Miten kristinuskoon kääntyneet alkuperältään olevat muslimit suhtautuvat Koraaniin? Onko Koraani heistä edelleen pyhä kirja Raamatun rinnalla vai arvoton harhaoppinen teos?
Koorani ja kristinuskoon kääntyneet muslimit
15
439
Vastaukset
- ex-muslimi
Koska Koraani on yksin Mohammedin omasta päästään keksimä kirja, niin aika usein se lentää kokonaan roskiin. Raamattu ei ole kenenkään yksittäisen ihmisen keksintö.
Yksi asia mistä ei niin vain pääse eroon on se, että kun on pikkulapsesta saakka kotona ja seurakunnassa hakattu päähän islamia, niin tuon aivopesun seurauksena meillä jää sisäinen ääni päähän... esim. jos profeettaa häpäistään, niin osa minusta edelleen ajattelee, ettei noin saa tehdä ja se pitää kostaa. Tässä on kyse aivopesusta, jonka uhreja melkein kaikki muslimilapset ovat! Ilman tuota saatanallista aivopesua tuskin yksikään muslimi alkaisi hyväksikäyttämään "vääräuskoisia" tai räjäyttämään itseään ilmaan.- asaf
"Koska Koraani on yksin Mohammedin omasta päästään keksimä kirja..."
Hmmm.... Ootko sä noin viisas et väität tollaista?
Mistäkö profeetta Mohammad SAAS keksikään näitä:
ESIMERKIKSI
- Ihmisen sikiö-kehitys
- Maailmankaikkeuden syntyperä
- DNA-sormenjäljet
.....
Näistä lukee koraanissa(1400 vuotta sitten). Niin, vastaa nyt mun kysymykseen, mistä rakas profeettani keksikään näitä? Ja milloin vasta tiede saikaan näitä selville? - ex-muslimi
asaf kirjoitti:
ESIMERKIKSI
- Ihmisen sikiö-kehitys
- DNA-sormenjäljet
.....
Näistä lukee koraanissa(1400 vuotta sitten). Niin, vastaa nyt mun kysymykseen, mistä rakas profeettani keksikään näitä? Ja milloin vasta tiede saikaan näitä selville?Voi sinua onnetonta, kun sinulle on syötetty valheita. Taidat uskoa vaikka haltia keijuihin tai joulupukkiin, jos joku imaami niin käskee? Sinunkaltaiset henkilöt, jotka eivät ajattele itse, tekevät islamista (ja muistakin uskonnoista) vaarallisia.
Kun DNA:n emäspareja merkitään aakkosilla, niin sopivasti sovittamalla saadaan mitä tahansa tekstiä koodattua DNA-ketjuihin! Valtavasta DNA:sta löytyy vaikka Kalevalan runoja, jos vain alkaa hakemalla hakea ja sovittaa. Sieltä löytyy myös, jos tarkoituksella hakee, kirjoitus: "Rakas profeettani on helvetissä." ja tuo teksti löytyy vaikka kaikilla kielillä, koska yhden kromosomin DNA:ssa on noin 200 miljoonaa emäsparia!!
Suomessa on vanha sanonta: "Lukee kuin Piru Raamattua." Tuo tarkoittaa sitä, että luitpa mitä tahansa, niin aina voit ymmärtää sen haluamallasi tavalla. Uskovaiset ovat aina lukeneet Koraania kuin Piru Raamattua, kun he ovat halunneet perustella joitain elämän asioita Koraanilla. Kai ymmärrät, että jos Koraanin epäselviä ja monimerkityksellisiä lauseita alkaa pohtimaan, niin AINA niihin voi löytää tieteellistä sisältöä.
Nuo kaikki esimerkkisi ovat ihmisten väkisin keksimiä yhteyksiä Koraanin ja luonnon välillä, ja lisää löytyy kunhan vain riittää mielikuvitusta, MUTTA jos Koraani olisi aitoa Jumalan kirjoitusta, niin se antaisi suoraan erehtymättömän vastauksen kaikkeen.
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksei Koraanissa ilmoiteta Maan olevan pallo? Oletko ajatellut ITSE ja miettinyt koskaan? Muslimi tiedemiehet eivät hypi riemusta ja julista maailmalle, että he ovat löytäneet Koraanista lauseen, jonka mukaan Maa olisi pallomainen... koska Koraanin mukaan Maa on litteä kuin lattiamatto!! Näkymättömät pilarit kannattelevat taivasta! Lisäksi Koraanin mukaan Aurinko myös laskee jonnekkin suohon (Suura 18:86)!! Koraani sisältää paljon paljon muiltakin tieteellisiä järjettömyyksiä. Toisaalta, jos lukee Koraania kuin Piru Raamattua, niin niillä järjettömyyksilläkin voi perustella joitain oikeita asioita.
Lueppa tuo sivu lävitse ja mieti sen jälkeen mikä on totta ja mikä ei. Siellä puhutaan myös tuosta sinun mainitsemastasi sikiön kehityksestä
http://www.faithfreedom.org/Articles/SKM/contradictions.htm
En haluaisi loukata sinua, mutta ole hyvä ja mieti tätä asiaa kun menet nukkumaan. Tässä on kyse siittä, että liian innokkaat uskovaiset kuvittelevat löytävänsä Koraanista jotain sellaista, mitä siellä ei todellisuudessa ole. Huijauksia on maailma täynnä ja ihmismieli uskoo sen, mitä se haluaa uskoa.
Toivottavasti ajattelet näitä asioita ITSE. - tiirismaa
asaf kirjoitti:
ESIMERKIKSI
- Ihmisen sikiö-kehitys
- DNA-sormenjäljet
.....
Näistä lukee koraanissa(1400 vuotta sitten). Niin, vastaa nyt mun kysymykseen, mistä rakas profeettani keksikään näitä? Ja milloin vasta tiede saikaan näitä selville?Nimimerkille asaf
Olet saanut vastauksen ex-muslimilta. Nyt on sinun vuorosi kertoa perustelusi tiedoillesi (tai luuloillesi). Miksi esimerkiksi luulet, että Koraani on täsmälleen sama kuin 1400 vuotta sitten? - asaf
ex-muslimi kirjoitti:
Voi sinua onnetonta, kun sinulle on syötetty valheita. Taidat uskoa vaikka haltia keijuihin tai joulupukkiin, jos joku imaami niin käskee? Sinunkaltaiset henkilöt, jotka eivät ajattele itse, tekevät islamista (ja muistakin uskonnoista) vaarallisia.
Kun DNA:n emäspareja merkitään aakkosilla, niin sopivasti sovittamalla saadaan mitä tahansa tekstiä koodattua DNA-ketjuihin! Valtavasta DNA:sta löytyy vaikka Kalevalan runoja, jos vain alkaa hakemalla hakea ja sovittaa. Sieltä löytyy myös, jos tarkoituksella hakee, kirjoitus: "Rakas profeettani on helvetissä." ja tuo teksti löytyy vaikka kaikilla kielillä, koska yhden kromosomin DNA:ssa on noin 200 miljoonaa emäsparia!!
Suomessa on vanha sanonta: "Lukee kuin Piru Raamattua." Tuo tarkoittaa sitä, että luitpa mitä tahansa, niin aina voit ymmärtää sen haluamallasi tavalla. Uskovaiset ovat aina lukeneet Koraania kuin Piru Raamattua, kun he ovat halunneet perustella joitain elämän asioita Koraanilla. Kai ymmärrät, että jos Koraanin epäselviä ja monimerkityksellisiä lauseita alkaa pohtimaan, niin AINA niihin voi löytää tieteellistä sisältöä.
Nuo kaikki esimerkkisi ovat ihmisten väkisin keksimiä yhteyksiä Koraanin ja luonnon välillä, ja lisää löytyy kunhan vain riittää mielikuvitusta, MUTTA jos Koraani olisi aitoa Jumalan kirjoitusta, niin se antaisi suoraan erehtymättömän vastauksen kaikkeen.
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksei Koraanissa ilmoiteta Maan olevan pallo? Oletko ajatellut ITSE ja miettinyt koskaan? Muslimi tiedemiehet eivät hypi riemusta ja julista maailmalle, että he ovat löytäneet Koraanista lauseen, jonka mukaan Maa olisi pallomainen... koska Koraanin mukaan Maa on litteä kuin lattiamatto!! Näkymättömät pilarit kannattelevat taivasta! Lisäksi Koraanin mukaan Aurinko myös laskee jonnekkin suohon (Suura 18:86)!! Koraani sisältää paljon paljon muiltakin tieteellisiä järjettömyyksiä. Toisaalta, jos lukee Koraania kuin Piru Raamattua, niin niillä järjettömyyksilläkin voi perustella joitain oikeita asioita.
Lueppa tuo sivu lävitse ja mieti sen jälkeen mikä on totta ja mikä ei. Siellä puhutaan myös tuosta sinun mainitsemastasi sikiön kehityksestä
http://www.faithfreedom.org/Articles/SKM/contradictions.htm
En haluaisi loukata sinua, mutta ole hyvä ja mieti tätä asiaa kun menet nukkumaan. Tässä on kyse siittä, että liian innokkaat uskovaiset kuvittelevat löytävänsä Koraanista jotain sellaista, mitä siellä ei todellisuudessa ole. Huijauksia on maailma täynnä ja ihmismieli uskoo sen, mitä se haluaa uskoa.
Toivottavasti ajattelet näitä asioita ITSE.Nyt menetin uskoni... kiitti vaan vitusti!
- H+4
asaf kirjoitti:
ESIMERKIKSI
- Ihmisen sikiö-kehitys
- DNA-sormenjäljet
.....
Näistä lukee koraanissa(1400 vuotta sitten). Niin, vastaa nyt mun kysymykseen, mistä rakas profeettani keksikään näitä? Ja milloin vasta tiede saikaan näitä selville?Asafille: Raamatussa kuvataan sikiän kehitys jo satoja vuosia ellei kauemminkin,ennen kuin Koraania edes oli kirjoitettu. Heprealaisissa kirjoituksissa.
- 2014
tiirismaa kirjoitti:
Nimimerkille asaf
Olet saanut vastauksen ex-muslimilta. Nyt on sinun vuorosi kertoa perustelusi tiedoillesi (tai luuloillesi). Miksi esimerkiksi luulet, että Koraani on täsmälleen sama kuin 1400 vuotta sitten?Mutta näinhän tuo "ex-muslimikin" ajattelee. Koska hänen mielestään Koraani on Muhammedin omasta päästään keksimä, niin silloinhan se on 1400 vuotta vanha myös hänen mielestään. Ei se Muhammed kovin monella vuosisadalla voinut elää.
- Koraani+Raamattu
Voidaan ajatella niinkin, että sekä Koraani ja Raamattu ovat aivan yhtälailla Jumalan sanaa eivätkä sulje pois toisiaan Jumalan ilmoituksena. Koraanin mukaan sellainen ei ole edes kunnon muslimi joka ei usko myös Raamattuun. Tosi muslimi on siis velvoitettu uskomaan kaikkiin Jumalan ilmoituksiin. Suura 2:136; 4:136; 29: 46
- Akkadi
Itse en usko, että allah olisi Raamatun ilmoittama Jumala. Hedelmistään puu tunnetaan.
Muhammadin puheet ja teot ovat muutenkin niin ristiriidassa Jeesuksen opetuksiin nähden, että häntä ei voi pitää Jumalan profeettana. Muhammadhan kävi esittäytymässä alkukristityille ja juutalaisille profeettana, mutta kumpikaan osapuoli ei hyväksynyt häntä profeetaksi - Koraani+Raamattu
Akkadi kirjoitti:
Itse en usko, että allah olisi Raamatun ilmoittama Jumala. Hedelmistään puu tunnetaan.
Muhammadin puheet ja teot ovat muutenkin niin ristiriidassa Jeesuksen opetuksiin nähden, että häntä ei voi pitää Jumalan profeettana. Muhammadhan kävi esittäytymässä alkukristityille ja juutalaisille profeettana, mutta kumpikaan osapuoli ei hyväksynyt häntä profeetaksiPointti onkin siinä, että Raamatun ja Koraanin sanomassa paikoin esiintyvä ristiriitaisuus johtuu siitä, että kukaan profeetta ei ole täydellinen, vaikka muslimit yleensä niin uskovatkin. Aina kun profeetta välittää Jumalan sanaa niin siihen tulee ns. astian maku eikä se ole ns. automaattikirjoitusta muutenkaan. Seuraava Raamatun kohta valaisee asiaa hyvin. 1.Kor.13: 9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, 10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.11. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. 12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
Jos ihmiset tämän oivaltaisivat ja luopuisivat tiukasta fanatismistaan ja olisivat nöyrän joustavia niin maailma olisi parempi paikka ja ehkä Lähi-idän iänikuinen kriisi helpottaisi.
Tämähän vaikutti mielenkiintoiselta keskustelulta.
Nuo tiede-väittämät Koraanista sisältävät itse asiassa sen sivujuonteen, että tiede on korkein totuus.
Jos sitten katsotaan onko nuo mainitut tiede-löydöt tehty Koraanin avulla, niin ainakaan DNA-molekyylin salaisuuksien selvittelyssä Koraanin lukijat eivät ole erityisesti loistaneet. Ja tämähän tekisi sitten kyseisen tiedon esiintymisen Koraanissa milteipä pelkäksi kettuiluksi Kaikkivaltiaan taholta (tässä siis huomioitu se, miten muslimit uskonevat). Siis että salakirjoittaisi tieteelliset totuudet Koraaniin, mutta ne pitäisi ensin Koraanista tietämättömien löytää ja muslimien ottaa nuo ateistienkin tekemät keksinnöt käyttöön, maksaa niistä lisenssimaksuja jne. Ja sitten Koraania tutkiva muslimi löytäisikin sen tiedon kirjasta. Jos olisi löytänyt ensimmäisenä, olisi siitä tullut säästöä ja etua muslimeille. Mutta nyt se on vain jälkiviisastelun arvoista.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että kyse onkin vain uskoa vahvistavasta jälkiviisastelusta. Samaa jälkiviisastelua harrastetaan toki Raamatunkin ympärillä, vaan juutalaisten saamat Nobel-palkinnot todistavat, että Raamatun kulttuuripiirissä voi syntyä oikeastikin tiedettä edistävä ilmapiiri (ei toki välttämättä).- afterlife78. ..
Obama ja Jasser Arafat saivat Nobelin rauhanpalkinnon, meni maku koko pystistä... jos rauhanpalkinto on noin surkea, niin tiedepalkinnoissakin on pakko olla jotain mätää myös. Nythän Obama suunnittelee taas Syyriaan lähtöä Al-Quodan tueksi median ollessa jutussa mukana, Britannian Cameron on sanonut ei kiitos tällä kertaa, mitäköhän sanoo Ranska tällä kertaa ja joutuuko Putin taas puhumaan heidät yli??? Vuorisaarnassa todetaan, että ne jotka kutsuvat jotakuta hulluksi (siihen aikaan ei tunnettu mielenvikaisuutta vaan uskottiin posessioksi), saavat kokea helvetin
tulen, joten myönnän virheeni, kyllä Bäckmannillakin on oikeus mielipiteeseen. Fasismi rakennetaan hulluksi kutsumiselle, esim. Hitlerin Saksassa ei ollut keskitysleirejä, olit hullu jos niin väitit, Stalinilla sama jne. Joten tärkeä ajatus kristukselta.
- Satua vain
Sekä koraani että raamattu ovat ihmisten sepittämiä satukirjoja. Ei tarvitse montaa kappaletta lukea että tajuaa niiden oleman satoja vuosia sitten eläneiden ihmisten kirjoittamia, sen verran kapeaa se maailmankatsomus on ja tieto ympäröivästä maailmasta vähäistä.
- SatuEno
Olen täysin samaa mieltä, satua ovat kaikki uskonnot, mutta on niistä ehkä joskus jotain iloakin ihmisille, mutta, mutta, mutta, se paljo pahuus joka kätkeytyy uskontoihin, esimerkkeinä uskonmiesten lapsiin sekautuminen ja moninainen väkivalta sekä uskonsodat, kallistavat ainakin minun vaakani uskontoja vieroksuvalle kannalle.
Erityisesti islamiin liittyy monta outoa juttua, miksi esimerkiksi Saudi-Arabiassa naiset eivät saa ajaa autoa? Vai onko tuo täysin uskontoon liittymätön juttu?
- Uuskristitty
En usko että Jumalan armo on meille olemassa vain koska Jeesus kuoli ristillä. Niinhän kristinuskossa on opetettu.
Kuitenkin Jeesus opetti, että me olemme täydellisiä ainoastaan Jumalan armossa ja rakkaudessa. Ja se koskee meitä ihan kaikkia.
Meidän ei tarvitse hävetä sitä olemmeko miehiä tai naisia. Tai vaikka homoseksuaaleja.
Meidän rukouksiamme ei haittaa koirat. Eikä se, että naiset rukoilevat samassa tilassa. Tai opettavat. Vain Jumala on voimamme ja turvamme.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1672293- 581295
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621177Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871048Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122998- 94989
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153972