Joko suppilovahverot ovat tulleet esiin etelä-suomen metsissä?
Suppilovahveroita?
15
5288
Vastaukset
- sdsdsd
juu
- sdsef
on nii t
- mä vaan
On tullut mutta vielä aika vähäisesti. Pari viikkoa menee niin löytyy suurempia määriä. nyt ainakin täällä turun ympäristössä on vaan siellä täällä muutamia.
- sammal
Olen kuullut, että paikoitellen, ainakin etelä-Savossa ja etelä- Karjalassa, sekä itä-Savossa on jo suppilovahverot hyvässä keruu kunnossa. Sinne vaan hirvikärpäsiä uhmaten poimimaan. Havaintojeni mukaan sammaleisten rinteiden itä-pohjois puolelta, rinteen ala kolmanneksesta alkaen voi alkaa katselemaan ja sitten niitä "hyppää" jo silmille joka puolelta.
- hara
Etelä-Hämeessä alkaa olla jo suppiloita. Suurin osa on vielä pienikokoista, joten viikon päästä on suppiloita tosi paljon.
- Tepu
Olen jokusia löytänyt...
- Kerttu
Nuuksiosta jo kaksi viikkoa sitten.
- tatti
Olen sienihullu ja keräänkin kaikenlaisia sieniä (syötäviä!!) joka syksy. Vain suppilovahveroita en ole koskaan löytänyt. Asun Kokkolan lähistöllä joten onko tämä seutu liian pohjoista suppiksille?
- tapsa
Ne pitää oppia huomaamaaan. Vanha neuvo sellainen että mennään sammaleiseen, ei ihan synkkään metsään, tuijotetaan pari minuuttia siihen sammalmattoon ja ruvetaan poimimaaan. Pitää osin kyllä paikkansa.
En tiedä miten siellä rannikolla, mutta ei se korkeus vielä esteenä esiintymiselle. Vanhan Korhosen kirjan mukaan Kuusamoon asti.
- minä vaan
Mä ainakin olen saanut juuri eilen tuli poimittua ihan mukava määrä. Vaikka periaatteessa ei vielä ole niiden aika.
- Mallukka!!
eteläsuomessa on runsaasti suppilovahveroita.esim.siuntion metsissä on tosi paljon suppilovahveroita.
- mie sienitietäjä...
On tullut koska tänään kävin keräämässä nitää Kuusijärven edustalta ja paljon tuli. metsä oli täynnä suppilovahveroita.
- TATTI
WOI TEITÄ RAASUJA.
KYL ON TOSI PALJON VAHVEROITA MUT EN SANO MISSÄ.
HÄMEESSÄ KUITENKIN.RINTEET RUSKEINA JOSTA PILKAHTAA KELTAJALKA JA ISOJA OVAT. - voehan tatti
Itä-Hämeessä on suppilovahveroita, ei vielä täysikokoisena kuin osa, mutta tulossa on paljon. Lisäksi on löytynyt kosteikkovahveroita puhumattakaan keltavahveroista joita on poimittu jo pitkään...
- rousku
Ruuhkasuomessa=pääkaupunkiseudulla on suppilovahveroita poimittu ja kuivattu ja lisää näyttää nousevan. Ensi viikon lopulla lienee taas sateiden jälkeen kunnolla kasvaneetkin. Monin paikoin on pieniä alkuja isot alueet täynnä. Kunpa vielä saisi muutaman kerran mustia torvisieniäkin. Eilen poimin kanttarellejä kilon verran. Olivat oikein puhtaita ja tuoreita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2361825- 1861591
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä451202Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50932- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30741Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21730- 38727
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23702Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627