voinko tehdä asialle mitään?

etsimässä826

Sain tänään kirjeen asiakastiedolta. Minulle on kolme päivää sitten merkitty maksuhäiriömerkintä. Minulla on ollut heinäkuussa pikavippi feratum yhtiöltä. Maksuaikaa tässä oli 14 päivää. En maksanut ajallaan ja soitin sinne 4 päivän pääsrä. Siellä sanottiin että turha maksaa tänne sitä. Ei kerkeä kuulema kirjautua. Menee perintään (sveaperintä). No ajattelin että hoidan maksun sitten.no laskua ei ole minulle ikinä sieltä tullut. Olen myöskin muuttanut viime kuussa eri kaupunkiin ja kirjat sekä postin tänne muuttanut.olisiko todennäkäisesti lähetetty kirje hävinnyt siis matkalla. En kyllä tiedä onko mitään kirjettä edes lähetetty.
Niin voiko näin oikeasti perintöyhtiö tehdä?
EIKÖ MINULLA OLE MITÄÄN OIKEUKSIA?
En siis voinut vielä soittaa tänään minnekkään kun juuri pääsin töistä. Samassa postissa oli että kirje pankilta että luotto/pankkikortti on tämän merkinän johdosta käyttökiellossa.

21

3049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

Mikä merkintä? Olet saanut Ferratumilta ja perintäyhtiöltä aika monta muistutus kirjettä sekä maksuvaatimuksen.. kaikki nuo hukkuneet johonki? Ei nykyaikana posti niitä hukkaile. Ihan oikeudenmukainen ja ansaittu merkintä, otahan opiksi.

• etsimässä826

Kyllä ferratumilta tuli 2 kirjettä. Mutta ei kyllä ole näkynyt yhtään sveaprinnän kirjettä. Niinkuin kerroin edellä olevassa viestissä, että odotin kirjettä jotta voisin maksaa laskun.

• etsimässä826

Ja en tiedä mikä merkintä on kyseessä. Ilmeisesti nämä ei silti ole suppeita merkintöjä, jonkan saisi pois? Ei kyllä millään tavalla ole summaa yritetty ottaa pois.

• etsimässä826

Mielestänib kirjettä ei ole monta. Ja eka oli lasku. Toinen muistutus, jota en voinut maksaa kun oli kuulema lian myöhäistä.

• Eräpäivä ;)

Olkoon tämä opiksi ja muistutukseksi kaikille lukijoille, että näinkin voi käydä. Siis maksakaa laskunne viimeistään eräpäivänä.

• jdjdj

noh tiesit asian ja odotit silti vaikka kuinka kauan.
      Olisiko kannattanut olla aikaisemmin yhteydessä.
      Sarjassamme ei kiinostanut..........
      Maksat pikimmiten pois ja selittelet sinne että postin siirto ei ole toiminut kaikilta osin. Jos suostuvat poistamaan..
      Toivottavasti olet kuitit aiheesta säästänyt.
      JOs nyt taas jätit jonkun kohan kertomatta tai kaunistelit turha itkeä.
      Ja tiesit että svea perinnässä oli , mikset ottanut sinne ajoissa yhteyttä.

• etsimässä826

Ja minulle ei ole missään vaiheessa mainittu, että menee svea perintään. Mistä minä olisin sen tienyt? Hyvä maksaa laskua jota ei ole minulle tullut ikinä. Siis tiesin tämän sveaperinnän kun asiakastiedon kirjeessä luki, että ilmoittaja sveaperintä.

• Eikö mainittu?
        etsimässä826 kirjoitti:

Ja minulle ei ole missään vaiheessa mainittu, että menee svea perintään. Mistä minä olisin sen tienyt? Hyvä maksaa laskua jota ei ole minulle tullut ikinä. Siis tiesin tämän sveaperinnän kun asiakastiedon kirjeessä luki, että ilmoittaja sveaperintä.

"Ja minulle ei ole missään vaiheessa mainittu, että menee svea perintään. Mistä minä olisin sen tienyt?"

No miksi ihmeessa sitten ekassa viestissäsi kirjoitat näin:

"Minulla on ollut heinäkuussa pikavippi feratum yhtiöltä. Maksuaikaa tässä oli 14 päivää. En maksanut ajallaan ja soitin sinne 4 päivän pääsrä. Siellä sanottiin että turha maksaa tänne sitä. Ei kerkeä kuulema kirjautua. Menee perintään (sveaperintä). No ajattelin että hoidan maksun sitten."

Kyllä tuosta ihan selvästi saa sen käsityksen että sinulle kerrottiin jo heinäkuussa Ferratumilta että lasku on menossa nimenomaan Sveaperintään.

Jos näin oli, etkä ole mitään laskua Sveaperinnältä saanut, ja vielä itse tiesit muuttaneesi ja että on mahdollista että osoitetiedot eivät päivity heti, niin kyllä se sinun asiasi olisi ollut ottaa oma-aloitteisesti yhteyttä Sveaperintään viimeistään elokuun lopussa kun laskua ei ollut näkynyt.

Jos taas sinulle Ferratumilta mainittiin ainoastaan että lasku menee perintään, mutta ei kerrottu yhtiötä, olisi sinun pitänyt oma-alotteisesti kysyä Ferratumilta mihin yhtiöön lasku on siirretty. Varmasti olisivat kertoneet.

Ei noiden kanssa auta jäädä odottelemaan ja pitää päätä pensaassa, vaan ainoa oikea tapa on olla itse aktiivinen. Sillä sinähän tuosta täysin turhaan saadusta maksuhäiriöstä kärsit eikä vippifirma tai perintäyhtiö.

• etsimässä826
        Eikö mainittu? kirjoitti:

"Ja minulle ei ole missään vaiheessa mainittu, että menee svea perintään. Mistä minä olisin sen tienyt?"

No miksi ihmeessa sitten ekassa viestissäsi kirjoitat näin:

"Minulla on ollut heinäkuussa pikavippi feratum yhtiöltä. Maksuaikaa tässä oli 14 päivää. En maksanut ajallaan ja soitin sinne 4 päivän pääsrä. Siellä sanottiin että turha maksaa tänne sitä. Ei kerkeä kuulema kirjautua. Menee perintään (sveaperintä). No ajattelin että hoidan maksun sitten."

Kyllä tuosta ihan selvästi saa sen käsityksen että sinulle kerrottiin jo heinäkuussa Ferratumilta että lasku on menossa nimenomaan Sveaperintään.

Jos näin oli, etkä ole mitään laskua Sveaperinnältä saanut, ja vielä itse tiesit muuttaneesi ja että on mahdollista että osoitetiedot eivät päivity heti, niin kyllä se sinun asiasi olisi ollut ottaa oma-aloitteisesti yhteyttä Sveaperintään viimeistään elokuun lopussa kun laskua ei ollut näkynyt.

Jos taas sinulle Ferratumilta mainittiin ainoastaan että lasku menee perintään, mutta ei kerrottu yhtiötä, olisi sinun pitänyt oma-alotteisesti kysyä Ferratumilta mihin yhtiöön lasku on siirretty. Varmasti olisivat kertoneet.

Ei noiden kanssa auta jäädä odottelemaan ja pitää päätä pensaassa, vaan ainoa oikea tapa on olla itse aktiivinen. Sillä sinähän tuosta täysin turhaan saadusta maksuhäiriöstä kärsit eikä vippifirma tai perintäyhtiö.

Anteeksi että mainitsin aluksi samassa yhteydessä sveaperintä. Kun en kirjoittanut eri lauseella asiaa että selvisi asiakastiedon kirjeestä että kyseessä oli sveaperintä. Minulle sanottiin että asia menee ferratumilta eteenpäin, sitä en muista sanottiinko että perintäyhtiiön vai että eteenpäin. Mutta sen muistan että nimeä ei sanottu.

• miten on....
        etsimässä826 kirjoitti:

No nyt olet varmasti sitten maksanut laskun?

• ex_vippaaja

Seli seli.... varmasti kertovat kenelle ovat lähettäneet velkasi perintään.

• 920

Jos olet ottanut joskus käyttöön Netpostin niin svean kirjeet voivat olla siellä, ainakaan itselleni ei svealta ole tullut paperikirjeitä, ainoastaan netpostiin sähköisenä.
      Velallisella taitaa yleisesti olla velvollisuus ilmoittaa velkojalle yhteystietojensa muutoksista, tietysti luulisi postilla myöskin olevan jonkinlainen vastuu kadottamistaan kirjeistä..
      No joka tapauksessa suorittamalla maksun saat maksuhäiriöön liitettyä ref-merkinnän, mikä siis kertoo että homma on hoidettu. Ref-merkinnän saa käsittääkseni joko pyytämällä merkinnän tekijää (eli sveaa) ilmoittamaan suoritetusta maksusta asiakastietoon tai sitte toimittamalla itse kuitin maksusta asiakastietoon. Korjatkoon joku jos olen itse ymmärtänyt asian väärin..
      Itselläni myöskin ferratumin vippi meni svean kanssa viime tinkaan, joten kiinnostaisi tietää saitko LKP-merkinnän vai YKV:n ja mikä oli alkuperäinen eräpäivä?
      Svea on joka tapauksessa ystävällinen paikka, joten ei muuta kuin maanantaina soittoa. Ainakin palstaa lukiessa löytänyt kirjoituksia, joissa maksuhäiriömerkintä on saatu poistettuakin.

• ihankohan1

"kaikki Kansalaispankista aina löytää ystävän" lauloi Juice. Joo, tiedän että olet ehkä jo kysynyt. Ja jos onkin se tilanne, että vaikkka olet olet ovella rystysillä viesttänyt, että Kop Kop, ja kolkuttavalle on avattu, niin ei ole myönnetty lainaa. Tosi on, monella.

Mutta jos olet siinä tilanteessa, kuin monet muut, että kaikki ulosotot ja muut saa niputettua yhdeksi pankkilainaksi, niin suosittelen. Aika moni on tehnyt, ja ne kiskurikorot on saatu pankkikoroksi. Mutta jos et pysty, niin vielä monessa kunnassa on lakisääteinen velkaneuvonta. Ei ole pitkään, älä hätäile mutta älä myöskään viivyttele.

• etsimässä826

Kiitos kaikille vastanneille, niin osasin vähän paremmin tutkia asiaa. Kaikki mitä kirjoitin oli totta.
        Ensiksi soitin tänään siis asiakastietoon, jossa sain selville että merkinnän kesto on kaksi vuotta. Merkinnän aiheuttaja on sveaperintä niin kuin kirjeessä luki. Soitin seuraavaksi sveaperintään. Sieltä minut ohjattiin yrityksen sisällä toiselle henkilölle. Heillä luki tiedoissa, että ovat lähettäneet minulle 2 maksumuistutusta/jotain kirjettä lainaan liittyen. Heillä luki myös koneella että kirje joka on lähetetty 8.8.2013 on palautunut heille takaisin. Eli se ei ole minulle tullut, niin kuin ei toinenkaan kirje joka on lähetetty 27.8.2013. Mutta siitä ei olut heillä merkintää, että se olisi palautunut. Eli tämä kirje on jossain matkalla.
        Nainen sveaperinässä oli todella asiallinen ja poisti kaikki lisämaksut korkoa vaille. Sovin maksavana laskun tämöän viikon aikana ja 200 euron lainalle on nyt kertynyt kaikkien kulujen kanssa 208,41 euroa. Lisäksi nainen laittoi asiakastietton maksuhäiriön poistomerkinnän. Eli merkintä lähtee pois.
        Tietääkö kukaan kuinka kauan menee, että merkintä poistuu?
        Lisäksi miten pankkiin menee tieto, josta tuli kirje että visani on käyttökiellossa, tai ymmärsin, että koko pankkikorttini on käyttökiellossa. Palautuuko tämä tieto myös pankkiin vai joudunko itse soittelemaan nyt joka paikaan ja tilaamaan asiakastiedolta omat luottotieoni ja todistamaan sitä kautta heille, että ne ovat kunnossa?
        Tämän johdosta ajattelin kyllä vaihtaa pankkia, koska mielestäni osuuspankki toimi asiassa todella törkeästi minua kohtaan. Omistan myös paikallisossupankista tilin ja sieltä ei minulle ole vielä tullut mitään.

• VanhaFabu
        etsimässä826 kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille, niin osasin vähän paremmin tutkia asiaa. Kaikki mitä kirjoitin oli totta.
        Ensiksi soitin tänään siis asiakastietoon, jossa sain selville että merkinnän kesto on kaksi vuotta. Merkinnän aiheuttaja on sveaperintä niin kuin kirjeessä luki. Soitin seuraavaksi sveaperintään. Sieltä minut ohjattiin yrityksen sisällä toiselle henkilölle. Heillä luki tiedoissa, että ovat lähettäneet minulle 2 maksumuistutusta/jotain kirjettä lainaan liittyen. Heillä luki myös koneella että kirje joka on lähetetty 8.8.2013 on palautunut heille takaisin. Eli se ei ole minulle tullut, niin kuin ei toinenkaan kirje joka on lähetetty 27.8.2013. Mutta siitä ei olut heillä merkintää, että se olisi palautunut. Eli tämä kirje on jossain matkalla.
        Nainen sveaperinässä oli todella asiallinen ja poisti kaikki lisämaksut korkoa vaille. Sovin maksavana laskun tämöän viikon aikana ja 200 euron lainalle on nyt kertynyt kaikkien kulujen kanssa 208,41 euroa. Lisäksi nainen laittoi asiakastietton maksuhäiriön poistomerkinnän. Eli merkintä lähtee pois.
        Tietääkö kukaan kuinka kauan menee, että merkintä poistuu?
        Lisäksi miten pankkiin menee tieto, josta tuli kirje että visani on käyttökiellossa, tai ymmärsin, että koko pankkikorttini on käyttökiellossa. Palautuuko tämä tieto myös pankkiin vai joudunko itse soittelemaan nyt joka paikaan ja tilaamaan asiakastiedolta omat luottotieoni ja todistamaan sitä kautta heille, että ne ovat kunnossa?
        Tämän johdosta ajattelin kyllä vaihtaa pankkia, koska mielestäni osuuspankki toimi asiassa todella törkeästi minua kohtaan. Omistan myös paikallisossupankista tilin ja sieltä ei minulle ole vielä tullut mitään.

Ensimmäinen virhe oli pikavipin otto. Toinen virhe oli ettet maksanut sitä sovittuun päivään mennessä. Kolmas virhe on muiden osapuolien syyttely syylliseksi tapahtumaketjuun.

Hienoa kuitenkin, että asia näyttää ratkenneen onnellisesti. Kannattaisikohan ottaa tapahtuneesta opiksi jatkoa ajatellen?

• 920

Loistavaa että sait merkinnän pois! Aika onnellinen puolestasi :) Vinoleukoja nyt aina piisaa joka asiaan, mutta onneksi noissa oikeissa firmoissa ymmärretään että laskua on vaikea maksaa ellei sitä ole koskaan edes saanut.

• etsimässä826

Asiakastiedosta tuli kirje, että maksuhäiriömerkintä on poistettu. Lisäksi myös op:sta tuli kirje, että visani säilyy minulla ja on käytettävissäni.Ihme homma kyllä kun muut pankit eivät ole reakoineet ollenkaan asiaan. Op puolestaan kerennyt laittaa visan jo käyttökieltoon ja ottaa pois sieltä. Laskunkin maksoin pois jo maanantaina.

• aaffaafaf
        etsimässä826 kirjoitti:

Asiakastiedosta tuli kirje, että maksuhäiriömerkintä on poistettu. Lisäksi myös op:sta tuli kirje, että visani säilyy minulla ja on käytettävissäni.Ihme homma kyllä kun muut pankit eivät ole reakoineet ollenkaan asiaan. Op puolestaan kerennyt laittaa visan jo käyttökieltoon ja ottaa pois sieltä. Laskunkin maksoin pois jo maanantaina.

Siis, minusta OP toimi todella hyvin, on hereillä ja valvoo siten muidenkin, ajallaan maksavien asiakkaiden etuja. Mitä siitäkin tulisi jos pankki viis välittäisi maksavatko asiakkaat laskunsa eivätkä valvoisi tilannetta?

Se, että pankki veisi visa-ominaisuuden pois on vain hyvä juttu. Ei pääse ainakaan sitten tekemään lisää velkaa ja keräämään mahd. merkintöjä. Enkä tarkoita, että sinä tekisit näin enää.

Hyvä op. Yksi syy lisää pysyä op:n asiakkaana.

• ex_vippaaja
        aaffaafaf kirjoitti:

Siis, minusta OP toimi todella hyvin, on hereillä ja valvoo siten muidenkin, ajallaan maksavien asiakkaiden etuja. Mitä siitäkin tulisi jos pankki viis välittäisi maksavatko asiakkaat laskunsa eivätkä valvoisi tilannetta?

Se, että pankki veisi visa-ominaisuuden pois on vain hyvä juttu. Ei pääse ainakaan sitten tekemään lisää velkaa ja keräämään mahd. merkintöjä. Enkä tarkoita, että sinä tekisit näin enää.

Hyvä op. Yksi syy lisää pysyä op:n asiakkaana.

Svea siis "poisti" merkinnän ennenkuin velkaasi olit edes maksanut? Hmm vaikea uskoa...

• etsimässä826
        ex_vippaaja kirjoitti:

Svea siis "poisti" merkinnän ennenkuin velkaasi olit edes maksanut? Hmm vaikea uskoa...

Sinun nimimerkkiisi liittyviä kommentteja ei kannata pahemmin lukea. Kaikki ovat pääasiassa kuittailua tai epäilyä. Ja kyllähän ne joutuu sen merkinnän poistamaan jos ei ole laskun laskua mennyt perille. Siis jos ei ole tullut yhtään laskua, ei yrityksellä ole silloin ole oikeutta tehdä merkintää. Ihan sama onko lasku auki vai ei!

• posti tuo, posti vie

Muutin pari kuukautta sitten, tein muuttoilmoituksen ja otin postin muuttopostipalvelut käyttöön hyvissä ajoin ennen osoitteen vaihtumista. Tieto osoitteen vaihtumisesta oli siis taatusti ehtinyt rekisteröityä järjestelmiin.

Noh, pari lainaa on ollut koko ajan jälkijunassa sen verran, että aina ovat ehtineet muistutuksen maksueristä laittaa, kuten taatusti laittoivat muuttokuukauden maksueristäkin.

Mutta kuinkas ollakkaan. Noita maksumuistutuksia ei ole koskaan saapunut uuteen osoitteeseen, eikä myöskään vanhaan. Tiedän tämän siitä, kun asuin alivuokralla ja päävuokralainen (joka siis nyt asuu entisessä asunnossani) on tuttuni, joka kyllä varmasti olisi ilmoittanut mikäli postiani olisi sinne tullut.

Eli tämänkin kokemuksen perusteella kannattaa muuton yhteydessä olla tarkkana kaikista laskuista ja myöskin pitää huolta, ettei joudu aiheettomasti kärsimään postin katoamisista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27