Miksi Cruze on niin kallis???

252+35253

Olen ostamassa edullista dieseliä. Nämä ovat harkinnassa:

VW Golf 1.6 TDI alk.21760.-
Kia Ceed 1.4 D alk. 20650.-
Hyundai i30 1.4 D alk. 20090.-
Cruze 1.7 D alk.21990.-

Cruze on selvästi kallein auto. Mutta miksi? Johtuuko se vain paremmasta varustelutasosta, paremmasta ajettavuudesta vai parhaasta jälleenmyyntiarvosta?

65

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 165234

      Onhan se myös tyylikkäin ja arvostetuin automerkki!

    • MB AMG

      Ainakin se on ainoa hiljainen tässä sakissa, ja ainoa, jossa on oikeasti ison auton ajotuntua. Ei ehkä ihan AMG-tasoa mutta selvästi kansanautojen yläpuolella.

    • 16+2

      Cruze on hiljainen, todella hyvä ajettava, laatu parasta eikä siinä ole mitään tyyppivikoja (vertaa TSI, DSG). Siinä ne syyt, miksi minä sen halusin.

      • hyvin testattu

        Niin eikä tuskin tulekkaan, koska tekniikka on vuosia Opelin käytössä kestäväksi koettua!


      • 16+2
        hyvin testattu kirjoitti:

        Niin eikä tuskin tulekkaan, koska tekniikka on vuosia Opelin käytössä kestäväksi koettua!

        Samaan aikaan Opel sai 1.4 Turbon kuin Chevroletkin.


    • Onko kallis?

      Otatko huomioon, paljonko saat vastinetta rahalle? Onko vielä kallis?

      Delta-Auto aloittaa yt-neuvottelut koko henkilöstön lomauttamisesta ja osan irtisanomisesta. Pahimmassa tapauksessa saattaa edessä olla konkurssiloppumyynti, josta saat Ceedin edullisemmin. Tätä ei tietenkään kukaan toivo.

      • Valitan, ei onnistu

        Hirveä katkeruus haisee toista 'korelaismerkkiä" kohtaan, joka menestyy.
        Varmaan kannattaisi sisäistää se tosiseikka, että Kiaa myy nykyään aika helkutin moni muukin jälleenmyyntiketju kuin vain suomen suurin autojen vähittäismyyjä Delta. Deltalla on varmaaan kahvinkeittäjiäkin enemmän palkkalistoillaan, kuin koko Chevroletillä on myyjiä tässä maassa, joten yleisessä autokaupan notkossa lomautuksia joudutaan jakelemaan.

        Mutta tuskin kuitenkaan kannattaa sinunkaan pelätä, että automerkki, joka on ollut vuosia 10. rekisteryidymmän joukossa ja etenkään cee´d, joka on pitänyt välillä jopa piikkipaikkaa rekisteröinneissä, tuosta mihinkään katoaisi. Chevroletistä olisin enemmän huolissani. Muutaman kymmenen - tai parhaassa tapauksessa jopa reilu sadan auton myynnillä ei pitkälle pötkitä. Veikkaankin, että aika moni jälleenmyyjä olisi valmis potkimaan Chevroletit nurkistaan pölyttymästä ja vaihtamaan sen Kian edustukseen. Viimeksi kun Deltalla meni huonosti ja se oli tuolloin vielä Kian ainoa myyjä, oli halukkaita edustuskanditaatteja jonoksi asti ottamassa Kiaa siipiensä suojaan. Hyvä bisnes kyllä kelpaa. Jymyuuutinen oli, että Veho olisi ottanut Kian myyntiin Mercedeksien rinnalle, johon ne olisi imagollisesti sopineetkin.
        Chevroletejä myydään lähinnä parempien merkkien takana perähalleissa. Edes koeajoautoja ei ole kaikista Chevymalleista viitsitty aina hommata, kun ei niitä juuri kukaan kysele.


    • 16+2

      Chevrolet on kovassa nousussa ja Kia kovassa laskussa. Toiset jälleenmyyjät ovat menestyjien joukossa ja toisissa on menossa yt-neuvottelut.

      • 16+2

        Täytyy lisätä, että tunnen henkilökohtaisesti yhden Deltan myyjän, enkä missään tapauksessa toivo mitään pahaa hänelle, Deltalle tai Deltan myymille automerkeille.

        Ehkä tuttavani seuraava työpaikka on Chevroletillä. Cruzeni on herättänyt kovasti ihastusta myös Deltalaisessa.


      • pettymyspelle
        16+2 kirjoitti:

        Täytyy lisätä, että tunnen henkilökohtaisesti yhden Deltan myyjän, enkä missään tapauksessa toivo mitään pahaa hänelle, Deltalle tai Deltan myymille automerkeille.

        Ehkä tuttavani seuraava työpaikka on Chevroletillä. Cruzeni on herättänyt kovasti ihastusta myös Deltalaisessa.

        Ei vuosia vanha väistyvä automalli juurikaan hetkauta uusien autojen myyjiä.
        Eikä kyllä myyntitilastojen mukaan ostajiakaan.


      • 165234
        pettymyspelle kirjoitti:

        Ei vuosia vanha väistyvä automalli juurikaan hetkauta uusien autojen myyjiä.
        Eikä kyllä myyntitilastojen mukaan ostajiakaan.

        Onhan kialla jotain kelvollistakin vaikkei kovin nykyaikaista.


      • deltalainen
        16+2 kirjoitti:

        Täytyy lisätä, että tunnen henkilökohtaisesti yhden Deltan myyjän, enkä missään tapauksessa toivo mitään pahaa hänelle, Deltalle tai Deltan myymille automerkeille.

        Ehkä tuttavani seuraava työpaikka on Chevroletillä. Cruzeni on herättänyt kovasti ihastusta myös Deltalaisessa.

        Jokaikinen Delta-Auton myyjä irtisanoutuisi saman tien, jos aukeaisi mahdollisuus päästä Chevroletia myymään.


      • Tatsunimies.
        165234 kirjoitti:

        Onhan kialla jotain kelvollistakin vaikkei kovin nykyaikaista.

        Totta puhut. Tuleekohan Optima Hybrid Suomeen?? Cee´d GT 1,6:n litran 204hv suorasuihkuturbollahan juuri rantautui suomeen. Siinäpä makeita pelejä upealla nykyaikaisella tekniikalla. Itse ottaisin kuitenkin perheellisenä parisataa heppaisen ja vajaat 440 nyyttonia vääntävän 2,2 crdi Sorennon panoraamakatolla ja kaikilla herkuilla, sekä automaatilla tietenkin. Minkä sinä ottaisit, jos rahasi riittäisi Kiaan??


      • Nälkä suolessa.
        deltalainen kirjoitti:

        Jokaikinen Delta-Auton myyjä irtisanoutuisi saman tien, jos aukeaisi mahdollisuus päästä Chevroletia myymään.

        Unohdit tärkeimmän, nimittäin myyjän provikat. Kuukausittaisella Chevrolet- myynnillä ei kovin isoa perhettä ruokittaisi.


      • 16534
        Nälkä suolessa. kirjoitti:

        Unohdit tärkeimmän, nimittäin myyjän provikat. Kuukausittaisella Chevrolet- myynnillä ei kovin isoa perhettä ruokittaisi.

        Eipä kellään kovin montaa kymmentä lasta olekaan. Parempi edes Chevroletin rahat kymmenhenkisen perheen ruokkimiseen kuin työttömyyspäiväraha, jota monella muulla on tarjolla.


      • 156234
        Tatsunimies. kirjoitti:

        Totta puhut. Tuleekohan Optima Hybrid Suomeen?? Cee´d GT 1,6:n litran 204hv suorasuihkuturbollahan juuri rantautui suomeen. Siinäpä makeita pelejä upealla nykyaikaisella tekniikalla. Itse ottaisin kuitenkin perheellisenä parisataa heppaisen ja vajaat 440 nyyttonia vääntävän 2,2 crdi Sorennon panoraamakatolla ja kaikilla herkuilla, sekä automaatilla tietenkin. Minkä sinä ottaisit, jos rahasi riittäisi Kiaan??

        Kialla ei ole mitään sellaista, jota en pystyisi käteisellä ostamaan. Chevrolet Corvetten kalleimmat mallit jo tuntuisivat minunkin kukkarossani.


      • 100 kpl kuukaudessa
        16534 kirjoitti:

        Eipä kellään kovin montaa kymmentä lasta olekaan. Parempi edes Chevroletin rahat kymmenhenkisen perheen ruokkimiseen kuin työttömyyspäiväraha, jota monella muulla on tarjolla.

        Eipä taida Chevroletin tappiomyynnistä olla paljon jakaa myyjille provisiota, saatikka kymmenhenkisen perheen ruokkimiseen . Sanoisin, että Kia-myynnillä ansiosidonnaisen kerryttänyt deltamyyjä vetää lonkkaa paremmilla kuukausiansioilla, kuin Chevymyyjä, joka joka aamu raahustaa verkkohäkilleen odottamaan, että joku käy potkimassa renkaita.


      • 16+2
        156234 kirjoitti:

        Kialla ei ole mitään sellaista, jota en pystyisi käteisellä ostamaan. Chevrolet Corvetten kalleimmat mallit jo tuntuisivat minunkin kukkarossani.

        Corvetten hinnalla saa jo melkein koko Kian malliston.


      • 16+2
        16534 kirjoitti:

        Eipä kellään kovin montaa kymmentä lasta olekaan. Parempi edes Chevroletin rahat kymmenhenkisen perheen ruokkimiseen kuin työttömyyspäiväraha, jota monella muulla on tarjolla.

        Kai Kiaa myymälläkin juuri hengissä pysyy muttei tietenkään voi päästä sellaisiin ansioihin kuin Chevroletin myynnillä. Ja onhan se aika noloa myydä Kiaa jos vertaa Chevroletiin ja muihin premiummerkkeihin.


      • Uraputkessa
        16+2 kirjoitti:

        Kai Kiaa myymälläkin juuri hengissä pysyy muttei tietenkään voi päästä sellaisiin ansioihin kuin Chevroletin myynnillä. Ja onhan se aika noloa myydä Kiaa jos vertaa Chevroletiin ja muihin premiummerkkeihin.

        Sama se on myyjillä kuin asentajillakin. Ensin ollaan renkaita vaihtamassa tai Vianorin öljynvaihdossa. Sitten voidaan päästä jonnekin kia-hyundai-mitsu-huoltoon. Hyvät kaverit etenevät sieltä ford-mazda-volkswagenille. Kaikkein parhaat poimitaan viimeiseksi mersu-bemari-chevy-audi-huoltoihin.


      • Tatsunimies
        16+2 kirjoitti:

        Corvetten hinnalla saa jo melkein koko Kian malliston.

        Vaikea sanoa, kun Suomessa sitä ei ole uutena hinnoiteltu. Usassa se maksaa 51 000 dollaria.
        Suomessa kallein Kia, Sorento 7 paikkaisena TX automaattidieselinä maksaa n. 55 tuhatta euroa lisävarusteet.

        Mitä sitten muuten Corvetteen tulee, perus Kia Riokin on sitä parempi ajaa ja isommalla 1,4 litraisella koneella radallakin nopeampi. Toki viivasuoraan ajettaessa Corvette on nopeampi.


      • 100 kpl kuukaudessa.
        16+2 kirjoitti:

        Kai Kiaa myymälläkin juuri hengissä pysyy muttei tietenkään voi päästä sellaisiin ansioihin kuin Chevroletin myynnillä. Ja onhan se aika noloa myydä Kiaa jos vertaa Chevroletiin ja muihin premiummerkkeihin.

        Hankala tuotakin väitettä uskoa, kun katsoo tämän vuoden myyntilukuja.

        http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit


      • 100 kpl kuukaudessa
        Uraputkessa kirjoitti:

        Sama se on myyjillä kuin asentajillakin. Ensin ollaan renkaita vaihtamassa tai Vianorin öljynvaihdossa. Sitten voidaan päästä jonnekin kia-hyundai-mitsu-huoltoon. Hyvät kaverit etenevät sieltä ford-mazda-volkswagenille. Kaikkein parhaat poimitaan viimeiseksi mersu-bemari-chevy-audi-huoltoihin.

        Oikeassa olit. Viimeksi kun kävin Deltalla huollossa, oli siellä juurikin niitä parhaita huoltomiehiä:

        http://www.delta.fi/Etusivu/Uutiset/DeltalleBMWnedustus/tabid/1704/Default.aspx


      • hojjlki
        Tatsunimies kirjoitti:

        Vaikea sanoa, kun Suomessa sitä ei ole uutena hinnoiteltu. Usassa se maksaa 51 000 dollaria.
        Suomessa kallein Kia, Sorento 7 paikkaisena TX automaattidieselinä maksaa n. 55 tuhatta euroa lisävarusteet.

        Mitä sitten muuten Corvetteen tulee, perus Kia Riokin on sitä parempi ajaa ja isommalla 1,4 litraisella koneella radallakin nopeampi. Toki viivasuoraan ajettaessa Corvette on nopeampi.

        Jos ei ole kuin Kialla ajanut,ei kannata alkaa arvostella oikeita autoja.


      • jpikuloo

      • bim mer
        Tatsunimies kirjoitti:

        Vaikea sanoa, kun Suomessa sitä ei ole uutena hinnoiteltu. Usassa se maksaa 51 000 dollaria.
        Suomessa kallein Kia, Sorento 7 paikkaisena TX automaattidieselinä maksaa n. 55 tuhatta euroa lisävarusteet.

        Mitä sitten muuten Corvetteen tulee, perus Kia Riokin on sitä parempi ajaa ja isommalla 1,4 litraisella koneella radallakin nopeampi. Toki viivasuoraan ajettaessa Corvette on nopeampi.

        Tatsunimies elää aivan omassa maailmassaan.


      • urheiluautoja
        Tatsunimies kirjoitti:

        Vaikea sanoa, kun Suomessa sitä ei ole uutena hinnoiteltu. Usassa se maksaa 51 000 dollaria.
        Suomessa kallein Kia, Sorento 7 paikkaisena TX automaattidieselinä maksaa n. 55 tuhatta euroa lisävarusteet.

        Mitä sitten muuten Corvetteen tulee, perus Kia Riokin on sitä parempi ajaa ja isommalla 1,4 litraisella koneella radallakin nopeampi. Toki viivasuoraan ajettaessa Corvette on nopeampi.

        Tässä Corvette ja muita urheiluautoja radalla.

        https://www.youtube.com/watch?v=q6y7oeZx9WY

        Tatsunimiehen Kia Rio on jostain syystä pois joukosta, vaikka se sinne kuuluisi.


      • 100 kpl kuukaudessa
        jpikuloo kirjoitti:

        Jotka eivät huoltaneet Kiaa. Mutta ainahan joku ammattikoulupoika Kiallekin löytyy.

        Turha selitellä. Juttusi tyrehtyi tiedon puutteeseen. Deltan huoltohallissa samat A-luokan huoltomiehet huoltavat sujuvasti sekä BMW:tä, että Kiaa.
        Chevrolet voi sen sijaan jäädä lapsipuolen asemaan, koska ei ole kenenkään ketjun ykkösmerkki, lähinnä taloudellinen rasite.


      • jpikuloo
        100 kpl kuukaudessa kirjoitti:

        Turha selitellä. Juttusi tyrehtyi tiedon puutteeseen. Deltan huoltohallissa samat A-luokan huoltomiehet huoltavat sujuvasti sekä BMW:tä, että Kiaa.
        Chevrolet voi sen sijaan jäädä lapsipuolen asemaan, koska ei ole kenenkään ketjun ykkösmerkki, lähinnä taloudellinen rasite.

        Ei tarvitse selitellä, koska asia on juuri kuten sanoin. Parhaat huoltavat tärkeitä merkkejä kuten Chevyä. Se on fakta.


      • Isoja sanoja
        jpikuloo kirjoitti:

        Ei tarvitse selitellä, koska asia on juuri kuten sanoin. Parhaat huoltavat tärkeitä merkkejä kuten Chevyä. Se on fakta.

        Tätäkään väitettä ei tue "Merkkien Merkki" - tutkimus vuodelta 2012. Saapa nähdä onko muutosta parempaan tullut vuoden 2013 aikana.


      • Tatsunimies
        hojjlki kirjoitti:

        Jos ei ole kuin Kialla ajanut,ei kannata alkaa arvostella oikeita autoja.

        Tuskimpa sinäkään Corvetella olet ajanut. Se, että käy kaupasta hakemassa tarjouskahvia karvalakki Cruzella, ei tee vielä autotuntijaa.


      • 20*6
        Isoja sanoja kirjoitti:

        Tätäkään väitettä ei tue "Merkkien Merkki" - tutkimus vuodelta 2012. Saapa nähdä onko muutosta parempaan tullut vuoden 2013 aikana.

        Vai kuuluu siihen tällainenkin tutkimus. Ei ole ennen ollut.


      • 20*6
        Tatsunimies kirjoitti:

        Tuskimpa sinäkään Corvetella olet ajanut. Se, että käy kaupasta hakemassa tarjouskahvia karvalakki Cruzella, ei tee vielä autotuntijaa.

        Karvalakit ovat Tatsunimiehelle tuttuja.


      • 100 kpl kuukaudessa
        20*6 kirjoitti:

        Vai kuuluu siihen tällainenkin tutkimus. Ei ole ennen ollut.

        "Merkkien Merkissä" on alusta lähtien melko merkittävää osaa näytellyt nimenomaan huoltopalvelut ja erittäin suuri osa kysymyksistäkin koskee kyseistä osiota.
        Ilmeisesti olemme sitten lukeneet eri Tuulilasia, jos olet eri mieltä. Itse olen tilaaja jo 90-luvulta lähtien, joten Merkkien Merkki - tutkimuksen sisältö on kyllä hyvin hallinnassa ja tarvittaessa kaikki numerot löytyvät pahvilaatikoista faktojen tarkistusta varten.


      • kuin häkä
        100 kpl kuukaudessa kirjoitti:

        "Merkkien Merkissä" on alusta lähtien melko merkittävää osaa näytellyt nimenomaan huoltopalvelut ja erittäin suuri osa kysymyksistäkin koskee kyseistä osiota.
        Ilmeisesti olemme sitten lukeneet eri Tuulilasia, jos olet eri mieltä. Itse olen tilaaja jo 90-luvulta lähtien, joten Merkkien Merkki - tutkimuksen sisältö on kyllä hyvin hallinnassa ja tarvittaessa kaikki numerot löytyvät pahvilaatikoista faktojen tarkistusta varten.

        Jännä nähdä, miten huoltomiehet on järjestetty. Onkohan siellä oikein nimetkin.


      • 100 kpl kuukaudessa.
        kuin häkä kirjoitti:

        Jännä nähdä, miten huoltomiehet on järjestetty. Onkohan siellä oikein nimetkin.

        eiköhän normaalijärjellä varustettu autoilija ymmärrä, että saman katon alla kaikki huoltomiehet huoltavat merkistä riippumatta niitä autoja, mitä huoltoneuvoja ovesta sisään työntää. en tiedä miten chevroletillä toimitaan, mutta ainakin muilla tehdään niin. Chevroletin huoltotoiminta tosin poikkeaa muista sillläkin, että se on ollut kyseisessä tutkimuksessa häntäpään merkkejä vuodesta toiseen likimain kaikissa osioissa, myös huollossa.


      • kuin häkä
        100 kpl kuukaudessa. kirjoitti:

        eiköhän normaalijärjellä varustettu autoilija ymmärrä, että saman katon alla kaikki huoltomiehet huoltavat merkistä riippumatta niitä autoja, mitä huoltoneuvoja ovesta sisään työntää. en tiedä miten chevroletillä toimitaan, mutta ainakin muilla tehdään niin. Chevroletin huoltotoiminta tosin poikkeaa muista sillläkin, että se on ollut kyseisessä tutkimuksessa häntäpään merkkejä vuodesta toiseen likimain kaikissa osioissa, myös huollossa.

        Jos tuntisit edes yhden autoasentajat, tietäisit, että jokainen asentaja saa koulutuksen omaan merkkiinsä. Mutta kun et tunne.


    • 6*19

      Tuota letukkaa myydään neljän kuukauden aikana vähemmän kuin Kiaa yhdessä kuukaudessa, se kertoo jo haluttavuudesta.

      • 165234

        Ladaakin myytiin aikanaan paljon enemmän kuin Chevroletia. Eikä Ladakaan silti haluttu ollut. Nyt Lada-myymälät myyvät Kiaa.


      • 6*19
        165234 kirjoitti:

        Ladaakin myytiin aikanaan paljon enemmän kuin Chevroletia. Eikä Ladakaan silti haluttu ollut. Nyt Lada-myymälät myyvät Kiaa.

        Ladaa myi Konela, nykyisellä Delta-Autolla ei ole mitään tekemistä entisen Konelan kanssa.


      • 6*19
        165234 kirjoitti:

        Ladaakin myytiin aikanaan paljon enemmän kuin Chevroletia. Eikä Ladakaan silti haluttu ollut. Nyt Lada-myymälät myyvät Kiaa.

        Tuo Delta myy myös bemaria, mitsua ym.


      • 20*6
        6*19 kirjoitti:

        Ladaa myi Konela, nykyisellä Delta-Autolla ei ole mitään tekemistä entisen Konelan kanssa.

        Eipä niillä muuta kuin, että Konela muutti nimensä Delta-Autoksi ja entisten Konelan myymälöiden katolla on nyt Delta-Auton kyltti. Myös sama henkilökunta jatkoi ja Ladan myyntiedustus jatkui ennallaan. Ladan maahantuonti on nyt loppunut eli ihan kaikki ei ole enää ennallaan.


      • 30 +67
        20*6 kirjoitti:

        Eipä niillä muuta kuin, että Konela muutti nimensä Delta-Autoksi ja entisten Konelan myymälöiden katolla on nyt Delta-Auton kyltti. Myös sama henkilökunta jatkoi ja Ladan myyntiedustus jatkui ennallaan. Ladan maahantuonti on nyt loppunut eli ihan kaikki ei ole enää ennallaan.

        Aika kaukaa haettua, kun Konelaakaan ei ole ollut yli 20 vuoteen olemassa, Merkit vaihtuneet ja Venäläinen Lada omistuspohjakin on viimeisiäkin rippeitä myöten ostettu nykyomistuksella kokonaan pois. Mutta ymmärtäähän sen. Kun kilpailija on liian erinomainen, täytyy alkaa kaivamaan isoisän aikaisia kalavelkoja.
        Tiesitkö muuten, että Konela myi aikaan myös BMW.tä, kuten Delta myy nykyään??

        Tässä suhteessa Chevrolet on omaa luokkaansa. Edustus, huolto ja myyntiketjut ovat vuosien varrella pomppineet talosta toiseen niin monta kertaa, että kun tänään ostaa Chevroletin, huomenna ei edes tiedä kenen puoleen kääntyä, jos tarvii kysyä jotain autoonsa liittyvää. Merkkikin oli vielä muutama vuosi sitten sama kuin tuossa nurkassa köllöttävällä mikroaaltouunilla.
        Voisikin karkeasti sanoa, että Chevroletejä on periaatteessa saanut muutama vuosi sitten myös Giganteista.


      • 20*6
        30 +67 kirjoitti:

        Aika kaukaa haettua, kun Konelaakaan ei ole ollut yli 20 vuoteen olemassa, Merkit vaihtuneet ja Venäläinen Lada omistuspohjakin on viimeisiäkin rippeitä myöten ostettu nykyomistuksella kokonaan pois. Mutta ymmärtäähän sen. Kun kilpailija on liian erinomainen, täytyy alkaa kaivamaan isoisän aikaisia kalavelkoja.
        Tiesitkö muuten, että Konela myi aikaan myös BMW.tä, kuten Delta myy nykyään??

        Tässä suhteessa Chevrolet on omaa luokkaansa. Edustus, huolto ja myyntiketjut ovat vuosien varrella pomppineet talosta toiseen niin monta kertaa, että kun tänään ostaa Chevroletin, huomenna ei edes tiedä kenen puoleen kääntyä, jos tarvii kysyä jotain autoonsa liittyvää. Merkkikin oli vielä muutama vuosi sitten sama kuin tuossa nurkassa köllöttävällä mikroaaltouunilla.
        Voisikin karkeasti sanoa, että Chevroletejä on periaatteessa saanut muutama vuosi sitten myös Giganteista.

        Chevroletin edustus ei ole koskaan vaihtunut mihinkään niillä paikkakunnilla, joissa minä liikun. Se on merkki, jonka saamisesta jokainen autoliike olisi ylpeä mutta edustuksista ei kukaan halua luopua.

        Konelan perinne elää edelleen Deltassa ja suuri osa henkilökunnastakin on samaa, samoin monet liiketilat.


      • 30+67
        20*6 kirjoitti:

        Chevroletin edustus ei ole koskaan vaihtunut mihinkään niillä paikkakunnilla, joissa minä liikun. Se on merkki, jonka saamisesta jokainen autoliike olisi ylpeä mutta edustuksista ei kukaan halua luopua.

        Konelan perinne elää edelleen Deltassa ja suuri osa henkilökunnastakin on samaa, samoin monet liiketilat.

        Eipä taida Chevroletiä myyvät olla kovin bisnesneroja. Olen kuvitellut, että kannattavan liiketoiminnan perusta olisi tuote, joka käy edes jotenkin kaupaksi.
        Kuten ylläolevasta linkistä voi lukea, kovin ylpeä ei Chevrolet-edustaja ainakaan olla markkinaosuuksista.

        Milloinkahan olet viimeksi vieraillut Deltassa?? .
        Täällähän rummutetaan kokoajan, kuinka Chevrolet on parempi kuin Kia. Kian hinnat profiloituvat suunnilleen samalle tasolle, osin jopa korkeammallakin kuin Chevyn ja silti myy kuin häkä.
        Sanoisin että melkoisia neroja ovat "Konelassa" kun saavat huonompaa tuotetta kalliimmalla hinnalla Chevroletiin nähden moninverroin kaupaksi.
        Varmasti Konelalaiset ovat näinollen tehneet jotain oikeinkin. Vai onko tuote sittenkin parempi. Pallo on sinulla, mitäs veikkaat??


      • kuin häkä
        30+67 kirjoitti:

        Eipä taida Chevroletiä myyvät olla kovin bisnesneroja. Olen kuvitellut, että kannattavan liiketoiminnan perusta olisi tuote, joka käy edes jotenkin kaupaksi.
        Kuten ylläolevasta linkistä voi lukea, kovin ylpeä ei Chevrolet-edustaja ainakaan olla markkinaosuuksista.

        Milloinkahan olet viimeksi vieraillut Deltassa?? .
        Täällähän rummutetaan kokoajan, kuinka Chevrolet on parempi kuin Kia. Kian hinnat profiloituvat suunnilleen samalle tasolle, osin jopa korkeammallakin kuin Chevyn ja silti myy kuin häkä.
        Sanoisin että melkoisia neroja ovat "Konelassa" kun saavat huonompaa tuotetta kalliimmalla hinnalla Chevroletiin nähden moninverroin kaupaksi.
        Varmasti Konelalaiset ovat näinollen tehneet jotain oikeinkin. Vai onko tuote sittenkin parempi. Pallo on sinulla, mitäs veikkaat??

        Kia myy niin hyvin, että koko henkilökuntaa koskevat yt:t on juuri aloitettu. Chevroletin myynti taas on reilua plussaa joka kuukausi tänä vuonna. Ehkä sieltä aukeaa paikkoja parhaille kia-myyjille.


      • 30+67
        kuin häkä kirjoitti:

        Kia myy niin hyvin, että koko henkilökuntaa koskevat yt:t on juuri aloitettu. Chevroletin myynti taas on reilua plussaa joka kuukausi tänä vuonna. Ehkä sieltä aukeaa paikkoja parhaille kia-myyjille.

        Suomen suurin autojen vähittäismyyntiketju joutuu varmasti tälläisena aikana lomauttamaan. Deltahan on myös Suomen suurin ketju käytettyjen autojen myynnissä, joten käsiin jäävät myymättömät Chevroletit muiden rinnalla ovat varmasti jonkun sortin ongelma. Kia myy edelleen hyvin, ehkäpä jälleen unohdit, että Deltahan on vain yksi monista Kiaa myyvistä isoista ketjuista.
        Mitäpä sitä jaarittelemaan, trafiltahan ne myyntiluvut löytyy. Chevy n. 100 autoa per kk vastaan Kian reilu 600 autoa per kk kertonee tyhmällekkin, että kyse ei ole itse tuotteesta.


      • kuin häkä
        30+67 kirjoitti:

        Suomen suurin autojen vähittäismyyntiketju joutuu varmasti tälläisena aikana lomauttamaan. Deltahan on myös Suomen suurin ketju käytettyjen autojen myynnissä, joten käsiin jäävät myymättömät Chevroletit muiden rinnalla ovat varmasti jonkun sortin ongelma. Kia myy edelleen hyvin, ehkäpä jälleen unohdit, että Deltahan on vain yksi monista Kiaa myyvistä isoista ketjuista.
        Mitäpä sitä jaarittelemaan, trafiltahan ne myyntiluvut löytyy. Chevy n. 100 autoa per kk vastaan Kian reilu 600 autoa per kk kertonee tyhmällekkin, että kyse ei ole itse tuotteesta.

        Luulisi niillä siellä Deltalla edes jotain tekemistä olevan jatkossakin kun jo myytyjä Kioja ei saa vaihdettua muualla kuin Deltassa. Chevroletiin ja muihin premiummerkkeihin niitä ei ainakaan saa vaihdettua ja Ladaakaan ei enää myydä. Sehän olisi kyllä Deltan merkki sekin.


      • 30+67
        kuin häkä kirjoitti:

        Luulisi niillä siellä Deltalla edes jotain tekemistä olevan jatkossakin kun jo myytyjä Kioja ei saa vaihdettua muualla kuin Deltassa. Chevroletiin ja muihin premiummerkkeihin niitä ei ainakaan saa vaihdettua ja Ladaakaan ei enää myydä. Sehän olisi kyllä Deltan merkki sekin.

        Kia kelpaa missä vain, koska autoissa on pitkät takuut ja näinollen se on täysin riskitön vaihtoauto kenelle vain. Samaa ei voi sanoa Chevystä, joka takuuttomana vaihdokkina on täyttä kuraa. Tämä on näkyy myös alhaisena haluttavuutena.

        Chevrolet premium merkki?? Niin on Daciakin omistajiensa mielestä.
        Me muut olemme hiukan eri mieltä.


      • Eipä kelpaa
        30+67 kirjoitti:

        Kia kelpaa missä vain, koska autoissa on pitkät takuut ja näinollen se on täysin riskitön vaihtoauto kenelle vain. Samaa ei voi sanoa Chevystä, joka takuuttomana vaihdokkina on täyttä kuraa. Tämä on näkyy myös alhaisena haluttavuutena.

        Chevrolet premium merkki?? Niin on Daciakin omistajiensa mielestä.
        Me muut olemme hiukan eri mieltä.

        Jos olisit yrittänyt vaihtaa Kiaa muualla kuin Deltassa, tietäisit itsekin. Chevrolet on tällä hetkellä niin kovassa nosteessa, että niistä lähes tapellaan kun vaihtotarjousta pyytää.


      • NHT-760 kertoo...
        Eipä kelpaa kirjoitti:

        Jos olisit yrittänyt vaihtaa Kiaa muualla kuin Deltassa, tietäisit itsekin. Chevrolet on tällä hetkellä niin kovassa nosteessa, että niistä lähes tapellaan kun vaihtotarjousta pyytää.

        Kevättalvellahan aloimme erään haluttavuuskeskustelun yhteydessä mielenkiinnosta seuraamaan mm. tämän Chevroletin seikkailuja. Siellähän se monien muiden saman kotalon saaneiden kaveriensa kanssa odottaa ostajaansa ties monettako kuukautta.
        Sanoisin, että vähintään aika outoa bisnestä tapella merkistä, joka jää vaihtoautopihoille kauppiaan riesaksi seisomaan ikuisuudeksi. Tuskin on Chevy kovin kovaa valuuttaa, kun varastossa edellisetkin odottaa myymistä.
        Tuossakin Chevyssä luultavasti ehtii vuosimalli vanheta taas yhdellä vuodella ja sitten hinta sukeltaakin reippaasti liikkeen tappioksi. Takuutkin ehtivät tuolla vaihtuvuudella Chevroleteistä loppua vaihtoautoriveissä seistessä.

        Kia on oikeasti se merkki, joka on todellisessa nosteessa ja uudet mallit kiinnostavat jopa perinteisillä Saksalaismerkeilläkin ajavia. Myyntiluvut puhuvat puolestaan: haluttu merkki uutena, haluttu merkki käytettynä. Niin se vain valitettavasti on.

        http://www.nettiauto.com/chevrolet/cruze/4915391


      • Tunnen auton
        NHT-760 kertoo... kirjoitti:

        Kevättalvellahan aloimme erään haluttavuuskeskustelun yhteydessä mielenkiinnosta seuraamaan mm. tämän Chevroletin seikkailuja. Siellähän se monien muiden saman kotalon saaneiden kaveriensa kanssa odottaa ostajaansa ties monettako kuukautta.
        Sanoisin, että vähintään aika outoa bisnestä tapella merkistä, joka jää vaihtoautopihoille kauppiaan riesaksi seisomaan ikuisuudeksi. Tuskin on Chevy kovin kovaa valuuttaa, kun varastossa edellisetkin odottaa myymistä.
        Tuossakin Chevyssä luultavasti ehtii vuosimalli vanheta taas yhdellä vuodella ja sitten hinta sukeltaakin reippaasti liikkeen tappioksi. Takuutkin ehtivät tuolla vaihtuvuudella Chevroleteistä loppua vaihtoautoriveissä seistessä.

        Kia on oikeasti se merkki, joka on todellisessa nosteessa ja uudet mallit kiinnostavat jopa perinteisillä Saksalaismerkeilläkin ajavia. Myyntiluvut puhuvat puolestaan: haluttu merkki uutena, haluttu merkki käytettynä. Niin se vain valitettavasti on.

        http://www.nettiauto.com/chevrolet/cruze/4915391

        Cruze NHT-760 on huollon sijaisautona. Kai sen ostaakin saa mutta hinnasta tuskin tingitään.

        Mutta yleisellä tasolla asia on juuri niin kuin sanoit. Chevroletit ovat kysyttyä tavaraa ja Ceedit myydään lähinnä Deltan kautta koska muut eivät niitä ota riesakseen.

        Kian seitsemän vuoden näennäistakuusta ei ole kuin harmia. Sen takia pitää tehdä tuplahintaiset huollot merkkiliikkeessä, mutta lähes kaikki osat on kuluvina kuitenkin suljettu takuun ulkopuolelle kun ongelmia tulee. Eipä ihme, ettei kukaan niitä huoli käytettyinä.


      • 16+2
        NHT-760 kertoo... kirjoitti:

        Kevättalvellahan aloimme erään haluttavuuskeskustelun yhteydessä mielenkiinnosta seuraamaan mm. tämän Chevroletin seikkailuja. Siellähän se monien muiden saman kotalon saaneiden kaveriensa kanssa odottaa ostajaansa ties monettako kuukautta.
        Sanoisin, että vähintään aika outoa bisnestä tapella merkistä, joka jää vaihtoautopihoille kauppiaan riesaksi seisomaan ikuisuudeksi. Tuskin on Chevy kovin kovaa valuuttaa, kun varastossa edellisetkin odottaa myymistä.
        Tuossakin Chevyssä luultavasti ehtii vuosimalli vanheta taas yhdellä vuodella ja sitten hinta sukeltaakin reippaasti liikkeen tappioksi. Takuutkin ehtivät tuolla vaihtuvuudella Chevroleteistä loppua vaihtoautoriveissä seistessä.

        Kia on oikeasti se merkki, joka on todellisessa nosteessa ja uudet mallit kiinnostavat jopa perinteisillä Saksalaismerkeilläkin ajavia. Myyntiluvut puhuvat puolestaan: haluttu merkki uutena, haluttu merkki käytettynä. Niin se vain valitettavasti on.

        http://www.nettiauto.com/chevrolet/cruze/4915391

        Ketä voisi kiinnostaa joku Kia? Ei kukaan Chevroletista, Volkkarista tai Opelista ainakaan sellaiseen vaihda. Koita mainostaa Tojota tms osastoilla. Siellä kelpaa huono ajettavuus, melu ja laiskat koneet koska niihin on totuttu.


      • NHT-760 kertoo...
        Tunnen auton kirjoitti:

        Cruze NHT-760 on huollon sijaisautona. Kai sen ostaakin saa mutta hinnasta tuskin tingitään.

        Mutta yleisellä tasolla asia on juuri niin kuin sanoit. Chevroletit ovat kysyttyä tavaraa ja Ceedit myydään lähinnä Deltan kautta koska muut eivät niitä ota riesakseen.

        Kian seitsemän vuoden näennäistakuusta ei ole kuin harmia. Sen takia pitää tehdä tuplahintaiset huollot merkkiliikkeessä, mutta lähes kaikki osat on kuluvina kuitenkin suljettu takuun ulkopuolelle kun ongelmia tulee. Eipä ihme, ettei kukaan niitä huoli käytettyinä.

        "Tunnen auton"

        Äläpä viitsi valehdella. Samat kilometrit ovat seisseet ilmoituksessa jo keväästä lähtien, joten taas taas lurahti kassillinen kuraa Chevymiehen punttiin.
        Tuon ohella on monia muitakin vastaavia yksilöitä. Tunnet varmaan nekin auto autolta. Tietenkin, jos ne kaikki ovat "huoltojen sijaisautoja" niin mikäs siinä sitten. Se on varmaan ainoa käyttö, mihin ne käytettynä kelpaavat, tuskin niistä kuitenkaan tapellaan, että ne saadaan liikkeisiin seisomaan vara-autoiksi.

        Mitä tulee Kian huoltohintoihin ja "näennäistakuuseen" etpä itse näköjään tiedä kyseisestä merkistä mitään. Viittaappa vaikkapa näin aluksi, mitkä kaikki osat ovat mielestäsi Kiassa rajoitettu takuun ulkopuolelle. Sen verran voin auttaa, että renkaat ja akku ei ole takuun piirissä 7 vuotta, kuten ei Chevyssäkään 3 vuotta, mutta entäpä ne muut?? Voidaan tarvittaessa sitten katsoa tuosta takuuvihosta, osuitko arvailuissasi kuinkakin oikeaan.
        Alkaa olemaan nimittäin niin kulunutta juttua tuo "muita kalliimmat huollot" ja "takuu ei korva mitään" että on todella surkuhupaisaa nähdä vielä jonkun kirjoittelevan tosissaan tuollaisia.
        Voithan näin aluksi katsoa TM:n farkkuvertailusta, oliko Kian huollot 2x Chevyä kalliimpia. Uusissa Kioissa on huoltoväli 30 thkm. Vieläkö muuten Chevyissä on 80-luvun perua oleva 15 thkm:n huoltoväli??


      • NHT-760 kertoo...
        16+2 kirjoitti:

        Ketä voisi kiinnostaa joku Kia? Ei kukaan Chevroletista, Volkkarista tai Opelista ainakaan sellaiseen vaihda. Koita mainostaa Tojota tms osastoilla. Siellä kelpaa huono ajettavuus, melu ja laiskat koneet koska niihin on totuttu.

        Chevroletin kohdalla nyt on vaikea sanoa mitään, kun myynti on niin margimaalista, että isoa otantaa siitä, mihin merkkeihin he vaihtavat, on vaikea luotettvasta esittää. "Merkkien Merkissä" ainakin sitoutuminen omaan merkkiin oli Chevroletisteillä yksi tutkimuksen huonoimmista, joten voisi kuvitella heitä eksyvän Kiankin omistajiksi, kun samaa hintasegmenttiä ovat. Ainakin Kiaa myyvistä liikkeistä jo pelkästään Deltalla löytyy vaihtoautohausta hyvä nippu käytettyjä Chevroletejä.
        Vagarenaalla on "muut merkit" osiossa pitkät keskustelut Kiaan siirtyneistä tai Kiaa harkitsevista Volkkaristeista. Sieltä löytyy Kiaa koeajaneita vannoutuneita volkkaristeja ja suurin osa positiivisesti yllättyneitä. Empä kyllä yhtään VW:n nykylaadulla ihmettelekkään.
        Opelisteista en osaa sanoa mitään. Jos tekniikka on samaa kuin Chevyssä ja pohjaksi otetaan jälleen em. merkkitutkimus, tuskin Kiaan siirtyminen mikään ihme olisi. Myydäänhän niitä joillain paikkakunnilla saman katon allakin.


      • 16+2
        NHT-760 kertoo... kirjoitti:

        Chevroletin kohdalla nyt on vaikea sanoa mitään, kun myynti on niin margimaalista, että isoa otantaa siitä, mihin merkkeihin he vaihtavat, on vaikea luotettvasta esittää. "Merkkien Merkissä" ainakin sitoutuminen omaan merkkiin oli Chevroletisteillä yksi tutkimuksen huonoimmista, joten voisi kuvitella heitä eksyvän Kiankin omistajiksi, kun samaa hintasegmenttiä ovat. Ainakin Kiaa myyvistä liikkeistä jo pelkästään Deltalla löytyy vaihtoautohausta hyvä nippu käytettyjä Chevroletejä.
        Vagarenaalla on "muut merkit" osiossa pitkät keskustelut Kiaan siirtyneistä tai Kiaa harkitsevista Volkkaristeista. Sieltä löytyy Kiaa koeajaneita vannoutuneita volkkaristeja ja suurin osa positiivisesti yllättyneitä. Empä kyllä yhtään VW:n nykylaadulla ihmettelekkään.
        Opelisteista en osaa sanoa mitään. Jos tekniikka on samaa kuin Chevyssä ja pohjaksi otetaan jälleen em. merkkitutkimus, tuskin Kiaan siirtyminen mikään ihme olisi. Myydäänhän niitä joillain paikkakunnilla saman katon allakin.

        Kian myyjällä on mainiospuheet hyvin opeteltuna mutta faktat eivät siitä muuksi muutu.


      • 16+2
        NHT-760 kertoo... kirjoitti:

        "Tunnen auton"

        Äläpä viitsi valehdella. Samat kilometrit ovat seisseet ilmoituksessa jo keväästä lähtien, joten taas taas lurahti kassillinen kuraa Chevymiehen punttiin.
        Tuon ohella on monia muitakin vastaavia yksilöitä. Tunnet varmaan nekin auto autolta. Tietenkin, jos ne kaikki ovat "huoltojen sijaisautoja" niin mikäs siinä sitten. Se on varmaan ainoa käyttö, mihin ne käytettynä kelpaavat, tuskin niistä kuitenkaan tapellaan, että ne saadaan liikkeisiin seisomaan vara-autoiksi.

        Mitä tulee Kian huoltohintoihin ja "näennäistakuuseen" etpä itse näköjään tiedä kyseisestä merkistä mitään. Viittaappa vaikkapa näin aluksi, mitkä kaikki osat ovat mielestäsi Kiassa rajoitettu takuun ulkopuolelle. Sen verran voin auttaa, että renkaat ja akku ei ole takuun piirissä 7 vuotta, kuten ei Chevyssäkään 3 vuotta, mutta entäpä ne muut?? Voidaan tarvittaessa sitten katsoa tuosta takuuvihosta, osuitko arvailuissasi kuinkakin oikeaan.
        Alkaa olemaan nimittäin niin kulunutta juttua tuo "muita kalliimmat huollot" ja "takuu ei korva mitään" että on todella surkuhupaisaa nähdä vielä jonkun kirjoittelevan tosissaan tuollaisia.
        Voithan näin aluksi katsoa TM:n farkkuvertailusta, oliko Kian huollot 2x Chevyä kalliimpia. Uusissa Kioissa on huoltoväli 30 thkm. Vieläkö muuten Chevyissä on 80-luvun perua oleva 15 thkm:n huoltoväli??

        http://www.khcf.org/index.php?action=forum

        Sieltä voi jokainen itse tutkia, mitä takuuseen saa ja millä kilometreillä. Täällä tuskin ketään kiinnostaa Kian takuuongelmat sen enempää.

        Tästä linkistä taas voi lukea, missä kunnossa ovat 6 tkm ajetut öljyt, joilla pitäisi ajaa vielä 23 tkm.

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17252.0

        Samalla voi miettiä, miksi harva uskaltaa enää ajaa Volkkareillaan 30 tkm huoltoväleillä. Toki on valintakysymys, haluaako auton kestävän vai ei.


      • Noloa!
        NHT-760 kertoo... kirjoitti:

        Chevroletin kohdalla nyt on vaikea sanoa mitään, kun myynti on niin margimaalista, että isoa otantaa siitä, mihin merkkeihin he vaihtavat, on vaikea luotettvasta esittää. "Merkkien Merkissä" ainakin sitoutuminen omaan merkkiin oli Chevroletisteillä yksi tutkimuksen huonoimmista, joten voisi kuvitella heitä eksyvän Kiankin omistajiksi, kun samaa hintasegmenttiä ovat. Ainakin Kiaa myyvistä liikkeistä jo pelkästään Deltalla löytyy vaihtoautohausta hyvä nippu käytettyjä Chevroletejä.
        Vagarenaalla on "muut merkit" osiossa pitkät keskustelut Kiaan siirtyneistä tai Kiaa harkitsevista Volkkaristeista. Sieltä löytyy Kiaa koeajaneita vannoutuneita volkkaristeja ja suurin osa positiivisesti yllättyneitä. Empä kyllä yhtään VW:n nykylaadulla ihmettelekkään.
        Opelisteista en osaa sanoa mitään. Jos tekniikka on samaa kuin Chevyssä ja pohjaksi otetaan jälleen em. merkkitutkimus, tuskin Kiaan siirtyminen mikään ihme olisi. Myydäänhän niitä joillain paikkakunnilla saman katon allakin.

        Tämä Kian epätoivoinen mainoskampanja on niin nolo, että oikein hävettää.


      • NHT-760 kertoo..
        16+2 kirjoitti:

        http://www.khcf.org/index.php?action=forum

        Sieltä voi jokainen itse tutkia, mitä takuuseen saa ja millä kilometreillä. Täällä tuskin ketään kiinnostaa Kian takuuongelmat sen enempää.

        Tästä linkistä taas voi lukea, missä kunnossa ovat 6 tkm ajetut öljyt, joilla pitäisi ajaa vielä 23 tkm.

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17252.0

        Samalla voi miettiä, miksi harva uskaltaa enää ajaa Volkkareillaan 30 tkm huoltoväleillä. Toki on valintakysymys, haluaako auton kestävän vai ei.

        Sama 30 thkm:n huoltoväli on nykyään lähes kaikilla nykyikaisilla autoilla. Jos Chevroletistien pitää vaihtaa öljyt 6 thkm:n välein niin se on heidän murheensa. Eipä sekään kovin halvaksi tule, vaikka millaisia litkuja käytettäisiin.
        En tiedä kuinka tiuhaan näissä GM:n kulkineissa on yleensä öljyt vaihdettu, mutta melkoisia öljypolttimiahan nuo ecotecitkin ovat tunnetusti olleet ja vieläpä pienillä kilometreillä. Kenties GM:llä ei hallita vielä moottorin kulumiseen liittyvää tietotaitoa, vaikka käytössä olisi nykyaikaiset synteettiset öljyt.

        Khcf:tä lukemalla voi nopeasti todeta, että ne takuuviat, jotka normaalisti kuuluvat autossa kuin autossa takuun piiriin, on korjattu tai pyritty korjaamaan olosuhteisiin nähden asiallisesti. Mm. koiranluita jotka kuluvina nivelinä eivät välttämättä kuulu millään merkillä takuun piiriin, on Kialla vaihdettu sovinnolla jopa 100 thkm ajettuihin yksilöihin. Tuossa vaiheessahan koko Chevroletin takuu vetää viimeisiään. Mahtuuhan sinne varmasti vuosien varrelle muutama takkuisempikin tapaus, mutta eihän se ole ihme, kun merkkiä myydään n. 6X enemmän kuukaudessa kuin Chevroletiä, jollloin voi näkemyseroja takuuvioista joillekkin silloin tällöin tulla. Erittäin harvoin kuitenkin.
        Lisäksi yli 2 X chevroletiä pidempi takuuaika varmasti tuo ajan myötä enemmän keskustelua nostavia tapauksia, vaikka Kia onkin erittäin hyvä ja luotettava auto, varmasti ainakin yhtä hyvä kuin Opel-peräinen Chevy.

        Chevroletistille voi toki olla hankala käsittää, että aikanaan loppuun kuluvat tuulilasinpyyhkijöiden sulat, polttimot tai jarrupalat eivät ole takuun piiriin kuuluva valmistuvirhe, vaan normaaleja käytöstä johtuvia kulumia. niitä i minkään takuun edes tarvitse korvata, eikä niitä kukaan täysipäinen edes etäisesti kuluttajasuojaa tunteva vaadikkaan korjattavaksi.


      • NHT-760 kertoo...
        Noloa! kirjoitti:

        Tämä Kian epätoivoinen mainoskampanja on niin nolo, että oikein hävettää.

        Näköjään tämäkään palsta ei petä. Vasta-argumentointi menee aivan lapselliselle tasolle, kun hiukkasenkin terävää vastakommenttia heittää pöytää. Enää puuttuu vain nimimerkki 16 2 Kellokoski-herjat, joita ylläpito ei jostain syystä suostu poistamaan, asialliset - ei-Chevroletia ylistävät -mutta aina jotenkin perustellut kommentit kylläkin.
        Miettikääpä tältä kantilta, mikä on noloa ja mikä ei.

        Aika hiljaistahan täälläkin olisi, jos ei muutama vakiokommentoija kävisi täällä silloin tällöin nostamassa keskusteluja parilla pikku piikillä :)


      • 16+2
        NHT-760 kertoo.. kirjoitti:

        Sama 30 thkm:n huoltoväli on nykyään lähes kaikilla nykyikaisilla autoilla. Jos Chevroletistien pitää vaihtaa öljyt 6 thkm:n välein niin se on heidän murheensa. Eipä sekään kovin halvaksi tule, vaikka millaisia litkuja käytettäisiin.
        En tiedä kuinka tiuhaan näissä GM:n kulkineissa on yleensä öljyt vaihdettu, mutta melkoisia öljypolttimiahan nuo ecotecitkin ovat tunnetusti olleet ja vieläpä pienillä kilometreillä. Kenties GM:llä ei hallita vielä moottorin kulumiseen liittyvää tietotaitoa, vaikka käytössä olisi nykyaikaiset synteettiset öljyt.

        Khcf:tä lukemalla voi nopeasti todeta, että ne takuuviat, jotka normaalisti kuuluvat autossa kuin autossa takuun piiriin, on korjattu tai pyritty korjaamaan olosuhteisiin nähden asiallisesti. Mm. koiranluita jotka kuluvina nivelinä eivät välttämättä kuulu millään merkillä takuun piiriin, on Kialla vaihdettu sovinnolla jopa 100 thkm ajettuihin yksilöihin. Tuossa vaiheessahan koko Chevroletin takuu vetää viimeisiään. Mahtuuhan sinne varmasti vuosien varrelle muutama takkuisempikin tapaus, mutta eihän se ole ihme, kun merkkiä myydään n. 6X enemmän kuukaudessa kuin Chevroletiä, jollloin voi näkemyseroja takuuvioista joillekkin silloin tällöin tulla. Erittäin harvoin kuitenkin.
        Lisäksi yli 2 X chevroletiä pidempi takuuaika varmasti tuo ajan myötä enemmän keskustelua nostavia tapauksia, vaikka Kia onkin erittäin hyvä ja luotettava auto, varmasti ainakin yhtä hyvä kuin Opel-peräinen Chevy.

        Chevroletistille voi toki olla hankala käsittää, että aikanaan loppuun kuluvat tuulilasinpyyhkijöiden sulat, polttimot tai jarrupalat eivät ole takuun piiriin kuuluva valmistuvirhe, vaan normaaleja käytöstä johtuvia kulumia. niitä i minkään takuun edes tarvitse korvata, eikä niitä kukaan täysipäinen edes etäisesti kuluttajasuojaa tunteva vaadikkaan korjattavaksi.

        Minusta on hienoa nähdä, miten paljon sinä käytät aikaa keksimällä provojasi. Siitä tosiaan näkyy, miten paljon kadehdit Chevroletia.

        Tuotoksesi ovat tietysti täyttä soopaa päivästä toiseen, mutta sehän on ihan normaalia yleensäkin provoilemiseen elämänsä uhranneille pelleille.


      • 16+2
        NHT-760 kertoo... kirjoitti:

        Näköjään tämäkään palsta ei petä. Vasta-argumentointi menee aivan lapselliselle tasolle, kun hiukkasenkin terävää vastakommenttia heittää pöytää. Enää puuttuu vain nimimerkki 16 2 Kellokoski-herjat, joita ylläpito ei jostain syystä suostu poistamaan, asialliset - ei-Chevroletia ylistävät -mutta aina jotenkin perustellut kommentit kylläkin.
        Miettikääpä tältä kantilta, mikä on noloa ja mikä ei.

        Aika hiljaistahan täälläkin olisi, jos ei muutama vakiokommentoija kävisi täällä silloin tällöin nostamassa keskusteluja parilla pikku piikillä :)

        Noloa on sinun Kia-kampanjasi. mutta aina on mukava nähädä, miten paljon käytät aikaasi Chevroltin kadehtimiseen. Surullista siinä on se, että samalla näkyy, ettei sinulla ole muuta elämää.


      • GM-mies
        NHT-760 kertoo.. kirjoitti:

        Sama 30 thkm:n huoltoväli on nykyään lähes kaikilla nykyikaisilla autoilla. Jos Chevroletistien pitää vaihtaa öljyt 6 thkm:n välein niin se on heidän murheensa. Eipä sekään kovin halvaksi tule, vaikka millaisia litkuja käytettäisiin.
        En tiedä kuinka tiuhaan näissä GM:n kulkineissa on yleensä öljyt vaihdettu, mutta melkoisia öljypolttimiahan nuo ecotecitkin ovat tunnetusti olleet ja vieläpä pienillä kilometreillä. Kenties GM:llä ei hallita vielä moottorin kulumiseen liittyvää tietotaitoa, vaikka käytössä olisi nykyaikaiset synteettiset öljyt.

        Khcf:tä lukemalla voi nopeasti todeta, että ne takuuviat, jotka normaalisti kuuluvat autossa kuin autossa takuun piiriin, on korjattu tai pyritty korjaamaan olosuhteisiin nähden asiallisesti. Mm. koiranluita jotka kuluvina nivelinä eivät välttämättä kuulu millään merkillä takuun piiriin, on Kialla vaihdettu sovinnolla jopa 100 thkm ajettuihin yksilöihin. Tuossa vaiheessahan koko Chevroletin takuu vetää viimeisiään. Mahtuuhan sinne varmasti vuosien varrelle muutama takkuisempikin tapaus, mutta eihän se ole ihme, kun merkkiä myydään n. 6X enemmän kuukaudessa kuin Chevroletiä, jollloin voi näkemyseroja takuuvioista joillekkin silloin tällöin tulla. Erittäin harvoin kuitenkin.
        Lisäksi yli 2 X chevroletiä pidempi takuuaika varmasti tuo ajan myötä enemmän keskustelua nostavia tapauksia, vaikka Kia onkin erittäin hyvä ja luotettava auto, varmasti ainakin yhtä hyvä kuin Opel-peräinen Chevy.

        Chevroletistille voi toki olla hankala käsittää, että aikanaan loppuun kuluvat tuulilasinpyyhkijöiden sulat, polttimot tai jarrupalat eivät ole takuun piiriin kuuluva valmistuvirhe, vaan normaaleja käytöstä johtuvia kulumia. niitä i minkään takuun edes tarvitse korvata, eikä niitä kukaan täysipäinen edes etäisesti kuluttajasuojaa tunteva vaadikkaan korjattavaksi.

        Nykyaikaistahan se on ajaa öljyillä 50 tkm kuten Volkkarilla. Kun moottorit alkoivat hajota, pudotettiin vähin äänin raja 30 tkm. Edelleen moottorit hajoavat ja kaikki VW-huollot suosittelevat vaihtamaan öljyt 15 tkm välein, joka onkin oikea vaihtoväli kaikkiin autoihin.

        Kiavalheitasi en jaksa edes kommentoida. Mokomasta rimpulasta ei kukaan automies ole kiinnostunut.


      • 6*19
        16+2 kirjoitti:

        Noloa on sinun Kia-kampanjasi. mutta aina on mukava nähädä, miten paljon käytät aikaasi Chevroltin kadehtimiseen. Surullista siinä on se, että samalla näkyy, ettei sinulla ole muuta elämää.

        Ei kukaan kadehdi mikrouunia johon on laitettu letukan merkki kylkeen, Daewoo on Daewoo vaikka minkä merkin siihen liimaa.


      • 16+2
        6*19 kirjoitti:

        Ei kukaan kadehdi mikrouunia johon on laitettu letukan merkki kylkeen, Daewoo on Daewoo vaikka minkä merkin siihen liimaa.

        Sinäkin olet taas herännyt jostain ojasta uusien provojen kirjoittamiseen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe