Åland är beredd att ta emot flyktingar från SYRIEN det sade Ålands riksdagsledamot.
Bravo Åland !
10
130
Vastaukset
- persukritisk
Persunas Hakkarainen borde väl vara nöjd,han hade visst diverse förslag i den riktningen.
- min åsikt
Halla - aho och Saarakkala från Sannfinländarna vill inte att vi skall ta emot flyktingar från Syrien.......Inte kan man ju hjälpa alla,men jag tycker ändå att några hundra männskor kunde få chansen till ett liv ,ja,när Finland ändå har "råd ".
- IdioTo
Persunas????????
Vad menar du med skällordet?
Vill du att vi blir Hurri för hela slanten?
IDIOT! - halleluja321
IdioTo kirjoitti:
Persunas????????
Vad menar du med skällordet?
Vill du att vi blir Hurri för hela slanten?
IDIOT!Inte är väl persu något skällsord ?Min granne hör till Sannfinländarna,han talar alltid om persut ???
- äkta svens
Bra! Slipper massa FINNAR!
- icke rasist
Bara man slipper finnarna från landet är OK!
- MIN ÅSIKT
Där bor ju över 1000 invånare med finska som modersmål.Personligen tycker jag nog att finskspråkiga borde ha möjlighet till dagis och skolundervisning på finska trots att Åland är enspråkigt finskt.
- hjjejrtjrtkytkytktyl
MIN ÅSIKT kirjoitti:
Där bor ju över 1000 invånare med finska som modersmål.Personligen tycker jag nog att finskspråkiga borde ha möjlighet till dagis och skolundervisning på finska trots att Åland är enspråkigt finskt.
Nej. Åland är ännu svenskspråkområde. Jag förstodde att den låg kommer från Europa Union nytiden.
- landkrabban
hjjejrtjrtkytkytktyl kirjoitti:
Nej. Åland är ännu svenskspråkområde. Jag förstodde att den låg kommer från Europa Union nytiden.
Här på fastlandet är det bara att försöka leva sida vid sida med våra finskspråkiga medmänniskor även om det finns vissa som vill utrota både oss svenskspråkiga och svenska språket.
- Betalas av vem?
När åland tar emot flyktingar kan du jämföra att det är lika med att finland tar emot dem. Ev. Budgetunderskott betalas ju ändå av staten Finland, dvs man tillskjuter mera pengar i nästa budgetår. Så inget märkvärdigt med det!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1029669Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764977Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.574716Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.13222Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92441Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061686- 451468
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.511417Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota581397Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651311