Åland är beredd att ta emot flyktingar från SYRIEN det sade Ålands riksdagsledamot.
Bravo Åland !
10
97
Vastaukset
- persukritisk
Persunas Hakkarainen borde väl vara nöjd,han hade visst diverse förslag i den riktningen.
- min åsikt
Halla - aho och Saarakkala från Sannfinländarna vill inte att vi skall ta emot flyktingar från Syrien.......Inte kan man ju hjälpa alla,men jag tycker ändå att några hundra männskor kunde få chansen till ett liv ,ja,när Finland ändå har "råd ".
- IdioTo
Persunas????????
Vad menar du med skällordet?
Vill du att vi blir Hurri för hela slanten?
IDIOT! - halleluja321
IdioTo kirjoitti:
Persunas????????
Vad menar du med skällordet?
Vill du att vi blir Hurri för hela slanten?
IDIOT!Inte är väl persu något skällsord ?Min granne hör till Sannfinländarna,han talar alltid om persut ???
- äkta svens
Bra! Slipper massa FINNAR!
- icke rasist
Bara man slipper finnarna från landet är OK!
- MIN ÅSIKT
Där bor ju över 1000 invånare med finska som modersmål.Personligen tycker jag nog att finskspråkiga borde ha möjlighet till dagis och skolundervisning på finska trots att Åland är enspråkigt finskt.
- hjjejrtjrtkytkytktyl
MIN ÅSIKT kirjoitti:
Där bor ju över 1000 invånare med finska som modersmål.Personligen tycker jag nog att finskspråkiga borde ha möjlighet till dagis och skolundervisning på finska trots att Åland är enspråkigt finskt.
Nej. Åland är ännu svenskspråkområde. Jag förstodde att den låg kommer från Europa Union nytiden.
- landkrabban
hjjejrtjrtkytkytktyl kirjoitti:
Nej. Åland är ännu svenskspråkområde. Jag förstodde att den låg kommer från Europa Union nytiden.
Här på fastlandet är det bara att försöka leva sida vid sida med våra finskspråkiga medmänniskor även om det finns vissa som vill utrota både oss svenskspråkiga och svenska språket.
- Betalas av vem?
När åland tar emot flyktingar kan du jämföra att det är lika med att finland tar emot dem. Ev. Budgetunderskott betalas ju ändå av staten Finland, dvs man tillskjuter mera pengar i nästa budgetår. Så inget märkvärdigt med det!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108