Suppilovahveroita?

Sienestäjä

Joko suppilovahverot ovat tulleet esiin etelä-suomen metsissä?

15

5288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdsd

juu

• sdsef

on nii t

• mä vaan

On tullut mutta vielä aika vähäisesti. Pari viikkoa menee niin löytyy suurempia määriä. nyt ainakin täällä turun ympäristössä on vaan siellä täällä muutamia.

• sammal

Olen kuullut, että paikoitellen, ainakin etelä-Savossa ja etelä- Karjalassa, sekä itä-Savossa on jo suppilovahverot hyvässä keruu kunnossa. Sinne vaan hirvikärpäsiä uhmaten poimimaan. Havaintojeni mukaan sammaleisten rinteiden itä-pohjois puolelta, rinteen ala kolmanneksesta alkaen voi alkaa katselemaan ja sitten niitä "hyppää" jo silmille joka puolelta.

• hara

Etelä-Hämeessä alkaa olla jo suppiloita. Suurin osa on vielä pienikokoista, joten viikon päästä on suppiloita tosi paljon.

• Tepu

Olen jokusia löytänyt...

• Kerttu

Nuuksiosta jo kaksi viikkoa sitten.

• tatti

Olen sienihullu ja keräänkin kaikenlaisia sieniä (syötäviä!!) joka syksy. Vain suppilovahveroita en ole koskaan löytänyt. Asun Kokkolan lähistöllä joten onko tämä seutu liian pohjoista suppiksille?

• tapsa

Ne pitää oppia huomaamaaan. Vanha neuvo sellainen että mennään sammaleiseen, ei ihan synkkään metsään, tuijotetaan pari minuuttia siihen sammalmattoon ja ruvetaan poimimaaan. Pitää osin kyllä paikkansa.
        En tiedä miten siellä rannikolla, mutta ei se korkeus vielä esteenä esiintymiselle. Vanhan Korhosen kirjan mukaan Kuusamoon asti.

• minä vaan

Mä ainakin olen saanut juuri eilen tuli poimittua ihan mukava määrä. Vaikka periaatteessa ei vielä ole niiden aika.

• Mallukka!!

eteläsuomessa on runsaasti suppilovahveroita.esim.siuntion metsissä on tosi paljon suppilovahveroita.

• mie sienitietäjä...

On tullut koska tänään kävin keräämässä nitää Kuusijärven edustalta ja paljon tuli. metsä oli täynnä suppilovahveroita.

• TATTI

WOI TEITÄ RAASUJA.
      KYL ON TOSI PALJON VAHVEROITA MUT EN SANO MISSÄ.
      HÄMEESSÄ KUITENKIN.RINTEET RUSKEINA JOSTA PILKAHTAA KELTAJALKA JA ISOJA OVAT.

• voehan tatti

Itä-Hämeessä on suppilovahveroita, ei vielä täysikokoisena kuin osa, mutta tulossa on paljon. Lisäksi on löytynyt kosteikkovahveroita puhumattakaan keltavahveroista joita on poimittu jo pitkään...

• rousku

Ruuhkasuomessa=pääkaupunkiseudulla on suppilovahveroita poimittu ja kuivattu ja lisää näyttää nousevan. Ensi viikon lopulla lienee taas sateiden jälkeen kunnolla kasvaneetkin. Monin paikoin on pieniä alkuja isot alueet täynnä. Kunpa vielä saisi muutaman kerran mustia torvisieniäkin. Eilen poimin kanttarellejä kilon verran. Olivat oikein puhtaita ja tuoreita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      236
      1825
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1591
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      45
      1202
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      932
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      760
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      741
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      730
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      38
      727
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      23
      702
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe