Ihme on ettei suomen kuluttajaviranomaiset ole puuttuneet näiden "pikakuljetusliikkeiden " täysin paikkansapitämättömaan mainontaan ja palvelujen tarjonnan suoranaiseen valehteluun. Verkkosivuilla ilmoitetut lähetysten toimitusajat ja tavat eivät Suomessa onnenkaan vastaa todellisuutta. Tilasin äskettäin netistä tavaraa syntymäpäivälahjaksi ja myyjällä oli tarjolla UPS pikajakelu. No maksoin sen,mutta miten kävi: lähtömaassa paketti kulki todella sutjakkaasti mutta kun se oli rekisteröity suomessa-niin sitten alkoikin ongelmat. Sain tekstiviestin että paketti on meilla kuljetuksessa, ottakaa yhteys ja mukana puh numero ja UPS nettisivujen osoite. Yritin soittaa,mutta puhelun odottaminen kesti neljännestunnin ja sitten vastaajina oli englannin tai ruotsinkielinen ihminen.No kielitaitoni ei riittänyt. Nettiseurannassa luki että paketin saajan on annettava talon turvakoodit,että muka sitä ei olisi voitu toimittaa sen takia. Talossani on meneillään remontti ja alaovi oli auki koko päivän (varmistin yrittäjältä) eli UPS valehteli. Ja miksi minulle ei soitettu ja kysytty koodia,luulisi UPS:n tietävän että Helsingissä useimmissa taloissa on ovikoodi. No, seuraavana päivän soitin taas asiakaspalveluun ja annoin koodin ja henkilö ilmoitti että toimitus tulee siitä huolimatta vasta seuraava päivänä. En ole saanut siis pakettia vieläkään, viikko aikaa ,postikin olisi sen jo toimittanut.
SIIS,kuluttaja-asiamiehen pitäisi kieltää näitä yhtiöitä markkinoimasta valheellisesti itseään express-toimittajina. En tiedä miksi nämä ei toimi suomessa niinkuin muissa euroopan maissa.Tiedän, että mm Ranskassa ja Belgiassa ne toimii hyvin. Ilmeisesti nämä suomen päässä olevat firmat yrittävät säästää kuljetuksissa selviämällä mahollisimman vähillä kuljettajilla. Joka tapauksessa kysymys on aivan tahallisesta asiakkaan harhaanjohtamisesta.
UPS ja DHL valehtelee
3
1293
Vastaukset
- DHL=shit
Odotan tärkeää lähtetystä jonka DHL pitäisi toimittaa. Olen yrittänyt hoitaa järjestelyjä sähköpostitse minne paketti toimitettaisiin koska en ole päivisin kotiosoitteessani ja työn puolesta vaihdan toimipaikkaa usein. Ensin pyysin kuriirin puhelinnumeron että voisin sopia tarkemmin järjestelyistä, minulle ilmoitettiin että kuriireilla ei ole puhelinta? Sitten pyysin että lähetys voitaisiin toimittaa antamaani suuren ketjun huoltamoille jonne pääsisin käymään sovittuna aikana, se ei sopinut kuulema turvallisus-syistä. WTF turvallisuus-syistä, DHL:lle kelpaa siis vain koti tai työpaikan osoite ja niihin on turvallista toimittaa... No annoin heille osoitteen jossa tiesin olevani ainakin osan päivää, ja minulle vastattiin että kuriiri tuo lahetyksen pihalle ja soittaa sitten minulle?!? Eli yht´äkkiä puhelin löytyikin. He ilmoittivat myös että lähetys saapuu huomenna toimipaikkaan Lappeenrantaan ja lähtee sieltä eteenpäin. Tulin töistä kotiin ja menin autotalliin, kun tulin tallista avasin tietokoneen ja katsoin DHL:n lähetyksen seurantakoodista missä paketti on tällä hetkellä. Seurannassa luki: Delivery attempted; recipient not home klo 17.01. Eli olivat käyneet ovella tänään mutta se v....un kuriiri ei ollut soittanut. Ja jo tänään vaikka sovimme huomisesta!!! Ei voi ymmärtää DHL:n touhua, paskinta asiakaspalvelua saa hakea ei pelaa tiedotus varmaan eivät itsekään tiedä mitä pitäisi tehdä. Verenpaineet nousee, joku saa kohta palautteen jota kuuntelee korvat punaisina. Välttäkää DHL:ää jos vain mahdollista, paska firma joka ei osaa tehdä töitään kunnolla!
- Turku_55v_nainen
Terveisiä Turusta. Kamala paikka tuo DHL. Olen tilannut pienin 2,5 kg paketin USA:sta, kasvovedet, hammastahnaa ym. Ennen kuin paketti saapui Suomeen, DHL alkoi tapella minun kanssa. Erittäin törkeä ja ärsyttävä käytös. Sotkivat minun päätäni aivan täysin. Aloitivat laskea aivan kamalia summia tulimaksua, plus niille DHL:lille maksu 18 euroa, että ne tekevät paperit minun puolestani. Haluisin palautta paketin takasin, mutta onneksi tänään soitin tullille ja ne autoivat minun puhelimessa tekemään tulipaperit.
Ja tänään tuli Luksemburgista toinen pikku paketti. DHL lähetti minulle tekstiviestin, ja oli vaikea ottaa selvä, mistä on kysymys. Soitin niille sanomaan, että olen kotona, tuokaa paketin tänne (olen maksanut 20 euroa postikulut), vastasivat, että ensin pitää maksaa tulimaksu, koska Luksemburg on EU:n ulkopuolella. Soitin tullille, sanoivat, että Luksemburg ei ole EU:n puolella. Soitin taas DHL:lille, lupasivat tuotaa paketin tänään.
Aika sotkuinen paikka.
Kohta on kolmas paketti tulossa, ja varmaan taas ongelma. - Dhlonpaska
Välttäkää dhl:llää vittu mitä paskaa! Kiinasta tulossa 1000e paketti led valoja , kuulema postirestante osoite ei käy heille no olin ajoissa js menin toimistolle selvittämään ja antamaan uuden osoitteen kun paketti vielä Kiinan puolella dhl: llän käsissä, ei kuulema onnistu osoitteen muutos heillä tällainen käytäntö, eka väitti puhelimessa että tulli ei tullaa posti restante paketteja noh soitin tulliin josta sanoivat ettö se on dhl:llän käytäntö ette eise niille kuulu mikä mikäkin osoitteeseen kaikki tullataan mitkä tulee, takasin soitto dhl:llään jollekki vammaiselle asiakaspalvelu tyypille ja sama show ei pystytä muuttamaan ! Mitä vittua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822