En tiiä mihin oisin laittanu tän nii tänne pistin .
Eli olen 17 vuotias, 9kk päästä 18 vuotias skootterin omistaja. Skootteri on piristetty ja mietin että jos jäisin kiinni tästä, niin voiko ajokorttini saanti lykkääntyä? Sitä en todellakaan halua... En aio edes koskea skootteriin kun autokortin saan.. :D
Miten on?
Skootterin viritys, lykkääntyykö autokortti?
9
141
Vastaukset
Kyllä, mikäli syyllistyt liikennerikkomukseen. Se vaikuttaa lykkäävästi henkilöauton ajo-oikeuden saantiin varsinkin, jos määrätään ajokieltoa rikkomuksen seurauksena.
- ---
sitä lykkäystä tulee vuosi kerrallaan, eli autokortti siirtyy
- WhuBanoid
Juurikin näin
- nimimerkkiienkeksi
Kiitoksia vastauksista!
En tietenkään ajele mitään huimia ylinopeuksia, ehkä korkeintaan sitä 60km/h tyhjällä tiellä kun näen ettei muita autoja ole. (asun aika pienellä paikkakunnalla, joten ei niitä ole varsinkaan iltaisin paljoa)
Onko se lykkääntyminen varmaa jos jää kiinni, vai katsooko kytät tilanteen mukaan esim kuinka lujaa on ajanut yms? Kun eikö yksi skootterin viritys joka on todella, siis todella yleistä, niin ole aika pieni peruste kortin lykkäämiseen? Juu sori oon aika pihalla näistä asioista... - 65km/h
Jos skootteri nopeudenmittauksessa kulkee vähintään 65 km/h katsotaan sen olevan kevari (vaikka itse olisit ajanutkin alle sen) ja mopokortillisen kuskin ajaneen sitä ajo-oikeudetta ja se vaikuttaa auton ajokortin saamiseen.
Verot ja muut päälle skootterista.- nimimerkkiienkeksi
Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?
- nimimerkkiienkeksi
nimimerkkiienkeksi kirjoitti:
Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?
Kulkee n. 60 km/h siis , ei mitkään isot virit ole mutta onpa viritetty kuitenkin lain silmissä
- Tuskinpa lykkää
nimimerkkiienkeksi kirjoitti:
Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?
Ei lykkäänny helpolla, jos ei tulkita kevariksi
https://www.poliisi.fi/poliisi/oulu/home.nsf/pages/B9DABB867C317BFEC2257530002D5A7F?opendocument
- marja tyrni
Skootteri saa kulkea vaikka kuinka lujaa nopeusrajoitusten puitteissa, mutta moposkootteri vain 45 km/h. Jos mopo kulkee kovempaa niin poliisi voi viedä kilvet, yleisen käytännön mukaan kilvet lähtee kyllä 65 km/h moposta, mutta hyvin voi tulla verot, ajokielto ja kortin lykky 55 km/h mopolla se on poliisiin harkinnan varainen asia miten käy, itse ajoin 80 km/h kulkevalla Derbillä ilman kypärää eikä tullut mitään sanktioita, asiallinen käytös kunniaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201175
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 82719
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 89663
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110487