Mikäköhän on vialla, kun koululainen sairastaa jatkuvasti? Lääkärissä on käyty useamminkin eikä yleensä mitään vikaa löydy. Välillä on kova kuume ym, mutta epäilyttääkin enemmän nämä pienet kuumeilut, huimaukset ym.
Olen alkanut epäillä, että jännittää koulua tai jotain. Mutta omien sanojensa mukaan tykkää koulusta eikä siellä ole mitään, mitä jännittäisi tai pelkäisi. Ei myöskään koulumatkoilla. Olen jutellut hänen luokanvalvojansakin kanssa asiasta, mutta ei ole hänkään mitään huomannut. Lapsi on kyllä aika hiljainen ja ujo eikä mielellään vastaile/viittaa tunnilla.
Osaisiko joku neuvoa, mikä avuksi? En voi sentään koko aikaa lasta kotonakaan pitää. Nykyään olenkin laittanut lapsen kouluun, vaikka vähän valittaisikin huonoa oloaan ja sanonut, että tulee sitten vaikka kesken koulupäivän kotiin terveydenhoitajan kautta, jos olo huononee.
Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia ja miten olette asian ratkaisseet?
Koululainen jatkuvasti sairaana?
6
6656
Vastaukset
- mutsi
Hometta? Kotona tai koulussa?
- Alkuperäinen
Kotona on kosteusmittaukset tehty viime syksynä eikä silloin ilmennyt minkäänlaisia kosteusongelmia. Ja toisaalta, kenelläkään muulla perheenjäsenistämme ei ole oireita, vaikka joukkoon mahtuu myös neljä astmaatikkoa ja allergikkoa. Minä itse olen homeallergikko ja siksi mittaukset myös suoritettiin "ihan vaan varmuuden vuoksi" :)
Samaa koulua käy kolme lastamme, muut vielä päiväkodissa. Koulussa ei ole hometta ollut, mutta toki asia voi muuttua yllättäinkin, enkä tiedä, kuinka tarkkaan asia on tutkittu koko koulun osalta. Pitänee ottaa vielä sekin vanhempainillassa esiin. - kannattaa selvittää
Alkuperäinen kirjoitti:
Kotona on kosteusmittaukset tehty viime syksynä eikä silloin ilmennyt minkäänlaisia kosteusongelmia. Ja toisaalta, kenelläkään muulla perheenjäsenistämme ei ole oireita, vaikka joukkoon mahtuu myös neljä astmaatikkoa ja allergikkoa. Minä itse olen homeallergikko ja siksi mittaukset myös suoritettiin "ihan vaan varmuuden vuoksi" :)
Samaa koulua käy kolme lastamme, muut vielä päiväkodissa. Koulussa ei ole hometta ollut, mutta toki asia voi muuttua yllättäinkin, enkä tiedä, kuinka tarkkaan asia on tutkittu koko koulun osalta. Pitänee ottaa vielä sekin vanhempainillassa esiin.Mistä ne allergiat ja astmat johtuu?
Meillä oli allergioita,astmaa, huimausta, kurkunpäätulehdusta, ihottumaa,huonoa oloa... sitten kun asiaa tutkittiin paremmin löytyi hometta...
Ota huomioon myös se, että kunta/kaupunki voi salata jos koulusta löytyy hometta,remontti voidaan tehdä pintapuolisesti...
Suurin osa ei tiedä miten homeenkanssa remontin yhteydessä pitää menetellä,pitää olla asiantuntija paikalla.
Purkuvaihe on jo tärkeä!
- stiina
mutta olisin vähän samoilla linjoilla ekan vastanneen kanssa... Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta olen töissä isossa peruskoulussa, ja minulla on jatkuvaa pientä kuumeilua joka tänä vuonna alkoi toisella kouluviikolla. Viikonloppuisin se pikku hiljaa hellittää (siispä en usko lääkärin ja muutamien ystävien arvailuihin että reagoisin omalle koiralle), mutta keskellä viikkoa on jo tosi väsynyt ja kurja olo kuumeen takia. Ovat muka homemittauksetkin tehneet eikä mitään löydetty (koulurakennus on tosi vanha), mutta voihan siellä olla muutakin ilmassa johon joku reagoi. Totta kai joskus myös stressaan, mutta minusta tuo kuumeilu ei tunnu riippuvan siitä. Muilta, opettajilta tai oppilailta, en ole vastaavasta kuullut.
Toivon tosiaan että löydät jonkinlaisen vastauksen jotta lapsesi arkipäivä muuttuisi mukavammaksi.. Miten viikonloppuna ja lyhyillä lomilla, katoaako kuume samantien..? Kannattaa varmaan vanhempainillassa ottaa asia esille, eihän sitä tiedä jos jollain muulla on samoja kokemuksia. - Anssi
Soita koluterveydenhoitajalle ja juttele hänen kanssaan. Hän tietää jos muut lapset ovat valitelleet saman tyylisiä oireita. Samoin hänellä hyvä käsitys yleensä sen ikäisistä lapsista ja osaa kertoa että onko lapsi hänen mielestään epätavallisen ujo tai jännittäjä.
Tulee mileen sekin että syökö tyttyö kunnolla ja ulkoilee riittävästi. - Sari
Meillä sama juttu:lapsi sairastelee, milloin mahatautia, milloin päänsärkyjä (migreenitaipumuskin on), pientä kuumetta (korkeintaan 38). Laitapa siinä lasta sitten puolikuntoisena kouluun! Nyt on sitten ollut poissaoloja niin paljon, että opettaja ilmoitti että taitaa olla luokan kertaus paikallaan. Että kivaa hei! Lapsi osaa mutta jää koko ajan toisista jälkeen. Harmittaa että sairastamisesta rangaistaan... opettajan mielestä on lapsen paras, että jää luokalleen. Ois nimittäin siirtymässä yläasteelle, eikähän se pysy kärryillä jos jo nyt on jäänyt jälkeen. Mitä mieltä olet? Lapsi on arka ja hiljainen ja pelkään että hän heittää kaiken lössiksi kun tietää että jää luokalleen kuitenkin. Oppimisessa ei siis ole yhtään mitään vaikeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489