Asun vuokra-asunnossa, ja haluaisin tietenkin sisustaa kämpän omien halujen mukaan. Paha vaan että tämä vaatii melkoisen määrän seiniin porattavia reikiä. Vuokra-isännälle olen kyllä jo sanonut että muutamaan kohtaan pitää reikiä porailla, mut kiintiö on ehkä tullut jo täyteen aikoja sitten kun laskeskelin että huoneistossa ois mun tekemiä reikiä yli 20 kappaletta näkyvillä paikoilla..
Saahan ne kai sit paklattua jotenkin, iso homma tietty vaan kun muuttaa pois ni pitää maalata koko kämppä.
Ongelmana on että mulla ois vielä aika paljon kiinniteltävää, esim. seinälamppuja, seinähyllyjä, peilejä, runsaasti tauluja joista osan voi laittaa kyllä taulukoukuilla mutta osaa ei, keittiöön seinätankoja, naulakoita, seinäänkiinnitettäviä huonekaluja, telkkari jne jne.
Oisko mitään muuta keinoa kiinnittää noita muuten kun poraamalla reikiä? En usko että kaksipuoleinen teippikään pitää oikeestaan mitään noista.
Rikkaaksi tulee vielä se joka keksii jonkun mullistavan apukeinon tähän ongelmaan!
Miten tehdä seinäkiinnitys betoniseinään ILMAN REIKÄÄ
2
16247
Vastaukset
- kjuion
Osa noista on kyllä niin painavia, että eivät pysy ilman kunnollisia kiinnityksiä, jotka taas vaativat iskuporakoneella/poravasaralla tehtävät reiät seinään.
Miten paljon sitten vuokralainen voi tehdä reikiä seiniin, että ei joudu vastaamaan siitä, on toinen asia. Normaali asuminenhan tekee joka tapauksessa jälkensä. Tuollaiset kiinnitysreikien aukot saa pienellä pintaremontilla korjatuksi. Kittiä ja maalia seiniin. Joku toinen palsta voisi olla parempi selvittämään asiaa vuokralaisen kannalta. - Spaklaaja
Lienee ihan tavallisella maalais- tai kaupunkilaisjärjelläkin varsin selvää, ettei ole olemassa mitään keinoa, jolla maalattuun tai tapetoituun seinään saataisiin pitävästi kiinni mitään painavia esineitä ilman että maali- tai tapettipinta kärsii. Jo teippi, sinitarra tai vastaava saa aikaan jäljet, jotka vaativat uudelleenmaalausta tai -tapetointia.
Ota siis vain iskuporakone kauniiseen käteen ja valmistaudu henkisesti pakkelointi- ja maalauspuuhiin vastaisuudessa (ellei vuokrasopimuksessasi ole pykälää, jonka mukaan tuo meikkausremppa menee vuokraisännän piikkiin).
Minulla oli aikoinaan omistusyksiö ja siinä itserakennettu 2 hengen nukkumaparvi. Se tukeutui kahteen seinään, hyllykköön ja kattoon. Seinissä ja katossa oli proppaukset. Toivoin ostajaksi nuortaparia, joka antaisi arvoa parven antamalle lisätilalle lattiatasossa. Ostajaksi valikoitui kuitenkin iäkäs leskirouva, joka halusi parven poistettavaksi. Kauppakirjaan tehtiin ehto, jonka mukaan parvi lähtee ja seinät katto paikataan ja paikkamaalataan siististi. Jouduin hommiin, onneksi tulos kelpasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733