Narsismin olemassaolo

sairautta ei ole

Onko pieni mahdollisuus että mitään narsismia ei olisikaan olemassa?
Jotkut ihmiset vain ovat kusipäisiä.

5

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toiveissa. Toiveissa

Toiveissa. Toiveissa ja unelmissa kaikki on mahdollista.

• "Onko pieni mahdollisuus että mitään narsismia ei olisikaan olemassa?"

En usko tuon ettei mitään narsismia ole olemassakaan...koska ns. ihmisen itserakkaus on yksi elämää ylläpitävistä voimista...kehotetaanhan meitä rakastamaan lähimmäistäkin niinkuin itseämmekin...

"Terve narsismi

Narsismia voidaan pitää ihmisen tärkeimpänä positiivisena ominaisuutena.[7] Terveen narsistisella henkilöllä on hyvä itsetunto, ja hän voi hyvin. Narsistinen henkilö kykenee olemaan rikastuttavassa vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa ja löytää elämästään monia mielihyvää tuottavia asioita. Narsisti tuntee vahvuutensa ja heikkoutensa, eikä hänellä ole tarvetta korostaa itseään tai kykyjään eikä nujertaa toisia.[7] Terveen narsistista itsensä toteuttamista voidaan pitää elämänhaluisen elämän edellytyksenä. Terveellä narsistilla on rikas tunne-elämä ja sen myötä kyky kokea voimakkaita tunteita ja innostusta.[8] Hyvän itsetunnon ansiosta narsisti pystyy tarvittaessa olemaan myös yksin, ja terveen narsismin avulla ihminen kykenee selviytymään elämän kriiseistä ja kovistakin koettelemuksista"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi

Narsistinen persoonallisuushäiriö/ilkeä itserakkaus on sitten asia erikseen...

• koita kestää tieto

Jotkut ihmiset vain ovat kusipäisiä ja niiden lisäksi ovat vielä narsistit.

• Varjo entisestä

Sinä päivänä, jos ja kun epäonneksesi joudut läheisempiin tekemisiin narsistin kanssa, tiedät pelkän kusipäisyyden ja narsismin eron.

Kaikkien psykopaattien ja sosiopaattien on todettu olevan narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja tai sosiopaatteja. Ero on kuitenkin vain hiuksen hieno.

Pelkän kusipään eroaminen narsistista on kuitenkin yhtä suuri kuin yö ja päivä. Tiedät sen sitten jos uhriksi joudut.

• "Terve narsismi",

"Terve narsismi", tai miksi haluamme sitä ilmiötä nimittää, ei taida olla se, mikä täällä eniten askarruttaa. On oikeastaan aika merkityksetöntä, miksi nimitämme normaaliuttamme...

Sensijaan puurot ja vellit saa menemään sekaisin, joten yleisesti vakavaa persoonallisuushäiriötä nimeltä narsistinen persoonallisuushäiriö, yleisesti kutsutaan narsismiksi.

Sinänsä häiriössä ei liene muuta mystistä, kuin se, ettemme useinkaan ole tietoisia sen olemassaolosta ja tulemme yllätetyiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3825
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3340
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      71
      3247
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2800
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      51
      2404
    6. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      50
      2101
    7. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      67
      1943
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      42
      1921
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1739
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1718
    Aihe