moi tota mä ostin tossa 2 päivää sitten rotan vain yhden ja nii se onki se ongelma kun kaikki sanoo että rottia pitää olla 2 mulla on ollu 2 rottaa joskus mutta nyt en saanu ottaa kahta ja kun kaikki sanoo et niitä pitäisi olla 2 niin onko sillä niin väliä edes? jos pitää sille paljon seuraa ja nii mut siis voisko se kuolla yksinäisyyteen tai jotain? et onhan se laumaeläin kylhän mä sen tiiän mut nii kiitti jos autatte! :)
Saako olla vain yksi rotta?
5
221
Vastaukset
Itsehän sen sanoit ...laumaeläin, eiköhän se kerro kaiken yhdellä sanalla.
No ei Se välttämättä kuole, mut tuskinpa yhtä onnellinenkaan on :( rotat viettää kuitenkin lähes kaiken aikaa yhdessä, nukkuen vierekkäin, leikkien, tutkien ympäristöä... Etenkin poikaselle leikkiseura on tosi tärkeää, ja siksi oikeestaan suositellaan ottamaan aina kaksi poikasta kerralla, koska aikuisetkaan ei jaksa leikkiä. Mulla on yksi yli puolivuotias joka vieläkin aina haluisi leikkiä mun kanssa, mut ei siitä tule yhtään mitään kun en pysy perässä. Muutenkaan ihminen ei osaa olla rotan kanssa samalla tavalla kuin rottakaveri.
Minkä ajattelit olevan "paljon seuraa"? Mä oon mun tyttöjen kanssa ehkä pari tuntii päivässä, mut 22h yksin on ihan liikaa. Paras ois kuljetella rottaa olkapäällä mukana kaikkialle, mut suomen talvessa siitä ei tuu yhtään mitään. Ootko myös ihan varma, ettet seuraavaan kahteen vuoteen aio olla yökylässä ilman rottakaveria, tai puhumattakaan lähtee millekään useemman päivän reissulle? Sit Se vasta masentuukin, kun rakas kaveri katoaa, ja joutuu jonkun ihan vieraan luo...
Mä en keksi mitään järkevää syytä pitää yhtä rottaa. Pari on miljoona kertaa helpompi, vaikka noi on kuin kivoja, en silti halua nukkua/syödä rotta kainalossa.
Summa summarum: hanki otusparalle kaveri, tai anna Se pois rottakaverilliseen kotiin, jos rotasta välität :)No ei Se välttämättä kuole, mut tuskinpa yhtä onnellinenkaan on :( rotat viettää kuitenkin lähes kaiken aikaa yhdessä, nukkuen vierekkäin, leikkien, tutkien ympäristöä... Etenkin poikaselle leikkiseura on tosi tärkeää, ja siksi oikeestaan suositellaan ottamaan aina kaksi poikasta kerralla, koska aikuisetkaan ei jaksa leikkiä. Mulla on yksi yli puolivuotias joka vieläkin aina haluisi leikkiä mun kanssa, mut ei siitä tule yhtään mitään kun en pysy perässä. Muutenkaan ihminen ei osaa olla rotan kanssa samalla tavalla kuin rottakaveri.
Minkä ajattelit olevan "paljon seuraa"? Mä oon mun tyttöjen kanssa ehkä pari tuntii päivässä, mut 22h yksin on ihan liikaa. Paras ois kuljetella rottaa olkapäällä mukana kaikkialle, mut suomen talvessa siitä ei tuu yhtään mitään. Ootko myös ihan varma, ettet seuraavaan kahteen vuoteen aio olla yökylässä ilman rottakaveria, tai puhumattakaan lähtee millekään useemman päivän reissulle? Sit Se vasta masentuukin, kun rakas kaveri katoaa, ja joutuu jonkun ihan vieraan luo...
Mä en keksi mitään järkevää syytä pitää yhtä rottaa. Pari on miljoona kertaa helpompi, vaikka noi on kuin kivoja, en silti halua nukkua/syödä rotta kainalossa.
Summa summarum: hanki otusparalle kaveri, tai anna Se pois rottakaverilliseen kotiin, jos rotasta välität :)- geh
Suositellaan aina missä ottamaan kaksi poikasta kerralla valmiiseen laumaan?
Mutta rotta on laumaeläin, eikä rottaa pidetä yksinään. Piste. Näin sanotaan myös eläinsuojeluasetuksissa, eikä aloituksessa ei selvästi ole kyseessä sellainen erikoistapaus, jonka kanssa yksin pitäminen voisi olla perusteltua.- Sedä
No siis mun ymmärtäkseen Se on suositeltavaa leikkikaverin takia & koska kahden totutus laumaan kerralla on helpompaa. Mut emmä itekkään sitä oo täysin noudattanut, vaikka kyllä sen näkee ettei mummot enää leiki. Lähinnä sivuheittona siis tämä :)
T. Tulikirahvi en jaksanut kirjautua koska puhelin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1443973Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja811464GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521373- 831282
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn341257Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351242- 671218
- 681061
- 55980
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39952