haluaisin jatkaa yli 68 ikäisenä

Onko mutu- tai täsmätietoa siitä, kuinka helposti saa jatkaa yli 68 vuoden iän ja paljonko tällaisia jatkajia on?

Toissaviikolla täyttyi 67 ja en millään haluaisi eläkkeelle vuoden kuluttua. Työpaikkani on ammattikorkeakoulu ja Keva lienee eläkelaitoksemme.

Alkaneen vuoden työaikasuunnitelmassa työmäärä melkein puolitoistakertaistui viimevuotisesta. Ihan ok minulle. Olen liikunnalla pitänyt itseni kunnossa

4

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työsopimuslaissa on säädetty eläkeikään perustuvasta eroamisiästä. Työntekijän työsuhde päättyy automaattisesti ilman irtisanomista ja irtisanomisaikaa sen kalenterikuukauden päättyessä, jonka aikana työntekijä täyttää 68 vuotta, jolleivät työnantaja ja työntekijä sovi työsuhteen jatkamisesta.

      Täsmätietoa siitä, kuinka helposti ja kuinka moni työnantaja ja työntekijä on päässyt sopimukseen työsuhteen jatkamisesta yli 68 vuoden iän, ei ole käytettävissä.

    • > Täsmätietoa ... ei ole käytettävissä.

      :( Tämäpä harmi. Eli että ei ole tehty tietokoneajoa esim. selvittämään niiden yli 68-vuotiaiden määrää, joille eläkkeenmaksu alkaa myöhemmin. Data sinänsä on oltava olemassa koska eläkkeeseen tulee lykkääntyessä jokin pieni lisä

      Vaikea pysyä terveenä kun työmatkat jäävät pois. Ne ovat muodostaneet tärkeän osan päivittäisten kymmenen tuhannen askeleen tavoitteestani !

      Onkohan kukaan muu kuullut katteetonta hössötystä "työurien pidentämisestä" ?

    • Varttihullu

      On todella harmi!! Mutta jos et saa jatkaa AMK:ssa niin voit mennä vaikka siivoamaan SOL:lle tai ensi syksynä poimimaan marjoja thaimaalaisten kanssa. Eiköhän työhimot lähde oikeissa töissä!

      • Voisipa tosiaan lähteä lepäilemään yllämainittuihin ... klo 7:30 - 17:30 tänään koululla puuhasin, oppilaiden kanssa ja hallintoasioita ...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe