i-dtec 2.2 ketjulla ?

23hj

Onko Hondassa olevan 2.2 dieselin jakopää ketjukäyttöinene ? En löytänyt tietoa mistään, joten kiitos etukäteen.

Ps. Ajatuksena ostaa kyseisellä koneella oleva vm 2012 Accord ja myyjäkään ei tiennyt asiasta

9

13756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhf

      Siinä on siis N22B kone, mutta tuossa asia kerrotaan N22A alla:

      N22A
      The N series is Honda's first diesel engine. It is a four-cylinder common-rail diesel engine for medium-sized Honda vehicles. It features the ubiquitous Common-Rail Direct Injection configuration which Honda brands as their i-CTDi (Intelligent Commonrail Turbocharged Direct injection). The most notable feature is the aluminum block, which uses proprietary technology to the manufacturing process of the cylinder block, and provides both light weight and high rigidity. The valvetrain is a DOHC style with chain-driven camshafts. The Fuel System is a high-pressure (1600bar) Common rail direct injection type with a variable geometry turbocharger with intercooler.

      N22B:
      Whilst the N22A has the exhaust ports on the front of the engine, the N22B has the new standard front intake/rear exhaust port configuration. The stroke has been slightly reduced to qualify for sub-2200 cc engine displacement, for tax and registration purposes in some jurisdictions.

      Hyvän auton valitsit - faceliftin jälkeen tosi mukava ja hiljainen.

    • 23hj

      Kiitos vastauksesta. Ketjulla siis mennään, kuten arvelinkin.

      Toivotaan että auto olisi hyvä. Ainakin koeajossa (kahdessa) auto tuntui tosi vakaalta ja hyvältä ajaa.

      • Accouman 2.2

        Juu ketju on. Kone on ihan ok mutta alkaa se olemaan jo hieman vanha vs. kilpailijat.
        Tuossa on onneksi jo parannettu hiukkassuodattimen lämpenemistä eli ei pitäisi mennä yhtä herkästi tukkoon, kuin edeltävässä versiossa. Tämä siis etenkin talvella ja kaupungissa pörrätessä oli suuri ongelma. Mulla kun ne kilometrit kertyvät pääsääntöisesti kesällä.

        Farkku on vaan todella snadi kontista mutta kiva & tarkka ohjaus eli mielellään ajaa. Vetelee kyllä urissa ja on tarkka rengastukselle. Hiljaisuus on suhteellinen käsite eli riippuen tosiaan renkaista (koko/merkki). Toivottaan, että aivan uudessa on sitten näitä paranneltu, kunhan nyt vaan saataisin se euroversio myyntiin 2014?


      • camottu
        Accouman 2.2 kirjoitti:

        Juu ketju on. Kone on ihan ok mutta alkaa se olemaan jo hieman vanha vs. kilpailijat.
        Tuossa on onneksi jo parannettu hiukkassuodattimen lämpenemistä eli ei pitäisi mennä yhtä herkästi tukkoon, kuin edeltävässä versiossa. Tämä siis etenkin talvella ja kaupungissa pörrätessä oli suuri ongelma. Mulla kun ne kilometrit kertyvät pääsääntöisesti kesällä.

        Farkku on vaan todella snadi kontista mutta kiva & tarkka ohjaus eli mielellään ajaa. Vetelee kyllä urissa ja on tarkka rengastukselle. Hiljaisuus on suhteellinen käsite eli riippuen tosiaan renkaista (koko/merkki). Toivottaan, että aivan uudessa on sitten näitä paranneltu, kunhan nyt vaan saataisin se euroversio myyntiin 2014?

        Mahtaako tulla 2014 uutta Accoa vaikka tämän vuoden tammikuussa Hondan johtaja myönsikin sen olevan piirustuslaudalla. Se onko tässä uusei Euro Accord Acurana, on mielenkiintoinen kysymys:

        http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1153709

        Turhan hyvät camot vaan noissa ja tuskin tuollaista monikäyttöperää saadaan?


      • Accouman 2.2
        camottu kirjoitti:

        Mahtaako tulla 2014 uutta Accoa vaikka tämän vuoden tammikuussa Hondan johtaja myönsikin sen olevan piirustuslaudalla. Se onko tässä uusei Euro Accord Acurana, on mielenkiintoinen kysymys:

        http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1153709

        Turhan hyvät camot vaan noissa ja tuskin tuollaista monikäyttöperää saadaan?

        Joo voi olla toiveunta ens vuosi. Jenkkimalli kuitenkin ollut jo markkinoilla tovin. Samoin aussit. Kaipaa meinaan oikeasti uutta mallia, jos haluavat myyntiä. Niin monessa jutussa ottaa pataan kilpailijoille. Laatu näissä made in japan accordeissa on kyllä hyvä, jos ei dieselin ongelmia lasketa mukaan.


      • cordiacco
        camottu kirjoitti:

        Mahtaako tulla 2014 uutta Accoa vaikka tämän vuoden tammikuussa Hondan johtaja myönsikin sen olevan piirustuslaudalla. Se onko tässä uusei Euro Accord Acurana, on mielenkiintoinen kysymys:

        http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1153709

        Turhan hyvät camot vaan noissa ja tuskin tuollaista monikäyttöperää saadaan?

        Katsokaa tuolta mobile.de, ja sieltä myynnissä olevat accordit 2012 eteenpäin niin näette vähän mallia uudesta . En kyllä tiiä miksei noita kuvia löydy accosta ikinä mistään netistä . Vahingossa tonkin huomasin . Mitähän toi niinku meinaa ?...


      • Anonyymi
        Accouman 2.2 kirjoitti:

        Joo voi olla toiveunta ens vuosi. Jenkkimalli kuitenkin ollut jo markkinoilla tovin. Samoin aussit. Kaipaa meinaan oikeasti uutta mallia, jos haluavat myyntiä. Niin monessa jutussa ottaa pataan kilpailijoille. Laatu näissä made in japan accordeissa on kyllä hyvä, jos ei dieselin ongelmia lasketa mukaan.

        Mikä on dieselin ongelma? Egr dpf? Ne voi turhina poistattaa niin toimii koneet oikein ja puhtaasti.


      • Anonyymi
        Accouman 2.2 kirjoitti:

        Juu ketju on. Kone on ihan ok mutta alkaa se olemaan jo hieman vanha vs. kilpailijat.
        Tuossa on onneksi jo parannettu hiukkassuodattimen lämpenemistä eli ei pitäisi mennä yhtä herkästi tukkoon, kuin edeltävässä versiossa. Tämä siis etenkin talvella ja kaupungissa pörrätessä oli suuri ongelma. Mulla kun ne kilometrit kertyvät pääsääntöisesti kesällä.

        Farkku on vaan todella snadi kontista mutta kiva & tarkka ohjaus eli mielellään ajaa. Vetelee kyllä urissa ja on tarkka rengastukselle. Hiljaisuus on suhteellinen käsite eli riippuen tosiaan renkaista (koko/merkki). Toivottaan, että aivan uudessa on sitten näitä paranneltu, kunhan nyt vaan saataisin se euroversio myyntiin 2014?

        Tervehdys,itsellä 2007 ictdi .vaikuttaako giukkasudattimen tukkoisuus käynnisty yhteen,itsellä joutuu sahaamaan ehkä kymmenen pyöräyttää ennen käynnistymistä.mitrarissa n 385tkm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervehdys,itsellä 2007 ictdi .vaikuttaako giukkasudattimen tukkoisuus käynnisty yhteen,itsellä joutuu sahaamaan ehkä kymmenen pyöräyttää ennen käynnistymistä.mitrarissa n 385tkm

        En ossoo sanoo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe