omaan talliin

ponille kaveria

mun poni on asustanu nyt reilu vuoden täyshoitotallissa ja nyt se on alkanu olemaan rasittavaa että aina täytyy kuskailla tai mennä pyörällä pitkä mastka kaiken lisäksi se on aika kallista kyseisellä tallilla. Meillä on naapurissa ollut hevosia ja sielä ois talli siivousta ja lamppuja vaille valmis. Kysyin äitiltä et oisko mahdollista jos me kunnostettais se talli ja otettais poni sinne ja sen seuraks joku hevonen. Ja se naapurin talli on äitin veljen joten sen puolesta ainakin saataisiin laittaa hevosia sinne.

elikkäs tähän asiaan ja kysymyksen:
Voiko jostain hankkia tallivuokralaista hevosineen ja sellaista että auttaisi talli töissä ja hevonen olisi kaverina mun ponille? kyllä tiedän että voi vuokrata karsinoita mutta voiko vaan jostain etsiä sellaisen joka tarvisi tallipaikkaa joka olisi halpa ja lähellä muiden hevosten kera, kun ei kuitenkaan ole mikään ratsastuskoulu?

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zipper

      Kyllähän karsinapaikkoja voi vuokrata. Moni kaipaa ihan edullista tallia.
      Mutta kannattaa kyllä tarkoin miettiä, haluaako oikeasti vieraan ihmisen hevosen riesaksi.

    • Jos hevosille voi järjestää myös kunnolliset ulkoilutilat ja jos siellä on tarpeeksi varastotilaa rehuille, kuivikkeille ja hevosten tavaroille, en näe mitään syytä miksei se voisi onnistua. Totean kuitenkin, että useimmat haluavat hevosensa talliin missä on kunnollinen ratsastuskenttä, joten ellei teillä ole sellaista (tai jotain muuta vastaavaa tilaa kenttätylöskentelyä varten), voi olla ettei kaveria ihan helposti löydy.

      Mutta voisit aloittaa kyselyt levittämällä tallilla sanaa että teillä on tuollaista suunnitteilla ja kaveria kaivataan. He voivat sitten viedä sanaa eteenpäin omien kavereidensa kautta, ehkä muillekin talleille jne.

      Tai voit laittaa ilmoituksia vaikka kauppojen ilmoitustauluille, tai kertoa siitä tarkemmin täällä foorumilla. Missä talli on, millaiset tilat hevosilla on/tulee olemaan, paljonko maksaisi, mitä tallimaksuun sisältyy ja mahdolliset muut velvollisuudet, esim se tallitöissä auttaminen. Täällähän välistä kysellään edullisia tallipaikkoja ja moni on harmitellut sitä, että vanhemmat kieltäytyvät ostamasta hevosta kalliiden tallimaksujen takia, vaikka taidot ja kokemus riittäisivätkin.

      Huomauttaisin myös (tietämättä omasta kokemuksestasi), että jos saat kaveriksesi jonkun joka on ratsastanut esim muutaman vuoden ja juuri saanut oman hevosen, onko sinulla tarpeeksi taitoa ja kokemusta opettaa ja auttaa häntä, jos hänelle tulee ongelmia omansa kanssa? Yleisellä tallilla on aina kokeneempia joilta kysyä neuvoa, mutta omassa tallissa ei sitä ylellisyyttä ole. Jos jomman kumman vanhemmat eivät ole kokeneita hevosihmisiä, olette omillanne. Eli varmista sekin puoli ennen kuin lyöt suunnitelmia lukkoon liian sitovasti.

    • poni tietäjä?

      Moni etsii tallia jossa tallivuokra olisi halpa. Monet kuitenkin katsovat hyvää tallia jossa hevosen olisi mukava elää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe