Asunnot Iisalmessa

asunnonetsijä

Mistähän Iisalmesta löytäisi kaksion vuokralle? Vuoden verran on ollut asunto hakusessa, mutta yhtäkään emme ole saaneet. Petterinkulmalta ei näytä asuntoja saavan. Tarjoavat vain liian kolmiota tai asuntoja jotka kuitenkin menevät muille. Vuoden ajan on ollu hakemukset siellä ja aina on pitäny 3 kk välein uusia. Alkaa pikku hiljaa tympii tollanen. Yksityiseltäkään ei asuntoa saa, vaikka on varma vuokra.

25

2570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryjwytjetyjetyh

      Minnes hävis afkaanejen kk palkka summa????? 2600 euroa:=)

      • lieksan sensuuri isk

        lueppa lieksan sivuja siellä tarinat sompansseissta katoaa yksi toisensa jälkeen.


    • Hieman kummastuttaa

      Ettei vain pärstäkerroin vaikuta tai joku muu pätevä tai vähemmän pätevä syy tai tietynlainen maine?

      Itse olen aina saanut Petterinkulmalta haluamani kokoisen asunnon ja vielä hyvältä paikkaa joka kerta sekä viimeistään noin 1kk varoajalla, samoin muut sukulaiseni. Esimerkiksi ensimmäisen asunnon sain viikon sisällä, kun jätin hakemukset yksiöön ja toivomukseksi Parkatti ja Makkaralahti.

      Silloinen 2000-luvun vaihteessa ollut Petterinkulman vuonna 1982 rakennettu asuntoni oli Parkatilla 32 neliön yksiö. Asuin siinä 3 vuotta ja pois muuttoa suunnitellessani siskoni meni Petterinkulmalle ja pyysi päästä asumaan siihen minun tilalleni (myös hänelle ensi asunto). Kun siskoni muutti siitä aikanaan pois, niin toinen nuorempi pikkuveljeni pääsi siihen asumaan vastaavalla tavalla. Hänen muutettuaan sitten toiselle paikkakunnalle siihen asettui asumaan minun nuorin veli.

      Viimeksi vuonna 2011 laitoin Petterinkulmalle asuntohakemuksen toiveena 2 huonetta ja keittiö vuokra-asunto kahden kilometrin säteellä ydinkeskustasta. Ei kerennyt mennä ihan 2 viikkoa, kun sain vuonna 1986 rakennetun 52 neliön kaksion Makkaralahdesta. Kaikki sisarukseni ja tuttavani ovat aina saaneet nopeasti hyvän asunnon, kun siihen on ollut tarvetta.

      Tunnustaa siis kummalliselta tapauksesi, etenkin jos siihen on akuuttia tarvetta ja olet hoitanut tähän asti kaikki velvollisuutesi sekä kaikki laskusi ilman luottohäiriöitä. Yksityisiltä löytyy myös Iisalmesta vuokra-asuntoja, jos vain kiinnostaa ja on likviditeettiä maksaa kuukausivuokra sekä vuokratakuu.

    • eumjyukmj

      ier

    • asunnonetsijä

      Yksityisiltäkin olemme koittaneet asuntoja saaha, mutta moni on meille liian kalliita tai emme vain jostakin syystä saa niitä. Tuntuu, että kaikki muut saa todella nopeesti asunnon mitä kautta tahansa, mutta meille ei tunnu kaksioita tulevan. Olen opiskelija ja tuntuu, että se on vaikuttamassa asiaan todella paljon niin petterinkulmalla kuin myös yksityiselläkin.
      Opiskelijoista on varmaan liikaa ennakkoluuloja tai huonoja kokemuksia yksityisillä vuokraajilla ja ymmärrän sen, mutta on meitä hyvin käyttäytyviäkin nuoria.
      Petterinkulma sanoi laittavansa meidät ehdolle kahteen makkaralahdessa vapautuvaan asuntoon, mutta emme tulleet ilmeisesti valituksi sinnekkään.

      • Asunnonetsijälle

        Oletteko iisalmelaisia ja minkä ikäisiä opiskelijoita sekä missä/kuinka asutte nykyään? Meinaan vaan, että menetelläänkö Iisalmessa ja Petterinkulmalla täysin lakipykälien mukaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, jos Iisalmessa yritetään välttää velvollisuuksia. Käytäntö kaupungin hallintoelimissä on seuraava: Ensin pidetään huoli omista eduista ja kiinni hyvävelisuhteista, sitten vasta katsotaan mitä muille jää, tämä on maantapa ollut iät ja ajat Iisalmessa. Siellä täytyy laittaa kova kovaa vastaan, jos meinaa saada jotain aikaiseksi ellei teillä ole suhteita. Itselläni on tuttavia erinäisissä kaupungin hommissa, joten tiedän melko hyvin vuokratason ja minkälaisia asukkaita ne ensisijassa niihin valitsevat. Mikä on teidän maksukyky kuukaudessa ja mistä päin kaupunkia haluaisitte asunnon? Osaisin silloin valaista vähän tarkemmin asiaa näin toiselta paikkakunnaltakin katsottuna ja mihin toimenpiteisiin teidän kannattaisi alkaa.


      • Totuutta kehiin.
        Asunnonetsijälle kirjoitti:

        Oletteko iisalmelaisia ja minkä ikäisiä opiskelijoita sekä missä/kuinka asutte nykyään? Meinaan vaan, että menetelläänkö Iisalmessa ja Petterinkulmalla täysin lakipykälien mukaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, jos Iisalmessa yritetään välttää velvollisuuksia. Käytäntö kaupungin hallintoelimissä on seuraava: Ensin pidetään huoli omista eduista ja kiinni hyvävelisuhteista, sitten vasta katsotaan mitä muille jää, tämä on maantapa ollut iät ja ajat Iisalmessa. Siellä täytyy laittaa kova kovaa vastaan, jos meinaa saada jotain aikaiseksi ellei teillä ole suhteita. Itselläni on tuttavia erinäisissä kaupungin hommissa, joten tiedän melko hyvin vuokratason ja minkälaisia asukkaita ne ensisijassa niihin valitsevat. Mikä on teidän maksukyky kuukaudessa ja mistä päin kaupunkia haluaisitte asunnon? Osaisin silloin valaista vähän tarkemmin asiaa näin toiselta paikkakunnaltakin katsottuna ja mihin toimenpiteisiin teidän kannattaisi alkaa.

        Höpö.höpö.eis se noin mene.Mitään hyväveli.tai naamakerroin käytäntöä ei ole.


    • ei veneen alle

      ylä-savon kiinteistötili päiviönkadulla ilmoittaa tyhjiä asuntoja koko ajan jos luottotiedot on kunnossa niin kyllä saa myös petterinkulma hyvin antaa, lapseni on aina saaneet asunnon vaikka opiskeliota ovat olleet .

    • 893937593

      Savipellolta löytyy ainakin vielä yksiöitä ja kaksioita, on töllöttimessä jatkuvasti ilmoituksia.

      • asunnonetsijä

        Petterinkulman vai minkä kautta?


    • asunnonetsijä

      Kysyimme ylä-savon kiinteistötililtä kerran jo asuntoa ja laitoimme hakemukset, luvattiin ottaa yhteyttä, mutta eipä ole kuulunut sieltäkään mitään.
      Olen hakemassa asuntoa poikaystäväni kanssa. Minä täytän pian 18 ja poikaystäväni on 17. Poikaystävälläni on vuokralla yksiössä, joka on petterinkulman, mutta itse asun vielä vanhempieni luona toisella paikkakunnalla. Haluaisimme muuttaa yhteen asumaan ja sen takia nyt on isompi asunto hakusessa.
      Poikaystäväni asunto on tällä hetkellä Pihlajaharjussa. Olemme etsimässä asuntoa lähempää keskustaa tai Peltosalmelta, mutta mieluiten keskustan tuntumasta kuten Kangalammelta, Pöllösenlahdelta tai Makkaralahdelta.

      • Asunnonetsijälle

        Tekstisi valaisi huomattavasti asiaa kohdallanne. Ette ole Iisalmessa Petterinkulman asunnonhakijoiden pinon päällimmäisinä. Syitä tähän on seuraavia:

        a) Kummallakaan teillä ei ole akuuttia asunnon tarvetta, koska katto on pään päällä.

        b) Molemmat olette vielä alle 20-vuotiaita, jota pidetään eräänlaisena rajana johon asti vanhempien pitää auttaa nuorta asumisessa. Lisäksi molemmat olette kaikenlisäksi vielä alle 18-vuotiaita. Sosiaalitoimessa katsotaan, että sinä voit olla poikaystäväsi yksiössä yötä ja viettämässä vapaa-aikaasi. Poikaystävsi voi käydä myös sinun kotona.

        c) Teidän on turha odotella yhteydenottoja yksityisiltä tai Petterinkulmalta, vaikka he ovat niin sanoneetkin. Teidän on itse oltava todella aktiivisia. Ainoa mahdollisuus saada isompi ja yhteinen asunto (kaksio tai iso yksiö) Petterinkulmalta on se, että vierailette yhdessä tiheään paikan päällä toimistossa.

        Lisäksi teidän tulee pystyä esittämään hyviä syitä ja perustelemaan todella hyvin asunnon tarvetta. Esimerkiksi tarvitsette yhteistä ja intiimiä rauhaa, tilaa yhteiselle sängylle, jne. Kaikkia siellä ei kuitenkaan noin vain hyväksytä syiksi, joten teidän täytyy pystyä sitten hyvin perustelemaan noteeramatonta syytä ja kielteistä vastausta, miksi se on teille välttämätöntä.

        d) Kumpikaan teistä ei ole palkallisessa työsuhteessa, eli teillä on hyvin rajalliset mahdollisuudet saada Iisalmesta kaksiota.

        Kaksion hinnat Petterinkulmalla vaihtelevat rakennusvuoden ja asunnon sijainnin mukaan. Esimerkiksi 2 huoneen asunto 1980-1990 välisenä aikana maksaa Makkaralahdella ja Savipellolla 400-500 euron välissä olevassa haarukassa. Mitä lähempänä 1990-luvun alkua rakennettu, niin sitä lähempänä 500 euroa. Pöllösenlahdelta ja Peltosalmelta voitte saada 1970-1980 luvuilla rakennetuista kerrostaloista kaksion noin 350-400 euron kuukausivuokran kieppeillä.

        1990-luvuilla rakennettujen talojen kaksioista saatte maksaa jo reilusti yli 500 euroa ja 2000-luvulla reilusti päälle 600 euroa kuukaudessa. Petterinkulman keskusta-alueen vuokra-asunnot ovat aikalailla kaikki täynnä (esim. Sotilaskatu, Luuniemi, jne.), mutta niissä vuokraa saa kaksiosta maksaa jo yli 600 euroa.

        Vuokravaakuuden joudutte maksamaan joko rahana tai sitten esimerkiksi pytää vuokratakaajat, jos ette itse kykenekään joskus maksamaan vuokraa.

        Mitä vanhempi asunto teille lankeaisi, niin sitä vähemmän saisitte myös tukea asumiseen. Esimerkiksi 1990-luvun loppupuolella rakennettuun kaksioon saisitte asumistukea ainoastaan jotain 250-280 euroa kuukaudessa (yhteensä).

        Helppoa teille ei siis tule olemaan asunnon saamisen suhteen, mutta kannattaa yrittää aktiivisesti ja painostaa kunnolla. Teidän ikänne ja vuokranmaksun likviditeetti tulee helposti vastaan kaksion saamisen suhteen.


    • Kypsynyt

      Älkää ikinä vuokratko asuntoa Petterinkulmalta jos on mitään muuta vaihtoehtoa tarjolla. He huijaavat vain asukkaita. Vuokrat nousee paljon enemmän mitä kuuluisi esim poismuuton aikaan veloittavat keksittyjäkin osittain kuluja jopa 2kk vuokran verran!.

      • Anonyymi

        Höpö,höpö,istu mättäälle.


    • lAILLISUUS

      Joo kiertakää kaukaa jos voitte. ei ole alkuunkaa reilu konsepti. mitä alempana olet ns nokkimisjärjestyksessä sitä enemmän he yrittävät hyötyä sinusta
      MITENONLAILLISTA!

      • talvenootusa

        Ja höpö,höpö,et ymmärä,mistä on kysymys.


    • ÄityIi

      voi lapsi parat kun alatte kotia leikkimään vaikka molemmat vielä joku aika sitten vaipoissa kulkeneet.
      Vai on maksu kyky paskat sanon minä, kaikki jää soskun maksettavaksi.
      Pysy sinäkin tytön hupakko vielä kotona niin vältyt suuremmilta harmeilta.

      • päivämäärä

        Otapa äityli huomioon, että nuo lapsukaiset ovat nyt 20 ja 21 vuotiaita.


    • kulkurikarppi

      Ei Iisalmelainen joudu helposti kodittomaksi. Jos et löydä yksityiseltä etkä Petterinkulmalta niin entäs Aspan asunnot? viime tipassa jos ei asuntoa ole niin saa Iisalmen Pysäkiltä joko keskustan pysäkiltä tai inkkarikylän pysäkiltä.

    • Lo765ygfgbn

      Kannattaa katsoa VVO:n vuokra-asunnot. Sieltä ainakin kaksi tuttua saaneet asunnon todella nopeasti. Vuokrahakemus vaan jättää ja katsoa netistä mitä on vapaana tai vapautuu. Sitten soitto että vapaa asunto kiinnostaa. Kannattaa kokeilla.

    • pollonarkkijakokoseutu

      Pöölösenlahdelle narkkien sekaan vaan juhlimaan XD

    • Valitus42

      Valitettavasti minun kokemus kanssa kertoo että petterinkulma om kallis. Sain kohtuupalkkaisen työn iisalmesta. olisi heti pitänyt ostaa oma asunto.No asuin petterinkulman asunnossa liianpitkään enkä kuunnellut varoituksia. pois muuttaessa tuli laskua esim kuluneesta saunasta mitä olin käyttänyt ehkä 5*. tyhmänä olin ostanut jotain boss kodinkoneita asuntoon ja ne jäis sinne mutta lasku tuli perästä.

    • lsännöitsijä

      Miten tuollainen itkupilli on saanut muka vakituisen työn
      Taitaa olla vappu juttuja nuo.

    • MäEnOleJÖÖ

      Ethän ole töissä ajoneuvoteollisuudessa ja käytä hormooneja? Aina negatiivinen juttu jos näin on..

    • Petteri8

      Taidan tietää tapaukeen ja totta on, 2000 alkua. Kun petterinkulma ei onnistunut vaihtamaan rikkinäisiä kojeita kaverini osti kokosetin boss kamaa. kun tolu pois muutto niin ptterinkulma ei korvannut mitään, yritti vain velottaa tuhoontuneesta pöytätasosta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe