Helppokatsastus Malmi

viljo9

Käytin autoani Malmin Helppokatsastuksessa, joka aivan uskomaton P.ska paikka. Äijä nyhjää joka paikan pariin kertaa eikä tahdo löytää vikaa autosta. Lopuksi ilmoittaa etujarrulevyjen olevan 1mm liian ohuet, vaikka jarruteho oli kuulemma riittävä 1,9 kn ja 2,0 kn ja tuloksena hylkäys. Taitaa ko paikassa vain kalastella ihmisiä uusinta katsastukseen..

13

4010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as2

      Liian ohuella jarrulevyllä ei ole tekemistä jarrutehojen kanssa

      • Millisinnetänne

        Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.


      • Jarrulevy
        Millisinnetänne kirjoitti:

        Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?


      • joukahainen2
        Jarrulevy kirjoitti:

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?

        Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
        erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
        olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.

        Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.

        Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
        Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
        millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
        tehdäänkin.

        Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
        olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
        kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
        ole moista hokannut.

        Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.


      • Millisinnetänne
        joukahainen2 kirjoitti:

        Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
        erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
        olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.

        Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.

        Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
        Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
        millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
        tehdäänkin.

        Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
        olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
        kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
        ole moista hokannut.

        Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.

        No sattuuhan sitä, mun autoon oli ihan merkkiliikkeessä vaihdettu uudet jarrupalat loppuun kuluneille levyille. Varmaan edellinen omistaja ei ollu raaskinut levyjä vaihtaa samalla. Luulis et korjaamo ei suostuis laittaa uusia paloja kuluneile levyille. Mä st itse vaihdoin uudet levyt ja palat ja ne merkkiliikkeessä vaihdetut palat vaihdan ku nykyiset palat loppuu. Sen olen huomannut et nykypäivänä levyt ja palat kuluu lähes tasatahtiin.


      • Tuotakuntuota
        Jarrulevy kirjoitti:

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?

        Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.


      • Tuotaihmettelen
        Tuotakuntuota kirjoitti:

        Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.

        Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
        Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.


      • Millisinnetänne
        Tuotaihmettelen kirjoitti:

        Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
        Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.

        Kyllä, kyllä, mitakkin voi ja on myös suotavaa ja yli kymmenen vuotta olen kyseistä mittaa käyttänyt. Mutta pakollista mittaaminen ei ole ja joissain tapauksissa mahdotonta. Arvosteluperusteissa on levyjen osalta arvostelu silmämääräisesti ja tarvittaessa mittaamalla. Kyllä sen kuluneen levyn erottaa ilman mittaamisiakin kun on niitä tarpeeksi kauan tuijotellu. Melkein 99% levyjä kulumisraja on vain 2mm eli milli puoleltaan, joka ei kyllä paljon ole.


    • AnttiLiukkonen

      Hyvää palvelua, katsastaja on ystävällinen ja asiallinen, mutta asiakkaan puolella, kiitän ja suosittelen lämpimästi!

    • a.siakaspalvelija

      Mitä tarkoittaa asiakkaan puolella?? Sitäkö että auto pitäisi päästää läpi vaikka olisi hylkäykseen johtavia vikoja?

      • kusinolla

        Kusetusta ilmassa, helppoa katsastusta ei ole olemassa?


    • 0293

      Järkevät autoilijat yleensä ymmärtävät, että jarrujen on hyvä kokonaisvaltaisesti olla kunnossa pelkästään yleisen liikenneturvallisuuden vuoksi.
      Kun katsastusväli uudemmilla autoilla 2018 alkaen harvenee, asia on entistä tärkeämpi.
      Häätäjarrutustilanne tulee tosin aika harvoin eteen, mutta kun tulee, se tulee varoittamatta
      ja on aivan arpapeliä mistä itsensä ja autonsa jarrutuksen jälkeen löytää.

    • Anonyymi

      Miten suoritatte toyota rav4 2008 4wd jarrutestin. Dynolla vai ajotestillä. Kysyn vahinkojen välttämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 186
      4155
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      99
      3448
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      100
      2766
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      301
      2694
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2376
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      168
      2143
    7. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2070
    8. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1782
    9. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      8
      1611
    10. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      45
      1153
    Aihe