Olen tekemässä kirjailijaesitelmää Anni Swanista.
Voisitteko kertoa, mitkä ovat tunnetuimmat kirjat mitä hän on kirjoittanut?
Kertokaa mitä mieltä olette Swanin kirjoista jne...
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Anni Swanin kuuluisimmat?
5
1054
Vastaukset
- Phyllis
Niin helppo aihe ettei pahemmin tarvitsisi apuja pyydellä. Mitähän jos tämä toivorikas laiskuri tekisi esitelmänsä ihan itse. Googlella pääsisi alkuun jos vaivautuisi vähän näppäilemään...
Olen yleensä hyvin aulis auttamaan hädässä olevaa, mutta tässä ei ole kyse hädästä vaan laiskuudesta - kyselijän puolelta.- Sallis
Sori nyt kun kysyin, mut eikö tää kirja-keskustelu oo just näitä varten...
Voi hitsi kun tuhlasin sunkin aikaas...
Joo, oon kattonu googlesta, mut
haluaisin vaan tietää et mitä kirjoja mun kantsis lukee...
- swanisti
Älä lannistu, Sallis, aina sitä kysyä saa. Minun mielestä Swanilta tunnetuinta on romaanisarja Kootut kertomukset (siitä on otettu vastikään uusia painoksia) ja siinä romaanit Tottisalmen perillinen ja Iris rukka, joista on molemmista tehty elokuva. Ollin oppivuodet on myös aika tunnettu. Swanilla on lisäksi klassinen kokoelma nimeltä Anni Swanin satuja, jossa on joitain tosi tunnettuja tarinoita, joita feministikirjallisuustieteilijät innokkaasti nykyään tutkivat.
Minusta Swan on ihan kelpo kirjailija, vaikka monet pitävät häntä vanhentuneena ja liian opettavaisena. Hän on kuitenkin paljon vähemmän opettavainen kuin aikansa muut nuortenkirjailijat.
Romaanisarjassa esiintyy usein romanttinen aihe kadonneesta perijästä tai kaltoin kohdellusta lapsesta joka lopulta löytää sukunsa ja kotinsa. Mutta niissä esiintyy myös varsin reipasta naisasiaa ja yhteiskunnallista sanomaa, samaten kuin Swanin saduissa. Swan kiinnittää huomiota köyhyyteen ja vaatii omistavilta luokilta tietoisuutta siitä, että he ovat etuoikeutettuja ja että heidän pitäisi siksi auttaa muita. Saduissa on puolestaan jännittäviä symbolistisia teemoja, jotka kertovat naisen seksuaalisuudesta. Tällainen on esimerkiksi satu ihmeellisestä hedelmästä. Sankareina on usein tyttöjä, jotka toimivat viisaasti, rohkeasti ja epäitsekkäästi. - Beverley
No mä oon ainaki lukenu Swanilta sellasen 11-osasen kirjasarjan (kootut teokset?), ainaki sen nimisiä kirjoja löyty ku Sara ja Sarri, Tottisalmen perillinen, Ollin oppivuodet yms.
- renessanssi
Mäkin tein kerran koulussa esitelmän Anni Swanista.Tunnetuimpia teoksia ovat ehkä Iiris rukka,Ollin oppivuodet ja Anni Swanin satukirja.
Voisit vilkaista myös Otto Mannisen runoja.Otto Manninen oli nimittäin Anni Swanin kanssa naimisissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524367S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1114189Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu424100Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko673953- 853374
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta673269IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1523241Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �171592- 451531
Jos sulla ei olis ollut tunteita
Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?1291140