Mikä olisi sopiva minulle..?

Kurrelover

Elikkä siis, meillä on kotona koira, 8 v. bichon frise. Tahtoisin silti vielä toisenkin lemmikin. Ajattelin ensin rottaa, sitten siiliä, siperian maaoravaa ja kaikkea, mutten oikein tiedä... Olen 12 v. typykkäinen XD. Lähes poikkeuksetta olen maanantait poissa n. 7.40-20.30, joten elukan tulisi pärjätä itsekseen jonkin aikaa.
En tahtoisi mitään "isoa" lemmikkiä, vaan esim. jyrsijän, jota voisi seurata ja päästää uloskin ehkä joskus. Aiempaa kokemusta ei ole, koira on ensimmäinen lemmikkini. En myöskään tahtoisi mitään aivan tavallista örriäistä, mutta se saisi olla maalla elävä. Muuten, voiko aksolotli nousta vedestä maalle? Eläin saisi olla sellainen ketterä, jotta voisi vaikka harrastaa agilitya. ♡. Tilaa olisi ainakin pihailuun, mutta omaa huonetta ei örriäiselle saisi, ja häkki/terra voi olla aika isokin.
Sitten vielä, en kehtaa pyytää toista eläintä, kun saan aika paljon tavaraa, ja meillä on koirakin, eli kuinka voisin kiemurrella tähän aiheeseen vanhempieni kanssa?
KIITOS AUTTAJILLE!!

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotat on absoluuttisesti kivoimpia ja sosiaalisimpia jyrsijöitä, pitää pitää vapaana päivittäin, ja ovat laumaeläimiä. Ketteriä ovat, välillä liiankin, meillä mm. Kiipeevät patterin vesiputkia suoraa kohti taivasta :D Enemmän häkissään pärjääviä -mut taas ihmisistä vähemmän kiinnostuneita- on vaikka hiiret, gerbiilit, hamsteri, kääpiöhamsteri. Kivaa katseltavaa nekin. Marsutkin on ihan kivoja, rottiin verrattaen helpompia kun eivät kiipee, ja kesällä voi viedä uloskin.

      Aksolotli elää vain vedessä, mut esim tuliliskot elää vaihtelevasti sekä vedessä että maalla.

      • Kurrelover

        Pärjääkö yks rotta maanantait itsekseen, vai pitäiskö olla kaveri?


    • Rotalla pitää aina olla laumatoveri, vaikka ihminen olisi sen kanssa aina. Ihmisiin kiintymistä Se ei kyllä vähennä. Tai no, en oo kokeillut, mutta enempää sosiaalisuutta en oo kyllä kaivannut kun kans rottaa pyörii sylissä ja yks olkapäällä ja yks päässä kerjäämässä silityksiä :D

      • Kurrelover

        Okei, kiitti paljon tiedoista, pitääkin alkaa vähän porukoille vihjaileen näistä rotista!


    • PONI

      Kääpiöhamsteri :) ne on kilttejä ja ketteriä, tarvii pienen tilan ja EI oo vaikee hoitosia

      • Eri mieltä kääpiöhamsterin ketteryydestä! :D MItä oon nähnyt, niin hiiriin ja rottiin verrattuna ne on niin hönttejä putoilijoita että :D Mut okei kyllä nekin agilityyn pystyy jos joku osaa opettaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe