Lieksan kaupungin taidetoimintakeskuksen asia on jälleen esillä lautakunnassa.
Perusturvajohtaja toteaa, että asiassa on kuultuna ollut onkalampisäätiön edustajat ja toiminnan vetäjät.
Kuitenkin huomautan että silloin on unohtunut juuri se ihmisryhmä jota asia koskee ja näin ollen esittely ja päätös on kuntalain vastainen eli lakkautus koska asiassa ei ole kuultu asianosaisia.
Olen asiasta kirjelmöinyt myöskin kaupunginhallitukselle kanteluna koska jopa vammaineuvostoa ei ole asiassa kuultu ja näyttää siltä ettei viranhaltijalla ole siihen haluakaan aikaa ei järjesty , joten ihmettelen asiaa todella Markku
Taidetoimintakeskus jälleen esillä
39
280
Vastaukset
- Omainen olen
Sosiaali- ja terveyslautakunta
Esityslista 24.09.2013 Asianro 10
"Talouden tervehdyttäminen edellyttää, että ei-lakisääteisiä
palveluja karsitaan.
Toukolantien toimintakeskuksessa on vahva osaaminen
päivätoimintojen järjestämisestä."
Siinä on perusteita kerrakseen!
Lisäpointtina on se että kiinteistö jossa toimintaa on pyöritetty vuosia, EI TODELLAKAAN ole ihmisten käyttöön ja toimintaan soveltuva ! Paikka on ala-arvoinen ja kertonee paljon siitä mikä on todellinen arvostus.Ilmeisesti lautakunnan jäsenennä et voi perääntyä sekä koska toiminta on työväentalolla sehän jo hirvittää ? MK
- VTT [valtiotiede]
markkukorpinen kirjoitti:
Ilmeisesti lautakunnan jäsenennä et voi perääntyä sekä koska toiminta on työväentalolla sehän jo hirvittää ? MK
En ole lautakunnan jäsen, enkä tule koskaan olemaankaan.
VTT [valtiotiede] kirjoitti:
En ole lautakunnan jäsen, enkä tule koskaan olemaankaan.
Vastasin kuitenkin omaiselle mutta vaikka olisit kuinka valtiotieteiden tohtori niin tuo titteli ei minua hätkäytä laisinkaan, kerran meidät jokainen riisutaan ja tekojamme punnitaan MK
- nuoren vammaisen äit
No kuules sie omainen. Omainen olen miekii ja lapseni on käyttänyt taikkarin palveluja. Tilat ovat ihan hyvät, en ole niitä huonoks kokenu. Luulen, että sie et ole omainen. Minulle on tärkiää et homma jatkuu ja kehitysvammaiset saavat jatkaa taiteen tekemistä keskustassa.
Juuri kävin toukolantiellä ja jossa pidän musiikkiryhmää aikaisenmmin toiminta oli ruokasalin viereissessä tilassa nyt ohjattiin työtoiminta tilaan joten uskon että suuri ryhmän kyseessä olessa" happi loppuu ja pierettää" ja muutenkin jos sinne kaikki henkilöt työnnetään mielestäni se on kuin laitettaisiin taidetoimintakeskuksen osalta niin mielestäni on kuin sardiinipurkkiin, joten ainakaan siten toiminta ei ole työturvallisuuslkain mukaista työhuoneen tilavuuden kannalta.
En epäile ollenkaan koleekoiden ammattitaitoa vaan sitä, että kuitenkin on herojen pelko persiissä ja ei uskalleta sanoa mitä minä sanon ja olen sanonut läpi elämäni suoraan Markku Korpinen entinen johtava ohjaaja- tiedustelupalvelu91
Eikö Markkua kiinnosta sosterin Talousarvion toteutuminen 1.1 - 13.9 ?
Ja kirjanpitomerkinnät, tositteista huolehtiminen ja dokumentointi. tiedustelupalvelu91 kirjoitti:
Eikö Markkua kiinnosta sosterin Talousarvion toteutuminen 1.1 - 13.9 ?
Ja kirjanpitomerkinnät, tositteista huolehtiminen ja dokumentointi.En ole tilintarkastaja vaan tarkastelen toimintoja toisaalla ja ihmisten hyvinvointia ja miten asiat hoidetaan ilman noita sakkomaksuja joita nyt tulee.
- Huutelen sivusta
Markulle tiedoksi ja muillekin.
Kaupunki on avustanut rahallisesti Honkalampisäätiötä, joka on ylläpitänyt Taidetoimintakeskusta.
Kyse on siitä , onko kaupunki velvollinen rahallisesti ylläpitämään minkään säätiön tai yhdistyksen varainkeruuta.
Kaupunki jakaa avustuksia anomusten perusteella.
Honkalampisäätiö on yksi avustusten, suurten sellaisten hakijana ollut kauan.
Jos Honkalampisäätiölle Taidekeskuksen toiminna pyörittäminen on taloudellisesti kannattamatonta, miksi miksi kaupunki on velvollinen pitämään sitä hengissä.
Vammailslain mukaan päivätoimintaa on järjestettävä ja sitä järjestetään Toukolantiellä. Kaupunki ei ole velvollinen järjestämään yksityisen tuottamaa päivätoimintaa.
Toinen juttu olisi, jos koko toiminta ulkoistettaisiin ja ostettaisiin Honkalampisäätiöltä.
Taidetoimintakeskus ei siis ole koskaan ollut kaupungin ylläpitämään toimintaa, vaan kaupunki on avustanut sen heikkoa rahatilannetta.
Jos säätiö edesyrittäisi jollai tavalla tehdä muutakin varainkeruuta, se voisi ehkä vaikuttaa asiaan. En tiedä, näin maallikkona ajattelen.- pojan äiti
Siinä tuli täyttä asiaa ja piste.
Tiedän että kaupunki siten on ostanut mielestäni niitä palveluja säätiöltä ei se sen kummenpaa tukemista ole koska siellä on annettu niitä tarpeellisia palveluja eri vammaisille henkilöille jotka on edistänyt heidän oikeutta yhtdenvertaiseen elämään.
Mikä muua toiminta esim terveyskeskusen toiminta onko se raharikasta toimintaa kysyn?
Olen todennut ja tiedän toukolantien tilat ja juuri siellä olin järjestämässä pienessä tilassa 15 henkilölle toimintaa jololin liikunta ja harjoitusta ei voi suorittaa kuten aikaisemmin totesin
Todella huutelu sivusta ei tiedä todellista tilannetta minua ainakin harmittaa se seikka ettei luovuus pääse esille jos henkilöt joutuu olamaan kuin sardiinit purkissa.Markku
Todella en pidä kovin korkealla tuota esitystä mikä kohtaa vammaispolitiikkaa se ei voi olla tuolla tavalla ajatellen koskaan muutakuin setelien näkemistä ja laskemista jolloin vammainen henkilö unohtuu markku Korpinen monessa yhdistyksessä mukana joilta ei ole asiasta kysytty.
Eli kysymys on todella kuntouttavasta toiminnasta eikä varainkeruusta MKpojan äiti kirjoitti:
Siinä tuli täyttä asiaa ja piste.
Olen aikanaan ollut sosiaalilautakunnan jäsen sekä vpj ,joten tunnen kyllä miten kunta voi järjestää palvelut ja tällä hetkellä varajäsen sosiaali ja terveyslautakunnassa
Kuitenkin todella nyt kaikki ei ole mennyt siten miten kuntalain 29 § menee eli asukkaille käyttäjille ei ole suunnitelmista tiedotettu eli käyttjiä ei ole kuultu ja nyt vielä herra johtajlla ei ole aikaa vammaisneuvostolle vaan jyrää asiaa eteepäin lautakunnassa kuten olen todennut MK- luulet vaan
Tiedän että kaupunki siten on ostanut mielestäni niitä palveluja säätiöltä ei se sen kummenpaa tukemista ole koska siellä on annettu niitä tarpeellisia palveluja eri vammaisille henkilöille jotka on edistänyt heidän oikeutta yhtdenvertaiseen elämään.
Mikä muua toiminta esim terveyskeskusen toiminta onko se raharikasta toimintaa kysyn?
Olen todennut ja tiedän toukolantien tilat ja juuri siellä olin järjestämässä pienessä tilassa 15 henkilölle toimintaa jololin liikunta ja harjoitusta ei voi suorittaa kuten aikaisemmin totesin
Todella huutelu sivusta ei tiedä todellista tilannetta minua ainakin harmittaa se seikka ettei luovuus pääse esille jos henkilöt joutuu olamaan kuin sardiinit purkissa.Markku
Todella en pidä kovin korkealla tuota esitystä mikä kohtaa vammaispolitiikkaa se ei voi olla tuolla tavalla ajatellen koskaan muutakuin setelien näkemistä ja laskemista jolloin vammainen henkilö unohtuu markku Korpinen monessa yhdistyksessä mukana joilta ei ole asiasta kysytty.
Eli kysymys on todella kuntouttavasta toiminnasta eikä varainkeruusta MKKyllä nyt on Korpinen huolissaan vammaisten asioista. On todella. Muistaakos herra ajan kun istuit valtuutettuna ja piti koittaa hoitaa erityistä tukea tarvitsevien lieksalaisten koululaisten kouluoloja.
Et muutes korvaas lotkauttanut ja ne tilat missä nämä koulukkaat oleskeli, oli sitten alaarvoiset.
Joten jos tässä joku huutelee, niin katohan peiliin. Tuossa et pelaa mitään muuta, kun kuntapolitiikkaa ja itsellesi paikkaa tuonne Lieksan valtuustoon. Ainahan saa yrittää. luulet vaan kirjoitti:
Kyllä nyt on Korpinen huolissaan vammaisten asioista. On todella. Muistaakos herra ajan kun istuit valtuutettuna ja piti koittaa hoitaa erityistä tukea tarvitsevien lieksalaisten koululaisten kouluoloja.
Et muutes korvaas lotkauttanut ja ne tilat missä nämä koulukkaat oleskeli, oli sitten alaarvoiset.
Joten jos tässä joku huutelee, niin katohan peiliin. Tuossa et pelaa mitään muuta, kun kuntapolitiikkaa ja itsellesi paikkaa tuonne Lieksan valtuustoon. Ainahan saa yrittää.Onko nyt koululaisten olosuhteet saatua paremmaksi?
Olen kuitenkin olut todella huolestunut noiden koulujen lakkautuksista ja en oikein tiedä mistä moinen syytös tulee.
Kuitenkin hyvin usein olen sen todennut esim keskuskoulun osalta mikä on luokkien tilavuus ja mikä henkilöstömäärä.
Toisaalta olen kyllä ollut aloitteellinen juuri sisäilman osalta aikanaan tuon moisionkadun koulun osalta ja sinne tehtiin sitemmin remontti uudenpaan tilaan.
Olen myöskin aikanaan todennut sen, että kulttuurikeskuksessa on kosteusvaurio ja siten homeen haju jotkut ei sitä uskoneen virastossa mutta niin vai oireilua alko esiintyä ja korjaus sitemmin suoritettiin.
Olen myös jaksanurt aikanaan jatkuvasti tuoda esiin partalanmäen vanhainkodin kattoikkunat ja kylmyyden siellä ja aikanasa siinä meni mutta korjaus tuli asiaan myöskin terveyskeskusen ovet tuli toisenlaiset.
Joten kyllä olen asialla ollut ja vielä nytkin yksityisenä kuntalaisena teen aloitteita ja esim tuo rauhalan leikkikentan asiaa toin useasti esiin ja tietty ett siinäkin piti teroitta hieman kynsiä asian eteenpäinmenoksi.
Mutta nyt on kyseessä se että taidetoimintaa kehitysvammaisilta oltaiiin lakkauttamassa ja mielestäni päätös on tahallista hutilointia ja kansan sumuttamista käyttäen tuota helpointa tietä säästöihin mukamas ja vastoin kuntalain tiedotuslain kohtaa MK- luulet vaan
Onko nyt koululaisten olosuhteet saatua paremmaksi?
Olen kuitenkin olut todella huolestunut noiden koulujen lakkautuksista ja en oikein tiedä mistä moinen syytös tulee.
Kuitenkin hyvin usein olen sen todennut esim keskuskoulun osalta mikä on luokkien tilavuus ja mikä henkilöstömäärä.
Toisaalta olen kyllä ollut aloitteellinen juuri sisäilman osalta aikanaan tuon moisionkadun koulun osalta ja sinne tehtiin sitemmin remontti uudenpaan tilaan.
Olen myöskin aikanaan todennut sen, että kulttuurikeskuksessa on kosteusvaurio ja siten homeen haju jotkut ei sitä uskoneen virastossa mutta niin vai oireilua alko esiintyä ja korjaus sitemmin suoritettiin.
Olen myös jaksanurt aikanaan jatkuvasti tuoda esiin partalanmäen vanhainkodin kattoikkunat ja kylmyyden siellä ja aikanasa siinä meni mutta korjaus tuli asiaan myöskin terveyskeskusen ovet tuli toisenlaiset.
Joten kyllä olen asialla ollut ja vielä nytkin yksityisenä kuntalaisena teen aloitteita ja esim tuo rauhalan leikkikentan asiaa toin useasti esiin ja tietty ett siinäkin piti teroitta hieman kynsiä asian eteenpäinmenoksi.
Mutta nyt on kyseessä se että taidetoimintaa kehitysvammaisilta oltaiiin lakkauttamassa ja mielestäni päätös on tahallista hutilointia ja kansan sumuttamista käyttäen tuota helpointa tietä säästöihin mukamas ja vastoin kuntalain tiedotuslain kohtaa MKPitäshän tuo sinun tietää ja muistaa, kun olit istumassa silloin ku päätöksiä tehtiin. Hanttiinhan laitot mutta onneksi järki ja enemmistö näki toisin.
luulet vaan kirjoitti:
Pitäshän tuo sinun tietää ja muistaa, kun olit istumassa silloin ku päätöksiä tehtiin. Hanttiinhan laitot mutta onneksi järki ja enemmistö näki toisin.
Näin demokratia pelaa ja joskus tuhoisin tavoin MK
- luulet vaan
Näin demokratia pelaa ja joskus tuhoisin tavoin MK
jaa että korpisen mielestä on se tuhoisaa, että tukee tarvitsevilla koululaisilla on asianmukaiset tilat missä opiskella. Joo, noo on tuo kans näkökanta, mutta sotii noita tässä ketjussa olevias kirjoituksia vastaan aika messevästi.
Luulempahan ettet tuolla aihealueella enää paljo kunnallispolitiikassa vaikuttele. luulet vaan kirjoitti:
jaa että korpisen mielestä on se tuhoisaa, että tukee tarvitsevilla koululaisilla on asianmukaiset tilat missä opiskella. Joo, noo on tuo kans näkökanta, mutta sotii noita tässä ketjussa olevias kirjoituksia vastaan aika messevästi.
Luulempahan ettet tuolla aihealueella enää paljo kunnallispolitiikassa vaikuttele.Kyllä olen varajäsenenä mukana nyt asianomaisessa lautakunnassa on kuitenkin joitakin yksilöasioita olemassa jolloin jätän asian huutelematta.MK
- onko lieksan etu
Arvostan korkealle säätiön toimintaa. Olipa karmeeta kuulla että perusturvajohtaja EI säätiötä noteeraa.
- Kyrpä-Jooseppi!!
Ahneus asuu täällä lieksassakin ..joillakin!
Taponen end kummanit olisi vallan hyvin, näin säätätoimenpiteiden aikana , voinut lahjoittaa palkankorotuksensa vaikka siihen että kertyneillä varoilla palkataan kesätyöntekijöitä lieksaan! - jakuda
Hyvät kirjoittajat, Markku on omanlaisensa kauniisti sanottuna jästipää niinkuin olen monesti kuullut sanottavan minusta suomennettuna lieksalaisittain kusipää. Kuitenkin saanen huomauttaa, että hän kuitenkin uskaltaa mennä asioitapäin suoraan kumartamatta. Hänen menneisyytensä kaupungin jakkaralla ei mitenkään ole tekemisissä tämän asian kanssa. Olen itse kysynyt asiassa neuvoa suoraan häneltä itse kun tiedän hänen osaavan vastata mm tähän vammaisten asiaan. Tämä vammaisasia on tiedossa muutamilla arkadianmäellä. Se on niin helevetin helppoa haukkua toista kun naama ei näy että eletään ja annetaan elää. Yhteistä asiaa tässä yritetään kukin tahollamme vaikuttaa. Tehdään sitä yhteistyöllä, eikä toisten pilkkaamisella. Se kun ei johda mihinkään.
- kukapa uskoo?????
Kas kun ei tuo jakuda laittanut sinkomiestä nikekseen. Sama jakuda jakuttaa kokoajan tuota samaa kehumissaarnaansa. Kulkee kun paita ja perse nuo niket.
- jakuda
Minä uskallan puolustaa ihmistä, jota ei sitä ansaitse, olipa kohde kuka tahansa. En kähde sen takia hakkumaan kun kaikki muutkin sitä tekevät.
- uimahallin lauteet
No taijat ollakin ainoo lieksalainen joka ihteesä noin topakkaan kehuu. Joten älyy jo lopettaa tuo retostelu johan tuolle marttakerhon martatkin hirnuu paikallisen paarin loosissa, joka päivä.
Jo taas epäilevä tuomas oli asialla voinen todeta sinulle jotta huulesi höpisee joutavaa.
Ensinnäkin tunnen noita nimimerkkejä jotka ovat eri ihmisiä kuin meikeläinen ja kun olen havainnut noita syytöksiä olen todennut että jopa ristimänimeni yritettiin kaapata ja sama ilmeisesti kävi muillekin henkilöille.
Olen kuitenkin selkärangan omaava henkilö enkä mikään loinen lapamato joita valitettavasti ilmaantuu joskus.
Aikanaan kirjoitin homehtuneista lauteista vaan asia on tullut kuntoon siltäkin osin joten kennekä piikkiin puhut?
Kun en ole ihan hörhö vaan koitan hakea toimeentuloa lisää puolukanpoiminnalla en vaikka olen joskus sentään hevosia hoitanut niin martat saa ihan rauhassa olla paskalla baarissa ja höröttää, aidot hevoset ovat sentään olleet kavereita jota tätä maata on rakennettu heidän voimalla.
Mutta nyt nuo taitamattomat oppineet yrittävät lannistaa kikin hävyttömin keinoin meikeläistä mutta häpeä se koittaa kuitenkin kuten aikaisemmin jo kun ei tunnettu kunta ja hallintolakia esittelijä ja puheenjohtaja joten eväspaketti siitä tuli heille MK- kunnan mies
Kuka ihtesä ylentää ja päivä töinään ihteesä kehuskelee saa kunnallisvaaleissa parikymmentä ääntä.
Vanha lieksalainen sananparsi. kunnan mies kirjoitti:
Kuka ihtesä ylentää ja päivä töinään ihteesä kehuskelee saa kunnallisvaaleissa parikymmentä ääntä.
Vanha lieksalainen sananparsi.Kunnan mies miten sinä toimit ja teet?
Olen kuitenkin kuntalainen myös ja voinen toimia ulkopuolella päätöksemntekijöitä asioita vaikka en olisi koskaan ollut vaaleissa ,mutta kova oli taholtanne kuitenkin parjauskamppanja ja näkyy jatkuvan. vaikka luottamushenkilöt on valittu ja kuntavaaleihin menee vielä aikaa .
Olen sitä mieltä että tarvitset myös tukea siihen suuntaan, että ymmärtäisit oman tilanteen siten että tajuaisit mitä on solvaava teksti joka ei käsittele nytkään aihetta mikä koskee taidetoimintakeskuksen lakkautus joillekkin ihmisille ja ihmisryhmille se pitäisi sinun tietää ja siihen sanoa kantasi MK
- jakuda
Saahan ne martat mauruta siellä baarin perukoilla. Ei tarttee omaa elämäänsä miettiä kun toisia arvostelee. Tapansa kullakin.
Eiköhä todella martoilla aikanaa ollut tekemistä ja vieläkin todella asian puolesta kansamme hyväksi.
Nyk kuitenkin jopa näyttää siltä kuin aikanaan lottien kohdalla jotta nuo ilman häpyä olevat henkilöt kunniallisia henkilöitä alkoivat pilkata, katos kun tuossa joukossa alkoi tyhmyys tiivistyä kuten opettajani aikanaan totesi.
On kuitenkin jälleen pyrkimys muutaa suuntaa tuohon parjaussuuntaan mutta kuitenkin totuus on se, että muistutan jälleen se että vammaisilla on oikeus hyvään elämään ja nyt sitä ollaan tekemässä tyhjäksi käyttämällä helpointa tietä noiden untuvikkojen toimesta sen minun on pitkän kokemuksen jälkeen todettava nöäistä oppineista koleegoista , teitä todella on vedetty retkuun, ette ole sitä havainneet ja nyt on aika havahtua ja lukea läksy paremmin mitä tuo epämääräinen virkamiehen esittely tarkoittaa vielä nytkin uudestaan MK- vammaisen läheinen m
Vammaisten puolesta on vähän puhujia. Heiltä on niin kovin helppo leikata palveluja, koska he eivät nouse barrikadeille. Siis meidän omaisten ja läheisten tehtävänä on ajaa vammaisen etuja. Näin olen ymmärtänyt Lieksassa tehtävän. Nyt kuitenkin näyttää vahvasti siltä, ettei jo päätettyihin asioihin saada muutosta. Säästöt on otettu haja-ammuntana sieltä täältä ja paukut osuivat tällä kertaa taidetoimintaan. Tää on kovin valitettavaa.
- Pysytäänpäs asiassa
Kaupunki ei voi lakkauttaa taikkaria, koska se ei ole kaupungin toimintaa.
Toimintaa pitää yllä Honkalampisäätiö.
Sinne voi jokainen lähettää pyyntönsä ja toiveensa.
Kaupunki on auttanut rahapulassa olevaa säätiötä vuosia. Miksi sen pitäisi edelleen jatkaa kun sillä on oma päivätoimintakeskus Toukolantiellä.
Turha syyttää, ettei kaupunki, sen virkamiehet ja luottamusmiehet välitä vammaisista. Päivätoimintaa löytyy Toukolantieltä, Kilta-talolta ja Karpalosta. Monenlaista moninlaisille ihmisille.
Luulisi taidetta voivan tehdä muuallakin kuin Kulman kiinteistössä, jos Honkalampisäätiö ei taikkaria jatka.
Korpiselle tiedoksi, ettei avustusten myöntämisessä yleensäkään kuulla yhdistysten, säätiön jäsenistöä. Esitettävä on toimintakertomus, budjetteineen, selostus omasta varainkeruusta.- protaidetoiminnan pu
Pysytäämpäs asiassa nimmari ei tunne tätä asiaa lainkaan. Kirjoittelee joutavia. Mielestäni Korpinen ajaa aidosti vammaisten asiaa ja sillä siisti. 20 vuotta toiminta on pyörinyt ja siitä on Lieksa korjannut merkittävän hyödyn myös imagollisesti puhumattakaan vammaisten itsensä kokemaa hyötyä. Tänne tullut uusi virkamies uhoilee ihan joutavia. Lasketut säästöt on kyseenalaisia.
- oikeuden.mukaisuus
protaidetoiminnan pu kirjoitti:
Pysytäämpäs asiassa nimmari ei tunne tätä asiaa lainkaan. Kirjoittelee joutavia. Mielestäni Korpinen ajaa aidosti vammaisten asiaa ja sillä siisti. 20 vuotta toiminta on pyörinyt ja siitä on Lieksa korjannut merkittävän hyödyn myös imagollisesti puhumattakaan vammaisten itsensä kokemaa hyötyä. Tänne tullut uusi virkamies uhoilee ihan joutavia. Lasketut säästöt on kyseenalaisia.
Voinet kertoa julki myös vammaisten tekijänoikeuksien luovuttamisesta säätiölle ? Kaupungin toiminnassa ei tällaista sopimuspykälää ole. Siitä syystä olen enemmän kuin iloinen toiminnan siirtyessä muualle.
- voittaako oikeus
oikeuden.mukaisuus kirjoitti:
Voinet kertoa julki myös vammaisten tekijänoikeuksien luovuttamisesta säätiölle ? Kaupungin toiminnassa ei tällaista sopimuspykälää ole. Siitä syystä olen enemmän kuin iloinen toiminnan siirtyessä muualle.
Koskaan meillä ei ole ollut epäelvää tekijänoikeusasiat. tmä on ulkopuolelta tulevaa provokaatiota. Teitysti säätiö joutuu lopettamaan taikkarin, jos kaupungin tukea ei tule. Se on selvää ja sananhelinää kuka lakkauttaa. Meille omaisille on tärkeetä vain toiminnan jatkuminen ei knoppailu omistussuhteilla.
Korpnen vastaa arvosteluun pysytään asiassa todella pyydän sitä myös .
Todella untuvikot alkaa opastaa emoaan näin leikillisesti todettuna.
Ensinnnäkin olen pitkää työskennellut alalla ja myös sosiaalilautakunnan jäsenennä ja minulla on salkullinen lainsäädäntöä jota olen opiskellut.
Sosiaalihuoltoasetuksessa on selkeästi mainittu, että sosaiaalisten olejen kehittämiseklsi sosiaalilautakunnan tulee seurata tilannetta kunnassa ja ja ryhtyä epäkojhtien poistamiseen ja lautakunnan on perehdyttävä elinolosuhteisiin kunnassa ja seurattava niiden kehitystä.Sosiaalilautakunnan on tuettava kunnan asukkaita omatoimisessa sosiaalisten epäkohtien ehkäisemisessä ja tukea hyvinvointia edistävieä toimia.
Kuntalaki myös velvoittaa kuntalaisten kuulemista ja tässä tapauksessa ne on nämä asiakaat jotka ovat saaneet ostopalvelua säätiöltä joten tulkintasi on selkeästi vääri siis säätiötä ei sinänsä tavitse kuunnella koska se ei ole juridinen henkilö mutta asiakkaat ovat kunnan jäseniä ja siinä on se pointi.Selkeästi sosiaalilainsäädännössä todetaan että vammaisten henkilöiden työtoimintaa en edistettävä toimintakyvyn ylläpitämiseksi.
On kuitenkin mielestäni tärkeä seikka se että nämä henkilöt jotka tällä hetkella ovat taidetoimintakeskuksessa voivat saada sitä palvelua mitä nyt eikä kokonaan toimintoja voida heidän oslata lakkauttaa se on lähtökohta mitä ajan takaa.
Olen kyllä edelleen sitä mieltä että nyt aijotaan säilöä henkilöitä ja siten tilojen ahtaus ei ole hyvä vaan luovat mielestäni jopa ahdistusta jota sitten jopa lääkkeillä tukahdutetaan, sekö on tavoitteenne kyselen inhimillisyyden perään.
On aivan selvää se ,että nyt asialla on jotkin politrukit jotka näkevät vaan numeroita mutta ihminen unohtuu .MKprotaidetoiminnan pu kirjoitti:
Ei liene täällä uhoamassa vaan on kammiossaan toivottavaa olis reilu peli ja vastata huutoonsa mitä on esityksellään tarkoittanut MK
- havukka-aho
Eihän siinä toukolantielle niputtamisessa ole, mutta itse siellä vähän väliä käyneenä tunnen paikat kuin omat taskuni ja tilat ei todellakaan riitä, ei henkilökunta. Ovat kuin sillit suolassa, eivät saa yksilöllistä ohjausta ja se taas aiheuttaa ongelmia, isoja ongelmia. Joku sanoi, että tämä on taktitoitu juttu. Ihmiset jäävät jumiin tähän ja ennenkuin huomataan, on tehty pino uusia päätöksiä. Myös viekin tilanteen muuttaminen on ala.arvoista toimintaa kaupungin taholta. Vanhukset ja vammaiset kärsivät ensimmäisinä. Toivottavasti minä en joudu vanhuksena laitokseen toisten armoille. Aikoinaan yksi vanhus, jota pidettiin pöpinä (sukulaiseni) istui pöntöllä isompaa tarvetta vaikeasti päästävän. Hoitaja huusi isolla äänettä (kuulossa ei vikaa) -onko meillä jo tullut kakka tänään. Vanhus vastasi hikikarpaloita otsalla, että siust mie en tiiä, mutta mie en oo vielä. Lähti hoitaja nolona pois kun olin paikalla.
- eituosäästöäyhtään
Toivon, että päättäjät älyävät pyytää laskelmia, jotka osoittavat ettei säästöjä toiminnan lakkauttamisesta ole odotettavissa. Menetämme rahaa Lieksasta Joensuuhun.
Olen sitä mieltä että aika pitkään toiminta on ollut joensuukeskeistä mutta kuitenkin joskus palvelut pelaavat.
On aivan selvää että nyt kuitenkin ollaan jopa enemässä määrin ostopalvelujen piirissa jolloin on nuo paljon puhutut setelit mukana ja kuten lehtitiedon mukaan jopa kansallistumassa jtai EU markkinoille tulee yhä enemmän palvelujen tuottajia.
Meillä aikanaan lakkautettiin pielisjärven sairaalla syystä että siellä ollut kaikkea mukavuuksia potilaille ja havaintoni hetken päästä oli, lähellä kultturikeskusta jonkun Lieksalaisen kuva yksityisen palvelun tuottajan ikkunassavaalimainos, joten nokkaani nuo asiat haiskahtavat
Ilmeisesti nyt tuota samaa asiaa ollaan ajamassa.
Perustaisinko sitten vanhoilla päivilläni jonkun terapiamuodon ainakin tiedän asian positiivisen puolen vaikka harrasteeni ja myöskin todella alaa opiskelleena ja jopa musiikiterapian aloittaneena koko läänissä jota ei aikaisemmin ollut Markku
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t277752Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357311Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053600V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!643372Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5903081- 712871
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382568- 342434
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321973- 331524