Turhauttaa Sonera

9 krt tunnissa

Eli valitettavasti pääsyin Soneran laajakaistaan, jonka piti toimia 8.8.2013 alkaen. Alkoi toimia kaksi päivää myöhemmin, toimi viisi minuuttia. Alkuun ei toiminut sitten ollenkaan, tarkistin johdot, pistokkeet sekä itse modeemin. DSL valo ei ensin palanut, soitin Soneralle ja korjasivat ja toimikin sen päivän ajan. Seuraavana päivänä ei toiminutkaan (yöksi sammutin modeemin nappulasta).

Nyt tämä pätkii jatkuvasti tuon jälkeen. Yhden päivän toimi katkeilematta. Tein myös Soneran nettinopeustestin, tämän siis pitäisi olla 10 meganen, mutta latausnopeus on 1.65 Mbit/s ja lähetysnopeus 0.87 Mbit/s. Soneran mukaan heillä näkyy että netti toimii, olen ollu yhteydessä useasti. Käskivät kokeilla eri modeemia koska se voi olla rikki (sain heidän kauttaan modeeminkin laajakaistan yhteydessä) ja jos he lähettävät korjaajan ja selviää että itse modeemissa on vika, lasku on mulle 100 euroa. Eli mun pitäisi itse ostaa modeemi ja kokeilla, onko modeemini mahdollisesti rikki. Onkohan edes mahdollista kun se sen yhden päivän ajan toimi moitteetta (muuten kyllä siis katkeilee koko ajan ja voi kestää 10 minuuttia ennenkuin toimii, en ehdi aina edes maksaa laskua verkkopankissa kun ehtii katketa).

Tuossa juuri testasin kuinka monta kertaa netti pätkäisee tunnin sisään. Vain vaivaiset yhdeksän kertaa.

Kuinka helvetissä pääsen eroon tuosta Sonerasta? Vituttaa niin maan perkeleesti, että heidän kauttaan tulee modeemi jonka epäilevät olevan rikki, minun täytyy ostaa uusi modeemi kaupasta ja testata onko näin ettei mun tarvitse maksaa korjaajan käynnistä 100 euroa jos modeemi onkin rikki.

Neuvoja, vinkkejä? Miten olette toimineet kun teillä on ollut liittymä joka ei ole toiminut?

2

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkät linjat?

Lähtötiedoissa on puutteita, mutta muutama arvaus: Olet ilmeisesti maaseudulla ja linjayhteys on useita kilometrejä Soneran DSLAMiin?

Tuttavalla oli vastaavan tyylisiä ongelmia ja linjanopeudet pyöri ajoittain parin megan luokassa. Laskun mukaan se oli kuitenkin 8 megaa. Asentaja kävi paikantamassa vikaa ja syylliseksi paljastui maa-kaapelin jatkos, josta oli mennyt vettä kaapeliin. Korjaus auttoi ja nyt nopeus on jotain 6 megan luokkaa. Yhteys on liian pitkä eikä täyttä nopeutta ADSL-nopeutta edes pysty saamaan, mutta tärkeintä on ettei yhteys pätki enää...

Pätkiviin yhteyksiin auttaa modeemin mukana tulleen ADSL-suotimen käyttö, vaikka sitä ei usein tarvittaisikaan. Jos samalla linjalla on lankapuhelin ja sen rinnalle on kytketty ADSL-yhteys, niin ilman suodatinta ei ADSL selviä katkoksitta.

• Aloittaja123

Asun kaupungin keskustassa, joten ongelma tuskin johtuu etäisyydestä DSLAMiin. Modeemin yhteydessä ei myöskään käytetä lankapuhelinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3364
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      358
      2431
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2365
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      80
      1688
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1375
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1060
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      956
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      72
      891
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      732
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      674
    Aihe