pakkasta, vai tarviiko se suojata talvenvaralle?
Istutin keväällä taimet ja ne ovat kasvaneet nyt 2,5 metrisiksi. Kasvupaikka on terassin kaiteen jatkeena oleva säleikkö. (Ei siis seinän vieressä). Tarviiko siis harsoa tai jotain, vai pärjääkö ilman?
Kestääkö Tuoksuköynnöskuusama...
4
940
Vastaukset
- kuusama
itselläni on kaksi köynnöstä, toinen talon lähellä, toinen "avomaalla", kesän ajan ne kiipeilevät tukia vasten, talveksi olen kaatanut ne tukineen maahan ja peittänyt lehtikatteella. Keväällä kate pois ja köynnös tukiristikoineen pystyyn. Alkuvuosina katkoin versoja(tulee upeita kransseja) ja peitin jäljellejääneen osan, sain kasvin haarottumaan runsaasti. Nyt ne ovat niin monihaaraisia ja pitkiä, etten ole enää muuta keinoa kuin em. keksinyt. Puutarhuri, jolta taimet ostin, suositteli peittämistä. Asun Forssan eteläpuolella.
- Vipa
osin terassin aitaamyöten ja on kiemurrellut melkoisti lautaripojen välistä. Siitä ylöspäin säleikköä pitkin, joten kaataminen ei taida tulla kyseesee. Täytyy nyt kuitenkin tutkia tilanne tarkemmin, kuinka pahasti se on solmussa. Muuton pelkkä harsottaminen taitaa olla turhaa työtä. Pakkanen menee kuitenkin läpi kun ei tule maanlämpöä mistään.
- sari
Kyllä minulla on kestänyt peittelemättä täällä III-vyöhykkeellä.Tietysti joskus jokin oksa kuolee , mutta ne voi leikata poikki ja taas kesällä kasvaa uusia oksia.
- kasvi
Minullakin on noita kyseisiä köynnöksiä. On seinustalla ja avomaalla. En ole peitellyt ja hyvin ovat talvehtineet. Rannikolla Vaasan yläpuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2271369- 741336
- 631186
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521079- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42857