MS ja lääkkeet

minä

Kysyisin miksi syötte lääkkeitä?
Ovatko ne auttaneet vai syötte siksi koska lääkäri käski?
Itse lopetin lääkkeet,koska kunto huononi ja tiedän myös muita kenelle kävi näin.
Nyt parempi olo ja pää selvempi.

6

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • regei7

      Moi! Itselläni ms ollu 12v ja ensimmäiset 1½vuotta pistelin avonexia ,samoin kävi mullekin "kipeeksi" tulin minäkin. Ja neurologia en ole nähny sen jälkeen.
      Noista vitamiineista sanoisin sen verran ainakin D:stä jota olen koko ikäni syöny ja liikuntaa aktiivisesti harrastanu ,eipä se kohdallani tautia estäny .
      Mutta tosiaan helpompaa elää ilman piikityksia ja särkyjä ainakin omalla kohdallani.

    • asiaa tuntematon

      MS:n taudin kehityksen yhtenä syynä on viljat.
      Jos olet lopettanut lääkityksen, niin lopeta myös kaikki viljatuotteet. Se ei paranna tautia, mutta olo paranee ja taudin kehitys pysähtyy.
      Netistä löytyy tietoa mm Lääkäri Antti Heikkilän sivuilta.

    • Marja2

      Mitä en ole kuullutkaan, että ms ja viljat liittyvät jotenkin yhteen !! Sain diagnoosin vuonna 94, eläkkeelle 99 väsymyksen takia ja nyt yritän löytää sopivaa hoitoa niskahartiavaivoihini, jotka neurologin mukaan eivät ole ms-taudin oire ! Itse olen taas lukenut aivan toista tietoa mm. Avain-lehdestä. Mulla ei ole ollut koskaan vielä mitään pistoslääkitystä, erilaisiin oireisiin on eri lääkkeitä mm. mielialaan, jatkuvaan virtsaamistarpeeseen (kuulemma hermovika) ja särkyihin ja lihasjännityksiin. Syön myös närästyslääkettä joka päivä. Jos joku keksii jotain hoitoja mulle, niin olen avoin uusille ideoille ! Olen kokeillut fysioterapiaa, vyöhyketerapiaa ym. hoitoja sekä vitamiineja syön joka päivä.

      • kokeile ja hämmästy

        Tuntuu olevan ruokavalio huonolla tolalla.

        Sillä on merkitystä, mitä suuhunsa lappaa, oli terve tai sairas.

        Kokeile mikä sulle sopii.

        viljaton ja tai maidoton


      • MyösMSää

        Täällä myös MS ja niska hartiat ja uupumusta,aiheuttaa jumituksia ja siitä seuraa ihan sekoboltsi oloja (kuin humalassa olis koko ajan) Ammattina vielä rekkakuski....jossa terveelläkin tuppaa hieman niskaa jumittaan, minulla n.10 kertaa enemmän.

        Ei myöskään ollut lääkitystä koskaan. Kun nyt koitit nuo vyöhykejutut muut , ei tarvi minun tuhlata aikaa rahaa kiitos siitä (vähän huumorilla tietenkin totesin)


    • Marja2

      Sain tk-lekurilta 10 kerran lähetteen yksityiseen fysioterapiaan, hinta noin 40 e kerta ja varasin jo ekan ajan. Kyllä tuo auttaa, ensin lämpötyynyä, sitten hierontaa ja viimeiseksi jumppaa. Neurologi totesi puhelimessa: jos raaskit maksaa ! Mietin vaan, että mikä sitten on vaihtoehtona, olla hoitamatta itseäni mitenkään eli miten sitten elämä sujuu kun ei kykene mihinkään.. Kannattaa kokeilla itse erilaisia hoitoja ja vaikka kärsiä maksamisesta, kyllä se on sen arvoista, että pystyy käymään kaupassa itse ja vaikka joskus siivoamaankin vähän ! Vanhempani käyvät minua auttamassa nyt raskaimmissa hommissa ja taksilla kuljen kauppareissut. Rekka-autoilija: etkö saa jotain fysikaalista hoitoa työterveyshuollon kautta ? Pelkät lääkkeet ei riitä. Pronaxen-tulehduskipulääkereseptin sain myös tk-lekurilta. Jaksamista vaan kaikille ! Akupunktio on tehokasta hoitoa, suosittelen !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe