Skootterin viritys, lykkääntyykö autokortti?

nimimerkkiienkeksi

En tiiä mihin oisin laittanu tän nii tänne pistin .

Eli olen 17 vuotias, 9kk päästä 18 vuotias skootterin omistaja. Skootteri on piristetty ja mietin että jos jäisin kiinni tästä, niin voiko ajokorttini saanti lykkääntyä? Sitä en todellakaan halua... En aio edes koskea skootteriin kun autokortin saan.. :D

Miten on?

9

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, mikäli syyllistyt liikennerikkomukseen. Se vaikuttaa lykkäävästi henkilöauton ajo-oikeuden saantiin varsinkin, jos määrätään ajokieltoa rikkomuksen seurauksena.

• ---

sitä lykkäystä tulee vuosi kerrallaan, eli autokortti siirtyy

• WhuBanoid

Juurikin näin

• nimimerkkiienkeksi

Kiitoksia vastauksista!

En tietenkään ajele mitään huimia ylinopeuksia, ehkä korkeintaan sitä 60km/h tyhjällä tiellä kun näen ettei muita autoja ole. (asun aika pienellä paikkakunnalla, joten ei niitä ole varsinkaan iltaisin paljoa)

Onko se lykkääntyminen varmaa jos jää kiinni, vai katsooko kytät tilanteen mukaan esim kuinka lujaa on ajanut yms? Kun eikö yksi skootterin viritys joka on todella, siis todella yleistä, niin ole aika pieni peruste kortin lykkäämiseen? Juu sori oon aika pihalla näistä asioista...

• 65km/h

Jos skootteri nopeudenmittauksessa kulkee vähintään 65 km/h katsotaan sen olevan kevari (vaikka itse olisit ajanutkin alle sen) ja mopokortillisen kuskin ajaneen sitä ajo-oikeudetta ja se vaikuttaa auton ajokortin saamiseen.
      Verot ja muut päälle skootterista.

• nimimerkkiienkeksi

Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?

• nimimerkkiienkeksi
        nimimerkkiienkeksi kirjoitti:

Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?

Kulkee n. 60 km/h siis , ei mitkään isot virit ole mutta onpa viritetty kuitenkin lain silmissä

• Tuskinpa lykkää

• marja tyrni

Skootteri saa kulkea vaikka kuinka lujaa nopeusrajoitusten puitteissa, mutta moposkootteri vain 45 km/h. Jos mopo kulkee kovempaa niin poliisi voi viedä kilvet, yleisen käytännön mukaan kilvet lähtee kyllä 65 km/h moposta, mutta hyvin voi tulla verot, ajokielto ja kortin lykky 55 km/h mopolla se on poliisiin harkinnan varainen asia miten käy, itse ajoin 80 km/h kulkevalla Derbillä ilman kypärää eikä tullut mitään sanktioita, asiallinen käytös kunniaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      224
      5240
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      5070
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      206
      2797
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      136
      2380
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      65
      2002
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1814
    7. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1694
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      184
      1333
    9. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      312
      1151
    10. Talokauppoja

Mikä tuo huutokaupassa Ahventiellä olevan talon historia on kun ei näytä tarjouksia tulevan ? Jo toisen kerran tarjollaj
      Suomussalmi
      8
      936
    Aihe