Tetralysal antibiootteja!! APUA

Hei, olen syönyt kolme viikkoa tetralysaalia kaksi kertaa päivässä keskivaikeaan akneen, eikä helpotustaa näy vielä. Viimeksi söin samaisen antibioottikuurin vajaa vuosi sitten ja muistaakseni lääke tehosi sillon melko nopeasti. Onko elimistö jo voinut tottua kyseiseen antibioottiin vai mistä tämä johtuu?
Tällä hetkellä tuntuu siltä että lääke vain pahentaa tilannetta. Koko ajan on naamaan tulossa lisää kipeitä ja syviä finnejä, joista jää aivan kamala arpi. Finnit tulevat nyt ns. terveelle iholle, jossa aikaisemmin ei ole ollut finnejä, kuten leukaan ja poskiin.

Onko teillä minkälaisia kokemuksia kyseisestä antibiootista? Miten voisi "nopeuttaa" tai helpottaa tätä parannus prosessia?

Saa heitellä kaikenlaisia käytännön vinkkejä, pikku hiljaa alkaa nimittäin itsetuntokin olla niin alhaalla kun voi tämän pitsa naaman takia :(
171
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Mulla ei tetrasyl auttanut alkuunkaan, paransi ehkä hetkeksi mutta samantien kun kuuri loppui oli sama paisehelvetti taas vastassa. Roaccutan tai muu isotretoiniini valmiste on ainoa pysyvä hoito akneen, antibiooteista kun ei ole kuin hetken hyöty jos sitäkään. Sekin kun sulla on menossa jo toinen kuuri, ei tee hyvää koska liika antibiootti alkaa tuhota hyviä bakteereja elimistössä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


lusikkanurkkaan kirjoitti:

Hei, olen syönyt kolme viikkoa tetralysaalia kaksi kertaa päivässä keskivaikeaan akneen, eikä helpotustaa näy vielä. Viimeksi söin samaisen antibioottikuurin vajaa vuosi sitten ja muistaakseni lääke tehosi sillon melko nopeasti. Onko elimistö jo voinut tottua kyseiseen antibioottiin vai mistä tämä johtuu?
Tällä hetkellä tuntuu siltä että lääke vain pahentaa tilannetta. Koko ajan on naamaan tulossa lisää kipeitä ja syviä finnejä, joista jää aivan kamala arpi. Finnit tulevat nyt ns. terveelle iholle, jossa aikaisemmin ei ole ollut finnejä, kuten leukaan ja poskiin.

Onko teillä minkälaisia kokemuksia kyseisestä antibiootista? Miten voisi "nopeuttaa" tai helpottaa tätä parannus prosessia?

Saa heitellä kaikenlaisia käytännön vinkkejä, pikku hiljaa alkaa nimittäin itsetuntokin olla niin alhaalla kun voi tämän pitsa naaman takia :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu