Käytin autoani Malmin Helppokatsastuksessa, joka aivan uskomaton P.ska paikka. Äijä nyhjää joka paikan pariin kertaa eikä tahdo löytää vikaa autosta. Lopuksi ilmoittaa etujarrulevyjen olevan 1mm liian ohuet, vaikka jarruteho oli kuulemma riittävä 1,9 kn ja 2,0 kn ja tuloksena hylkäys. Taitaa ko paikassa vain kalastella ihmisiä uusinta katsastukseen..
Helppokatsastus Malmi
13
4010
Vastaukset
- as2
Liian ohuella jarrulevyllä ei ole tekemistä jarrutehojen kanssa
- Millisinnetänne
Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.
- Jarrulevy
Millisinnetänne kirjoitti:
Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.
Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?
- joukahainen2
Jarrulevy kirjoitti:
Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?
Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.
Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.
Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
tehdäänkin.
Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
ole moista hokannut.
Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini. - Millisinnetänne
joukahainen2 kirjoitti:
Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.
Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.
Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
tehdäänkin.
Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
ole moista hokannut.
Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.No sattuuhan sitä, mun autoon oli ihan merkkiliikkeessä vaihdettu uudet jarrupalat loppuun kuluneille levyille. Varmaan edellinen omistaja ei ollu raaskinut levyjä vaihtaa samalla. Luulis et korjaamo ei suostuis laittaa uusia paloja kuluneile levyille. Mä st itse vaihdoin uudet levyt ja palat ja ne merkkiliikkeessä vaihdetut palat vaihdan ku nykyiset palat loppuu. Sen olen huomannut et nykypäivänä levyt ja palat kuluu lähes tasatahtiin.
- Tuotakuntuota
Jarrulevy kirjoitti:
Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?
Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.
- Tuotaihmettelen
Tuotakuntuota kirjoitti:
Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.
Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen. - Millisinnetänne
Tuotaihmettelen kirjoitti:
Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.Kyllä, kyllä, mitakkin voi ja on myös suotavaa ja yli kymmenen vuotta olen kyseistä mittaa käyttänyt. Mutta pakollista mittaaminen ei ole ja joissain tapauksissa mahdotonta. Arvosteluperusteissa on levyjen osalta arvostelu silmämääräisesti ja tarvittaessa mittaamalla. Kyllä sen kuluneen levyn erottaa ilman mittaamisiakin kun on niitä tarpeeksi kauan tuijotellu. Melkein 99% levyjä kulumisraja on vain 2mm eli milli puoleltaan, joka ei kyllä paljon ole.
- AnttiLiukkonen
Hyvää palvelua, katsastaja on ystävällinen ja asiallinen, mutta asiakkaan puolella, kiitän ja suosittelen lämpimästi!
- a.siakaspalvelija
Mitä tarkoittaa asiakkaan puolella?? Sitäkö että auto pitäisi päästää läpi vaikka olisi hylkäykseen johtavia vikoja?
- kusinolla
Kusetusta ilmassa, helppoa katsastusta ei ole olemassa?
- 0293
Järkevät autoilijat yleensä ymmärtävät, että jarrujen on hyvä kokonaisvaltaisesti olla kunnossa pelkästään yleisen liikenneturvallisuuden vuoksi.
Kun katsastusväli uudemmilla autoilla 2018 alkaen harvenee, asia on entistä tärkeämpi.
Häätäjarrutustilanne tulee tosin aika harvoin eteen, mutta kun tulee, se tulee varoittamatta
ja on aivan arpapeliä mistä itsensä ja autonsa jarrutuksen jälkeen löytää. - Anonyymi
Miten suoritatte toyota rav4 2008 4wd jarrutestin. Dynolla vai ajotestillä. Kysyn vahinkojen välttämiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1864155Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,993448SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.1002766Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.3012694Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a392376Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv1682143Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02070Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k371782Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll81611- 451153