En tiedä onko nykyään olemassa mitään SS-potilaiden keskustelupaikkaa, kun yhdistyksen sivuilla ei enää voi keskustella. Mutta olisin kysynyt muutaman kysymyksen, jos täällä sattuu joku käymään. Saa tietenkin muutkin vastata jos on tietoa asiasta.
Eli voiko kostutustuotteita saada apteekista reseptillä edullisempaan hintaan? En ole tajunnut kysyä ja lääkärini ei ole ollenkaan oma-aloitteinen, vaan kaiken saa aina ruinata. Tuntuu, että hinnat vaan nousee koko ajan noilla silmätipoilla yms.
Entä minkä merkkiset tuotteet olisi hyviä kostutukseen? Tarkoitan siis sellaisia hoitavia koostumukseltaan, jotka korvaisivat näitä kyynelnesteestä ja syljestä puuttuvia aineita, eikä pelkästään kostuta?
Olen käyttänyt Bepanthen-silmätippoja, ne eivät kirvele, mutta ovat kalliita, eikä taida saada kuin pipeteissä? Monet muut kostuttavat vain kirvelevät ja sumentavat katsetta.
Ennen sai apteekista Medacin Saliva natura-suusuihketta, mutta sen valmistus on lopetettu. Mikä olisi hyvä tuote tämän tilalle? Mielestäni tuo oli todella hyvä tuote, miellyttävä maku ja koostumus ja kohtuullinen hinta. Monet suunkostutustuotteet on tehty hengitystä raikastavaksi, mutta ne kirvelevät kuivia limakalvoja.
Sjögreniläisille kuivuudesta kysymyksiä
Kuivakukka2
1
174
Vastaukset
- toinen kuiva
itselle ainakin reumalääkäri väitti että näitä tuotteita ei määrätä resepteille, paitsi jossain harvinaisemmissa tapauksissa jotka vaativat jotain erityistippoja tms.. Toisaalta sjögren kuntoutuksessa kuulin muuta, eli taitaa olla lääkäristä kiinni ja vaikea saada reseptille.
Hyviä tuotteita en osaa heittää, kun itsellä kuivuus oireet niin tuoreita että on vielä itselläkin tuotteet hakusessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt354350Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.512314Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481412- 851230
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381178Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.261167Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501110Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955- 60911
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899