skeida on hyvä nimi, sillä paskaIlahan on aina tekijänsä
Oktaavialla on ainakin pari lempparinimeä: Lahna-Skeida, Taavia , Taavi
Fabialla ainakin Vaapukka.Ai, että Skodakauppiaat trollaa. No, ilmankos Skoda on niin hyvin myynyt. Suomi24:n ansiota!
Kyllä Kansa tietää, Kansa ajaa Skodalla. Jos ahistaa, ota pilleri! - näin se menee
seita on seita se se kirjoitti:
Ai, että Skodakauppiaat trollaa. No, ilmankos Skoda on niin hyvin myynyt. Suomi24:n ansiota!
Kyllä Kansa tietää, Kansa ajaa Skodalla. Jos ahistaa, ota pilleri!Suomalaiseen melankolisuuteen kuuluu ehdottomasti itäauto. Skoda Ladaa huomattavasti huonompana autona soveltuu erinomaisesti itsensäruoskijoille ja Helkamalla on huomattu tämä markkinarako.
- entinenpaskakuski
ÄTHSII...POKS!!!!
- edejjfeefefe
... ja lakanat vaihtoon...
turha hävetä, sattuu sitä muillekin "vahinkoja" - tojo kestää
Käytetyt Skodalootat ei paljoa maksa, varmaan syynä on nuo huonot moottorit.
- Niin,
Ei moottori sinänsä huono ole, se ei vain kestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232