Hei. Olen nyt jo 20-vuotias mies ja tähänkään mennessä en ole uskaltanut kysyä miksi kummisetäni kuoli ennen kuin olin edes täyttänyt 6kk. Nyt haluaisin tietää, mutta samaan aikaan en vain uskalla kysyä. Äitini luulee jo, että olen päässyt yli siitä, että en ole ikinä tavannut kummisetääni enkä muista hänestä mitään. Minulla on vain yksi kuva hänestä ja sekin on jo vuosien aikana haalistunut pahasti. Kuitenkaan kyseessä ei oluut edes vanha ihminen, 41 oli kun kuoli. Tiedän, että hän ei tupakoinut ja alkoholiakin kuulemma vältti. Pystynkö jostain muualta saamaan selville kuolinsyyn, vai kannattaisiko vain antaa asian olla.
Edesmennyt kummini
2
156
Vastaukset
- kummi itse
Läheisiltä kysyminen on ainoa tapa. Jos asiasta olisi kulunut yli sata vuotta (100 v), niin siinä tapauksessa sen voisi saada tietoonsa esim. Maakunta-arkistosta. Alle 100 vuotta vanhoja juttuja ei sieltä tietoonsa saa ;(
Eli pitää vain rohkaista itsensä, ja uskaltautua kysymään ;) - öbtrohimjvfg
En ymmärrä miksi kuolemasta puhuminen on joillekkin täysi mahdottomuus. Toki hienotunteinen pitää olla ja läheisen kuolemasta on varmasti vaikea puhua mutta ei asioita voi vaan lakaista maton alle. Tässäkin sinua asia selvästi vaivaa. Tosin miten voi kaivata ihmistä jota ei ole ikinä tuntenutkaan, kun kyse ei ole isästä tai äidistä vaan kummista? eh.. Eli rehellisesti taidat olla enemmän utelias hänen kohtalosta ja siihen johtaneista syistä kuin puuttuvan kummin vaivaamasta tunteesta. Oli miten oli, kysy ihan rohkeasti asiaa, miksei, ja olet jo aikuinen ja kykenevä käsittelemään kuolemaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984