Skootterin viritys, lykkääntyykö autokortti?

nimimerkkiienkeksi

En tiiä mihin oisin laittanu tän nii tänne pistin .

Eli olen 17 vuotias, 9kk päästä 18 vuotias skootterin omistaja. Skootteri on piristetty ja mietin että jos jäisin kiinni tästä, niin voiko ajokorttini saanti lykkääntyä? Sitä en todellakaan halua... En aio edes koskea skootteriin kun autokortin saan.. :D

Miten on?

9

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, mikäli syyllistyt liikennerikkomukseen. Se vaikuttaa lykkäävästi henkilöauton ajo-oikeuden saantiin varsinkin, jos määrätään ajokieltoa rikkomuksen seurauksena.

• ---

sitä lykkäystä tulee vuosi kerrallaan, eli autokortti siirtyy

• WhuBanoid

Juurikin näin

• nimimerkkiienkeksi

Kiitoksia vastauksista!

En tietenkään ajele mitään huimia ylinopeuksia, ehkä korkeintaan sitä 60km/h tyhjällä tiellä kun näen ettei muita autoja ole. (asun aika pienellä paikkakunnalla, joten ei niitä ole varsinkaan iltaisin paljoa)

Onko se lykkääntyminen varmaa jos jää kiinni, vai katsooko kytät tilanteen mukaan esim kuinka lujaa on ajanut yms? Kun eikö yksi skootterin viritys joka on todella, siis todella yleistä, niin ole aika pieni peruste kortin lykkäämiseen? Juu sori oon aika pihalla näistä asioista...

• 65km/h

Jos skootteri nopeudenmittauksessa kulkee vähintään 65 km/h katsotaan sen olevan kevari (vaikka itse olisit ajanutkin alle sen) ja mopokortillisen kuskin ajaneen sitä ajo-oikeudetta ja se vaikuttaa auton ajokortin saamiseen.
      Verot ja muut päälle skootterista.

• nimimerkkiienkeksi

Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?

• nimimerkkiienkeksi
        nimimerkkiienkeksi kirjoitti:

Itsellä on tuo alle 65 km/h kulkeva skootteri. Sitä ei siis lasketa kevariksi, eli korttiani ei lykätä ?

Kulkee n. 60 km/h siis , ei mitkään isot virit ole mutta onpa viritetty kuitenkin lain silmissä

• Tuskinpa lykkää

• marja tyrni

Skootteri saa kulkea vaikka kuinka lujaa nopeusrajoitusten puitteissa, mutta moposkootteri vain 45 km/h. Jos mopo kulkee kovempaa niin poliisi voi viedä kilvet, yleisen käytännön mukaan kilvet lähtee kyllä 65 km/h moposta, mutta hyvin voi tulla verot, ajokielto ja kortin lykky 55 km/h mopolla se on poliisiin harkinnan varainen asia miten käy, itse ajoin 80 km/h kulkevalla Derbillä ilman kypärää eikä tullut mitään sanktioita, asiallinen käytös kunniaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6276
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3797
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2913
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2830
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1583
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1298
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1232
    Aihe