Kas vaan kun suomalainen ei saa ostaa maata omassa kotimaassaan

-ahaa-

Mutta naapurimaalaiselle se käy oikein mainiosti!

Mitäs se YK:n ihmisoikeusartikla sanoikaan ihmisoikeuksista, että ketään ei saa sortaa tai syrjiä kieleen, rotuun, uskontoon, seksuaaliseen suuntaukseen tai muuhun vastaavaan viitaten?

- Nyt suomenkielistä syrjitään jopa omassa maassaan kieleen viitaten, että on syntynyt maahan suomenkielisenä.


http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ahvenanmaa_isehallintolaki_komitea-8686

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mantereeltakaan

      Ruskealtasuolta.

      Kielimuuri Ruskeasuolla - suomenkielisille ei myydä mökkejä ...
      www.iltalehti.fi/.../200808228137027_hi.shtml‎Översätt den här sidan
      22 aug 2008 - .... - Nämä mökit on näköjään korvamerkitty ruotsinkielisille. He ovat vallanneet alueen. Jopa vedet ja sähköt on uhattu katkaista ...

    • Suomenkielinen saa ostaa maata Ahvenamaalta, olen itse ostanut ja tiedän monta muuta suomenkielistä, jotka omistavat maata täällä. Kaavoitetulta maalta saa kuka tahansa ostaa maata, sen ulkopuolella olevan maan ostoon tarvitaan kotiseutuoikeus, jonka saa kun on asunut viisi vuotta täällä ja osaa välttävästi ruotsia. Täytyy olla todella tyhmä, jos viidessa vuodessa ei opi sen verran ruotsia.
      Kotiseutuoikeus sisältää paljon muuta kuin tuon maan oston, voi perustaa firman, saa olla ehdokkaana maakuntavaaleissa jne. Mutta tärkein vaatimus on tuo viiden vuoden asuminen, äidinkielellä ei ole kotiseutuoikeuden kanssa mitään tekemistä

      • Kuules!

        Taas affenoiden oma palkkaluopio propagandoi isäntiensä puolesta.

        Onhan suorastaan järkyttävää, että suomalaisia syrjitään OMASSA maassaan kieliperustein!

        MITKÄÄN puolivillaiset puolustelut eivät muuta tätä tosiasiaa.


    • OmaMaaManskiss

      Sitä saa mitä tilaa!

      • ihmisoikeudet kunnia

        Mistä lähtien suomalaiset ovat tilanneet itselleen åpåartheidin?


    • Rahnaa tiedossa

      No ilmoittakaa tämä Eurooppatuomioistuimelle. Kaavake löytyy netistä.

      Arvaisin että melko suudella todennäköisyydellä Suomi tuomittaisiin tämän säännön vuoksi. Ehkä saisitte vielä kelpo vahingonkorvauksen, €100 000.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe