Olen tekemässä kirjailijaesitelmää Anni Swanista.
Voisitteko kertoa, mitkä ovat tunnetuimmat kirjat mitä hän on kirjoittanut?
Kertokaa mitä mieltä olette Swanin kirjoista jne...
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Anni Swanin kuuluisimmat?
5
1101
Vastaukset
- Phyllis
Niin helppo aihe ettei pahemmin tarvitsisi apuja pyydellä. Mitähän jos tämä toivorikas laiskuri tekisi esitelmänsä ihan itse. Googlella pääsisi alkuun jos vaivautuisi vähän näppäilemään...
Olen yleensä hyvin aulis auttamaan hädässä olevaa, mutta tässä ei ole kyse hädästä vaan laiskuudesta - kyselijän puolelta.- Sallis
Sori nyt kun kysyin, mut eikö tää kirja-keskustelu oo just näitä varten...
Voi hitsi kun tuhlasin sunkin aikaas...
Joo, oon kattonu googlesta, mut
haluaisin vaan tietää et mitä kirjoja mun kantsis lukee...
- swanisti
Älä lannistu, Sallis, aina sitä kysyä saa. Minun mielestä Swanilta tunnetuinta on romaanisarja Kootut kertomukset (siitä on otettu vastikään uusia painoksia) ja siinä romaanit Tottisalmen perillinen ja Iris rukka, joista on molemmista tehty elokuva. Ollin oppivuodet on myös aika tunnettu. Swanilla on lisäksi klassinen kokoelma nimeltä Anni Swanin satuja, jossa on joitain tosi tunnettuja tarinoita, joita feministikirjallisuustieteilijät innokkaasti nykyään tutkivat.
Minusta Swan on ihan kelpo kirjailija, vaikka monet pitävät häntä vanhentuneena ja liian opettavaisena. Hän on kuitenkin paljon vähemmän opettavainen kuin aikansa muut nuortenkirjailijat.
Romaanisarjassa esiintyy usein romanttinen aihe kadonneesta perijästä tai kaltoin kohdellusta lapsesta joka lopulta löytää sukunsa ja kotinsa. Mutta niissä esiintyy myös varsin reipasta naisasiaa ja yhteiskunnallista sanomaa, samaten kuin Swanin saduissa. Swan kiinnittää huomiota köyhyyteen ja vaatii omistavilta luokilta tietoisuutta siitä, että he ovat etuoikeutettuja ja että heidän pitäisi siksi auttaa muita. Saduissa on puolestaan jännittäviä symbolistisia teemoja, jotka kertovat naisen seksuaalisuudesta. Tällainen on esimerkiksi satu ihmeellisestä hedelmästä. Sankareina on usein tyttöjä, jotka toimivat viisaasti, rohkeasti ja epäitsekkäästi. - Beverley
No mä oon ainaki lukenu Swanilta sellasen 11-osasen kirjasarjan (kootut teokset?), ainaki sen nimisiä kirjoja löyty ku Sara ja Sarri, Tottisalmen perillinen, Ollin oppivuodet yms.
- renessanssi
Mäkin tein kerran koulussa esitelmän Anni Swanista.Tunnetuimpia teoksia ovat ehkä Iiris rukka,Ollin oppivuodet ja Anni Swanin satukirja.
Voisit vilkaista myös Otto Mannisen runoja.Otto Manninen oli nimittäin Anni Swanin kanssa naimisissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site956092Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto555068SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun574212SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt963809Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost83568Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1143110SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502513Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352449Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat522169Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val211545