Parasta ennen

Lyijysäilyke

Säilyykö panokset ikuisesti vai pitääkö varastoja ampua pois vanhimmasta päästä? Kaveri väitti näin, mutta miksei sitten panoslaatikoissa ole parasta ennen-päiväystä? Ruutiko siinä mätänee vai tuleeko nallista jotenkin epävarma? Laskeeko tehot liikaa, eikö ne vielä kelpaa vähän vaisumpinakin? Haulikkomies olen.

2

2517

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasarallayrittänyt

Riippuu täysin käytetyn räjähtävän aineen tyypistä... tuo Kemijärven tapaus, oli ilmeisesti purkanut jotain kranaattia vähän huolimattomasti sitten... minulla on muuten yksi tuollainen kokonainen tyhjennetty, aika komeakin koristeena.

• ressu.

Patruunat kannattaa säilyttää kuivassa ja viileässä. Tavallinen sisäilmakin on ihan ok.
      Patruunat vanhenevat hiljalleen. 5-10 vuotta menee ihan ok, mutta 20 vuotta rupeaa olemaan vähän liikaa. Asia riippuu vähän siitä mihin käyttään ne on tehty. Sotapaukut on tehty varastoitaviksi ja siviilipaukut ammuttaviksi.
      Moni ei tiedä, että myös messinkinen hylsy vanhenee vaikka sitä seisottaisi hyllyn reunalla. Messinkiä vaivaa ns. varastorepeäminen eli kylmävedetyssä hylsyssä on jännityksiä, jotka hiljalleen haurastuttuvat hylsyä. Messingin pintaa keräätyy myös ilmasta epäpuhtauksia, jotka aiheuttavat korroosiota pikku hiljaa. Yleensä haurastuminen näkyy ammutussa hylsyssä kannan tienoilla pieninä poikittaisina repeäminä.
      Ruuti vanhenee kemiallisesti ja patruunoiden vomakkuus alkaa vaihdella. Kosteus vaikuttaa kaikkein enite eli ne paukut joita on ulkoiluttanut ja ovet jääneet ampumatta kannataa ampua pois seuraavilla kerroilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1642
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      441
      1150
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1095
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1015
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      993
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      877
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      655
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      642
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      634
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      628
    Aihe