Narsisti lopulta psykoosiin

Mutteriini

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta siitä, kun narsistista tulee lopulta psykoottinen, kun asiat eivät mene kaikkien oikeuskäsittelyiden jne. jälkeen, niin kuin hän haluaisi. Miten narsistin pykoosia hoidetaan, jos hän joutuu sairaalaan. Kokemuksia?

13

3180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap-kirjoittaja

      tai edes ajatuksia asiasta .....otetaan kiitollisena vastaan..

    • pakkohoitoon

      Lääkitystä tänäpäivänä onneksi löytyy, jos on harhainen/agressiivinen/levoton lepositeet ja pehmusttettu huone käyttöön ja suljettu osasto.......Riippuu psykoosin asteesta. Terapia keskustelut aloitetaan jos narsisti suostuu niihin. Narsistihan ei ole koskaan sairas päästään,muuthan ne sairaita on....

      • menet siis sinne

        Puhutkos itsestäsi sen käsityksen tuosta saa?


    • En tiedä mutta

      Taitaa se psykoosi ennemmin tai myöhemmin vaivata enemmänkin niitä uhreja ku narsistia.

      • "Taitaa se psykoosi ennemmin tai myöhemmin vaivata enemmänkin niitä uhreja ku narsistia."

        Niin tietyllä lailla ehkä noinkin...

        F24 Indusoitunut harhaluuloisuus (jaettu harhaluuloisuus)

        Indusoitunut paranoidinen häiriö
        Indusoitunut psykoottinen häiriö

        Kahden tai useamman toisilleen läheisen henkilön jakama harhaluuloisuushäiriö. Vain yksi henkilöistä kärsii aidosta psykoottisesta häiriöstä, mutta harhaluulot leviävät toiseen tai toisiin ja tavallisesti katoavat, kun henkilöt eroavat. "

        http://www.ahjos.net/luokitus/F20.htm#F24

        Mutta joo...ilmeisesti ihan oikeasti nuo narsistien jutut saattavat saada kyllä sellaiset mittasuhteet, että uhri joutuu useinkin ikäänkuin ravistelemaan päätään...kun ihan kaikkea ei mieli pysty oitis ottamaan vastaan saati käsittelemään...

        että lopulta lie viisain vain ottaa asiat sellaisenaan...narsistin juttuina ja ihmetellä mitä kaikkea se narsisti keksiikin...

        Sitä en tiedä ihan varmasti tietääkö narsisti valehtelevansa vai uskooko narsisti itse juttuihinsa...jos uskoo/pitää niitä itse itselleen totena niin sitten voi jo puhua psyykoottisesta häiriöstä....

        "Psykoottinen häiriö ei välttämättä vaikuta kaikkeen psyykkiseen toimintaan, joten joillakin elämän alueilla henkilö voi suoriutua normaalilla tavalla"

        Mikä toki on hieman eri asia kuin hoitoa vaativa psykoosi, jossa henkilön todellisuudentaju on lähes kokonaan kadonnut, eikä hän kykene huolehtimaan itsestään...

        Mutta aloittajan kysymykseen liittyen, uskoisin että narsistin psyykosia hoidetaan samalla tavalla kuin kenen tahansa ihmisen psykoosia...lääkkeillä ja keskusteluilla terapeutin kanssa...


      • älä pelleile

        59-27 ei auta toisen koneen seuraaminen on rikos tiesitkös?


      • Niin, ja mietin,

        Niin, ja mietin, mikä sillä pinnallisella narsulla voi mennä psykoosiin... kun koostuu lähinnä valheista, mitä pyörittelee mielen mukaan...


    • tekosairautta

      Psykoosinarsusta ei ole kokemusta, mutta kerran jouduin todistamaan tilannetta, jossa narsu laittoi itsensä fyysisesti sairaaksi.

      Eräs narsistin läheinen oli tekemässä suurta ratkaisua suuntaan, jota narsu ei hyväksynyt. Narsisti päätti lopettaa syömisen ja otti yliannoksia jotain hivenainetta. Pian tuli neurologisia oireita, joista ei voi tietää olivatko teeskenneltyjä vai aitoja. Lääkärit ottivat verikokeita ja luulivat narsun olevan vakavasti sairas. Sen he myös kertoivat narsun omaisille. Pian nämä toimivatkin narsun tahdon mukaisesti, eikä narsulla enää ollut syytä sairastaa eli hän alkoi parantua aloittamalla syömisen. Jälleen kerran saimme todistaa narsismin ihmettä!

      • mutteriini, ap

        Kiitos vastauksista kaikille!

        Itse mietin parin vuoden ajan uskooko narsisti oikeasti juttuihinsa. Ajattelin kaiken menevän ensin vain kiusanteon piikkiin. Sitten kaikesta viestittelyistä alkoi jäämään jo liikaa jälkia, kummalisia s-posteja ja tekstiviestejä jne. Lopulta homma oli jo niin pidäkkeetöntä viranomaistenkin suuntaan, että miettivät jo pakkohoitoon saattamista.

        Taitaa olla narsismi, alkoholismi ja psykoottiset oireet aika toivoton tila ihmiselle. Kumma kyllä kaiken vuosien kiusaamisen jälkeen, tunnen oikeasti myötätuntoa hänen tilanteeseensä, erityisesti lapsuudenkodin taustan tuntien. Onko tuollaisella ihmisella mitään toivoa mihinkään elämään.....

        MItenkähän tämä näin meni, että menneiden kauhun hetkien, masennuksen, isättömien lasten ja muiden sekoilujen jälkeen, jää jäljelle vain lopulta puhdas myötätunto ja sääli ja suru senkin ihmiselämän tragediasta. Pieni poika, joka jäi oman isänsä jalkoihin, joka ilmeisesti jäi myös oman isänsä jalkoihin.... :- (

        Ylpeä saan olla itsestäni: omat lapseni eivät jääneet isänsä jalkoihin! :-)


      • Anonyymi
        mutteriini, ap kirjoitti:

        Kiitos vastauksista kaikille!

        Itse mietin parin vuoden ajan uskooko narsisti oikeasti juttuihinsa. Ajattelin kaiken menevän ensin vain kiusanteon piikkiin. Sitten kaikesta viestittelyistä alkoi jäämään jo liikaa jälkia, kummalisia s-posteja ja tekstiviestejä jne. Lopulta homma oli jo niin pidäkkeetöntä viranomaistenkin suuntaan, että miettivät jo pakkohoitoon saattamista.

        Taitaa olla narsismi, alkoholismi ja psykoottiset oireet aika toivoton tila ihmiselle. Kumma kyllä kaiken vuosien kiusaamisen jälkeen, tunnen oikeasti myötätuntoa hänen tilanteeseensä, erityisesti lapsuudenkodin taustan tuntien. Onko tuollaisella ihmisella mitään toivoa mihinkään elämään.....

        MItenkähän tämä näin meni, että menneiden kauhun hetkien, masennuksen, isättömien lasten ja muiden sekoilujen jälkeen, jää jäljelle vain lopulta puhdas myötätunto ja sääli ja suru senkin ihmiselämän tragediasta. Pieni poika, joka jäi oman isänsä jalkoihin, joka ilmeisesti jäi myös oman isänsä jalkoihin.... :- (

        Ylpeä saan olla itsestäni: omat lapseni eivät jääneet isänsä jalkoihin! :-)

        Mulla on kans tapahtunut kaikkea tuollaista, mutta sairaus kulkee suvun naisissa, minkä takia muut ihmiset ovat olleet vielä haluttomampia uskomaan heistä mitään pahaa (toisin kuin heidän miespuolisista uhreista). Ovat ymmärtääkseni yhä yhteiskunnan ja sosiaalisen piirinsä arvostettuja jäseniä.


    • ++++++++++++++++++++

    • Anonyymi

      Minulla on nyt narsistinaisen kanssa kisa jossa terveysviranomaiset kirjoittelee omakantaan: ”Psykoottisuutta ei haastattelussa saada esille” , ”Pakkohoitokriteerit ei täyty”.

      • Anonyymi

        Lääkäri kirjaa omakantaan: ”Potilaan kertoma tilanne toki myös mahdollinen”.
        mt-sairaanhoitaja kirjaa: ”selkeää psykoottisuutta vaikea saada esille koska riidat naapurin kanssa voi olla hyvinkin todellisia”.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe