Kilpikonna lajit

Kkilpikonna ihminen

Ajattelin että tähän voisi listata kilpikonna lajeja. Kaikki konna lajit. Itselläni ei konna ole mutta kovasti kyllä haluaisin sellaisen ja mitkä lajit soveltuvat lemmikeiksi ja mitkä ei. Netistä ei löydy oikeen mitään hyvää tietoa eri kilpikonna lajeista.En itse tiedä kovinkaan montaa:
Maakonnat
-nelivarvaskilpikonna
-reunuskilikonna
-kreikankilpikonna
-tunisiankilpikonna
-espanjankilpikonna
-leobardikilpikonna

Vesi/suo konnat
-punakorvakilpikonna

6

4911

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konna-mamma

Mä oon 38 vuotta kasvattanu kilppareita ja suosittelen todella lemmikiks! Ihania ja huolettomia lemmikkejä! ;) Kilpparikirjojen hoito-ohjeet menee kokemuksen myötä paljon metsään, joten niitä ei kannata lukea! Onnellinen konna on omistajalla, joka omistaa pitkän pinnan ja jaksaa seurustella ja helliä konnaa. Minulla on nyt 2 nelivarvasta (uros ja naaras). Uroksella ja naaraalla on eroa, kuin päivällä ja yöllä. Urokset on varautuneempia ja puree helpommin. Naaraat seurallisia ja meidän 26 vuotias neiti ei ole KOSKAAN edes yrittänyt purra. Neiti ei nuku illasta, ennen kuin nostan kainalooni sänkyyn ja kiipeää jalkaa pitkin (ainakin yrittää kovasti), kun haluaa syliin. :) Myös leobardikilppari on ollut joskus ja se seurasi jopa imuria, kun siivosin. :D

• Minulla on Kinixys Belliana / SileäReunaNivelKilpikonna neiti. Ollut 11 vuotiaasta pikku pojasta asti, enkä antaisi pois. Marraskuussa pamahtaa 25 vuotta ikää täyteen minulla enkä ole vielä kyllästynyt tuohon pikku neitiin. :)

• Sain selville että, jotkut puhuvat myös tuosta lajista nimellä Sarana Kilpikonna, mutta en tiedä kumpi sitten on se virallinen termi.

• Kilpikonnaharrastaja

www.herppi.net löytyy hyvää tietoa kilpikonnista ja eri lajeista.

• ...

Meillä on nelivarvaskilpikonna uros asustellut jo noin kolme vuotta ja oli heti alussa tosi tuttavallinen ja kiltti ja oikeesti kilpikonnanhoito-oppaiden neuvot menee oikeesti ihan metsään

• sellasta

" Kilpparikirjojen hoito-ohjeet menee kokemuksen myötä paljon metsään, joten niitä ei kannata lukea!" ja sitten vielä
      "oikeesti kilpikonnanhoito-oppaiden neuvot menee oikeesti ihan metsään"

Juu kyllä...eikun mutu-tuntumalla sitten vaan hoitelemaan kaikki uudet konnien omistajat. Saadaan taas lukea viestejä "miksi konnani on vaisu, kun annoin sille jotain sieniä".
      Suurin osa opuksista antaa kylläkin väärää tietoa, mutta on kuitenkin olemassa mm. eräs hieman vanhempi opus, jonka tiedoilla ainakin omat konnani ovat pysyneet terveinä ja reippaina. Eli eivät ne kaikki kirjat nyt niin huonoja ole... Kyseistä läpyskää voi selvitellä sitten tuolta Herppi sivuilta, jos ei ennestään sitä tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2135
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      335
      1343
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1285
    4. 157
      1188
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1011
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      899
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      868
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      809
    Aihe