Närästys, hengenahdistus

qwarggi

Närästys aiheuttaa minulle joskus sen, että pallean kohdalla on pahaa turvotusta ja syntyy hengenahdistusta. tuntuu, että sydän ei jaksa lyödä, kun on paineessa. Surkea olo helpottuu, kun saan röyhtäistyä. Olin jokin aika sitten ulkomailla hieman ohuessa ilmassa n. 2.000 metrin korkeudessa ja luulin pyörtyväni. En saanut tarpeeksi happea ja olo oli aivan kamala. Jotenkin olo sitten helpottui, kun olin paikallani ja sain vähän röyhtäiltyä.

Onko kukaan kokenut samaa?

6

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdiso

Joo, kuulostaa tutulta, itsellä juuri ruvetaan selvittämään koska oireet vaikuttavat refluksilta. Mulla ongelma on sellanen että en myöskään saa röyhtästyä, menee joku 6h pahassa olossa ja kaikki tulevat itsestään ulos, voimalla! Todella epämukavaa, kauan sulla on ollut tollasta?

• Vaivainen ukko

Vähän samantapasta ollu tääläkin. Närästää, ja yhtä mittaa joku vihloo ylävatsassa niin kuin joku puukolla leikkaisi ja sitten juuri tuota kuvailemaasi painetta. Oliskohan joku kuukausi tai pari mulla ollu vaivana. En vielä ole saanu aikasks mennä lääkärille, mutta varmaan tarttis kyllä.

Mites, käytättekö kahvia, tupakkaa tai alkoholia? Minkähän verran niillä on vaikutusta. Itse juon melko paljon kahvia, ja sauhuttelen päivittäin. Alkoholia ehkä kerran kuukaudessa pari olutta.

Toisinaan vaivaa iltaisin ja öisin, että häiritsee nukkumista. Joskus helpottaa kun juo esimerkiksi maitoa, niin närästys ainakin loppuu, mutta nuo loput eli vihlonta ja paine jäävät.

• hdiso

Itse en polta tupakkaa, käytä alkoholia tai juo kahvia. Syön tosin paljon rasvaista ruokaa, sipsiä, suklaata yms. Nykyisin yritän syödä terveellisesti. Olen tosin lievästi alipainoinen joten ylipainokaan ei ole syynä ja olen nuori nainen. Nexium ei juurikaan auta tekee vain pääni kipeäksi. Onneka kohta lääkäriin. Niin ja maitoa en voi juoda koska maitoyliherkkyys.

Onko teille närästyskohtaukset tuttuja? Yks päivä sain todella pahan sellaisen, tuntu kyllä ihan sydänkohtaukselta, tai sellaiseksi sen voin kuvitella. Työpaikallakin on tultu hädissään kyselemään että mikä vaivaa kun oireet ovat välillä niin pahat.

• Vaivainen ukko
        hdiso kirjoitti:

Itse en polta tupakkaa, käytä alkoholia tai juo kahvia. Syön tosin paljon rasvaista ruokaa, sipsiä, suklaata yms. Nykyisin yritän syödä terveellisesti. Olen tosin lievästi alipainoinen joten ylipainokaan ei ole syynä ja olen nuori nainen. Nexium ei juurikaan auta tekee vain pääni kipeäksi. Onneka kohta lääkäriin. Niin ja maitoa en voi juoda koska maitoyliherkkyys.

Onko teille närästyskohtaukset tuttuja? Yks päivä sain todella pahan sellaisen, tuntu kyllä ihan sydänkohtaukselta, tai sellaiseksi sen voin kuvitella. Työpaikallakin on tultu hädissään kyselemään että mikä vaivaa kun oireet ovat välillä niin pahat.

Soittelin eilen lääkärille, joka sitten käski mennä käymään niin koittaa keksiä jotain. Noh, minä sitten kävin siellä ja kirjoitti reseptin jotain litalginia, jonka pitäisi rentouttaa vatsan ja suoliston lihaksistoa, jolloin ne kammottavat kouristukset loppuvat ja sitten jotain melko vahvaa esomeprazolia närästykseen. Ja nyt viime yönä nukuin pitkästä aikaa kohtalaisen hyvin.

• Inuliini ei sovikaan

Ihmisille mainostetaan maitohappobakteereja ratkaisuksi vatsaongelmiin, mutta vasta nyt sain kuulla, etteivät niiden sisältämät INULIINIT sovikaan herkkävatsaisille.

• Reffluksia

Ei mitään apua Gastronlelista eikä mistään muustakaan ihmepilleristä.

Nexium auttaa vähän mutta aika tulossa tähystysleikkaukseen josta sitten lopullinen apu tulee.

Kirurgin veitsi ainoa apu, näin sanoi lääkäri.

Haponestolääkkeitä olen syönyt kourakaupalla 20 vuotta joten tietoa ja kokemusta asiasta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      132
      3144
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2981
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1936
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1579
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      984
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä