Helppokatsastus Malmi

viljo9

Käytin autoani Malmin Helppokatsastuksessa, joka aivan uskomaton P.ska paikka. Äijä nyhjää joka paikan pariin kertaa eikä tahdo löytää vikaa autosta. Lopuksi ilmoittaa etujarrulevyjen olevan 1mm liian ohuet, vaikka jarruteho oli kuulemma riittävä 1,9 kn ja 2,0 kn ja tuloksena hylkäys. Taitaa ko paikassa vain kalastella ihmisiä uusinta katsastukseen..

13

4029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as2

      Liian ohuella jarrulevyllä ei ole tekemistä jarrutehojen kanssa

      • Millisinnetänne

        Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.


      • Jarrulevy
        Millisinnetänne kirjoitti:

        Niin ja katsastuksessa levyihin puututaan vasta, kun ne on kuluneet valmistajan sallimaa ohuemmiksi, eli ne levyt olis pitänyt vaitaa jo ajat sitten. Mut eihän nää nykyajan usavttomat imbesillit mitään ymmärrä tehdä. Ainut mitä osataan on valittaa. Aja jatkssa polkupyörllä aivoton pelle.

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?


      • joukahainen2
        Jarrulevy kirjoitti:

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?

        Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
        erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
        olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.

        Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.

        Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
        Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
        millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
        tehdäänkin.

        Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
        olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
        kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
        ole moista hokannut.

        Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.


      • Millisinnetänne
        joukahainen2 kirjoitti:

        Katsastusasemilla ja myös asianmukaisilla korjaamoilla on käytettävissä
        erikoisvalmisteinen työntömitta, jolla jarrulevyt voidaan mitata vanteessa
        olevasta aukosta tai sitten sisäpuolelta.

        Jostakin kohtaa löytyy aina aukko, johon tämän erikoistyökalun voi sijoittaa.

        Mitattua tulosta verrataan Autodatassa ilmoitettuun valmistajan minimiin.
        Jos alle sen, levyt hylätään. Katsastaja voi harkintansa mukaan antaa vielä
        millin periksi jo mittaustoleranssinkin vuoksi. Käsittääkseni näin yleensä
        tehdäänkin.

        Kirjoituksen aloittajalla on ilmeisti ollut alla loppuun kuluneet kiekot, jotka
        olisi pitänyt uusia jo aikoja sitten. Liian ohuissa levyissä on murtumis- ja'
        kuumumisriski. Edellinen jarrupalan vaihtaja lienee ollut typerys, kun ei
        ole moista hokannut.

        Joku perkele mennyt rekisteröimään entisen nimimerkkini.

        No sattuuhan sitä, mun autoon oli ihan merkkiliikkeessä vaihdettu uudet jarrupalat loppuun kuluneille levyille. Varmaan edellinen omistaja ei ollu raaskinut levyjä vaihtaa samalla. Luulis et korjaamo ei suostuis laittaa uusia paloja kuluneile levyille. Mä st itse vaihdoin uudet levyt ja palat ja ne merkkiliikkeessä vaihdetut palat vaihdan ku nykyiset palat loppuu. Sen olen huomannut et nykypäivänä levyt ja palat kuluu lähes tasatahtiin.


      • Tuotakuntuota
        Jarrulevy kirjoitti:

        Milläs ne jarrulevyt mitataan? Onkos mittaustapa täysin luotettava pyörän ollessa kiinni?

        Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.


      • Tuotaihmettelen
        Tuotakuntuota kirjoitti:

        Mikään laki ei velvoita mittaamaan levyjä, ne voi hylätä ihan näköhavaintoon perustuen. Itse mittaustapa on jo selostettu.

        Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
        Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.


      • Millisinnetänne
        Tuotaihmettelen kirjoitti:

        Jaa, tuo on aivan uusi tulkinta jarrulevyjen minimitoista. Katsastuksessa tehdään mittaus työntömitalla, jos silmämääräisesti siihen on aihetta. Työntömitta on suunniteltu jarrulevyn mittaukseen.
        Jos mittausvirhettä syntyy, se on asiakkaalle positiiviseen suuntaan. Mittauspiikkien ollessa hieman vinossa on jarrulevyn mitattu paksuus suurempi kuin todellinen paksuus ja siten myös asiakasystävällinen.

        Kyllä, kyllä, mitakkin voi ja on myös suotavaa ja yli kymmenen vuotta olen kyseistä mittaa käyttänyt. Mutta pakollista mittaaminen ei ole ja joissain tapauksissa mahdotonta. Arvosteluperusteissa on levyjen osalta arvostelu silmämääräisesti ja tarvittaessa mittaamalla. Kyllä sen kuluneen levyn erottaa ilman mittaamisiakin kun on niitä tarpeeksi kauan tuijotellu. Melkein 99% levyjä kulumisraja on vain 2mm eli milli puoleltaan, joka ei kyllä paljon ole.


    • AnttiLiukkonen

      Hyvää palvelua, katsastaja on ystävällinen ja asiallinen, mutta asiakkaan puolella, kiitän ja suosittelen lämpimästi!

    • a.siakaspalvelija

      Mitä tarkoittaa asiakkaan puolella?? Sitäkö että auto pitäisi päästää läpi vaikka olisi hylkäykseen johtavia vikoja?

      • kusinolla

        Kusetusta ilmassa, helppoa katsastusta ei ole olemassa?


    • 0293

      Järkevät autoilijat yleensä ymmärtävät, että jarrujen on hyvä kokonaisvaltaisesti olla kunnossa pelkästään yleisen liikenneturvallisuuden vuoksi.
      Kun katsastusväli uudemmilla autoilla 2018 alkaen harvenee, asia on entistä tärkeämpi.
      Häätäjarrutustilanne tulee tosin aika harvoin eteen, mutta kun tulee, se tulee varoittamatta
      ja on aivan arpapeliä mistä itsensä ja autonsa jarrutuksen jälkeen löytää.

    • Anonyymi

      Miten suoritatte toyota rav4 2008 4wd jarrutestin. Dynolla vai ajotestillä. Kysyn vahinkojen välttämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      149
      3959
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      12
      3521
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      48
      2952
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2912
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      144
      2541
    6. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      50
      2214
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      16
      1478
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      104
      1432
    9. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

      Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1324
    10. Oot kyl rakas

      Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      38
      1189
    Aihe