Bravo Åland !

människoliv

Åland är beredd att ta emot flyktingar från SYRIEN det sade Ålands riksdagsledamot.

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persukritisk

      Persunas Hakkarainen borde väl vara nöjd,han hade visst diverse förslag i den riktningen.

      • min åsikt

        Halla - aho och Saarakkala från Sannfinländarna vill inte att vi skall ta emot flyktingar från Syrien.......Inte kan man ju hjälpa alla,men jag tycker ändå att några hundra männskor kunde få chansen till ett liv ,ja,när Finland ändå har "råd ".


      • IdioTo

        Persunas????????
        Vad menar du med skällordet?
        Vill du att vi blir Hurri för hela slanten?
        IDIOT!


      • halleluja321
        IdioTo kirjoitti:

        Persunas????????
        Vad menar du med skällordet?
        Vill du att vi blir Hurri för hela slanten?
        IDIOT!

        Inte är väl persu något skällsord ?Min granne hör till Sannfinländarna,han talar alltid om persut ???


    • äkta svens

      Bra! Slipper massa FINNAR!

    • icke rasist

      Bara man slipper finnarna från landet är OK!

      • MIN ÅSIKT

        Där bor ju över 1000 invånare med finska som modersmål.Personligen tycker jag nog att finskspråkiga borde ha möjlighet till dagis och skolundervisning på finska trots att Åland är enspråkigt finskt.


      • hjjejrtjrtkytkytktyl
        MIN ÅSIKT kirjoitti:

        Där bor ju över 1000 invånare med finska som modersmål.Personligen tycker jag nog att finskspråkiga borde ha möjlighet till dagis och skolundervisning på finska trots att Åland är enspråkigt finskt.

        Nej. Åland är ännu svenskspråkområde. Jag förstodde att den låg kommer från Europa Union nytiden.


      • landkrabban
        hjjejrtjrtkytkytktyl kirjoitti:

        Nej. Åland är ännu svenskspråkområde. Jag förstodde att den låg kommer från Europa Union nytiden.

        Här på fastlandet är det bara att försöka leva sida vid sida med våra finskspråkiga medmänniskor även om det finns vissa som vill utrota både oss svenskspråkiga och svenska språket.


    • Betalas av vem?

      När åland tar emot flyktingar kan du jämföra att det är lika med att finland tar emot dem. Ev. Budgetunderskott betalas ju ändå av staten Finland, dvs man tillskjuter mera pengar i nästa budgetår. Så inget märkvärdigt med det!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe