Saako olla vain yksi rotta?

ronjaxxx

moi tota mä ostin tossa 2 päivää sitten rotan vain yhden ja nii se onki se ongelma kun kaikki sanoo että rottia pitää olla 2 mulla on ollu 2 rottaa joskus mutta nyt en saanu ottaa kahta ja kun kaikki sanoo et niitä pitäisi olla 2 niin onko sillä niin väliä edes? jos pitää sille paljon seuraa ja nii mut siis voisko se kuolla yksinäisyyteen tai jotain? et onhan se laumaeläin kylhän mä sen tiiän mut nii kiitti jos autatte! :)

5

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsehän sen sanoit ...laumaeläin, eiköhän se kerro kaiken yhdellä sanalla.

• No ei Se välttämättä kuole, mut tuskinpa yhtä onnellinenkaan on :( rotat viettää kuitenkin lähes kaiken aikaa yhdessä, nukkuen vierekkäin, leikkien, tutkien ympäristöä... Etenkin poikaselle leikkiseura on tosi tärkeää, ja siksi oikeestaan suositellaan ottamaan aina kaksi poikasta kerralla, koska aikuisetkaan ei jaksa leikkiä. Mulla on yksi yli puolivuotias joka vieläkin aina haluisi leikkiä mun kanssa, mut ei siitä tule yhtään mitään kun en pysy perässä. Muutenkaan ihminen ei osaa olla rotan kanssa samalla tavalla kuin rottakaveri.

Minkä ajattelit olevan "paljon seuraa"? Mä oon mun tyttöjen kanssa ehkä pari tuntii päivässä, mut 22h yksin on ihan liikaa. Paras ois kuljetella rottaa olkapäällä mukana kaikkialle, mut suomen talvessa siitä ei tuu yhtään mitään. Ootko myös ihan varma, ettet seuraavaan kahteen vuoteen aio olla yökylässä ilman rottakaveria, tai puhumattakaan lähtee millekään useemman päivän reissulle? Sit Se vasta masentuukin, kun rakas kaveri katoaa, ja joutuu jonkun ihan vieraan luo...

Mä en keksi mitään järkevää syytä pitää yhtä rottaa. Pari on miljoona kertaa helpompi, vaikka noi on kuin kivoja, en silti halua nukkua/syödä rotta kainalossa.

Summa summarum: hanki otusparalle kaveri, tai anna Se pois rottakaverilliseen kotiin, jos rotasta välität :)

• No ei Se välttämättä kuole, mut tuskinpa yhtä onnellinenkaan on :( rotat viettää kuitenkin lähes kaiken aikaa yhdessä, nukkuen vierekkäin, leikkien, tutkien ympäristöä... Etenkin poikaselle leikkiseura on tosi tärkeää, ja siksi oikeestaan suositellaan ottamaan aina kaksi poikasta kerralla, koska aikuisetkaan ei jaksa leikkiä. Mulla on yksi yli puolivuotias joka vieläkin aina haluisi leikkiä mun kanssa, mut ei siitä tule yhtään mitään kun en pysy perässä. Muutenkaan ihminen ei osaa olla rotan kanssa samalla tavalla kuin rottakaveri.

Minkä ajattelit olevan "paljon seuraa"? Mä oon mun tyttöjen kanssa ehkä pari tuntii päivässä, mut 22h yksin on ihan liikaa. Paras ois kuljetella rottaa olkapäällä mukana kaikkialle, mut suomen talvessa siitä ei tuu yhtään mitään. Ootko myös ihan varma, ettet seuraavaan kahteen vuoteen aio olla yökylässä ilman rottakaveria, tai puhumattakaan lähtee millekään useemman päivän reissulle? Sit Se vasta masentuukin, kun rakas kaveri katoaa, ja joutuu jonkun ihan vieraan luo...

Mä en keksi mitään järkevää syytä pitää yhtä rottaa. Pari on miljoona kertaa helpompi, vaikka noi on kuin kivoja, en silti halua nukkua/syödä rotta kainalossa.

Summa summarum: hanki otusparalle kaveri, tai anna Se pois rottakaverilliseen kotiin, jos rotasta välität :)

• geh

Suositellaan aina missä ottamaan kaksi poikasta kerralla valmiiseen laumaan?

Mutta rotta on laumaeläin, eikä rottaa pidetä yksinään. Piste. Näin sanotaan myös eläinsuojeluasetuksissa, eikä aloituksessa ei selvästi ole kyseessä sellainen erikoistapaus, jonka kanssa yksin pitäminen voisi olla perusteltua.

• Sedä

No siis mun ymmärtäkseen Se on suositeltavaa leikkikaverin takia & koska kahden totutus laumaan kerralla on helpompaa. Mut emmä itekkään sitä oo täysin noudattanut, vaikka kyllä sen näkee ettei mummot enää leiki. Lähinnä sivuheittona siis tämä :)

T. Tulikirahvi en jaksanut kirjautua koska puhelin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe