Juttukavereita/vertaistukea muista ahmateista?

kookospöllö

Löytyiskö täältä BEDiä sairastavia, jonka kanssa vois esim sähköpostitse jakaa kokemuksia sairaudesta ja tukea parantumiseen? Olen itse vasta vihdoin myöntänyt itselleni että kyse on tosiaan sairaudesta, oon yrittänyt uskotella että kyllä mä kohta alan laihduttaa ja kyllä ne vanhat vaatteet mahtuu kohta taas päälle. Ainoa asia mikä pyörii mielessä on ruoka, jos ois olemassa joku itsepalveluruokakauppa missä ei tarvis nähdä yhtäkään ihmistä niin menisin varmaan ostamaan heti kymmenillä euroilla mässäiltävää (jotka menis parissa tunnissa). En kehtaa nähdä enää kavereita enkä edes perhettä kun tuntuu että oon kuvottavin läski maailmassa. (ja siis olen oikeasti ylipainoinen, en mikään "yhyy söin puolikkaan leivän olen ahmatti"). Kohtalotovereita? Parantuneita? Kaikki tuki otetaan vastaan!

4

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustfightback

      Mulla on melkeinpä sama tilanne. Oon just vasta myöntäny itelleni että tosiaan kyseessä on sairaus ja nyt koitankin hoitaa asiaa muullakin kun aina vaan uudella dieetillä ja toistuvilla pettymyksillä. Olen itse siis kotiäitinä ollut kohta kaksivuotta ja päätin jatkaa opintoja ensi kuussa. Vähän muutakin sisältöä ja ajateltavaa elämään! Painin samalla bedin lisäksi vakavan masennuksen kanssa... toivottavasti piakkoin löytyisi se parempi olo jostain.tsemppiä sullekin :)!

      • kookospöllö

        Kiitos! Mulla myös toi masennus kuuluu "pakettiin", ja siitä toi koko syömispelleily kai alunperin on lähtenytkin. Masennukseen oon saanut apua jo vuosia mutta en ole koskaan kehdannut kenellekään lääkärille kertoa syömisongelmistani, häpeä on liian suuri.
        Onnea opintoihin! :)


    • Hei.
      Olisi mahtavaa lähetellä sähköposteja kohtalontoverin kanssa.

      Tosiaan siis viisi vuotta sitten diagnosoitu
      lapsesta asti ollut,
      nyt hyvin pelottavasti bulimian suuntaan menevä, mutten anna sen mennä.

      Tällä hetkellä olen mukana laihdutuskilpailussa ja uskottelen itselleni että tällä kertaa se onnistuu,
      mutta..

      Ikää on 21 ja painoa enimmillään 110
      nyt 95.

      miun email on [email protected]
      ota yhteytttä jos haluat.

    • Luminan<3

      Minäkin kaipaisin vertaistukea. Mulle ei ole tehty varsinaista BED-diagnoosia mutta jonkinlainen ahmimishäiriö kyseessä on kuitenkin ja pakkomielle ruokaan ja syömiseen. Tää on helvettiä!!
      Voisin vaan syödä, syödä, syödä, syödä..vaikka tiedänkin ettei se ole mulle hyväksi ja tätä menoa syön itseni hengiltä. En haluaisi sitä ehkä ihan kuitenkaan.
      Olen 30-vuotias nainen.
      Kirjoitelkaa! Mulla ei ole ketään tuttua joka kärsisi samasta ongelmasta, enkä muutenkaan juuri kehtaa puhua tästä kenellekään :(
      osoitteeni: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe