Myrkytetyksi/huumatuksitulemisen pelko

VäsynytjaRikki

Hei! Onko kellään vastaavaa pelkoa? Mulla siis alkoi tälläinen järjetön pelko pari vuotta sitten, ilman mitään järkevää syytä... Oireita ovat:

-Pyydän muita maistamaan ruokiani ensin, ennekuin uskallan ottaa sitä.

-Tarkistan pulloista kaupassa korkit, puristan maito/mehupurkit, katson että pussit/pakkaukset ovat ehjiä ja ilmatiiviitä (muuten en osta)

-En voi ostaa irtotavaraa esim: hedelmät, perunat, sämpylät ym, koska joku "hulluhan" on tietysti käynyt laittamassa niihin jotain myrkkyä/huumetta.

-Pelkään lääkkeitä, varsinkin kapselimallisia jotka saa auki, koska jokuhan on voinut vaihtaa sisällön niihin.

-En voi syödä/juoda mitään, minkä olen hetkeksikään päästänyt silmistäni (roskiin vaan)

-En voi käyttää ravintolassa yleisiä mausteita, koska jokuhan on voinut jne...

-En syö omasta jääkaapistani ruokia, jotka ovat olleet siellä silloin kun olen pois kotoa, koska jokuhan on voinut käydä yleisavaimella siellä ja myrkyttää/huumata ne.

-En voi juoda/syödä mitään, minkä olen jättänyt autoon vaikka ihan hetkeksi (esim: piipahdus kaupassa), koska en "luota" että auton ovia ei joku olisi voinut avata sillä välin ja tehdä ruoalle/juomalle jotain

-Nyt uusin oireeni on vakavan allergisen reaktion saaminen jostain ruoka-aineesta (en ole ollut koskaan allerginen), joten en uskalla syödä kalaa, hedelmiä, munia, pähkinöitä ym

Tässäpä näitä... Mutta hulluinta tässä on se, että ymmärrän ajatusteni typeryyden, mutten pysty estämään niitä, tai toimimaan järkevästi!!!! Olen joskus yrittänyt taistella noita tunteita vastaan ja syönyt/juonut jotain minkä "tiedän" olevan myrkyettyä, mutta jo minuutin päästä syömisestä minua alkaa pyörryttää rajusti ja dysän hakaa ja tuntuu ettei henki kulje ja sitten juostaankin oksentamaan kaikki pihalle, koska "myrkkyhän" siellä vaikuttaa... :( Ja ei auttanut sekään vaikka järkeilin, että jos siellä myrkkyä/huumetta olisi, en sitä enää voisi oksentaa, jos se vaikuttaa jo, mutta EI AUTA! Onko mulla kohtalotovereita, vai oonko ihan yksin tän kamalan asian kanssa... :( Ja kun en edes tiedä, miten tähän apua saisi haettua.... Tsemppiä kaikille, uskotaan, että täältä vielä noustaan...

3

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ifhlskfjaljkfm

      Kannattaisko sun alkaa altistaa itseäs sille pelolle? Lainaa kirjastosta teos Kerrasta poikki - vapaaksi pakko-oireista ja rituaaleista (Edna Foa). Hemmetin hyviä neuvoja, etenkin sun kaltaisessa tilanteessa olevalle. Tsemppiä!

      • edellinenvastaaja

        Ja joo luin kyllä että oot jo altistanut, mutta vaikka se on aluksi vaikeaa niin älä luovuta.


    • hullusäetole

      ois kiva tietää mitä näille ihmisille nykyään kuuluu ketkä on kirjottanut tänne aikasemmin.. :)

      terveisin.
      Juuri diagnoosin saanut ja allergiapelko syynä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe