Abortin jälkeen raskaaksi tuleminen

toiveissa vauva

Elikkäs kaipaisin kipeästi nauvoja, kun tein lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen vajaa viikko sitten. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vuoden ajan, ja kun viimein tärppäsi olimme ikionnellisia, kunnes oli ensimmäisen ultran aika, jossa selvisi että alkio ei kehitykkään, eli siis ns kohtukuolema oli tullut? :'(
Jouduin siis poistamaan alkion lääkkeellisesti.
Tuttavani ovat nyt pelotelleet minut täysin pyörryksiin sanomalla etten voi koskaan enää tulla raskaaksi tuon toimen piteen jälkeen.
Olen todella huolissani, en muistanut eddes lääkäriltä kysyä näistä asioista mitään.
Toivoisinkin jos joku tietää teistä asiasta kertoisi minulle, kuinka nopeasti voimme taas alkaa yrittämään lasta? Onko raskaaksi tulemisen mahdollisuudet huonontuneet?
Täällä ollut toiveissa lapsi jo tovin aikaa, joten kertokaa jos tiedätte asiasta, surusta yli pääseminen vie aikaa, mutta ei saa lannistua?
Olen itse 20 vuotias ja ollut vakavassa parisuhteessa mieheni kanssa jo pian 4 vuoden ajan.

2

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

outoja sukulaisia sinulla =(

Ei todellakaan tarkoita ettetkö voisi tulla raskaaksi, työkaverille esim. kävi niin että tuli raskaaksi, mutta kyseessä olikin tuulimuna. Kaavittiin, ja luuli jo että kaavinta oli epäonnistunut kun jonkin ajan kuluttua tuli vatsakipuja ja pahoinvointia. Lääkärissä selvisi että oli tullut raskaaksi heti =)

• tuulimunan jälkeen

Höpöjä olet tutuiltasi kuullut, sillä todellakin voit tulla uudelleen raskaaksi.:)
      Itselleni tehtiin keväällä kohdun kemiallinen tyhjennys tuulimunan jälkeen ja silloin lääkäri suositteli, että käyttäismme ehkäisyä (kondomi) siihen, kunne tulee ensimmäiset kuukautiset.
      Mulla elimistön hormonitasapaino oli ilmeisesti niin sekaisin tuon tuulimunaraskauden ja kemiallisen kohduntyhjennyksen jäljiltä, että niitä ekoja menkkoja jouduin odottelemaan pikälle yli puoleen kesään, jotta päästiin luopumaan kumeista ja aloittamaan uutta yritystä.

Niin ja vielä tämä. Kun silloin keväällä lääkäriltä kyselin uudelleen raskautumisen mahdollisuutta, niin sanoi jopa niin, että yleensä keskenmenon jälkeen uudelleen raskautumiseen ei nene montaakaan kuukautiskiertoa. No ans katsoo nyt, sillä täällä meneillään on nyt toinen yrityskierto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe