Ajattelin että tähän voisi listata kilpikonna lajeja. Kaikki konna lajit. Itselläni ei konna ole mutta kovasti kyllä haluaisin sellaisen ja mitkä lajit soveltuvat lemmikeiksi ja mitkä ei. Netistä ei löydy oikeen mitään hyvää tietoa eri kilpikonna lajeista.En itse tiedä kovinkaan montaa:
Maakonnat
-nelivarvaskilpikonna
-reunuskilikonna
-kreikankilpikonna
-tunisiankilpikonna
-espanjankilpikonna
-leobardikilpikonna
Vesi/suo konnat
-punakorvakilpikonna
Kilpikonna lajit
6
5305
Vastaukset
- Konna-mamma
Mä oon 38 vuotta kasvattanu kilppareita ja suosittelen todella lemmikiks! Ihania ja huolettomia lemmikkejä! ;) Kilpparikirjojen hoito-ohjeet menee kokemuksen myötä paljon metsään, joten niitä ei kannata lukea! Onnellinen konna on omistajalla, joka omistaa pitkän pinnan ja jaksaa seurustella ja helliä konnaa. Minulla on nyt 2 nelivarvasta (uros ja naaras). Uroksella ja naaraalla on eroa, kuin päivällä ja yöllä. Urokset on varautuneempia ja puree helpommin. Naaraat seurallisia ja meidän 26 vuotias neiti ei ole KOSKAAN edes yrittänyt purra. Neiti ei nuku illasta, ennen kuin nostan kainalooni sänkyyn ja kiipeää jalkaa pitkin (ainakin yrittää kovasti), kun haluaa syliin. :) Myös leobardikilppari on ollut joskus ja se seurasi jopa imuria, kun siivosin. :D
Minulla on Kinixys Belliana / SileäReunaNivelKilpikonna neiti. Ollut 11 vuotiaasta pikku pojasta asti, enkä antaisi pois. Marraskuussa pamahtaa 25 vuotta ikää täyteen minulla enkä ole vielä kyllästynyt tuohon pikku neitiin. :)
Sain selville että, jotkut puhuvat myös tuosta lajista nimellä Sarana Kilpikonna, mutta en tiedä kumpi sitten on se virallinen termi.
- Kilpikonnaharrastaja
www.herppi.net löytyy hyvää tietoa kilpikonnista ja eri lajeista.
- ...
Meillä on nelivarvaskilpikonna uros asustellut jo noin kolme vuotta ja oli heti alussa tosi tuttavallinen ja kiltti ja oikeesti kilpikonnanhoito-oppaiden neuvot menee oikeesti ihan metsään
- sellasta
" Kilpparikirjojen hoito-ohjeet menee kokemuksen myötä paljon metsään, joten niitä ei kannata lukea!" ja sitten vielä
"oikeesti kilpikonnanhoito-oppaiden neuvot menee oikeesti ihan metsään"
Juu kyllä...eikun mutu-tuntumalla sitten vaan hoitelemaan kaikki uudet konnien omistajat. Saadaan taas lukea viestejä "miksi konnani on vaisu, kun annoin sille jotain sieniä".
Suurin osa opuksista antaa kylläkin väärää tietoa, mutta on kuitenkin olemassa mm. eräs hieman vanhempi opus, jonka tiedoilla ainakin omat konnani ovat pysyneet terveinä ja reippaina. Eli eivät ne kaikki kirjat nyt niin huonoja ole... Kyseistä läpyskää voi selvitellä sitten tuolta Herppi sivuilta, jos ei ennestään sitä tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1224822Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1683702Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi463168Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a213143Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut371630Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik391261Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun361157Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.
No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.3031070Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei231044- 81993