Helppokatsastus Malmi

viljo9

Käytin autoani Malmin Helppokatsastuksessa, joka aivan uskomaton P.ska paikka. Äijä nyhjää joka paikan pariin kertaa eikä tahdo löytää vikaa autosta. Lopuksi ilmoittaa etujarrulevyjen olevan 1mm liian ohuet, vaikka jarruteho oli kuulemma riittävä 1,9 kn ja 2,0 kn ja tuloksena hylkäys. Taitaa ko paikassa vain kalastella ihmisiä uusinta katsastukseen..

13

3791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as2

      Liian ohuella jarrulevyllä ei ole tekemistä jarrutehojen kanssa

      • Millisinnetänne

        Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.


      • Jarrulevy
        Millisinnetänne kirjoitti:

        Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?


      • joukahainen2
        Jarrulevy kirjoitti:

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?

        Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
        erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
        olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.

        Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.

        Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
        Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
        millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
        tehdäänkin.

        Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
        olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
        kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
        ole moista hokannut.

        Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.


      • Millisinnetänne
        joukahainen2 kirjoitti:

        Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
        erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
        olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.

        Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.

        Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
        Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
        millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
        tehdäänkin.

        Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
        olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
        kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
        ole moista hokannut.

        Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.

        No sattuuhan sitä, mun autoon oli ihan merkkiliikkeessä vaihdettu uudet jarrupalat loppuun kuluneille levyille. Varmaan edellinen omistaja ei ollu raaskinut levyjä vaihtaa samalla. Luulis et korjaamo ei suostuis laittaa uusia paloja kuluneile levyille. Mä st itse vaihdoin uudet levyt ja palat ja ne merkkiliikkeessä vaihdetut palat vaihdan ku nykyiset palat loppuu. Sen olen huomannut et nykypäivänä levyt ja palat kuluu lähes tasatahtiin.


      • Tuotakuntuota
        Jarrulevy kirjoitti:

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?

        Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.


      • Tuotaihmettelen
        Tuotakuntuota kirjoitti:

        Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.

        Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
        Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.


      • Millisinnetänne
        Tuotaihmettelen kirjoitti:

        Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
        Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.

        Kyllä, kyllä, mitakkin voi ja on myös suotavaa ja yli kymmenen vuotta olen kyseistä mittaa käyttänyt. Mutta pakollista mittaaminen ei ole ja joissain tapauksissa mahdotonta. Arvosteluperusteissa on levyjen osalta arvostelu silmämääräisesti ja tarvittaessa mittaamalla. Kyllä sen kuluneen levyn erottaa ilman mittaamisiakin kun on niitä tarpeeksi kauan tuijotellu. Melkein 99% levyjä kulumisraja on vain 2mm eli milli puoleltaan, joka ei kyllä paljon ole.


    • AnttiLiukkonen

      Hyvää palvelua, katsastaja on ystävällinen ja asiallinen, mutta asiakkaan puolella, kiitän ja suosittelen lämpimästi!

    • a.siakaspalvelija

      Mitä tarkoittaa asiakkaan puolella?? Sitäkö että auto pitäisi päästää läpi vaikka olisi hylkäykseen johtavia vikoja?

      • kusinolla

        Kusetusta ilmassa, helppoa katsastusta ei ole olemassa?


    • 0293

      Järkevät autoilijat yleensä ymmärtävät, että jarrujen on hyvä kokonaisvaltaisesti olla kunnossa pelkästään yleisen liikenneturvallisuuden vuoksi.
      Kun katsastusväli uudemmilla autoilla 2018 alkaen harvenee, asia on entistä tärkeämpi.
      Häätäjarrutustilanne tulee tosin aika harvoin eteen, mutta kun tulee, se tulee varoittamatta
      ja on aivan arpapeliä mistä itsensä ja autonsa jarrutuksen jälkeen löytää.

    • Anonyymi

      Miten suoritatte toyota rav4 2008 4wd jarrutestin. Dynolla vai ajotestillä. Kysyn vahinkojen välttämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7316
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2279
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2238
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2236
    Aihe